Sadness
Tukijäsen
- Liittynyt
- 18.10.2016
- Viestejä
- 4 561
Kuten kaikille PC pelaajille on denuvo tuttu varsinkin AAA peleistä ja päätin nytten tehdä ketjun sille ettei sitten pelien ketjut menisi offiksi sen osalta.
Koska piratismista keskustelu on kielettyä niin yritetään pysyä näissä ohjelmissa ja itse piraatti keskustelu pois niin modet ei toivottovasti revi pelihousujansa.
Linkkejä:
Denuvo - Wikipedia
Video Games - Irdeto
https://valeroa.com/ (uusin yrittäjä)
Ja koska aina on puhetta kuinka se vaikuttaa pelien suorituskykyyn niin tässä on yksi hyvä video:
Kuten ylläolevasta videosta saadaan nähdä niin denuvo syö tehoja CPU:lta ja massamuistilta, johtuen Denuvon suojausmekanismista joka tarkistaa tiedostojen muokkaamattomuuden.
Tuosta edellämainitusta johtuen modaajat suuttuivat Dragon Age Inquisitionin aikaan koska sen aikainen versio denuvosta oli turhan ärhäkäs ja modattu peli vaikutti pelin vakauteen.
Denuvosta on jo versio 5.5 ulkona jota mm Resident Evil 2 remake käyttää ja siinä on modaaminen mahdollista ilman että pelin vakaus kärsi ainakaan merkittävästi.
Itse olen ihan mielenkiinnosta seuranut tätä Denuvo vs piraatit taistelua ja vuosia, tässä sitten omia näkemyksiä aiheesta:
Miinukset:
-Syö CPU tehoa 1-10% riippujen pelistä.
-Hidastaa jossain peleissä merkittävästi latausaikaa(jopa puolella)
-Joidenkin pelien kohdalla se murrettaan päivässä.
Plussat:
-Tietääkseni maailmassa on vain pari ryhmää jotka osaavat murtaa tuon suojauksen kuin ilman denuvoa eli steam, uplay ja originin peleistä niin DRM murrettaan launch päivänä.
-Tekijät saavat parhaimillaan vuoden myyntirauhan mutta yleensä ollaan puhuttu viikoista tai kuukausista.
-Vaikka Denuvo murrettaan lähellä julkaisun jälkeen mutta silti päivitykset ja mahdolliset DLC:t saavat olla rauhassa pirateilta vielä pidemän aikaan vs ilman denuvoa.
Odyssessahan ja kuten originissa käytettiin Denuvon lisäksi VMP ohjelma joka pyrkii estämään sitä denuvon murtoa joka perustuu "heijastukseen" en osaa sen tarkemmin selittää tuota murto tekniikaa.
Originihan sai peräti lähes puolenvuoden myyntirauhan Denuvo+VMP yhdistelmällä mutta sai se sitten paskaakin niskaan:
Ubisoftilta tökerö temppu – kopiointisuojaus kopiointisuojauksen päällä muutti uutuuspelin pelikelvottomaksi
Koska piratismista keskustelu on kielettyä niin yritetään pysyä näissä ohjelmissa ja itse piraatti keskustelu pois niin modet ei toivottovasti revi pelihousujansa.
Linkkejä:
Denuvo - Wikipedia
Video Games - Irdeto
https://valeroa.com/ (uusin yrittäjä)
Ja koska aina on puhetta kuinka se vaikuttaa pelien suorituskykyyn niin tässä on yksi hyvä video:
Kuten ylläolevasta videosta saadaan nähdä niin denuvo syö tehoja CPU:lta ja massamuistilta, johtuen Denuvon suojausmekanismista joka tarkistaa tiedostojen muokkaamattomuuden.
Tuosta edellämainitusta johtuen modaajat suuttuivat Dragon Age Inquisitionin aikaan koska sen aikainen versio denuvosta oli turhan ärhäkäs ja modattu peli vaikutti pelin vakauteen.
Denuvosta on jo versio 5.5 ulkona jota mm Resident Evil 2 remake käyttää ja siinä on modaaminen mahdollista ilman että pelin vakaus kärsi ainakaan merkittävästi.
Itse olen ihan mielenkiinnosta seuranut tätä Denuvo vs piraatit taistelua ja vuosia, tässä sitten omia näkemyksiä aiheesta:
Miinukset:
-Syö CPU tehoa 1-10% riippujen pelistä.
-Hidastaa jossain peleissä merkittävästi latausaikaa(jopa puolella)
-Joidenkin pelien kohdalla se murrettaan päivässä.
-Denuvo was behind 9/11 ( )
Plussat:
-Tietääkseni maailmassa on vain pari ryhmää jotka osaavat murtaa tuon suojauksen kuin ilman denuvoa eli steam, uplay ja originin peleistä niin DRM murrettaan launch päivänä.
-Tekijät saavat parhaimillaan vuoden myyntirauhan mutta yleensä ollaan puhuttu viikoista tai kuukausista.
-Vaikka Denuvo murrettaan lähellä julkaisun jälkeen mutta silti päivitykset ja mahdolliset DLC:t saavat olla rauhassa pirateilta vielä pidemän aikaan vs ilman denuvoa.
Jossain oli juttu että pelin kriittinen myyntiaika on se noin 3kk julkaisusta.Ymmärtääkseni Denuvo yrittää estää nopean murtamisen ja siis julkaisuhetken jälkeinen myynti turvataan edes lyhyeksi toviksi. Joskus onnistuu paremmin ja Assassin's Creed: Odyssey murrettiin 36 päivässä. Cyberpunk 2077 on NIIIIN hypetetty peli, että 1-2 viikonkin murtamattomuus tuo luultavasti merkittävän lisän tuottoihin: pelaajat haluavat päästä siihen käsiksi nyt, eikä vasta puolen kuukauden päästä. Mutta kilpajuoksua se toki on. Witcher 3 oli niin suloista mannaa PC-pelaamiselle, että toivon vastaaville onnistuneille peleille asianmukaisen liikevoiton, jotta PC-pelaaminen ei kuihtuisi pois. Mutta kyllä mä ymmärrän kritiikinkin, kuten vaikutuksen suorituskykyyn. Varmaan implementaatioon voisi antaa paremmat työkalut, jotta suorituskyky ei vaarantuisi merkittävästi.
Odyssessahan ja kuten originissa käytettiin Denuvon lisäksi VMP ohjelma joka pyrkii estämään sitä denuvon murtoa joka perustuu "heijastukseen" en osaa sen tarkemmin selittää tuota murto tekniikaa.
Originihan sai peräti lähes puolenvuoden myyntirauhan Denuvo+VMP yhdistelmällä mutta sai se sitten paskaakin niskaan:
Ubisoftilta tökerö temppu – kopiointisuojaus kopiointisuojauksen päällä muutti uutuuspelin pelikelvottomaksi
Ubisoftin Assassins Creed Origins on monilla pelaajilla lähes pelikelvoton. Syynä on Wolfenstein II -räiskintäpelin murtaneen piraattiryhmän mukaan Ubisoftin päätös lisätä toinen kopiointisuojaus pahamaineisen Denuvon päälle. Tämä ilmenee pelaajilla 100-prosenttisena suoritinkäyttönä, mikä tekee pelaamisesta tuskaa.
On yleisesti tiedossa, että piraattien ja peliteollisuuden välisen sodan sijaiskärsijöinä ovat aina pelinsä laillisesti hankkivat, TorrentFreak kirjoittaa. Niin tälläkin kertaa. Ubisoftin temppu on suututtanut Assassins Creen Originsin Steamin kautta hankkineet pelaajat.
Eräs Intelin Core i7 -suorittimen omistaja ihmettelee Steamin tukifoorumilla, onko 60 – 90 -prosenttinen suoritinkäyttö normaalia. Core i7:ää pidetään yleisesti erittäin tehokkaana suorittimena, joten kyseessä on todellinen ongelma.
Jos suorittimessa on vähemmän jerkkua, tilanne on vielä huonompi, kuten eräs Core i5 -mallin omistaja sai havaita. Hänen mukaansa suorittimen kaikki neljä ydintä huutavat täydellä 100 prosentin rasituksella. Grafiikka-asetusten laskeminen ei hänen mukaansa auta asiaa.
Aiemmin Wolfenstein II: The New Colossusin murtaneen Voksin mukaan syy on vain ja ainoastaan Ubisoftin Assassins Creed Originsiin sisällyttämän kopiointisuojauksen. Voksi kertoo tietävänsä asian, sillä hän on omien sanojensa mukaan päässyt tutkimaan pelin ohjelmakoodia saatuaan haltuunsa sen binääritiedostot.
Assassins Creed Origins hyödyntää Denuvo-kopiointisuojausta, jonka päälle Ubisoft on lisännyt VMProtect-suojauksen. VMProtect on puolestaan teknologia, joka suojelee ohjelmistoa piraattien suosimalta takaisinmallinnukselta. Se toimii hyvin pitkälti samalla tavalla kuin perinteinen kopiointisuojaus, TorrentFreak selventää.
Kahden päällekkäisen kopiointisuojauksen käyttö heikentää Voksin mukaan pelin suorituskykyä jopa 30 – 40 prosenttia. Kyseessä on hänen mukaansa ”vastenmielinen ja kuluttajaepäystävällinen teko”.