Destructo (PC) (2021)

Liittynyt
28.11.2020
Viestejä
24


Tuollaista kaupungin tuhoamispeliä on nyt tullut reilu puoli vuotta väännettyä. Ihan nollista piti lähteä, paljon on opittu pelin tekemisestä ja paljon tullaan vielä oppimaan. Mutta ihan antoisa matka kuitenkin tähän asti.

Tavoitteena siis tuhota paikkoja ja saaduilla pisteillä sitten availla uusia pelimuotoja ja hahmokustomointeja.

 
Vaikuttaa ikein viihdyttävältä tuhoamiselta!
Oma klassikkosuosikki on Operation Cleaner sekä uudempi Battlefield bad company jossa on myös mahdollisuus tuhota rakennukset. Käsittääkseni saman "genren" teardown-niminen peli on osoittautunut kovinki suosituksi, joten tsemppiä tämän suhteen. Menee testaukseen jos tuki padille löytyy.

Edit: oma toive tietenkin on, että rakennukset voi tuhota maantasalla, ja jos niihin pääsee sisälle, vielä parempi. Toinen toive on erityyppiset räjähteet ampuma-aseiden lisäksi.
 
aika onneton traileri omasta mielestä, ei näyttänyt mitään konkreettista fysiikkamoottori tuhoamista ollenkaan, pelkkiä efektejä
 
Menee testaukseen jos tuki padille löytyy.

Edit: oma toive tietenkin on, että rakennukset voi tuhota maantasalla, ja jos niihin pääsee sisälle, vielä parempi. Toinen toive on erityyppiset räjähteet ampuma-aseiden lisäksi.
Paditukea ei vielä ole, mutta on mietinnässä.

Rakennuksiin ei pääse sisälle (paitsi hyppimällä romujen päältä). Alkuperäisessä ideassa talot olivat "toimivia", eli sisälle olisi päässyt vapaasti, mutta olisi vaatinut paljon yksityiskohtaisempaa rakentamista, joka taas olisi vaikuttanut liikaa suorituskykyyn. Rakennukset saa tuhottua täysin, lukuunottamatta perustuksia ja hissikuilua. Täyttä tuhottavuutta kokeiltiin, mutta jotta se olisi toiminut realistisesti, olisi pitänyt ottaa stressilaskenta mukaan ja se olisi taas romuttanut suorituskyvyn. 20-kerroksisen talon sortuminen tipautti FPS:n 1-5 seutuville, eikä kentässä ollut mitään muuta toimintaa siinä kohtaa.

Seuraavassa UE-versiossa tulee Chaos, joka mahdollistaa valmiiksi skriptatut tuhoeventit reaaliaikaisen sijaan. Pitää tutkia onko tuohon mahdollista siirtyä sitten kun se tulee.

aika onneton traileri omasta mielestä, ei näyttänyt mitään konkreettista fysiikkamoottori tuhoamista ollenkaan, pelkkiä efektejä
Lähempänä pelin julkaisua on tarkoitus julkaista pidempi ja perusteellisempi esittely ominaisuuksista.
 
Luulisi, että tuo valmiiksi skriptattu tuhoeventti käy aika nopeasti tylsäksi pelaajan kannalta kun talot hajoavat lähes samalla tavalla riippuen varmastikin mistä kohti se lähtee liikkeelle. Vai olenko hakoteillä?
 
toivoa olis toisesta red faction guerrilla tyylisestä "kaikki paskaksi" pelistä, mutta en ole kovin optimistinen tästä kyseisestä tuotoksesta vielä toistaiseksi
 
Luulisi, että tuo valmiiksi skriptattu tuhoeventti käy aika nopeasti tylsäksi pelaajan kannalta kun talot hajoavat lähes samalla tavalla riippuen varmastikin mistä kohti se lähtee liikkeelle. Vai olenko hakoteillä?
Tuohan siinä on vaarana, plus että soveltuuko se lainkaan jo osin tuhottujen rakennusten sorruttamiseen. Mutta se jää nähtäväksi.
 
Pieni pätkä pelivideota. Bullet time on pelaajan säädettävissä 0,01-0,25 nopeuden välillä.

 
Seuraavassa UE-versiossa tulee Chaos, joka mahdollistaa valmiiksi skriptatut tuhoeventit reaaliaikaisen sijaan. Pitää tutkia onko tuohon mahdollista siirtyä sitten kun se tulee.

Tätä paikkojen tuhoamistahan tosiaan taidettiin Unreal Enginen osalta joku aika sitten demotakin videolla, joten luulisi sopivan tähän hyvin.

 
Aikainen versio toki kyseessä, mutta kiinnostaisi silti vähän tietää, minkälaisella koneella noissa videoissa peli pyörii ja minkälaisia FPS lukemia sillä saa.
 
Aikainen versio toki kyseessä, mutta kiinnostaisi silti vähän tietää, minkälaisella koneella noissa videoissa peli pyörii ja minkälaisia FPS lukemia sillä saa.
i7-4790k ja GTX 1070Ti, FPS pyörii siinä 25-45 välillä 2k-resolla riippuen paljonko on tavaraa ilmassa. Optimointia ei ole vielä tehty, joten jää nähtäväksi miten paljon vauhtia saadaan lisää. Suurin ongelma tuossa on juurikin fysiikkaobjektien järjetön määrä.

Tarkoitus olisi vielä ennen julkaisua koittaa kartoittaa konevaatimukset sopivalla testiryhmällä.
 
Nyt pääsee rällästämään myös tankilla.



Varsin seksikäs tankki kyllä. :thumbsup: Mutta esim. noiden puiden tuhoutumisfysiikoiden osalta voisi olla vielä vähän hiomista, sillä esim. ihan videon alkuosassa näyttää niin kuin vain imeytyisivät maan sisään jotenkin mystisesti kun tankki ajaa päältä. Ja päältä ajamisesta puheenollen, pystyykö tankilla rusentamaan autoja ajamalla vain kylmästi niiden päältä? Tai ajamaan läpi esim. tuosta ihan alun tiilimuurista?
 
Viimeksi muokattu:
Varsin seksikäs tankki kyllä. :thumbsup: Mutta esim. noiden puiden tuhoutumisfysiikoiden osalta voisi olla vielä vähän hiomista, sillä esim. ihan videon alkuosassa näyttää niin kuin vain imeytyisivät maan sisään jotenkin mystisesti kun tankki ajaa päältä. Ja päältä ajamisesta puheenollen, pystyykö tankilla rusentamaan autoja ajamalla vain kylmästi niiden päältä? Tai ajamaan läpi esim. tuosta ihan alun tiilimuurista?
Puiden tuhoutumisessa on kaksi vaihetta, hiljaa ajettaessa puu kaatuu ja kovemmissa menee silpuksi, eli juurikin tipahtaa maahan. Valitettavasti autot eivät ainakaan tässä vaiheessa mene kasaan, ehkä tulevaisuudessa jos keksin keinon toteutukseen. Muurista ei pääse läpi, mutta joitain muureja voi ampua hieman paloiksi. Pelillisistä syistä johtuen ihan kaikkea näkyvää ei saa tuhottua.

Nyt olisi sitten tarvetta beta-testaajille tämän viikon ajaksi. Testin tarkoituksena on kartoittaa suorituskyvyn riittävyys eri kokoonpanoilla ja myös koittaa löytää mahdolliset peliä häiritsevät bugit. Testiin otetaan 6 kpl pelaajia, joille annetaan koodi Steamiin, eli luonnollisesti sinne tarvitsee siis olla tili. Palkaksi testauksesta saa toisen pelikoodin, jonka voi antaa kaverille tai naapurin mummolle.

Jos vain mahdollista, niin olisi hyvä jos testaajia löytyisi seuraavista näytönohjain(teho)kategorioista:
1) RTX 2060
2) RTX 2080
3) RTX 3070-3080
4) RX 5500
5) RX 5600-5700
6) RX 6700-6800

Mitään tarkkaa logia ei tarvitse FPS:stä pitää, riittää kun suurinpiirtein tarkistaa minimi/keskimääräinen/maksimi pelin tiimellyksessä. Ilmottautua voi tähän ketjuun mainitsemalla mihin kategoriaan osallistuu, otan sitten yhteyttä yv:llä. Eli siis vain 1 testaaja per kategoria.


EDIT: Testipaikat täytetty.
 
Viimeksi muokattu:
Puiden tuhoutumisessa on kaksi vaihetta, hiljaa ajettaessa puu kaatuu ja kovemmissa menee silpuksi, eli juurikin tipahtaa maahan. Valitettavasti autot eivät ainakaan tässä vaiheessa mene kasaan, ehkä tulevaisuudessa jos keksin keinon toteutukseen. Muurista ei pääse läpi, mutta joitain muureja voi ampua hieman paloiksi. Pelillisistä syistä johtuen ihan kaikkea näkyvää ei saa tuhottua.

Nyt olisi sitten tarvetta beta-testaajille tämän viikon ajaksi. Testin tarkoituksena on kartoittaa suorituskyvyn riittävyys eri kokoonpanoilla ja myös koittaa löytää mahdolliset peliä häiritsevät bugit. Testiin otetaan 6 kpl pelaajia, joille annetaan koodi Steamiin, eli luonnollisesti sinne tarvitsee siis olla tili. Palkaksi testauksesta saa toisen pelikoodin, jonka voi antaa kaverille tai naapurin mummolle.

Jos vain mahdollista, niin olisi hyvä jos testaajia löytyisi seuraavista näytönohjain(teho)kategorioista:
1) RTX 2060
2) RTX 2080
3) RTX 3070-3080
4) RX 5500
5) RX 5600-5700
6) RX 6700-6800

Mitään tarkkaa logia ei tarvitse FPS:stä pitää, riittää kun suurinpiirtein tarkistaa minimi/keskimääräinen/maksimi pelin tiimellyksessä. Ilmottautua voi tähän ketjuun mainitsemalla mihin kategoriaan osallistuu, otan sitten yhteyttä yv:llä. Eli siis vain 1 testaaja per kategoria.

jos kelpaa niin,
väliin putoaja RTX 2070 löytys
 
Puiden tuhoutumisessa on kaksi vaihetta, hiljaa ajettaessa puu kaatuu ja kovemmissa menee silpuksi, eli juurikin tipahtaa maahan. Valitettavasti autot eivät ainakaan tässä vaiheessa mene kasaan, ehkä tulevaisuudessa jos keksin keinon toteutukseen. Muurista ei pääse läpi, mutta joitain muureja voi ampua hieman paloiksi. Pelillisistä syistä johtuen ihan kaikkea näkyvää ei saa tuhottua.

Nyt olisi sitten tarvetta beta-testaajille tämän viikon ajaksi. Testin tarkoituksena on kartoittaa suorituskyvyn riittävyys eri kokoonpanoilla ja myös koittaa löytää mahdolliset peliä häiritsevät bugit. Testiin otetaan 6 kpl pelaajia, joille annetaan koodi Steamiin, eli luonnollisesti sinne tarvitsee siis olla tili. Palkaksi testauksesta saa toisen pelikoodin, jonka voi antaa kaverille tai naapurin mummolle.

Jos vain mahdollista, niin olisi hyvä jos testaajia löytyisi seuraavista näytönohjain(teho)kategorioista:
1) RTX 2060
2) RTX 2080
3) RTX 3070-3080
4) RX 5500
5) RX 5600-5700
6) RX 6700-6800

Mitään tarkkaa logia ei tarvitse FPS:stä pitää, riittää kun suurinpiirtein tarkistaa minimi/keskimääräinen/maksimi pelin tiimellyksessä. Ilmottautua voi tähän ketjuun mainitsemalla mihin kategoriaan osallistuu, otan sitten yhteyttä yv:llä. Eli siis vain 1 testaaja per kategoria.

Voin lähteä AMD RX 5700 kortilla mukaan testille.
 



No niin, peli on pihalla. Kiitos testaajille heidän ajastaan ja kommenteistaan! Laitan pelikoodeja tulemaan kohtapuoliin.

Vielä riittää viilaamista, mutta tärkeimmät on nyt kasassa ja peliä pystyy pelaamaan. Suurin seuraava työnsarka on optimointi, jotta pelin saa pyörimään paremmin.
 
Tämäkin peli näköjään löytyy jo valitettavasti laittomia kanavia pitkin. Ikävä kyllä, vaikka peli on itsessään jo Steaminkin kautta melkein ilmainen.

Tuli kuitenkin omalta osalta tuettua hyvää työtä ja ostettua peli :thumbsup: :cool:
 
Tämäkin peli näköjään löytyy jo valitettavasti laittomia kanavia pitkin. Ikävä kyllä, vaikka peli on itsessään jo Steaminkin kautta melkein ilmainen.

Tuli kuitenkin omalta osalta tuettua hyvää työtä ja ostettua peli :thumbsup: :cool:
Kiitokset tuesta! Itsekin tuli ihmeteltyä miten joku jaksaa muutaman euron pelistä vääntää piraattiversiota, mutta huvinsa kullakin. Ei noihin taida päivityksetkään upota, joten aika tyhjä arpa siinäkin mielessä.
 
Oliko tässä muuten tuolla maailmassa esim. jotain ovia tai muita joita voisi räjäyttää/tuhota ja niiden takaa sitten ehkä löytää jotain lisäaseita yms?
 
Viimeksi muokattu:
Ja päivitys pihalla. Lisää mm. tykistökeskityksen.

art_update.jpg


 
Steam-saavutukset lisätty.


Suunnitelmissa olisi vielä ainakin jonkinasteinen leaderboard muun hinkkaamisen lisäksi.
 
Kiitokset tuesta! Itsekin tuli ihmeteltyä miten joku jaksaa muutaman euron pelistä vääntää piraattiversiota, mutta huvinsa kullakin. Ei noihin taida päivityksetkään upota, joten aika tyhjä arpa siinäkin mielessä.

Pelien piratismihan ei liity mitenkään pelin hintaan, vaan ainakin "ennen vanhaan" pelkästään piraattien maineeseen ja kilpailuun toisiaan vastaan ja siten haluun saada julkaistua mahdollisimman paljon piratoimiaan pelejä ja softia määrällisesti.
Kuten itsekin sanoit niin nykyään tosiaan päivitykset (ei millään piragruupeilla riitä aikaa ja halua tehdä cräkkejä päivityksiin kuin korkeintaan johonkin AAA-peleihin tyyliin GTA5 ym.) aika hyvin vieneet loppukäyttäjiltä mahdollisuuden pelailla pirapeleillään ellei sitten tosiaan hyvällä tuurilla peli ole alunperin niin valmis että sillä alkuperäisellä v1.0 versiolla on mukava pelailla maailman tappiin asti.

Peli näyttää hienolta ja ehkä sinuna kirjoittelisin enemmän tuonne Steamiin jotain dev diaryy ym. stoorii niin mahdolliset pelaajat ja potentiaaliset ostajat näkee sun olevan tosissaan ja tietävän koko ajan odottaa jotain uutta kehitystä peliltä. Ja voisit saada enemmän vinkkejä ja ehdotuksia uudistuksista tai parannuksista. Sorry en oo ostanut vielä mutta on seurannassa kylläkin :)

Ja vinkkinä muillekin io-techin lukijoille, laittakaa peli vaan vaikka oman Steamin wishlistiin/toivelistalle tai seurantaan niin Steamin algoritmit antaa sitten tällekin Suomi-pelille enemmän näkyvyyttä.
 
Peli näyttää hienolta ja ehkä sinuna kirjoittelisin enemmän tuonne Steamiin jotain dev diaryy ym. stoorii niin mahdolliset pelaajat ja potentiaaliset ostajat näkee sun olevan tosissaan ja tietävän koko ajan odottaa jotain uutta kehitystä peliltä. Ja voisit saada enemmän vinkkejä ja ehdotuksia uudistuksista tai parannuksista. Sorry en oo ostanut vielä mutta on seurannassa kylläkin :)
Ei tarvitse pyydellä anteeksi ostamattomuutta, jokainen ostaa pelejä oman tarpeen ja mahdollisuuksien mukaan. :) Kiitos kuitenkin henkisestä tuesta!

Dev diary tmv. voisi olla hyvä idea, jos olisi enemmän aikaa. Pelin tekeminen on kuitenkin päivätyön, muun elämän ja muiden projektien sivussa tehtävää duunia, joten ihan hirveästi ei pysty panostamaan mihinkään ylimääräiseen. A4:n verran löytyy parannettavia/korjattavia asioita, joten niiden parissa menee vielä hetki. Mutta mihinkäs tässä kiire valmiissa maailmassa...
 
Jännä miten tätä fysiikan mallinnuksella olevaa tuhoutumista isot studiot eivät saa aikaiseksi, tehoa löytyy nykyään koneista kun pienistä pitäjistä, omasta mielestäni tämä on juuri mitä "next-gen" kaipaisi.
 
Jännä miten tätä fysiikan mallinnuksella olevaa tuhoutumista isot studiot eivät saa aikaiseksi, tehoa löytyy nykyään koneista kun pienistä pitäjistä, omasta mielestäni tämä on juuri mitä "next-gen" kaipaisi.
Varmasti saisivat mutta pakotettu tuki vanhoille konsoleille aika nopeasti karsii niitä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 467
Viestejä
4 538 825
Jäsenet
74 801
Uusin jäsen
yliz

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom