Deep Rock Galactic

Liittynyt
16.05.2020
Viestejä
311
100% suositus Steam käyttäjiltä (n. 31 000 arvostelua 22.05.2020)
9/10 IGN
Devaajien roadmapissa tulossa paljon uutta sisältöä!

PIRUN KOVA PELI ETENKIN KAVERIPORUKALLA!

Onko muita mainereita? :D

ROCK AND STONE!

EDIT (pari linkkiä):







 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.03.2017
Viestejä
1 077
Onko hyvä? Oon kattellu kaveriporukan kans pelattavaa, koneet vaihtelee kuitenkin l4d2 csgo pyörii kaikilla. Vaatiiko hirveästi koneelta?
 
Liittynyt
16.05.2020
Viestejä
311
On pirun kova ja nimenomaan kaveriporukan kanssa huikee!

Ei vaadi ihan älyttömästi koneelta jos ei laita kaikkea ultralle.

Mullakaan ei ole ihan tuoreinta rautaa käytössä ja pelaan 1080p Ultra.

Mulla on i5 4670K ja GTX 980 ja fps pyörii yleensä 150-200 paikkeilla tippuen pahimmassa ryysiksessä 70.

Kaverilla on i5 4690K ja GTX 1060 ja sillä fps pyörii samoissa, putoaa ehkä 60 pahimmassa ryysiksessä. (1060 on ihan pikkasen hitaampi kun 980)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 837
Voisiko siihen aloituspostaukseen vähän avata mikä peli on kyseessä ja laittaa linkkiä paikkaan josta pelin voi hankkia. Nykyisellä aloituksella kun tietämättömät eivät pelistä mitään irti saa.
 
Liittynyt
16.05.2020
Viestejä
311
Voisiko siihen aloituspostaukseen vähän avata mikä peli on kyseessä ja laittaa linkkiä paikkaan josta pelin voi hankkia. Nykyisellä aloituksella kun tietämättömät eivät pelistä mitään irti saa.
Muutama linkki:





YouTube:



 
Liittynyt
16.05.2020
Viestejä
311
Nyt vaan rohkeasti kokeilemaan peliä! Eikös steamissa saa 2 vai 3 tuntia kokeilla peliä jonka jälkeen saa ottaa rahapalatuuksen jos ei tykkääkään. :)
 
Liittynyt
06.03.2017
Viestejä
1 077
Pelasin yhden mapin, todella helpolta vaikutti eikä toi mineraalien keräily oikein nappaa. Olin drilleri ja yritin poralla kerätä mineraaleja mutta se ei onnistu, pitää hakulla hakata :D

Kokeilen myöhemmin uudestaan josko peli vaikeutuisi
 
Liittynyt
30.06.2017
Viestejä
338
Pelasin yhden mapin, todella helpolta vaikutti eikä toi mineraalien keräily oikein nappaa. Olin drilleri ja yritin poralla kerätä mineraaleja mutta se ei onnistu, pitää hakulla hakata :D

Kokeilen myöhemmin uudestaan josko peli vaikeutuisi
Kokeile Hazard 5.
 

rewind

Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
915
Kokeile Hazard 5.
Ei taida onnistua suoraan. Hazard level 4:ään asti on valittavissa heti, vitonen pitää avata tehtävillä. Mutta joo, ekat kaksi hazard leveliä eivät anna mitään haastetta. Lisäksi vihujen määrä ja kestävyys skaalautuu myös pelaajamäärän mukaan. Neljällä pelaajalla ja hazard level 4-5 alkaa olla sitten jo kunnon rähinät päällä.

Loistava peli kaveriporukalla. Yksin maistuu pienissä erissä aina silloin tällöin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
449
Levelin vaikeuteen vaikuttaa sen pituus, monimutkaisuus ja sitten itse valittava Hazard-taso. Mitä hazardiin tulee, sanoisin että kaikille niille joilla on yleisesti FPS-peleistä kokemusta, Hazard 3/4 on sopiva alkuun ja Hazard 5 sitten kun hahmoilla on leveliä sen verran että voi unlockata kaikki varustepäivitykset. Hazard 5 voi olla hyvinkin haastava joissain olosuhteissa ja sen kimppuun ei kannata hyökätä päivittämättömillä kääpiöillä.
Vähemmän kokeneille pelaajille Hazard 3 on sopiva aloituskohta. Hazard 1 ja 2:aan en ole 100 pelituntini aikana koskenut kertaakaan, koska Haz3 on jo varsin helppo (soolotessakin).
Mitä pidempiä, monimutkaisempia ja korkeamman hazardin tehtäviä pelaa, sitä suuremman loppukertoimen saa tehtävän palkkiolle (xp, raha, mineraalit) joten kannattaa panostaa haastaviin tehtäviin jos haluaa unlockailla varusteita mahdollisimman nopeasti.
Pelin myöhemmässä vaiheessa voi tehdä Deep Divejä ja Elite Deep Divejä. Deep Divet koostuvat kolmesta tehtävästä jotka täytyy suorittaa peräjälkeen - edellisen tehtävän nitrat, ammot ja health säilyy seuraavaan tehtävään. Deep Divejen vaikeus nousee jokaisen tehtävän jälkeen - Elite Deep Diven kolmas tehtävä onkin jo Hazard 5.5. Monta kääpiötä on jäänyt palaamatta spacerigille Elite diven kolmannelta tehtävältä...
 
Liittynyt
16.05.2020
Viestejä
311
Pelasin yhden mapin, todella helpolta vaikutti eikä toi mineraalien keräily oikein nappaa. Olin drilleri ja yritin poralla kerätä mineraaleja mutta se ei onnistu, pitää hakulla hakata :D

Kokeilen myöhemmin uudestaan josko peli vaikeutuisi
Joo ehdottomasti aloitat suoraan Hazard 3.

Ne 1 ja 2 Hazardit on ihan liian helppoja.

Käyppäs kokeilemassa tuoreella hahmolla ilman kunnon varustusta Hazard 4 soolona missä pitää tappaa Dreadnoughteja ja ota vielä 3 ja 3 vaikeustasot kenttien pituuteen ja luolien kompleksisuuteen (nämä näkyvät kenttävalikoimassa kenkä- ja salamaikoneina). ;)

Siinä ruvetaan jo lähestymään Richterin asteikkoa eksponentiaalisuudessa kun verrataan noihin ekaan kahteen vaikeustasoon. :D

Ja tosiaan Hazard 5 on sitten vielä vaikeampi, mutta se pitää erikseen unlockata kun saat levua.

Niitä monsuja myös muuten sitten spawnaa 4 pelaajalla enemmän. Eli jos olet vähän eksynyt vaikeassa luolassa kavereista ja wavet alkaa puskea niin henki lähtee ja nopeasti.
 
Liittynyt
16.05.2020
Viestejä
311
Laittakaahan privana steam nickejä tulemaan niin käydään mainaamassa. ;)

ROCK AND STONE!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
292
Mites toi ukkelin ylentäminen menee, vaaiiko se tuon tehtäväjanan läpikäyntiä + levuttamista tasolle 25?
 
Liittynyt
16.05.2020
Viestejä
311
Juurikin näin. Niistä Assignmenteistä saa muutenkin kaikkea lisäherkkua ja unlockaa niitä lisäaseita jne.

Promottaminen ei ole samanlainen kuin monessa pelissä Prestige jossa katoaa kaikki upgradet. Tässä ne jää, ainoastaan hahmon levu putoaa takaisin ykköseen ja saa uuden promotähden.

Ekan promon jälkeen kaikki loputkin pelillisesti tärkeät jutut saa unlockattua, eli esim. Deep Dive, Deep Dive Elite ja Hazard 5.

Hazard 5:ssa ja Deep Dive Elitessä suosittelen että on kaikki perk slotit auki ja käytössä sekä käyttämäsi aseiden ja varusteiden upgradet maksimissa. Overclockit hyvä lisä mutta niitä tulee sen verran randomilla ja eri hahmoille että 1-3 promon kohdalla ei välttämättä ole vielä hyviä overclockeja juuri sille levutamalleen hahmolle.

Oon kokeillu muutaman kerran Hazard 5 ilman perkkejä tai mitään upgradeja, ja se oli aika rankkaa. Jos koko tiimi vetäis samalla tavalla niin tois kyllä uuden vaikeustason peliin. :D
 
Liittynyt
28.01.2017
Viestejä
469
Itse olen nyt uudella kokoonpanolla tykitellyt tätä. Erittäin koukuttavaa touhua. Aina voi ottaa vielä yhden mapin ennen kuin lopettaa

Itsellä vasta gunneri ja engineeri oikeastaan kokeiltuna 20 levun kieppeille. Molemmat on ollut viihdyttäviä pelata ja lähestymistapa molemmilla aivan erilainen.

Tällä pelillä on muuten harvinaisen hyvä pelaajakanta. Yhteishenki toimii koska peli tukee sitä myös teknisesti. Ei ole nimittäin itsestään selvää että kaikki saadaan puhaltamaan yhteen hiileen.

Suosittelen lämpimästi koittamaan. Kaikista parasta tämä(kin) on kavereiden kanssa, mutta aina olen peliseuraa löytänyt omiin aloittamiini peleihinkin. Yksin ei siis joudu ahertamaan, mutta sekin on täysin mahdollista jos siltä tuntuu.
 
Liittynyt
03.12.2019
Viestejä
452
Tämähän on siis Left 4 Deadien ohella paras CO-OP räime jota on tullut pelattua. Kerta kaikkiaan mestarillinen tuotos, joka on poikkeuksetta vain parantunut uusien content patchien myötä. Kuten edellä mainittu, pelin yhteisö on kirkkaasti parasta mitä on yhdessäkään online-pelissä tullut vastaan ja ~400 pelitunnin aikana ei ole montaa trollia tai mulkvistia sattunut kohdalle. Uusien pelaajien kannattaa ehdottomasti hypätä peliin tuntemattomien pelaajien kanssa, sillä monet vanhat jermut pelaavat tarkoituksella alempien vaikeustasojen tehtäviä ja jeesaavat uusia pelaajia pääsemään vauhtiin.

Itse nyt levelillä ~160 ja pelaaminen on n. 400 tunnin jälkeen vähentynyt varsinaisen endgamen puutteen vuoksi. Tietysti tuo pelin perustekeminen eli pikku hiprakassa örmöjen kurittaminen randomisti generoiduissa luolastoissa on vieläkin hauskaa, mutta kaikki päivitykset ja itemit on jo avattu, joten mitään grindattavaa ei ole jäljellä. Seuraavassa patchissa pitäisi kuitenkin tulla uusia tehtävätyyppiä ja ympäristöjä, joten eiköhän sen jälkeen taas muutama kymmenen tuntia tärähdä pelikelloon.
 

knz0

300 yard drive
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 348
Ostin tämän pelin eilen ja ehdin tahkoa 2h soolona ja randomeiden kanssa. Ihan vitun hauskaa. Viikonloppuna sitten kaveriporukalla.
 
Liittynyt
03.12.2019
Viestejä
452
Eilen tuli testattua nuo uudet tehtävätyypit ja oli kyllä positiivinen yllätys tämäkin päivitys, tykkäsin erityisesti On-Site Refining-tehtävästä. Mukavasti variaatiota ja uudentyyppistä puuhastelua kaiken kaikkiaan.

Breach cutteria oli myös nerffattu jossain välissä ja meinasi Engillä tulla huonot housuun Haz 5-tasolla, vaikka itse nerffi olikin ihan paikallaan. Seuraavaksi olisi kiva nähdä jotain uusia aseita ja overclockeja. Nykyisistä eksoottisemmista overclockeista valtaosa on huonoja tai turhia ja nuo perustason boostit ovat vähän mielikuvituksettomia.
 
Liittynyt
16.05.2020
Viestejä
311
Eilen tuli testattua nuo uudet tehtävätyypit ja oli kyllä positiivinen yllätys tämäkin päivitys, tykkäsin erityisesti On-Site Refining-tehtävästä. Mukavasti variaatiota ja uudentyyppistä puuhastelua kaiken kaikkiaan.

Breach cutteria oli myös nerffattu jossain välissä ja meinasi Engillä tulla huonot housuun Haz 5-tasolla, vaikka itse nerffi olikin ihan paikallaan. Seuraavaksi olisi kiva nähdä jotain uusia aseita ja overclockeja. Nykyisistä eksoottisemmista overclockeista valtaosa on huonoja tai turhia ja nuo perustason boostit ovat vähän mielikuvituksettomia.
Oli muuten pirun kovia noi uudet tehtävätyypit! Tykkäsin itsekin juurikin siitä On-Site-Refiningistä. Se poran saattotehtävä oli kanssa kivaa vaihtelua.

Olivat myös nerffanneet Drilleriä. Varmasti iso syy siinä että Gunner on tuntunut valtaosasta vähän alitehoiselta rooliinsa. Gunner on tuntunut enemmän "Shielderiltä" joka pystyy tiukan paikan tullen pelastamaan tovereitaan kilpi-abilitynsä avulla. Toki myös tärkeä osa tiimin liikkuvuuden kannalta kun Gunnerilta löytyy myös se kaapelipyssy, mutta tuntui kuitenkin siltä että Gunner oli hieman alitehoinen rooliinsa kun Driller ja Engineer molemmat hoitavat damagen tekemisen paremmin.

Gunnerilla toki minigunilla crowd control ja pieniä Swarmereita yms vastaan parempi kuin Engineer, mutta Driller oli kyllä kaikinpuolin paras hahmoluokka alusta asti, vaikkakin jokaisella hahmolla on oma paikkansa tiimissä ja paras tiimi on kyllä sellainen missä on yksi jokaista.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
73
Saatiin vanha kaveriporukka tämän ääreen ja muutamat viikonloppuillat on jo mukavasti mennyt. Peli on melko yksinkertaista menoa että samalla voi jauhaa kaikesta muusta, ja se on ollut suola tässä pelissä. Ei olla vielä 4 suurempia Hazard tasoja kokeiltu, sieltä varmaan löytyy sitä vaikeusastetta lisää. Itse olen pelannut engineer hahmoluokkaa ja se on ollut mukava sekoitus supporttia, tasopyssyn ansiosta, sekä tietysti turretti tuo oman lisänsä tulivoimaan kun aallot iskevät.

Ollaan tuota MS-store versiota pelattu kun porukasta löytyy myös konsolikavereita. Muutamia bugeja storen kanssa on ollut kun peliä on patchatty, mutta peli ei käynnistyessään tuota osaa joka kerta tarkistaa. Tästä yleensä syntyy turhia diconnecteja ryhmään tms. säätöä, onko Steamin puolella ollut samaa?
Aikoinaan tuli vastaavanlaisia tilanteita vastaan Forza Horizon kanssa, mutta tuolloin tilanne meni niin perin että MS-store ei löytänyt mitään päivitettävää ja peliä käynistäessä päivitys hyppäsi silmille.
 
Liittynyt
16.05.2020
Viestejä
311
Saatiin vanha kaveriporukka tämän ääreen ja muutamat viikonloppuillat on jo mukavasti mennyt. Peli on melko yksinkertaista menoa että samalla voi jauhaa kaikesta muusta, ja se on ollut suola tässä pelissä. Ei olla vielä 4 suurempia Hazard tasoja kokeiltu, sieltä varmaan löytyy sitä vaikeusastetta lisää. Itse olen pelannut engineer hahmoluokkaa ja se on ollut mukava sekoitus supporttia, tasopyssyn ansiosta, sekä tietysti turretti tuo oman lisänsä tulivoimaan kun aallot iskevät.

Ollaan tuota MS-store versiota pelattu kun porukasta löytyy myös konsolikavereita. Muutamia bugeja storen kanssa on ollut kun peliä on patchatty, mutta peli ei käynnistyessään tuota osaa joka kerta tarkistaa. Tästä yleensä syntyy turhia diconnecteja ryhmään tms. säätöä, onko Steamin puolella ollut samaa?
Aikoinaan tuli vastaavanlaisia tilanteita vastaan Forza Horizon kanssa, mutta tuolloin tilanne meni niin perin että MS-store ei löytänyt mitään päivitettävää ja peliä käynistäessä päivitys hyppäsi silmille.
Jos sitä lisähaastetta haluaa niin suosittelen Hazard 5 tai sitten Elite Deep Divejä (näissä tarvitsee toki olla promottu hahmo että saa unlockattua).

Uusista missioista myös Drilldozerin saattomissio on ollut yllättävän vaikea. Liekö RNG-jumalat vaan sekoilleet ja tehneet poikkeuksellisen hankalia noista, mutta näin 5-6 Drilldozer saaton jälkeen tuntuu siltä.

Ei ole mulla tai kaveriporukalla ollut Steamin puolella mitään ongelmia. :)
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 470
Viestejä
4 163 201
Jäsenet
70 412
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom