Digitaalipiano

Liittynyt
14.08.2017
Viestejä
2 385
Terve! Haussa olisi vaimolle digitaalipianoa synttärilahjaksi. Samalla ehkä itse tulisi aloitettua soittamisen treenaamista. Mitähän tässä kannattaisi katsella? Muutamia satasia tuohon meinasin pistää, joten parasta pianoa en hae.

Osaako joku jotain ehdottaa? Thomannilla olisi jotain? Koskettimia kuinka monta?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 220
Eikö ne edes jotenkin välttävät maksa jo luokkaa tonneja....? Muutamalla satasella ei kyllä saa kuin pahan mielen, katselisin lähinnä sitten jotain käytettyjä.
 
Liittynyt
17.11.2016
Viestejä
234
Itse hommasin ensimmäisen digitaalipianon pari kuukautta sitten, Casio CDP-130. Maksoi tarjouksessa 200€ ja olen kyllä ollut todella tyytyväinen. Kaiuttimista soittamalla äänet eivät ole kummoiset, mutta jos esim. kuuntelee kuulokkeilla, niin todella hyvä äänenlaatu.

Suositeltuja merkkejä ovat Yamaha, Roland, Kawai, Korg, Nord ja Casio. Thomannin omia merkkejä suosittelen välttämään.
88 kosketinta on ehdoton, jos haluaa oikeasti pianonsoittoa opetella.
Jotkin mallit tulevat teline mukanaan, hieman kalliimmaksi tulee jos haluaa kaikki kolme pedaalia pianoon. Itselle riittänyt pianon mukana tullut sustain-pedaali.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
381
Joskus itsekkäin näitä hieman ihmettelin ja jos olisin jotain ostanut, olisin luultavasti päätynyt Yamahaan tai sitten Alesikseen (muistaakseni sai kehuja tämä pimputin).

Muistaakseni katselin seuraavia malleja:

https://www.amazon.de/Alesis-Recita...E10Y7NQS2FP&psc=1&refRID=WM0DG7ZNTE10Y7NQS2FP

https://www.amazon.de/Alesis-Recita...nen/dp/B072FKLXRB?ref_=bl_dp_s_web_1703910031

https://www.amazon.de/Yamaha-NP-12B...&pf_rd_p=aad00ea1-ab8c-5ed8-85d5-d0fa37fbf544

https://www.amazon.de/Yamaha-P-45B-...E10Y7NQS2FP&psc=1&refRID=WM0DG7ZNTE10Y7NQS2FP

Painotetut koskettimet olisi kiva olla, mutta ei taida löytyä kuin hintavammista malleista (tai no, mikä on hintavaa ja mikä ei riippuu vähän :))
 
Liittynyt
17.11.2016
Viestejä
234
Painotetut koskettimet olisi kiva olla, mutta ei taida löytyä kuin hintavammista malleista (tai no, mikä on hintavaa ja mikä ei riippuu vähän :))
Esim tässä 200€:n Casiossa minkä ostin on täysin painotetut koskettimet, ja on suurimmassa osassa noistakin on mitä linkitit.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
381
Esim tässä 200€:n Casiossa minkä ostin on täysin painotetut koskettimet, ja on suurimmassa osassa noistakin on mitä linkitit.
Kahdessa noista linkittämistäni taitaa olla semi-weighted. Itse en näistä niin kauheasti tiedä (nuorempana tuli pimputeltua ihan akustista), mutta minulle ainakin kaikista tärkein olisi hyvän tuntuiset koskettimet. Äänillä ei niin paljoa väliä jos vain itselle soittelee. Eli jos vain mahdollista, niin kannattaisi käydä jossain musa liikkeessä hieman kokeilemassa.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 583
Eikö ne edes jotenkin välttävät maksa jo luokkaa tonneja....? Muutamalla satasella ei kyllä saa kuin pahan mielen, katselisin lähinnä sitten jotain käytettyjä.
Puolella tonnilla alkaa jo saamaan kelvollisia ainakin. Tässähän vähän vaikuttaa se vaimon soittotaito ja kuinka paljon on intoa. Jos, soittotaito menee toivelaulukirjaa pidemmälle niin sitten kasvaa vaatimuksetkin. Toisaalta silloin varmaan omistaisi jo soittimen...

Enivei vasarakoskettimisto on ehdoton, jos puhutaan pianon soitamisesta. Halvoista midisyntikoista kannattaa pysyä todella kaukana.
 

Taika-Jim

Lepäilyä ja rakkautta
Tukijäsen
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 231
Multa sais hernekeittotölkillä Yamahan PSR-11 konepianon. Kaupanpäälle Rossinin Overtures CD.
 
Liittynyt
14.08.2017
Viestejä
2 385
Multa sais hernekeittotölkillä Yamahan PSR-11 konepianon. Kaupanpäälle Rossinin Overtures CD.
Ei taideta ihan tuollaista hakea :/ Kiitti kumminkin!

Joskus itsekkäin näitä hieman ihmettelin ja jos olisin jotain ostanut, olisin luultavasti päätynyt Yamahaan tai sitten Alesikseen (muistaakseni sai kehuja tämä pimputin).

Muistaakseni katselin seuraavia malleja:

https://www.amazon.de/Alesis-Recita...E10Y7NQS2FP&psc=1&refRID=WM0DG7ZNTE10Y7NQS2FP

https://www.amazon.de/Alesis-Recita...nen/dp/B072FKLXRB?ref_=bl_dp_s_web_1703910031

https://www.amazon.de/Yamaha-NP-12B...&pf_rd_p=aad00ea1-ab8c-5ed8-85d5-d0fa37fbf544

https://www.amazon.de/Yamaha-P-45B-...E10Y7NQS2FP&psc=1&refRID=WM0DG7ZNTE10Y7NQS2FP

Painotetut koskettimet olisi kiva olla, mutta ei taida löytyä kuin hintavammista malleista (tai no, mikä on hintavaa ja mikä ei riippuu vähän :))
Alesis Recital (Pro) on kyllä arvosteltu hyvillä pisteillä. Haastaa hyvin kalliimmat soittimet.

Alesis Recital digitaalipiano
Hinta rahdattuna 267e.

Luultavasti tuo siis lähtisi hintansa puolesta asiaa enempää tutkimatta ostoon. Sitten kun asiasta enemmän tietää, voisi jotain kalliimpaa miettiä.

Mitä kaikkea tarviketta tuohon pitäisi ostaa lisäksi? Vai lähteekö tuolla ja katsoo viikon päästä, mitä oikeasti tarvitsee?
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 173
Ei taideta ihan tuollaista hakea :/ Kiitti kumminkin!

Alesis Recital (Pro) on kyllä arvosteltu hyvillä pisteillä. Haastaa hyvin kalliimmat soittimet.

Alesis Recital digitaalipiano
Hinta rahdattuna 267e.

Luultavasti tuo siis lähtisi hintansa puolesta asiaa enempää tutkimatta ostoon. Sitten kun asiasta enemmän tietää, voisi jotain kalliimpaa miettiä.

Mitä kaikkea tarviketta tuohon pitäisi ostaa lisäksi? Vai lähteekö tuolla ja katsoo viikon päästä, mitä oikeasti tarvitsee?
En tunne tuota soitinta, mutta varmaan ihan siedettävä vaihtoehto lähteä liikkeelle. Yksi asia on se, että käykö jossain muualla soittotunneilla. Itse kävin työväenopiston pianonsoittokurssilla, ja välillä oli hankala sopeutua siihen, että kotona oli kevyt Casio (painotetuilla koskettimilla) ja työväenopistossa oikea piano, jossa oli raskaampi soittotuntuma. Jos soittaa pelkästään kotona, niin sitten ei tietysti ole niin väliä, että miten paljon tuntuma eroaa oikeasta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 042
Jos oikeaa pianotuntumaa haluaa, niin jotain Yamahan Clavinovaa, Rolandin parempaa vehjettä tai Kawaii:n keskiluokan laitetta voinee katsella.

Joku Yamahan CLP-635 - 645 - 675 ovat jo tuntumaltaan ilmeisesti "sinnepäin", mutta hintaluokat tietty alkaen pari tonnia ja nousevat ylöspäin sen mukaan, että mitä vaatimuksia sille laitteelle asettaa.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
243
Joop, Yamahan YDP-143 ja Rolandin F140r tai RP102 oli itsellä kiikarissa. Sitten kävin koettamassa noita liikkeessä... noh.

Eihän nuo olleet kovin kummoisia. Penskana on tullut akustista soitettua ja noissa vaatimattomammissa malleissa kosketintuntuma ja äänen ”jykevyys” jää aika kauas.

Yamahan CLP-635 oli ensimmäinen, joka meni omaan ”speksiin” tuntuman, äänen ja muiden ominaisuuksien osalta. Eli semmoinen on nyt sitten puolitoista kuukautta ollut paukutettavana.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
1 171
Jos asutte kerrostalossa niin osta ne kuulokkeet samalla. Olen jo muutaman kerran pohtinut yläkerran pianistin fyysistä vaientamista. :dead: Ehkä pitäisi ensin käydä sanomassa asiasta, katsotaan nyt.
 
Liittynyt
14.08.2017
Viestejä
2 385
Saatavuudesta johtuen vaihdetaan Recital tähän:
Casio CDP-130 Digitaalipiano musta
Tuohon vielä joku kokoontaitettava teline.

Kyseessä okt, joten naapurit tuskin kärsivät. Kanssaeläjiltä voi kyllä jotain sanomista tulla, mutta sitä varten sitten kuulokkeet :tup:

E.
Nyt kun tuli mietittyä enemmän tuota vasta-alkajan harjoittelua, pitäisikö näissä olla jokin tuki iPadiin, jonka kautta saisi harjoiteltua soittamista?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 583
Joop, Yamahan YDP-143 ja Rolandin F140r tai RP102 oli itsellä kiikarissa. Sitten kävin koettamassa noita liikkeessä... noh.

Eihän nuo olleet kovin kummoisia. Penskana on tullut akustista soitettua ja noissa vaatimattomammissa malleissa kosketintuntuma ja äänen ”jykevyys” jää aika kauas.

Yamahan CLP-635 oli ensimmäinen, joka meni omaan ”speksiin” tuntuman, äänen ja muiden ominaisuuksien osalta. Eli semmoinen on nyt sitten puolitoista kuukautta ollut paukutettavana.
Eipä noita "keikkapianoja" omien kaiuttimien kautta ole tarkoitus soittaakaan kuin hätätilanteessa. Koskettimia ei kuitenkaan korjata kaiuttimilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 042
Saatavuudesta johtuen vaihdetaan Recital tähän:
Casio CDP-130 Digitaalipiano musta
Tuohon vielä joku kokoontaitettava teline.

Kyseessä okt, joten naapurit tuskin kärsivät. Kanssaeläjiltä voi kyllä jotain sanomista tulla, mutta sitä varten sitten kuulokkeet :tup:

E.
Nyt kun tuli mietittyä enemmän tuota vasta-alkajan harjoittelua, pitäisikö näissä olla jokin tuki iPadiin, jonka kautta saisi harjoiteltua soittamista?
Mitä tekemistä ipadilla on soittamisen kanssa?
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
172
Minä hommasin alkuvuodesta Casion CDP 230R digitaalipianon. Pitkään arvoin eri laitteiden välillä, mutta tuohon lopulta päädyin. Oli tarjouksessa 395,- hinta on näemmä noussut tuolla Gear4Musicilla (Casio CDP 230R Digital Piano, Black | Gear4music). Olen ollut erittäin tyytyväinen. Tuntuma ja ääni ovat ok.

iPadin saa kiinni lightning-usb sovittimella (Lightning to USB 3 Camera Adapter) ja Synthesia nimisellä softalla on lapset etenkin soitelleet. Itse olen lähennä youtube videoita katsellut, minulla on ala-asteelta pianopiiripimputtelua taustalla, mutta siitä on jo yli 30v.
 
Liittynyt
14.08.2017
Viestejä
2 385
Minä hommasin alkuvuodesta Casion CDP 230R digitaalipianon. Pitkään arvoin eri laitteiden välillä, mutta tuohon lopulta päädyin. Oli tarjouksessa 395,- hinta on näemmä noussut tuolla Gear4Musicilla (Casio CDP 230R Digital Piano, Black | Gear4music). Olen ollut erittäin tyytyväinen. Tuntuma ja ääni ovat ok.

iPadin saa kiinni lightning-usb sovittimella (Lightning to USB 3 Camera Adapter) ja Synthesia nimisellä softalla on lapset etenkin soitelleet. Itse olen lähennä youtube videoita katsellut, minulla on ala-asteelta pianopiiripimputtelua taustalla, mutta siitä on jo yli 30v.
Tosiaan juurikin tällaista mietein, mutta onnistuuko se tuolla CDP-130?
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
172
Tosiaan juurikin tällaista mietein, mutta onnistuuko se tuolla CDP-130?
Käsittääkseni kaikilla pianoilla, joissa on MIDI -liitäntä tuon pitäisi onnistua. En nyt pikaisesti tosin löytänyt mallivideota, jossa tuota nimenomaista mallia yhdistettäisiin iPadiin.
 
Liittynyt
14.08.2017
Viestejä
2 385
Käsittääkseni kaikilla pianoilla, joissa on MIDI -liitäntä tuon pitäisi onnistua. En nyt pikaisesti tosin löytänyt mallivideota, jossa tuota nimenomaista mallia yhdistettäisiin iPadiin.
Olen myös itse tuota nyt etsinyt, muttei löydy mitään videota. Redditissä oli maininta CDP-130 ja pitäisi juurikin toimia normaalisti tuon MIDI-liitännän kautta eli kiinni kannettavaan tai sitten iPadiin OTG-adapterin kautta. Ihan en nyt lähde Applen omaa adapteria ostamaan, vaan joku halpa korvike tarvitsisi löytää.
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
85
Opintojen loputtua on käteen jäänyt paljon vapaa-aikaa ja nyt on alkanut kiinnostelemaan pianonsoiton opettelu. Punnitsen ideaa vielä, mutta jos tähän lähden niin opettelen ainakin alkuun itsenäisesti.
Onko tuo Casio CDP-S100 mistään kotoisin tähän tarkoitukseen? En älyttömästi rahaa uskalla heittää jos ei motivaatiota opetteluun ole, mutta en kuitenkaan mitään tussariakaan haluaisi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 042
Meillä kävi sillä tavalla, että satunneesta syystä 2020 keväällä aloimme viettää enemmän aikaa kotona ja keksin, että ostan entiselle ammattimuusikko-vaimolle digipianon.

Kun itse en näistä juuri mitään oikeasti tiennyt, niin en kehdannut yllätyksenä ostaa, joten kävimme testailemassa eri malleja liikkeessä. Käytännössä testattiin noita "vakavamman pään" Yamaha CLP, Kawaii ja Roland malleja. Clavinovalla aikaisemmin soittanut ja se mielessä kauppaan lähtenyt parempi puolisko tykkäsi lopulta Kawaiin tuntumasta ja äänestä enempi. Roland ei saavuttanut suurta suosiota.

Päädyimme lopulta valitsemaan Kawaii CA99:n - aika moni varmaan pärjäisi CA79:llä, jonka kosketintuntuma on sama. Lähinnä kajareiden akustiikka on huippumallissa parempi.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 959
Viestejä
4 207 500
Jäsenet
70 998
Uusin jäsen
TuomasP99

Hinta.fi

Ylös Bottom