Datatronicilta tilattu kone ei löydä langatonta nettiä

Liittynyt
02.08.2023
Viestejä
7
Moi! Tää saattaa kuulostaa todella hölmöltä kysymykseltä, en todellakaan ole mikään tietäjä näissä. Tilasin siis datatronicilta koneen kasattuna pelaamista varten. Kone ei löydä ollenkaan mitään langatonta nettiä, vain ethernet-kaapeli toimii jos nettiä haluaa käyttää mikä pelaamisessa myös on aika usein oleellista. Olisiko koneeseen pitänyt ostaa joku osa langatonta yhteyttä varten? Jos kyllä, niin sitä ei tosiaan koneestani varmaankaan löydy :lol: Osaisiko joku neuvoa että mitä muita tapoja olisi yhdistää nettiin kun vain ethernet-kaapelilla? Mulla siis reititin eteisessä ja ainut paikka mihin sen voi laittaa, ja ethernetin johto tulee aika rumasti eteisen läpi huoneeseen missä kone on. Kiitos jo etukäteen!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 055
Kristallipallo on hukassa, joten jos edes viitsisi vähän avata sen tilatun koneen speksejä niin voisi edes yrittää auttaa.

Mutta näin äkkiseltään vastattuna, siinä koneessa ei ole mitään Wifi-korttia tai muuta.
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 115
Jos kyseessä tuo elokuussa kaavailtu konepaketti, niin emolevyssä ei ole wifiä, vaan sen joutuu erikseen hankkimaan.
Koneen komponenteista jos saisi listan niin voidaan vielä varmistaa tuo. Voihan olla että se wifi löytyykin, mutta wifi-ajureita ei ole vain asennettu, mutta tässä mennään jo arvailun puolelle kun ei ole osista tietoa.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 220
Mikä reititin sulla on? Jos on kovin vanha, niin jokin n. 10 € usb adapterikin toimisi, kun ei ole ominaisuuksia (esim 5ghz verkko) joita hyödyntää.
 
Liittynyt
28.07.2022
Viestejä
201
Yksi vaihtoehto on myös liittää puhelin kodin wifiverkkoon, kytkeä puhelin USB kaapelilla koneeseen ja yhteydenjako päälle. Ei välttämättä paras ratkaisu, mutta varsin toimiva jos ei halua ostella lisäpalikoita koneeseen
 
Liittynyt
28.08.2018
Viestejä
810
heh mulla oli äsken sama tilanne. Tosin itselläni on oikeastikin wlan emolevyssä. Minulla windowsin asennuksessa ei myöskään mitään wlania löydä eli laitoin ethernet piuhalla että pääsin eteenpäin asennusprosessissa. Aivan älytön että ei voi heti olla wlan käytössä. Tähän asti aina ollut wlanilla vain. Nyt kun windows on toiminnassa niin wlan on käytössä.
 

demu

Conducător & Geniul din Carpați
Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
4 415
Ja kannattaa aina katsoa, että sen WiFin antennit on ruuvattu kiinni. Muuten voi saada huonoja signaalitasoja.
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 115
heh mulla oli äsken sama tilanne. Tosin itselläni on oikeastikin wlan emolevyssä. Minulla windowsin asennuksessa ei myöskään mitään wlania löydä eli laitoin ethernet piuhalla että pääsin eteenpäin asennusprosessissa. Aivan älytön että ei voi heti olla wlan käytössä. Tähän asti aina ollut wlanilla vain. Nyt kun windows on toiminnassa niin wlan on käytössä.
Se wlan-kortti tarvitsee ajurit toimiakseen.
 
Liittynyt
10.08.2021
Viestejä
3 662
Kiitos kaikille tuhannesti! Taas vähän viisaampi.
Nopeimpana ratkaisuna voit myös kännykän kautta jakaa nettiyhteyden tietokoneeseesi USB-kaapelilla. Kännykkä voi olla yhdistettynä nettiin 4/5G:n tai sitten sen modeemin/reitittimen kautta.

Kaupoissa myydään myös USB-porttiin yhdistettäviä pieniä WLAN/WiFi-tikkuja, niin sellainenkin ajaa asian. Jotkut niistä eivät toimi ilman ajureiden asentamista, mutta Asuksen valmistamat tuntuvat pelittävän ihan hyvin heti kun pistää paikoilleen. Nuo sisäiset verkkokortit ehkä kuitenkin se paras vaihtoehto.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 547
Viestejä
4 214 642
Jäsenet
71 080
Uusin jäsen
Gunjack

Hinta.fi

Ylös Bottom