Takuukäsittelyyn pieni muutos.
Tässä on taas viimeaikoina ollut muutama pinni vinossa case. Näissäkin kyse ihan yksittäisestä pinnistä.
Kuluttajalautakuntahan on linjannut, että niitä ei tarvitse korjata ja valmistajat toimivat sen mukaisesti eli hylkäävät ne. Emme edes yritä lähettää niitä valmistajille käsittelyyn, koska se hylkäys on ihan kategorinen.
Me nyt hieman lievennämme tätä kategorista kantaa, koska meidän mielestä se ei ole kohtuullista, että hyvin marginaalisen virheen takia syntyy melko iso henkilökohtainen kustannus. Eli jos voimme nähdä selvästi, että varovaisuutta on noudatettu ja esim. yksittäinen pinni on vinossa, niin takuu voidaan silti meidän piikkiin hyväksyä. Kuitenkin tärkeää on huomioida se, että fyysinen asiakkaan aiheuttama vaurio on lähtökohtaisesti edelleen asiakkaan vastuulla. Eli prosessorin jos asentaa huolimattomasti niin montakertaa menee sitten reilusti pinnejä rikki ja silloin me emme sitä meidän piikkiin enää ota.
Lisämausteena se, että nyt jo kaksi kertaa meidän huollossa on havaittu emolevy ENNENKUIN siihen on asennettu mitään, että pinni on vinossa. Eli valmistajat ovat väärässä siinä, etteikö ikinä missään olosuhteissa voisi pinni olla vääntynyt tuotteessa tehtaalta lähtiessä. Toki se on ERITTÄIN harvinaista. Meidän volyymeillä voidaan todeta että kyse on vähemmän kuin yksi tuhannesta. Mutta enemmän kuin yksi kymmenestä tuhannesta. Ja näissä on ollut kyse tosiaan yksittäisestä lievästi vääntyneestä pinnistä. Eli toki erittäin hyvä se heidän laadunvalvonta tuon suhteen on.
Mikäli sinulta on aiemmin evätty takuu yksittäisen pinnin vääntymisen takia, voit pyytää asian uudelleenkäsittelyä.