DDR3 - Onko aika mennyt jo ohi

Liittynyt
04.09.2022
Viestejä
52
Hei

Eli olen suunnitellut ostavani HP koneeseeni (i5-4590S) lisää muistia. Kysymys kuuluu mitä raati on mieltä kannattaako enään tänäpäivänä ostaa DDR3? Vai olisiko parempi investoida uuteen koneeseen ja uusiin standardeihin?

Kiitän etukäteen kaivatuista mielipiteistä.
 

Requiem

For You
Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 506
Riippuu mitä koneella teet. Itse ostin aikoinaan i7 4790k kaveriksi 2x8GB DDR3-2400 nopeuden muistia ja se oli kyllä hyvä ostos. Jatkoi kivasti koneen elinikää, tytön pelikoneena menee edelleen.
 
Liittynyt
04.09.2022
Viestejä
52
Riippuu mitä koneella teet. Itse ostin aikoinaan i7 4790k kaveriksi 2x8GB DDR3-2400 nopeuden muistia ja se oli kyllä hyvä ostos. Jatkoi kivasti koneen elinikää, tytön pelikoneena menee edelleen.
Lähinnä CAD, Wings 3d ja Gimp. Monesti on +5 välilehteä auki nettiselaimella, ja 1-3 tekstitiedostoa. Ajatushan heräsi kun tuttavalle mainitsin aikomuksestani hankkia lisää muistia, johon hän sanoi ettei kannata enään DDR3 ostaa
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 142
Ei tässä ole siitä DDR3:sta kysymys, vaan siitä, että sinulla on 4c/4t prosessori vuodelta 2013.

Itse ostaisin 2x 8GB nykyisten muistien tilalle ja maksaisin max. 40€. Sitten on taas vanhalla koneella elinikää.

Uutena ei kannata ostaa enää DDR3-koneita. Tai kannattaa, jos budjetti on alle 300€. Ne on jäämässä historiaan Windows 11-tuen puuttumisen takia.

--

OT: Lisäksi, 1x8GB DDR4 käy suorituskyvyn päälle, kannattaa olla kaksi kampaa dual channelin takia ja se nopeuttaa sitä toista konetta 5-15%.
 
Liittynyt
04.09.2022
Viestejä
52
Ei tässä ole siitä DDR3:sta kysymys, vaan siitä, että sinulla on 4c/4t prosessori vuodelta 2013.

Itse ostaisin 2x 8GB nykyisten muistien tilalle ja maksaisin max. 40€. Sitten on taas vanhalla koneella elinikää.

Uutena ei kannata ostaa enää DDR3-koneita. Tai kannattaa, jos budjetti on alle 300€. Ne on jäämässä historiaan Windows 11-tuen puuttumisen takia.

--

OT: Lisäksi, 1x8GB DDR4 käy suorituskyvyn päälle, kannattaa olla kaksi kampaa dual channelin takia ja se nopeuttaa sitä toista konetta 5-15%.
Ollaan pitkälti samoilla linjoilla. Ajattelin tilata juurikin 2x8GB setin. Meinaat että max. 40€ olisi vielä kohtuullinen? Olin maksamassa 60€ mutta taidan kokeilla tingata, tai vaihtaa kauppaa. Eli voisin sanoa että kiitoksia kun valaisit hintatasoa.

RE:OT Tohon i5-6400 on itseasiassa tulossa 2x16GB. Dual channel tuttu käsite, tuo on minulle hiljattain saapunut kone joka selittänee yhden kamman ratkaisun.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 142
Ollaan pitkälti samoilla linjoilla. Ajattelin tilata juurikin 2x8GB setin. Meinaat että max. 40€ olisi vielä kohtuullinen? Olin maksamassa 60€ mutta taidan kokeilla tingata, tai vaihtaa kauppaa. Eli voisin sanoa että kiitoksia kun valaisit hintatasoa.

RE:OT Tohon i5-6400 on itseasiassa tulossa 2x16GB. Dual channel tuttu käsite, tuo on minulle hiljattain saapunut kone joka selittänee yhden kamman ratkaisun.
Täällä en jaksanut käydä kuin kolme sivua tuloksia lävitse, mutta esim. tuolla olisi:
En tunne myyjää ja en takaa onnistuneita kauppoja.

Lisäksi vanhoista kammoista saat varmaan kympin, jos jaksat myydä , niin päivitys maksaa 30€. Siihen hintaan kyllä kannattaa, tulee koneelle pari elinvuotta lisää.

--

Hintahan on se, millä myy, mutta ei noista kannata itseään kipeäksi maksaa. 60€+pk ja en kyllä itse ostaisi.
 
Liittynyt
04.09.2022
Viestejä
52
Paljonko budjetti? Varmaa tietoa että ramin vähyydestä johtuu?
Sanotaan nyt vaikka että arvio osoittautui tiedoksi. hsalosen vinkki käyttöön ja huutonetistä 2x8GB kitti. Eritoten gimp ja wings hyötyivät selvästi muistin lisäyksestä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 975
Viestejä
4 208 220
Jäsenet
70 998
Uusin jäsen
TuomasP99

Hinta.fi

Ylös Bottom