Datatronic / Aina hyvä hinta ja vielä parempi palvelu. Tavoitteena paras.

madi

Tukijäsen
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
3 679
Mitä tuo lause tarkoittaa?
Sitä, että tarjotaan Myydyn RTX3090TI kortin tilalle heikompaa RTX4070TIS (900e) korttia tilalle ilman pätevää perustelua.
Ilmoitetaan ettei vastaavaa korttia ole saatavilla (on tukkureilla RTX4090 alkaen 1985 euroa sis. kate ja alv. 24%)

loput voitkin lukea viimeiseltä parilta sivulta.
 
Liittynyt
27.07.2017
Viestejä
1 008
Mutta asiakkaan ehdottamassa 4080 superissa ja meidän ehdottamassa 4070 ti superissa on saman verran muistia eli 16 gb. Eli muistimäärä asiakkaalle kelpaa. Kysymys on siitä, että mikä on suorituskyky joka pitää korvata.

Kyllä me takuuasiat hoidamme kunnialla. Katsotaan nyt rauhassa tilanteet kuntoon.
Siis eihän 4070 Ti ole millään tavalla verrannollinen 3090 Ti -korttiin. Te katsotte pelkkää pelisuorituskykyä, hyötyohjelmissa nämä ovat aivan eri kortit. 4080 Super olisi toiminut mulla sen aikaa stop-gappina, että löydän tilalle jotain muuta, eli kortin jossa on muistia tarpeeksi. Tämä oli mun osalta ehdottamani kompromissi tähän tilanteeseen. 3090 Ti kortteja on tosiaan vaihdettu 4090 kortteihin, toi 4080 Super oli saman hintainen kuin mulle ehdotettu 7900 XTX, joten sen takia mä sitä ehdotin, kun hinta oli sama. Tää suorituskykypuhe on nyt ihan roskaa, kun 7900 XTX on 4080 Superin tasoa. Tässä on nyt vaan kyse jostain egosta, ettei millään haluta antaa "parempaa korttia", ja AMD:n varastosta halutaan eroon. Ja kun paremmin luin noita KKV:n linjauksia, niin ei mun kuulu asiakkaana ottaa takkiin siitä, että tavara menee takuuseen, eli vaihtaa 24GB korttia yhtään sen vähempään.

Tilanne on nyt se, että kun yksinkertaisesti samoilla spekseillä vastaavaa tuotetta ei ole, niin tämä kauppa tulee purkaa.

Laitoin teille 9.8 sähköpostilla tilinumeron. Seuraavalla viikolla taas kyselin perään, jolloin tuli vastaus:

Näyttökuva 2024-08-21 192351.jpg
 
Viimeksi muokattu:

Eore

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
710
Siis eihän 4070 Ti ole millään tavalla verrannollinen 3090 Ti -korttiin. Te katsotte pelkkää pelisuorituskykyä, hyötyohjelmissa nämä ovat aivan eri kortit. 4080 Super olisi toiminut mulla sen aikaa stop-gappina, että löydän tilalle jotain muuta, eli kortin jossa on muistia tarpeeksi. 3090 Ti kortteja on tosiaan vaihdettu 4090 kortteihin, toi 4080 Super oli saman hintainen kuin mulle ehdotettu 7900 XTX, joten sen takia mä sitä ehdotin, kun hinta oli sama. Tää suorituskykypuhe on nyt ihan roskaa, kun 7900 XTX on 4080 Superin tasoa. Tässä on nyt vaan kyse jostain egosta, ettei millään haluta antaa "parempaa korttia", ja AMD:n varastosta halutaan eroon. Ja kun paremmin luin noita KKV:n linjauksia, niin ei mun kuulu asiakkaana ottaa takkiin siitä, että tavara menee takuuseen, eli vaihtaa 24GB korttia yhtään sen vähempään.

Tilanne on nyt se, että kun yksinkertaisesti samoilla spekseillä vastaavaa tuotetta ei ole, niin tämä kauppa tulee purkaa.

Laitoin teille 9.8 sähköpostilla tilinumeron. Seuraavalla viikolla taas kyselin perään, jolloin tuli vastaus:

Vaikka kiukuttaa, niin kannattaa myyjän nimi sieltä allekirjoituksesta sensuroida kuitenkin.
 
Liittynyt
08.05.2019
Viestejä
364
Siis eihän 4070 Ti ole millään tavalla verrannollinen 3090 Ti -korttiin. Te katsotte pelkkää pelisuorituskykyä, hyötyohjelmissa nämä ovat aivan eri kortit. 4080 Super olisi toiminut mulla sen aikaa stop-gappina, että löydän tilalle jotain muuta, eli kortin jossa on muistia tarpeeksi. Tämä oli mun osalta ehdottamani kompromissi tähän tilanteeseen. 3090 Ti kortteja on tosiaan vaihdettu 4090 kortteihin, toi 4080 Super oli saman hintainen kuin mulle ehdotettu 7900 XTX, joten sen takia mä sitä ehdotin, kun hinta oli sama. Tää suorituskykypuhe on nyt ihan roskaa, kun 7900 XTX on 4080 Superin tasoa. Tässä on nyt vaan kyse jostain egosta, ettei millään haluta antaa "parempaa korttia", ja AMD:n varastosta halutaan eroon. Ja kun paremmin luin noita KKV:n linjauksia, niin ei mun kuulu asiakkaana ottaa takkiin siitä, että tavara menee takuuseen, eli vaihtaa 24GB korttia yhtään sen vähempään.

Tilanne on nyt se, että kun yksinkertaisesti samoilla spekseillä vastaavaa tuotetta ei ole, niin tämä kauppa tulee purkaa.

Laitoin teille 9.8 sähköpostilla tilinumeron. Seuraavalla viikolla taas kyselin perään, jolloin tuli vastaus:

Täytyy kyllä sanoa että ihme munatonta touhua Datatronicilta.

Luvataan että rahat palautetaan, mutta sitten otetaan sana takaisin.

Vaikka myyjällä olisi ollut virheellistä tietoa käytäntötavoista, olisi asia silti pitänyt ratkaista sinun eduksesi kun kerta meni jo lupaamaan.

Nyt tästä tuli paljon enemmän mainehaittaa Datatronicille kuin rahojen palauttaminen olisi ollut.

Mikä järki kyykyttää kuluttajaa?
 
Liittynyt
09.03.2017
Viestejä
800
Eiköhän tässä tapauksessa olisi ihan reilua tarjota RTX 4080 Super korttia vaihdossa tuon takuuajalla hajonneen 3090Ti kortin tilalle kun vastaavaa korttia ei ole antaa vaihdossa, enemmän tästä vaan tulee mainehaittaa Datatronicille kun jankkaavat vaihdokista monta sivua.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 864
Täytyy varmaan itsekin kyllä harkita että kannattaako Datatronicilta tilailla mitään erikoisempaa osaa, jos muka 4070 Ti katsotaan 3090 tasoiseksi vaikka se sitä hyvin harvalla tavalla on.

Tuollainen 16 GB kortti on käyttökelvoton tilanteisiin missä tarvitaan 24 GB VRAMia. Myöskään loikkaaminen Nvidiasta AMD:hen ei ole mikään ihan pikkujuttu, jos koneella tekee jotain muuta kuin pelaa. Ja pelikoneessakin sitten ongelmansa GSyncin ym. kanssa jos muu laitteisto sellaisia tukee.

Ei näin.
 
Liittynyt
09.08.2024
Viestejä
19
Vähän on kuumottavaa luettavaa toivottavasti omaan koneeseen ei tule ikinä mitään vikaa. Toi särähtää kyllä lujaa että luvattu rahojen palautus MUTTA eipäs hei palautetakkaan vaikka kirjallisena on annettu. Myyjä hoitanut keissin asiakkaan kanssa loppuun mutta sitten vedetty jarrua jostain syystä. Iso kunnioitus että pidetään homma läpinäkyvänä hyvässä ja huonossa tätä ei monet firmat tee.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 272
Hankalalta väännöltä vaikuttaa ja osa heittää bensaa liekkeihin aivan turhaan, mutta jos aletaan jotain CUDA-ytimien määriä vertailemaan niin kyllä on jo hiuksien halkomista.

Asiat joissa itse ymmärrän Datatronicia:
Fakta on se, että RTX sarjan näytönohjaimet ovat aina pääasiassa markkinoitu pelaamiseen ja toki myös hyötyohjelmiin, mutta pääasiassa pelaamiseen ja arvostelutkin keskittyvät pääasiassa pelaamiseen.

Jos sanotaan että on G-Sync näyttö niin voisi ajatella, että pääasiallinen tarkoitus kuluttajalla on myös se pelaaminen.
Jos sanotaan että myös 4080 SUPER kävisi vaihdossa, siinähän on tosiaan 16GB muistia eikä 24GB niin tästäkin voisi ajatella, että se 24GB ei ole se kriittisin ominaisuus.

Tuotteiden nykyinen myyntihinta ei ole suoraan verrannolinen koska myyjän saama voitto voi olla ihan eri, saattaa olla että kun myyt Nvidian kortin 1300€ hintaan ja AMD:n 800€ niin AMD:n tuotteessa firma tienaa enemmän vaikka Nvidian myyntihinta oli +500€ kalliimpi.

Asiat joissa itse ymmärrän kuluttajaa:
Väärin on tehty firman puolelta kun on luvattu jotain (rahat takaisin) mitä ei sitten olekaan tehty.

Liian pitkät vastausviiveet ja takuukäsittelyyn mennyt aika.

Muita ajatuksia

Tuotteet kehittyvät niin nopeasti tällä alalla että takuun tarkoittama vastaava tuote voi olla malli/tuotesarjaltaan eri kuin ostettu, eli kehitys on saavuttanut aiemmin hankitun tuotteen suorituskyvyn. Ryzen-prosessorit aika hyvä esimerkki.

Ehkä Datatronicin olisi hyvä miettiä ns. high-end tuotteisiin joku erillinen prosessi jolla varmistetaan mihin tarkoitukseen tuote on hankittu ja sitten käydä asiakkaan kanssa keskustelua jotta saadaan molempia miellyttävä ratkaisu, vaikka juuri prosessorit esimerkkinä, jos vain pelikäyttö niin aiempi 2 vuotta vanha, 12-ytimen prosessori voikin olla vastaava nykyinen 8 tai jopa 6-ytimen prosessori, mutta jos taas joku erikoistarkoitus nimenomaan 12-ydintä varten niin sitten olisi keskusteltava asiakkaan kanssa paremmin.
 
Liittynyt
11.09.2017
Viestejä
42
Meillä kun on otettu käyttöön tikettijärjestelmä niin meidän mielestä laatu on kuitenkin selvästi parantunut.
En ole löytänyt meidän kirjeenvaihdosta sitä että miten tuo rahapalautusasia on ollut tapetilla koska siitä ei näytä olevan mitään kirjallista. Ehkäpä puhelimessa sitten tästä ollut keskustelua, mutten voi sitä nyt tarkemmin kommentoida.
Laitoin teille 9.8 sähköpostilla tilinumeron. Seuraavalla viikolla taas kyselin perään, jolloin tuli vastaus:

On kyllä helvetin hyvä tikettijärjestelmä käytössä.
 
Liittynyt
21.08.2024
Viestejä
1
Sitä, että tarjotaan Myydyn RTX3090TI kortin tilalle heikompaa RTX4070TIS (900e) korttia tilalle ilman pätevää perustelua.
Ilmoitetaan ettei vastaavaa korttia ole saatavilla (on tukkureilla RTX4090 alkaen 1985 euroa sis. kate ja alv. 24%)

loput voitkin lukea viimeiseltä parilta sivulta.
paljonko näissä on yleensä kate?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
250 494
Viestejä
4 361 551
Jäsenet
72 644
Uusin jäsen
Biolan_lol

Hinta.fi

Ylös Bottom