Tämä on itse asiassa ollut se pointti, jota olen yrittänyt sönköttää, mutten ole osannut selittää: Denuvolla on varmasti paikkansa näissä, ei sitä muuten niin monet käyttäisi.
Faktat Denuvosta:
- Heikentää suorituskykyä korkeimmilla FPS-lukemilla -> Kyllä, mutta nykyään puhutaan vain noin 1–5 % eroista maksimissaan.
- Mihin Denuvo vaikuttaa paljon, on low 0.1 % ja 1 % -lukemat (nykiminen). Niissä voidaan puhua jopa 1–30 % eroista.
- Suurin vaikutus on yleensä latausaikoihin -> Jopa 50–80 % hitaammat latausajat verrattuna versioon ilman Denuvoa.
Se taas on paskapuhetta, että kräktty versio toimisi nopeammin. Sama Denuvo siellä taustalla jyllää, mutta kräkätyssä versiossa sille vain "valehdellaan", että se on yhteydessä palvelimeen. Aidon version omistajan koneen taas täytyy oikeasti saada yhteys serveriin.
Capcom tuskaantui modeihin RE4R:n kohdalla ja vaihtoi Denuvon Enigmaan:
- Piraatit repivät sen heti pois -> modit toimivat piraateilla.
- Samaan aikaan osa aidoista Steam-käyttäjistä kärsi ongelmista, eikä osa modeista toiminut.
- Piraatit voittivat, koska he saivat Ada DLC:n "ilmaiseksi". Heidän käyttämänsä kräktty versio oli huhtikuun 2023 buildi ilman Ada-lisäosaa, mutta suorituskyky oli parempi kuin sen hetkisessä Steam-versiossa.
Piraatit eivät olleet saaneet tuota Ada DLC:tä vielä helmikuuhun 2026 mennessä (julkaistu 2023 loka/marraskuussa). Mutta kun Capcom sai kuraa niskaansa ja päätti lopulta poistaa suojaukset, piraatit saivat tuon DLC:n "ilmaiseksi" Denuvon poiston myötä.
Siksi minulla onkin pyyntö: jos jotkut käyttävät io-techissä piraattiversioita, en tuomitse teitä. Mutta jos koette, että peli on ollut oikeasti hyvä ja makuunne sopiva, ostakaa se peli edes alennuksesta.