Datatronic / Aina hyvä hinta ja vielä parempi palvelu. Tavoitteena paras.

Täytyy kyllä ihmetellä et jengi suosii tätä lafkaa vaikka tulee mitä ihmellisimpiä selityksiä.Suurin syy on kyllä yleensä tukkuri minkä piikkiin kaikki voi kaataa.Ottaisitte varastoon vähän enemmän sitä tavaraa mitä oikeasti menee.Omat kamani olen kyllä aina saanut kun en tilaa mitään mitä pitää odotella.Tässä on yksi esimerkki sadoista mitä vaan ihmettelen et tavara on saatavilla heti.Ainakin omasta mielestä saatavilla heti tarkoittaa sitä et se on oikeasti hyllyssä.Hinta.fi yleensä katson halvimman paikan.Menetätte vaan ostajia/rahaa kun jengi tilaa osan osista muualta kun teiltä ei löydykkään kamoja. Nyt oikeasti ryhtiä toimintaanne.
Tärkeää tuokin, ajatella miten paljon menekkiä olisi jos vielä vastaisivat sähköposteihin. Itse odotin reilu 3pvä ja neljäntenä päivänä tilasin muualta.
 
Saisiko valikoimiin custom loop käyttäjille nesteitä?En ainakaan huomannut et niitä olisi valikoimissa.Aika paljon tällä foorumilla on custom loop käyttäjiä.Lähinnä Aquacomputerin nesteitä.Kitos.
 
Kirjoitatte tämän ketjun neljännessä viestissä näin: Tulemme olemaan täällä aktiivisia ja tarjouksia satelee varmasti tasaisesti. Meidän sivuilta löytyy aina hyviä tarjoustuotteita, mutta io-techilaisille on luvassa myös extraa!

Katselin tätä ketjua tämän vuoden alusta alkaen ja omaan silmään ei osunut yhtään tarjousta. Virheen mahdollisuus on olemassa, koska kävin ketjua päällisin puolin läpi. Mutta onko tällaisia enää tarjolla tämän foorumin käyttäjille? Vai onko kaikki tarjoukset teidän nettisivuilla?

Olisi ihan kiva joskus bongata täältä ketjusta jotain muutakin kuin tilaustenseurantakyselyjä, ne on kuitenkin viestejä joita on kohtuu tylsä katsella ketjussa.
 
Kirjoitatte tämän ketjun neljännessä viestissä näin: Tulemme olemaan täällä aktiivisia ja tarjouksia satelee varmasti tasaisesti. Meidän sivuilta löytyy aina hyviä tarjoustuotteita, mutta io-techilaisille on luvassa myös extraa!

Katselin tätä ketjua tämän vuoden alusta alkaen ja omaan silmään ei osunut yhtään tarjousta. Virheen mahdollisuus on olemassa, koska kävin ketjua päällisin puolin läpi. Mutta onko tällaisia enää tarjolla tämän foorumin käyttäjille? Vai onko kaikki tarjoukset teidän nettisivuilla?

Olisi ihan kiva joskus bongata täältä ketjusta jotain muutakin kuin tilaustenseurantakyselyjä, ne on kuitenkin viestejä joita on kohtuu tylsä katsella ketjussa.
Kai täällä ainakin muutama tarjous on ollut tänä vuonna, ainakin jotain virtalähdettä itse hankkinut.
 
Tästä samaa mieltä lisää varmasti suosiota ja näkyvyyttä jos tuollaisen järjestää hyvillä tuotteilla ja hinnoilla.
Varmasti näin mutta minusta ensisijainen tehtävä olisi saada muu järjestelmä ensin kuntoon ennen kun aletaan resursseja kohdentamaan joulukalenterin tekoon. Tämä pakettien perään kyseleminen ja sen ympärillä olevat syyt olisi listallani ensimmäinen johon itse kiinnittäisin huomioni.
 
Olen tilannut Datatronicilta useasti suoraan myymälän varastossa olleita tuotteita, eikä mistään muusta kotimaisesta verkkokaupasta saa yhtä nopeasti tuotteita perille. Lähetykset lähtevät aina saman päivän aikana ja ovat Schenkerin toimituksella seuraavana päivänä noudettavissa.
Kasausjonoihin tai hintavertailun ja Datatronicin rajapintakommunikaatioon en luonnollisestikaan ota kantaa, mutta tähän ainaiseen valitukseen oli pakko vastata. Veikkaan tuon mainitsemasi heti/tukkurilla -ongelman olevan pikemminkin Hinta.fi:n päässä.
Tjaa onko tuo Schenkeri saanut vihdoin pään pois takapuolestaan niin että oikeasti toimii? Viimeksi kun tilasin tuolla toimituksella seuraus ei toiminut, noutoviesti tuli 3 päivää myöhemmin kun tuote oli saapunut noutopisteeseen. Seuraus alkoi toimia sitten kun paketti oli jo noudettu sepittäen että se oli matkalla jne jne kunnes tuli uusi noutoilmoitus paketista mikä oli jo viikko sitten noudettu.

Datatronicin puoleltahan asiat hoitu loistavasti ja nopeasti mutta tuo Schenkerin tunarointi kyllä veti pohjat jopa PostNordille.
 
Schenkerin kotiinkulj. puheen ollen, tuoko ne randomaikaan vai saako valittua esmes. iltakuriirin?
 
Itellä tuli schenkeriltä yhdes päiväs about 400km matkan. Eilen aamulla lähetetty ja tänään jo perillä.
 
Itellä tuli schenkeriltä yhdes päiväs about 400km matkan. Eilen aamulla lähetetty ja tänään jo perillä.
Pakko vähän haukkuakin, en saanut takaisin virtajohtoa minkä laitoin mukaan, nyt en pääse testaa konetta ennen ku löydän jostain =D PC kotelon ruuvin kannakkeet myös lähteneet irti ku ite fiksasin valmistajan mokan. E: Nooh, onneksi sentään löysin toisen johdon.
 
Viimeksi muokattu:
Pitää kyllä kehua tuota nopeutta. Perjantaina iltapäivällä tilattu ja maanantaina noudettavissa, ~250km.
 
Pakko vähän haukkuakin, en saanut takaisin virtajohtoa minkä laitoin mukaan, nyt en pääse testaa konetta ennen ku löydän jostain =D PC kotelon ruuvin kannakkeet myös lähteneet irti ku ite fiksasin valmistajan mokan. E: Nooh, onneksi sentään löysin toisen johdon.
Oliko kone siis huollossa ja unohdimme lähettää virtajohdon takaisin :( ? Harmillinen moka ja voitko laittaa tilaustunnuksesi yksityisviestillä niin etsimme virtajohtosi ja lähetämme sen sinulle.
 
Varmasti näin mutta minusta ensisijainen tehtävä olisi saada muu järjestelmä ensin kuntoon ennen kun aletaan resursseja kohdentamaan joulukalenterin tekoon. Tämä pakettien perään kyseleminen ja sen ympärillä olevat syyt olisi listallani ensimmäinen johon itse kiinnittäisin huomioni.
Tämän mukaisesti pitkälti toimitaankin eli isoimmat resurssit ovat perusasioissa ja rönsyilemme vain kohtuudella. Toki haluaisimme tehdä enemmän kampanjoita, mutta aina on tärkeää hoitaa perusasiat ensin.
Paketeistahan ylivoimainen enemmistö lähtee nopeasti ja aikatauluarvioiden mukaisesti. Lähetämme noin 100 lähetystä päivässä mutta jos tapahtuu yksikin epäonnistuminen per päivä on se jo viikossa 7 tyytymätöntä asiakasta ja kyllähän se on toki liikaa. Marginaalit ovat pienet myös virheiden määrässä, jota tässä voi tehdä.
 
Kai täällä ainakin muutama tarjous on ollut tänä vuonna, ainakin jotain virtalähdettä itse hankkinut.
Totesimme, että koodit olivat hieman hankalia, jonka takia vain yksi erinomainen koodi on ollut täällä voimassa jatkuvasti. Tämä on kuitenkin ainoa markkinointiväylämme alennustuotteisiin, jos jotakin katsomme, että on erityisen kiinnostavassa alennuksessa haluamme sitä täällä promota!
 
Kirjoitatte tämän ketjun neljännessä viestissä näin: Tulemme olemaan täällä aktiivisia ja tarjouksia satelee varmasti tasaisesti. Meidän sivuilta löytyy aina hyviä tarjoustuotteita, mutta io-techilaisille on luvassa myös extraa!

Katselin tätä ketjua tämän vuoden alusta alkaen ja omaan silmään ei osunut yhtään tarjousta. Virheen mahdollisuus on olemassa, koska kävin ketjua päällisin puolin läpi. Mutta onko tällaisia enää tarjolla tämän foorumin käyttäjille? Vai onko kaikki tarjoukset teidän nettisivuilla?

Olisi ihan kiva joskus bongata täältä ketjusta jotain muutakin kuin tilaustenseurantakyselyjä, ne on kuitenkin viestejä joita on kohtuu tylsä katsella ketjussa.
Parhaita tarjouksia on pyritty täällä nostamaan esiin. Extraa iotechilaisille on kasauskoodimme, joka on meistä aika iso etu.
Toki meillä voisi olla ehdottomasti enemmän kampanjoita, mutta panokset menevät nyt perustekemiseen.
 
Saisiko valikoimiin custom loop käyttäjille nesteitä?En ainakaan huomannut et niitä olisi valikoimissa.Aika paljon tällä foorumilla on custom loop käyttäjiä.Lähinnä Aquacomputerin nesteitä.Kitos.
Meillä oli joskus pieni määrä EKWB:n tuotteita ja pari nestepulloakin, mutta ne eivät oikein liikkuneet. Tuo on aika spesiaalimarkkina ja kun toistaiseksi meidän kasausporukkamme ei ole harjoitellut myöskään custom looppien tekemistä niin emme pysty näitä myöskään tilauksesta kasaamaan. Voisi sanoa että tässä on ehkä osaamisgäppi ja myös osaamispuute ostaa oikeat tuoteet varastoon. Eli ei meidän vahvinta osaamista. Mutta tämä on asia jota aina silloin tällöin pohdimme. Tähän pitäisi kuitenkin lähteä joko täysillä tai ei ollenkaan.
 
Tärkeää tuokin, ajatella miten paljon menekkiä olisi jos vielä vastaisivat sähköposteihin. Itse odotin reilu 3pvä ja neljäntenä päivänä tilasin muualta.
Juuri nyt sähköposti tai nykyisin tikettijärjestelmä on vähän ruuhkainen. Laitoimme siihen nyt lisäresurssin. Pidämme tänään tikettitalkoot! Tilauskäsittelyssä ei juurikaan ole ruuhkaa. Koneenkasauksessa on myös ruuhkaa.
 
Samaa mieltä, ketjussa liikaa kyselyitä jotka eivät koske/kiinnosta 99,99% käyttäjistä. Aiemmin oli välillä todella hyviä tarjouksia tuotteista joissa oli pienemmät erät, esimerkiksi tämä jäänyt mieleen:

1726599109698.png


Tuo oli huippuhinta, alle 600€ kun muuten oli tosiaan tuolla ~700-800€ pinnassa.
Kyseinen tuote meni hintaseurannan mukaan alle 600€ vasta tammikuussa eli ~5kk tarjouksen jälkeen.

Näitä lisää Dataronic, Zenwifi BQ16? Winkwink
Yritämme näitä löytää lisää! Nyt on tulossa pieni erä, jota kokeilemme meidän mielestämme ihan hyvää näyttöä ja näitä saataisiin enemmänkin:


Tarjouserän hinnaksi suunnittelimme 365-369 euroa. Miltä tuo teistä vaikuttaisi? Tilasimme vain 5 kpl, olisiko ollut järkevää tilata enemmän?
 
Tismalleen näin. Kukaan tuskin enää myöskään muistaa kuinka eräs mm. Jätkäsaaressa operoiva kilpailija oli täällä hetken aikaa yhteistyökumppanina, niin huonosti he ottivat yhteisön huomioon ja eivät panostaneet tähän foorumipuoleen lainkaan.
Toivottavasti Datatronic saa homman rokkaamaan, fokuksen kirkastettua ja napattua meidät kaikki kanta-asiakkaikseen.
Teemme parhaamme :) Fokus meillä on sinänsä kohtuu kirkas eli se perustuu vahvasti komponentteihin ja konekasaukseen. Sen lisäksi muutamia muita tuotealueita on fokuksessa joihin olemme havainneet että b-to-b puoli on osoittanut kiinnostusta. Lähinnä tiettyjen merkkien musteet, tarvikkeet sekä hdd levyt. Meillä on hyvin vähän panostusta esim. läppäreihin saati kodinkoneisiin. Eli vaikka tukkurit useinkin yrittävät meidän fokusta "laajentaa" niin me olemme aika orjallisesti panostaneet näihin meidän muutamiin juttuihin.
Toki kasvukipuja on ollut silti ja niihin panostamme.
 
Täytyy kyllä ihmetellä et jengi suosii tätä lafkaa vaikka tulee mitä ihmellisimpiä selityksiä.Suurin syy on kyllä yleensä tukkuri minkä piikkiin kaikki voi kaataa.Ottaisitte varastoon vähän enemmän sitä tavaraa mitä oikeasti menee.Omat kamani olen kyllä aina saanut kun en tilaa mitään mitä pitää odotella.Tässä on yksi esimerkki sadoista mitä vaan ihmettelen et tavara on saatavilla heti.Ainakin omasta mielestä saatavilla heti tarkoittaa sitä et se on oikeasti hyllyssä.Hinta.fi yleensä katson halvimman paikan.Menetätte vaan ostajia/rahaa kun jengi tilaa osan osista muualta kun teiltä ei löydykkään kamoja. Nyt oikeasti ryhtiä toimintaanne.

Meillä on komponentteja kohtuullisen hyvin varastossa ja varastoon otetaan tuotteita yleisimmin ns. historian perusteella eli esim. Ns. A+ ryhmässä jotka myyvät parhaiten, niin vain 3 tuotetta on negatiivisella saldolla ja 3 kpl on nolla saldoilla, joista 2 SKU:ta on Thermarightejä jonne on taas suunnitteilla isompi tilaus.

Ns. Tier A listassa joka on toiseksi suosituimma tuotteet niin listassa on 7 eri tuotetta negatiivisella saldolla ja 5 kpl tuotteita nolla saldoilla. Tavoitteena on että näissä ei olisi nolla/miinussaldoja mutta välillä kysyntä on odotettua parempaa hetkellisesti.

Meillä hinta.fi:hin menee vain kahta tietoa, joko se että tuote on Heti saatavilla = joko meiltä tai tukkurilta saatavissa heti tai sitten "tulossa" ja silloin sitä ei ole myöskään tukkurilta heti saatavissa. Tämä voitaisiin toki muuttaa niin että kaikki tukkurilta saatavissa olevat tuotteet olisi "tulossa" tiedolla, mutta sekään ei ihan antaisi oikeaa kuvaa. Meidän pitää ehkä jatkokehittää tätä ominaisuutta, jolla raportoimme kolmannelle osapuolelle meidän saldotilannetta.

Me näkisimme, että meidän kuitenkin yksi vahvuus on se, että meillä on erittäin laaja tukkuriverkosto. Tämä hyvin laaja verkosto tuo saatavuutta ja hintaa paremaan tasoon. Toki tässä on se heikkous, että tilaamme yli 20 eri tukkureilta tavaraa eri puolilta eurooppaa ja usein tilauksia ei voida tehdä joka tukkurilta joka päivä, tai yli puolelta tukkureista ei voida tehdä joka päivä tilausta. Tämä johtuu siitä, että jokaiselle tukkurille emme saa joka päivä riittävän isoa tilauskoria jotta sitä olisi logistisesti järkevää ja mahdollista toimittaa.
Ylivoimaisesti isoin ongelma on se, että kun teemme tilauksen tukkurille ja jos heillä tuote on jo loppunut menee tilaus jälkitoimitukseen. Meidän järjestelmä ei koskaan tilaa tavaraa tukkurilta jolla sitä ei ole, mutta jos tilaus ehtii mennä, meillä on 24h viive keskimäärin datassa, niin tällöin järjestelmä luulee, että tavaraa oli vaikkei sitä enää ollut.
Toki välillä käy myös ongelmia esim. siinä että osalle tukkureista tilaukset menee sähköpostitse, heillä ei ole portaalia josta edes seurata tilauksia yms ja sitten me sähköpostitse selvittelemme asioita. Eli toki tässä on logistista tekemistä ja meillä on suunnitteilla entisestään kyllä kehittää järjestelmiä, jotta ne havaitsevat ongelmat ajoissa ennakoivasti.

Meillä sivuilla yritetään myös kertoa mahdollisimman oikein miten pitkään tuotteen toimittamisessa kestää. Me muutamme taas muutamaa tukkuria hieman pessimistisemmäksi. Erityisesti jos tilaus tulee noin klo 15.00-15.30 jälkeen niin toimitus kestää aina yhden päivän kauemmin. Lisäksi nykyisin harmillisen usein meille lähetys voi saapua vasta kahden maissa ja silloin tavaraa ei usein saada lähtemään sinä päivänä kun se meille saapuu, kun sitä ei ehditä kirjata sisäänkään ajoissa.

Itse liiketoimintamalli jossa me pidämme verrattain hyvää komponenttivarastoa (muut kategoriat pienellä varastolla) + koitamme kehittää järjestelmän jossa asiakkaat saavat euroopan laajuisen saatavuuden / hinnoittelun on mielestämme hyvä. Mutta tekemistä riittää.
 
Näin mahdollista ensimmäistä tilausta tästä yrityksestä harkitsevana, ei ole ollut kauhean houkuttelevaa lukea kasausviiveistä ja pahoitteluista viivästyneistä tilauksista, vaikka onnistumisiakin on tullut.

Pian on tulossa asiakashankinnalta vuoden tärken aika, joulunaika ja voin kuvitella, kuinka tämä ketju täyttyy tilaustiedusteluista sen sijaan, että monet varmasti haluaisivat lukea hyvistä tarjouksista, joita voisi poimia pukinkonttiin.

Olisi myös hienoa jos rakentaisitte nettisivuille joulukalenterin, jossa olisi joka päivälle tarjouksia sekä voittoja.
Ylivoimainen enemmistö tilauksista menee arvioiden puitteissa. Kasausjonossa on nyt ruuhkaa eli siitä emme pääse nyt yli emmekä ympäri.
 
Se on bugi järjestelmässä. Sen jälkeen kun kone on siirtynyt kasausjonoon kaikki komponentit on varattu sun tilaukselle ja siirretty jonoon odottamaan kasaamista, vaikka se toimitusarvio siellä näkyy jonain muuna. Näin muistaakseni täällä on useampaan kertaan keskusteltu.
Tämä on juuri näin. Tämä bugi ei tunnu millään suostuvan liiskautumaan vaikka tästä on monta kertaa raportoitu eteenpäin :( Mutta kun tilaus on kasausjonossa se on oikeasti aina fyysisesti kerätty.
Näin näitä keräillään. Nyt ei ole riittänyt edes näiden normaalit keräysalueet vaan pitänyt vähän ottaa käyttöön muitakin tiloja Kts. kuvat. Eli kone aina fyysisesti kokonaisuudessaan kerätään erilleen omaan pinoon kun se on kasausvalmis ja kasausruudussa ne näkyy alkuperäisen tilauspäivän mukaan ja siinä järjestyksessä kasataan. Noin 10 konetta päivässä.
 

Liitteet

  • kasaus1.jpg
    kasaus1.jpg
    102 KB · Luettu: 339
  • kasaus2.jpg
    kasaus2.jpg
    89,8 KB · Luettu: 338
  • kasaus3.jpg
    kasaus3.jpg
    89,1 KB · Luettu: 338
Ylivoimainen enemmistö tilauksista menee arvioiden puitteissa. Kasausjonossa on nyt ruuhkaa eli siitä emme pääse nyt yli emmekä ympäri.
Tämä tieto ei hirveästi auttanut, vaan tarkoitin yleisesti sitä, että tämän ketjun seuraamisen mielenkiinto lopahti aikoja sitten, kun se alkoi täyttymään suurimmaksi osaksi tilauksen seurannan kyselyistä.

Omasta mielestäni olisi parempi jos laittaisitte firman nettisivulle hyvään paikkaan painikeen vaikka nimellä "Tilauksen seurannan kysely" tms. ettei tämä ketju täyty niistä.

Ihan sama teidän olisi perata niiden kyselyitä sähköpostista, kuin tästä ketjusta ja varmasti olisi vielä helpompaakin, ettei jäisi vahingossa yhteenkään viestiin vastaamatta.

Jos käyttäisitte lomaketta, silloin voisitte otsikoida sen jo valmiiksi, jolloin sähköpostista voisi suodattaa helposti viestit aiheen mukaan.

Mutta joo, tehkää niin kuin parhaaksi näette ja tämä oli vain ehdotus.
 
Eihän tämä tosiaan anna kovin mairittelevaa kuvaa yrityksestä kun ketju täyttyy noista kyselyistä ja muutkin viestit sitten peittyy noiden alle. Tälle pitäisi olla joku toinen toimiva kanava, eikä foorumin viestiketju. Vaikka sitten @living_death antama ehdotus.
 
Tämä on juuri näin. Tämä bugi ei tunnu millään suostuvan liiskautumaan vaikka tästä on monta kertaa raportoitu eteenpäin :( Mutta kun tilaus on kasausjonossa se on oikeasti aina fyysisesti kerätty.
Näin näitä keräillään. Nyt ei ole riittänyt edes näiden normaalit keräysalueet vaan pitänyt vähän ottaa käyttöön muitakin tiloja Kts. kuvat. Eli kone aina fyysisesti kokonaisuudessaan kerätään erilleen omaan pinoon kun se on kasausvalmis ja kasausruudussa ne näkyy alkuperäisen tilauspäivän mukaan ja siinä järjestyksessä kasataan. Noin 10 konetta päivässä.
Kiitos tästä infosta ja aivan käytännön kuvasta kasausjonosta :D. Mielestäni tiedon tuosta bugista voisi päivittää avausviestiin, niin siitä ei tulisi kyselyjä niin paljon. Ajankohtaisen kasausjonon viiveen voisi myös päivittää avausviestiin vaikka kerran viikossa, jos sitä ei haluta nettisivuille laittaa. Näin myös ehkä vältyttäisiin suuremmilta kyselyiltä.

Siihen liittyen onkohan 2vko sitten tilattu BHCZHPUJP jo pian lähdössä?

Muok. Tuo jonon tieto siinä mielessä olisi kiva, kun jos etukäteen olisi sen tiennyt olevan 3 vko, niin olisi tullut tilattua komponentit kotiin ja kasattua itse, mutta nyt tuli hyödynnettyä tuo ilmainen kasaus.
 
Viimeksi muokattu:
Meillä on komponentteja kohtuullisen hyvin varastossa ja varastoon otetaan tuotteita yleisimmin ns. historian perusteella eli esim. Ns. A+ ryhmässä jotka myyvät parhaiten, niin vain 3 tuotetta on negatiivisella saldolla ja 3 kpl on nolla saldoilla, joista 2 SKU:ta on Thermarightejä jonne on taas suunnitteilla isompi tilaus.

Ns. Tier A listassa joka on toiseksi suosituimma tuotteet niin listassa on 7 eri tuotetta negatiivisella saldolla ja 5 kpl tuotteita nolla saldoilla. Tavoitteena on että näissä ei olisi nolla/miinussaldoja mutta välillä kysyntä on odotettua parempaa hetkellisesti.
Henkilökohtaisesti tuntuu että nämä erityisen hyvää vastinetta rahoille tarjoavat tuotteet on aika usein loppu ja pitää tilata tukkurilta. Esim b650m pro rs emoa on pitkään mennyt paljon tai ainakin suositeltu paljon, pääsi loppumaan tässä jokin aika sitten ja näytti pitkää toimitusaikaa.

Sitten palautetta sivustosta:

Erityisen ärsyttävää on että kun hakee tuotetta, niin jos sitä kategoriaa täsmentää (esim haku 4070 ja valinta gpu:t) niin se palauttaa sen merkityksen mukaan lajittelun, vaikka on valinnut että halvin eka.

Ja siihen haun yhteyteen olisi kiva saada samat suodattimet, jotka löytyy jos ekana lähtee kategoriaa valitsee. Ja sinne kategorioiden puolelle haku. Ottakaa mallia vaikka hinta.fi sivustolta.

Tämän lisäksi toimitusajan mukaan olisi hyvä pystyä suodattaa. Joo, siellä on tukkuri ja oma varasto, mutta se on ihan eri asia onko se toimitusaika 2-4 työpäivää, vai 12-20 työpäivää.

Ja se toimitusaika useammin näkyviin tuotekortille siinä tuotteiden listauksessa, että tuotteen sivulla. On hyvin ärsyttävää, jos se puuttuu toisesta ja pitää joko avata tuotesivu tai palata sinne tuotelistaukseen.
 
Tämä tieto ei hirveästi auttanut, vaan tarkoitin yleisesti sitä, että tämän ketjun seuraamisen mielenkiinto lopahti aikoja sitten, kun se alkoi täyttymään suurimmaksi osaksi tilauksen seurannan kyselyistä.

Omasta mielestäni olisi parempi jos laittaisitte firman nettisivulle hyvään paikkaan painikeen vaikka nimellä "Tilauksen seurannan kysely" tms. ettei tämä ketju täyty niistä.

Ihan sama teidän olisi perata niiden kyselyitä sähköpostista, kuin tästä ketjusta ja varmasti olisi vielä helpompaakin, ettei jäisi vahingossa yhteenkään viestiin vastaamatta.

Jos käyttäisitte lomaketta, silloin voisitte otsikoida sen jo valmiiksi, jolloin sähköpostista voisi suodattaa helposti viestit aiheen mukaan.

Mutta joo, tehkää niin kuin parhaaksi näette ja tämä oli vain ehdotus.
Me teimme ominaisuuden jossa tuotteittain näkee sen tiedon mitä meidän järjestelmä tietää. Toki sitten aspa voi aina kysellä tukkureilta tilanteesta ja katsoa manuaalisesti tilauseurantaa tukkurin järjestelmästä eli samaan tarkkuuteen meidän järjestelmän tiedot eivät pääse kun aspa. Toki toivoisimme kyselyt meidän sähköpostiin.

Lisäksi ruudun alareunaan on ilmestynyt linkki tähän sivuun:


Tällä toivomme että tehtäisiin kyseiset asiakaspalvelukyselyt jotta pystymme ne vauhdikkaammin hoitamaan. Tämä on nyt ihan uusi ominaisuus, jolla pyritään parantamaan asiakaspalvelua.
 
Kiitos tästä infosta ja aivan käytännön kuvasta kasausjonosta :D. Mielestäni tiedon tuosta bugista voisi päivittää avausviestiin, niin siitä ei tulisi kyselyjä niin paljon. Ajankohtaisen kasausjonon viiveen voisi myös päivittää avausviestiin vaikka kerran viikossa, jos sitä ei haluta nettisivuille laittaa. Näin myös ehkä vältyttäisiin suuremmilta kyselyiltä.

Siihen liittyen onkohan 2vko sitten tilattu BHCZHPUJP jo pian lähdössä?

Muok. Tuo jonon tieto siinä mielessä olisi kiva, kun jos etukäteen olisi sen tiennyt olevan 3 vko, niin olisi tullut tilattua komponentit kotiin ja kasattua itse, mutta nyt tuli hyödynnettyä tuo ilmainen kasaus.
Kasausjonoa on hieman vaikea arvioida koska se elää myös sen mukaan miten koponentteja saapuu. Niitä tuli pari tosi isoa erää jonka takia tuli tosi paljon näitä keräykseen. Sen takia itse kasausjono on nyt vähän pidempi. Kuitenkin jonon pituuden pitäisi olla edelleen alle 2 viikkoa kun elon laskuoppia hyödynnämme, kasaamme noin 10 konetta päivässä ja koneita on kasausjonossa noin 50. Silti viivettä on huomattu olevan enemmän ja tämä johtuu juuri siitä että uusia koneita tulee tuonne jonoon väliin, koska jonosija perustuu alkuperäiseen tilausaikaan. Eli jos jokin komponentti on ollut hyvin hitaasti saatavissa menee tilaus tosi kärkeen kasausjonoon, koska sen alkuperäinen tilauspäivä on tosi vanha.

Lisäsin tiedon tästä bugista meidän aloitusviestiin!
 
Henkilökohtaisesti tuntuu että nämä erityisen hyvää vastinetta rahoille tarjoavat tuotteet on aika usein loppu ja pitää tilata tukkurilta. Esim b650m pro rs emoa on pitkään mennyt paljon tai ainakin suositeltu paljon, pääsi loppumaan tässä jokin aika sitten ja näytti pitkää toimitusaikaa.

Sitten palautetta sivustosta:

Erityisen ärsyttävää on että kun hakee tuotetta, niin jos sitä kategoriaa täsmentää (esim haku 4070 ja valinta gpu:t) niin se palauttaa sen merkityksen mukaan lajittelun, vaikka on valinnut että halvin eka.

Ja siihen haun yhteyteen olisi kiva saada samat suodattimet, jotka löytyy jos ekana lähtee kategoriaa valitsee. Ja sinne kategorioiden puolelle haku. Ottakaa mallia vaikka hinta.fi sivustolta.

Tämän lisäksi toimitusajan mukaan olisi hyvä pystyä suodattaa. Joo, siellä on tukkuri ja oma varasto, mutta se on ihan eri asia onko se toimitusaika 2-4 työpäivää, vai 12-20 työpäivää.

Ja se toimitusaika useammin näkyviin tuotekortille siinä tuotteiden listauksessa, että tuotteen sivulla. On hyvin ärsyttävää, jos se puuttuu toisesta ja pitää joko avata tuotesivu tai palata sinne tuotelistaukseen.
Joskus toimitusaika näyttää myös sen takia pitkältä, että paras hinta on tukkurilta, joka toimittaa hitaasti. Eli esim. jos tilaamme Puolasta tavaraa niin siinä menee yli viikko että se on edes meillä, kun se lähtee Puolasta joka kerta ensiksi Saksan kautta Tanskaan ja sieltä meille. Ja rahtina joudutaan ikävä kyllä hintasyistä käyttämään aika hitaita toimitustapoja. Näissä ei expressejä käytetä :)

Me kuitenkin näitä volyymituotteita yritämme myös sitten saada hankittua Pohjoismaisten tukkureiden kautta ja kovasti esim. nyt Asrockin kanssa virittelemme yhteistyötä ja heiltä on tulossakin pari emoa 30+30 kpl jotka myydään vähän halvemmalla!

Laaitan nämä sivustopalautteet myös eteenpäin. Mielestäni tuota ylintä on jo yritetty ratkoa, mutta jatkan painostamista!

Viimeinen palautteesi, tämä toimi aiemmin... Silloin kun sivu julkaistiin ja ihmettelen miksi se on jossain välissä hajonnut... suunnitelma nimenomaan oli että molemmissa tilanteissa näkyisi aina tiedot. Nyt näkyy jos tuotteen saldo on plussaa tai miinusta. Eli se pidempikin arvio näkyy jos tuote on miinuksella. Mutta arviota ei näy kun tuotteen saldo on nolla.
 
Joskus toimitusaika näyttää myös sen takia pitkältä, että paras hinta on tukkurilta, joka toimittaa hitaasti. Eli esim. jos tilaamme Puolasta tavaraa niin siinä menee yli viikko että se on edes meillä, kun se lähtee Puolasta joka kerta ensiksi Saksan kautta Tanskaan ja sieltä meille. Ja rahtina joudutaan ikävä kyllä hintasyistä käyttämään aika hitaita toimitustapoja. Näissä ei expressejä käytetä :)
Ymmärrän, se vain tarkoittaa parempaa ennakointia. Se on nyt kesän ollut pielessä ja sitten kun oli toi focus 850 episodi, niin sekin lisäsi sitä tunnetta että hyvän hintaiset tuotteet on usein loppu ja pitää odotella tukkurilta.

Lancool 205m kun saitte varastoon, niin se on löytänyt itsensä monesta ostoskorista.
Tätä montech 903 voisi tilata hieman varastoon. hyvä koppa hyvällä hinnalla valkoisiin koneisiin.
Me kuitenkin näitä volyymituotteita yritämme myös sitten saada hankittua Pohjoismaisten tukkureiden kautta ja kovasti esim. nyt Asrockin kanssa virittelemme yhteistyötä ja heiltä on tulossakin pari emoa 30+30 kpl jotka myydään vähän halvemmalla
Vinkkinä jos pääsette emoihin vaikuttaa, niin hyviä emoja asrocilta ton b650m pro rs emon lisäksi on b650 lightning (wifillä ja ilman), jos sen saa vähintään 25 € halvemmalla, kuin ton b650m pro rs emon, kun pitää hintaa painaa alas. Noi emothan on muuten samanlaisia, mutta lightingissä on huonompi virransyöttö, joka tosin riittää aika hyvin. Sitten toki toi b650m hdv tolla alle 120 € hinnalla.

Ja kun kerta teillä on kontakti valmistajaan, niin miksi b650m hdv/m.2 emoa ei pitkään saanut sillä ns normihinnalla? Lisäksi ton b650m lighting wifi:n hinta on ainakin 25 € liikaa ja pitäisi saada palautettua sinne 135 € tuntumaan (Joo ei oo teistä kiinni, hinnat tulee tukkurilta, enemmänkin onko valmistajalla ollut jotain haasteita, yms). Niin onko näitä tulossa tänne tolla hinnalla?
Viimeinen palautteesi, tämä toimi aiemmin... Silloin kun sivu julkaistiin ja ihmettelen miksi se on jossain välissä hajonnut... suunnitelma nimenomaan oli että molemmissa tilanteissa näkyisi aina tiedot. Nyt näkyy jos tuotteen saldo on plussaa tai miinusta. Eli se pidempikin arvio näkyy jos tuote on miinuksella. Mutta arviota ei näy kun tuotteen saldo on nolla.
Tämä selittää ton puuttumisen. Olisiko vielä että jos tuotteen saldo on miinuksilla, niin tuotteen sivulla ei näy toimitusaika-arviota. Tässä esimerkki tälläisestä tuotteesta.

 
Toki toivoisimme kyselyt meidän sähköpostiin.

Lisäksi ruudun alareunaan on ilmestynyt linkki tähän sivuun:

Tällä toivomme että tehtäisiin kyseiset asiakaspalvelukyselyt jotta pystymme ne vauhdikkaammin hoitamaan.
Tätähän nyt sitten kannattaisi jankuttaa täällä kissan kokoisiin kirjaimin, laittaa teidän jokaiseen tänne kirjoittamaan viestiin määrämuotoisena loppuun yms :thumbsup: Saisitte teille rauhan keskittyä tekemiseen ja saataisi täältä pois noi (meille foorumilaisille) niin rasittavat ja teidän henkilöitä (mm. =sinua) kuormittavat tilauskyselyt.
 
Tätähän nyt sitten kannattaisi jankuttaa täällä kissan kokoisiin kirjaimin, laittaa teidän jokaiseen tänne kirjoittamaan viestiin määrämuotoisena loppuun yms :thumbsup: Saisitte teille rauhan keskittyä tekemiseen ja saataisi täältä pois noi (meille foorumilaisille) niin rasittavat ja teidän henkilöitä (mm. =sinua) kuormittavat tilauskyselyt.
Eikös ongelma ole se, ettei sähköposteihin vastata (kohtuullisessa ajassa tai lainkaan) ja siksi asioita kysytään täällä?
 
Tätähän nyt sitten kannattaisi jankuttaa täällä kissan kokoisiin kirjaimin, laittaa teidän jokaiseen tänne kirjoittamaan viestiin määrämuotoisena loppuun yms :thumbsup: Saisitte teille rauhan keskittyä tekemiseen ja saataisi täältä pois noi (meille foorumilaisille) niin rasittavat ja teidän henkilöitä (mm. =sinua) kuormittavat tilauskyselyt.
Tuo ei nyt vaikuta oikealle paikalla tilauksen statuksen kyselyyn. Sinne varmaan kannattaisi lisätä siihen sopiva kohta sitten.

Muok. Ja itsehän en oikein ymmärrä, mikä ihmisiä rassaa näissä tilauskyselyissä. Foorumin käyttäjille on tarjolla tällainen oma väylä asiakaspalveluun, joten miksi sitä ei käyttäisi sitten, jos sähköpostilla viiveet isompia? Itse ajattelen, että tämä on juuri oikea paikka niille. Itse ainakin lopetan tämän ketjun seuraamisen heti kun oma paketti on saapunut ja jos tilauksessa jotain ongelmaa, niin on hyvä tietää, että täällä suora yhteys firmaan. Pidän sitä hyvänä asiana.

Screenshot_20240921_132447_Chrome.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Onkos näiden Fractalin uusien jakkaroiden toimitusajoista saatavilla minkäänlaista karkeata arviota? :thumbsup: Oma tilaus tehty 13.9

Tämä on mennyt euroopassa kuin kuumille kiville! Mikä on tietysti meidän kannalta hieman huono juttu.
Tukkurin uusin ilmoitus on 2.10 pidetään peukkuja että saadaan tuolit nopeasti toimitettua

02.10.2024
(arvioitu)
 
Onkos näiden Fractalin uusien jakkaroiden toimitusajoista saatavilla minkäänlaista karkeata arviota? :thumbsup: Oma tilaus tehty 13.9

Tämä on mennyt euroopassa kuin kuumille kiville! Mikä on tietysti meidän kannalta hieman huono juttu.
Tukkurin uusin ilmoitus on 2.10 pidetään peukkuja että saadaan tuolit nopeasti toimitettua


02.10.2024
(arvioitu)
Mites tämä on lipsahtanut Muistit puolelle.
 

Statistiikka

Viestiketjut
253 989
Viestejä
4 417 955
Jäsenet
73 258
Uusin jäsen
lu1kero

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom