Mitäs kaikkea tuohon VD:hen tarvitaan, kuinka ottaa käyttöön Quest 3:silla?
Virtual Desktop Meta storesta, maksaa tosin 20 euroa ja hyvän wifi 6 reitittimen. PC:lle pitää asentaa Virtual Desktop server. Parasta on jos wifi on vain Q3 käytössä tai ainankin silloin kun käyttää Q3 välttää jotain Netflixin striimaamista.
VD:stä kannattaa muistaa laittaa päälle VDXR. Puheiden mukaan antaa jopa 10% enemmän suorituskykyä kuin Oculus API. En ole jaksanut testata kun VD vaan toimii kuin joku taika.
En ole havainnut mitään wifiin liittyviä ongelmia sen jälkeen kun potkin TV:n ja Playstationin pois samasta access pointista.
Itsellä on Ubiquiti U6 Pro. Ei ehkä paras tähän käyttöön mutta sellainen oli jo. Sisäverkossa bandwith on 1/1g eli maksimit mitä PC:n portit antavat. Verkko lisää minulla 4 ms, mikä on aika sama kun kokonais viive on 30ms luokkaa ja decoding syö leijonan osan.
VD:ssä on läjä erilaisia codecceja joita voi räplätä. Osa on tarkempia, parempi värien toisto, yms mutta enemmän decoding viivettä. DCS kohdalla tuskin väliä mikä se viive on. Itse tyydyin AV1 joka vaatii NVIDIAn 4000-sarjan kortin. Tiedän että jotkut vaihtelevat tuota sen mukaan mitä pelaavat.
Suosittelen myös OpenXR toolkittiä
Quickstart
Tosin tällä hetkellä itselleni ei taida olla sieltä mitään päällä.
Sitten joko Tool kitistä fixed foviated rendering tai Quad Views
GitHub - mbucchia/Quad-Views-Foveated: An OpenXR API layer to emulate quad views and foveated rendering support on many headsets.
Säätää nämä sellaiseksi mikä on oma toleranssi sutulle reunoilla.
Ainoa omonsisuus mitä kaipaan Quest API:sta vs VD on FoV säätö. Saisin otettua 10-15% pois reunoilta turhaa renderöintiä ilman että näen mustia palkkeja. Tosin tämän hetkinen suorituskyky on sen verran hyvä että ilman tuotakin pärjää.
VD ei ole mikään hopealuoti kuitenkaan. Osa käyttäjistä sanovat että heillä link cable toimii paremmin tai jopa Oculus Air link. Varmasti liittyy minkälainen rauta kombinaatio on että mikä näistä eri virityksistä sattuu kenelläkin paras olemaan.