DELL XPS akkuongelma

Liittynyt
15.03.2021
Viestejä
659
Hei

Ongelmana on se, että läppärin käynnistyttyä akku hyppää lähes nollaan prosenttiin. Tämä tapahtuu, kun läppäri on ollut pois päältä n. vuorokauden. Esimerkiksi äskön käynnistäessä öbaut kahden vuorokauden jälkeen Windows ilmoitti akun varaukseksi 64%, eli varaus olisi laskenut prosentin viime kerrasta. Kuitenkin kymmenen sekunnin kuluessa varaus oli pompannut 7%:iin. Uusin bios on asennettu ja fast startup otettu pois päältä. Battery report ilmoittaa varaukseksi ~39/56 mWh. Akku toimii ja kestää hyvin, kun on käytössä (paitsi kerran hypännyt ~viiteen prosenttiin kun tein 3DMark-benchmarkia). Mikäköhän tässä voisi olla vikana ja miten pitäisi lähteä fixailemaan?
 
Liittynyt
15.03.2021
Viestejä
659
Vanha kone? Akun vaihto. Akku tekee vanhana tota usein
Pari vuotta vanha akku. Pidetty piuhan päässä, kun käytetty yrityskoneena. Mistäköhän löytyisi XPS 9570 -akku? Suomesta ei oikeen meinaa löytyä ja amazonde ei toimita akkuja tänne
 
Liittynyt
15.12.2018
Viestejä
410
Pari vuotta vanha akku. Pidetty piuhan päässä, kun käytetty yrityskoneena. Mistäköhän löytyisi XPS 9570 -akku? Suomesta ei oikeen meinaa löytyä ja amazonde ei toimita akkuja tänne
Itse jouduin just vaihtamaan Dell precision 5510 malliin akun ja hommaamaan uuden laturinkin. Siihen käsittääkseni käy samat akut kuin tuohon xps 9570 malliin.

Tilasin oman mallini täältä suomalaisesta puljusta, toimitus oli nopea ja akussa ei tähän mennessä mitään valittamista:
Dell tietokoneen akku 11.4V 8000mAh Li-Polymer edullisesti | Akku-Ässä Oy
 
Liittynyt
15.03.2021
Viestejä
659
Jees, kiitos! Hyviä vaihtoehtoja molemmat, pitääpä tutkia:comp2:. Olen ollut siinä käsityksessä, että kuuluisi ostaa alkuperäisiä valmistajan akkuja, joita kumpikaan yo. ei ole. Onko käsitykseni väärä ja kestääkö nuo muidenkin kuin valmistajan akut hyvin aikaa?
 
Liittynyt
27.07.2017
Viestejä
986
Pari vuotta vanha akku. Pidetty piuhan päässä, kun käytetty yrityskoneena. Mistäköhän löytyisi XPS 9570 -akku? Suomesta ei oikeen meinaa löytyä ja amazonde ei toimita akkuja tänne
Spares Nordic AB (Ruotsi)
Subtel GmbH (Saksa)
 
Liittynyt
15.03.2021
Viestejä
659
Spares Nordic AB (Ruotsi)
Subtel GmbH (Saksa)
Noita 9550-akkuja (ylin) oon jo katsellut, mutta en ole varma käykö tähän 9570. Netissä ristiriitaista tietoa.

Onko toi Subtel järkevä kauppa? Minkä laatuisia akkuja myyvät? Hinta vaikuttaa vähän liian hyvältä jo
 
Liittynyt
15.12.2018
Viestejä
410
Noita 9550-akkuja (ylin) oon jo katsellut, mutta en ole varma käykö tähän 9570. Netissä ristiriitaista tietoa.

Onko toi Subtel järkevä kauppa? Minkä laatuisia akkuja myyvät? Hinta vaikuttaa vähän liian hyvältä jo
Kattelin tuota subtelia myös silloin akkuja metsästäessä. Uskoisin luotettavaksi ja antaahan tuo peräti 3v takuun. Kannattaa kuitenkin huomata, että tuo halpa akku on kapasiteetiltaan vain 3400mAh, kun taas esim tuo Akku-ässän 8000mAh. Itse päädyin isompaan ja myös mahdolliset takuuasiat yms. kuulosti paremmalta kotimaisessa puljussa, noilla on ihan kivijalkojakin pari ja toimitus oli tosiaan nopea.

Mutta jos halvalla haluaa päästä ja pienempi akku riittää, niin olisi itse tuolta subtelista uskaltanut tuonkin kokeilla.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
242 403
Viestejä
4 236 241
Jäsenet
71 205
Uusin jäsen
Envarmastihuijaa

Hinta.fi

Ylös Bottom