Datatronic / Aina hyvä hinta ja vielä parempi palvelu. Tavoitteena paras.

Onkohan tilauksen GBQIKRUJA suhteen syytä huoleen, kun viikolla nyt viivästynyt toimitus, ja kyseessä tuote jota ei enää valmisteta (5700X3D)?
 
Tällä hetkellä tilausvalmiiksi katsotun kokoonpanon ainoa kysymysmerkki on Antec Flux Pro-kotelo jolla on tämä vanha kunnon 0/0 -Ei vahvistettua toimitusaikaa-saldo. Onko mitään tietoa tai valistuneita arvauksia siitä onko tuota tulossa esim. ennen ensilumia vai kannattaako suosiolla katsella jotain toista koteloa? Kakkosvaihtoehtona oleva Lian Li 217 näyttää olevan saldoiltaan täsmälleen samassa tilanteessa joten sama kai kysyä siitäkin samalla kertaa. Kysyin tätä aiemmin kesällä sähköpostitse mutta en saanut sitä kautta vastausta.
 
Viimeksi muokattu:
Tällä hetkellä tilausvalmiiksi katsotun kokoonpanon ainoa kysymysmerkki on Antec Flux Pro-kotelo jolla on tämä vanha kunnon 0/0 -Ei vahvistettua toimitusaikaa-saldo. Onko mitään tietoa tai valistuneita arvauksia siitä onko tuota tulossa esim. ennen ensilumia vai kannattaako suosiolla katsella jotain toista koteloa? Kakkosvaihtoehtona oleva Lian Li 217 näyttää olevan saldoiltaan täsmälleen samassa tilanteessa joten sama kai kysyä siitäkin samalla kertaa. Kysyin tätä aiemmin kesällä sähköpostitse mutta en saanut sitä kautta vastausta.
Hei, nyt tätä koteloa on saatavilla ja tilataan tätä pari kpl varastoon
 
Tilauksen MHIOXOHAD kanssa ollut pitkään vaikea kommunikoida asioista. Vastauksia kysymyksiin on ollut todella vaikea saada ja yleensä olen saanut vastauksen vasta kun olen laittanut uuden viestin. Ihmeellisten summien kautta törmäsin tähän foorumin ketjuun jossa voi keskustella tilauksista. Voisinko saada korvauksena tällaisen tilaukseen kylkiäiseksi? Kingston DataTraveler Max USB-muisti 256 GB Musta. Tulisi todella tarpeeseen koneen käyttöönoton kanssa (mikä on siis tämä Datatronicin tilaus) mm. Windows 11-asennuksen ja vanhat tiedostot saisin näppärästi tuolla siirrettyä vanhasta koneesta.
Hei, vastattu spostilla.
nyt tämä on siis kasausjonossa
 
Taas on tilauksen QXXLBGMOR tekemisestä tulossa 1kk täyteen, eikä mitään päivitystä saatu siitä, missä mennään... tää on jännää hommaa tää teiltä tilaaminen.

edit: Ettei nyt pelkkää negatiivista, niin kyllä on hyvinkin toiminut tilaukset sellaisten tuotteiden osalta, joita on omassa varastossa tai tukkurilla varmasti saatavilla heti. Nämä yleensä toimitettu todella pikaisesti, jopa seuraavaksi päiväksi.
 
Viimeksi muokattu:
Taas on tilauksen QXXLBGMOR tekemisestä tulossa 1kk täyteen, eikä mitään päivitystä saatu siitä, missä mennään... tää on jännää hommaa tää teiltä tilaaminen.

edit: Ettei nyt pelkkää negatiivista, niin kyllä on hyvinkin toiminut tilaukset sellaisten tuotteiden osalta, joita on omassa varastossa tai tukkurilla varmasti saatavilla heti. Nämä yleensä toimitettu todella pikaisesti, jopa seuraavaksi päiväksi.

Samat huomiot. Jos tavaraa on varastossa, se tulee. Mutta auta armias jos menee tukkurilta tilaamiseksi niin se sekä kestää että yhtään minkäänlaista asiakasviestintä ei harrasteta. Sain oman tilaukseni liikkumaan kun soitin liikkeeseen ja perumisella uhkaamalla vaihdoin tilaustuotteet varastossa oleviin. Sittenkin tilaus tuli perille vajavaisena ja joutuivat jälkitoimittamaan yhden nimikkeen. Jos olisin tällaisista kokemuksista osannut täältä lukea etukäteen, olisin tehnyt tilaukseni toisin (pelkkiä varastossa olevia tuotteita ja isompi osa toisesta liikkeestä).
 
Taas on tilauksen QXXLBGMOR tekemisestä tulossa 1kk täyteen, eikä mitään päivitystä saatu siitä, missä mennään... tää on jännää hommaa tää teiltä tilaaminen.

edit: Ettei nyt pelkkää negatiivista, niin kyllä on hyvinkin toiminut tilaukset sellaisten tuotteiden osalta, joita on omassa varastossa tai tukkurilla varmasti saatavilla heti. Nämä yleensä toimitettu todella pikaisesti, jopa seuraavaksi päiväksi.
Hei, laitettu tukkurille taas kyselyä milloin koteloa on saatavilla.

Edit: Tässä siis kyse kotelosta jota saamme vain yhdeltä tukkurilta ja tukkurilla/meillä ei ole ollut koko tuon kuukauden aikana saldoa. Toki tällöin sivulla lukee, että ei vahvistettua toimitusaikaa. Kotelot ovat siitä ikäviä, että ne tulevat aina konttitoimituksilla eli niissä voi joskus kestää yllättävän kauan. Kun taas pienet komponentit yleensä tulevat tukkureille lyhemmin väliajoin.
 
Viimeksi muokattu:
Samat huomiot. Jos tavaraa on varastossa, se tulee. Mutta auta armias jos menee tukkurilta tilaamiseksi niin se sekä kestää että yhtään minkäänlaista asiakasviestintä ei harrasteta. Sain oman tilaukseni liikkumaan kun soitin liikkeeseen ja perumisella uhkaamalla vaihdoin tilaustuotteet varastossa oleviin. Sittenkin tilaus tuli perille vajavaisena ja joutuivat jälkitoimittamaan yhden nimikkeen. Jos olisin tällaisista kokemuksista osannut täältä lukea etukäteen, olisin tehnyt tilaukseni toisin (pelkkiä varastossa olevia tuotteita ja isompi osa toisesta liikkeestä).
Lähes aina tukkurituotteetkin tulevat arvioidussa ajassa, mutta toki osalla tukkureista on arviot 10-15 tai 12-20 päivää. Joskus toki tästäkin vielä venähtää jos on tapahtunut jonkinlainen virhe. Ja varsinkin näissä hitaissa tukkureissa virhe kertaantuu eli sitten yhtäkkiä meneekin 24-40 päivää :(


Mutta tähän liittyen, meillä on kehityshanke menossa, jonka pitäisi valmistua melko piakkoin, joka mahdollistaa asiakkaan itse perua tilaus, muokata tilausta eli vaihtaa siihen tuotteita, halvempia tai kalliimpia, tai lisätä tuotteita. Järjestelmä osaa luoda itse tarvittaessa maksutapahtuman siitä tai palautustapahtuman. Tätä odotamme innoissamme. Se tulee olemaan iso harppaus asiakkaalle.

Sitten kysymyksenä vielä, että nythän meidän asiakasviestintä tapahtuu siinä tilauksen tiedoissa jossa kerrotaan jos tulee myöhästymä. Me pystyisimme myös luomaan erilaisista tilauksen haasteista sähköposteja, olisiko se toivottava asia?
Käymme myös vanhoja tilauksia läpi, mutta me emme suoraan näe muutakuin alkuperäisen tilauspäivän meidän läpikäyntilistassamme eli emme sitä, onko tilaus myöhästynyt, tästä syystä koska monella tukkurilla arvioitu aika on myös 12-20 päivää emme juurikaan käy läpi tilauksia kun ne ovat vähemmän kuin 20 päivää vanhoja.
 
Pitäisikö tilauksen QMRQXYWGL kanssa etsiä toista emoa vai onko tätä aorusta tulossa? Alunperin 5-7 päivää on mennyt jo aika reippaasti yli
 
Me pystyisimme myös luomaan erilaisista tilauksen haasteista sähköposteja, olisiko se toivottava asia?
Kyllä.

Ei viesti siinä tilauksen sivulla ole itsessään huono, mutta siitä pitää tulla ilmoitus sähköpostiin ja se viesti pitää pystyä lukemaan sähköpostissa, ilman että tarvii mennä teidän sivulle.
 
Kyllä.

Ei viesti siinä tilauksen sivulla ole itsessään huono, mutta siitä pitää tulla ilmoitus sähköpostiin ja se viesti pitää pystyä lukemaan sähköpostissa, ilman että tarvii mennä teidän sivulle.
Niin eli pitäisi tietää mikä tuote on viivästynyt? Ei riitä pelkästään tieto, että jokin status on muuttunut jollain tilauksen riveistä? Tuo saattaa olla astetta vaikeampi, koska olin ajatellut, että tuotteen tilassa muutos, joka tulee meidän ERP:istä niin aiheuttaisi sen että muutamme verkkokaupan tilauksen tilaa "tuote viivästynyt" tilaan josta saisimme viestin lähetettyä verkkokaupasta. Mutta tämä ei siis olisi riittävä?
 
Niin eli pitäisi tietää mikä tuote on viivästynyt? Ei riitä pelkästään tieto, että jokin status on muuttunut jollain tilauksen riveistä? Tuo saattaa olla astetta vaikeampi, koska olin ajatellut, että tuotteen tilassa muutos, joka tulee meidän ERP:istä niin aiheuttaisi sen että muutamme verkkokaupan tilauksen tilaa "tuote viivästynyt" tilaan josta saisimme viestin lähetettyä verkkokaupasta. Mutta tämä ei siis olisi riittävä?
Tyhjää parempi, mutta kyllä itse ainakin haluasin saada suoraan sähköpostiin tiedon mitä on tapahtunut/mistä on oikeasti kyse ettei sitä teidän sivuille tarvii kirjautua ja sieltä katsoa mitä on tapahtunut.
 
Sitten kysymyksenä vielä, että nythän meidän asiakasviestintä tapahtuu siinä tilauksen tiedoissa jossa kerrotaan jos tulee myöhästymä. Me pystyisimme myös luomaan erilaisista tilauksen haasteista sähköposteja, olisiko se toivottava asia?

Huomioiden kuinka usein tälläkin foorumilla kysellään eri tilausten statuksen perään, uskaltaisin väittää että ehdottomasti olisi. Tilausta tehdessään asiakas on tietoinen siitä että tuote on luvattu tukkurilta x päivän kuluessa. Mutta jos tämä ei toteudukaan, asiakas ei saa tietoa asiasta ylipäänsäkään eikä myöskään saa uutta arviota siitä milloin tuote olisi tulossa. Epätietoisuus on kaikkein pahinta ja sen hälventämisen olisi tärkeää.

Jostainhan se teidänkin tietonne "tukkurilla, saatavilla x päivässä" tulee koska eri tuotteilla x saa eri arvoja. Jos tämä odotusarvo ylittyy, järjestelmä voisi minimissään informoida teitä jotta voitte informoida asiakasta - tai vielä parempaa, informoida suoraan asiakasta.

Itse seurasin tilannetta vain muutaman päivän ylityksen jälkeen ja soitin heti ensimmäisenä arkipäivänä saadakseni asiaan selvyyden. Teidän kiitokseksi pitää todeta että asia hoitui puhelimitse hyvin ja sain tehtyä muutokset tilaukseen niin että kone on nyt kasassa ja pyörii,. Minun oppini tulevaan on, että tilaan vain varastosaldolla olevia tuotteita mikä ei taas ole teidän liiketoiminnallenne positiivista koska varastosaldon ulkoistaminen luotettavalle tukkurille on liiketaloudellisesti järkevää.

Käymme myös vanhoja tilauksia läpi, mutta me emme suoraan näe muutakuin alkuperäisen tilauspäivän meidän läpikäyntilistassamme eli emme sitä, onko tilaus myöhästynyt, tästä syystä koska monella tukkurilla arvioitu aika on myös 12-20 päivää emme juurikaan käy läpi tilauksia kun ne ovat vähemmän kuin 20 päivää vanhoja.

Pidempi toimitusaika tuskin haittaa asiakasta joka ostaa päivityskomponentteja toimivaan koneeseen. Mutta jos rakentaa uutta konetta ja tilaa komponentteja useammalta toimittajalta, 14 vuorokauden palautusaika juoksee koko ajan vaikka komponentteja ei ole päässyt uudessa koneessa toisen tilauksen myöhästymisen vuoksi kokeilemaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
286 388
Viestejä
4 916 795
Jäsenet
79 181
Uusin jäsen
Onni.

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom