Datatronic / Aina hyvä hinta ja vielä parempi palvelu. Tavoitteena paras.

Tämä on tietysti asiakkaalle aina ikävää, mutta me täällä suosittelemme sitä että olisitte KKV erikseen tästä yhteydessä ja lähettäisitte meille heidän päätökset

Tämä tuote on siis EAN: 0840353911253

Ja nopealla selauksella myös muualta löytyy


Tuolla mainitulla 339€ hinnalla on myyty 8a puhelinta (256Gt mallia 319€ mikä oli TODELLA hyvä tarjous) mutta ei todellakaan käsittääkseni ikinä missään (Suomen alueella) vielä 9a versiota. 128 tai 256 versiota.

Eli ehkä ostaja "erehtyi" tämän takia.
 
Ostin siis tuotteen eli puhelimen tuolla mainitsemallasi 339e hinnalla jota väitätte nyt hintavirheeksi. Kyseistä puhelinta ja tuota halvinta mallia ei ole juuri koskaan muuten myyty mainitsellallasi 900 euron hinnalla kuin joskus vuosi sitten ihan julkaisussa. Esimerkiksi koko kesän teillä ollut sama puhelin samoilla spekseillä mustana myynnissä noin 625-650 eurolla (hinta.fi mukaankin).

Laitetaan lisäksi vielä toinen linkki ja copy/pasta sieltä tähän asiaan liittyen. Kuluttajariitalautakunnan ratkaisuja aiemmista tapauksista: Hintavirhe sitoo myyjää

"Vaikka tarjouksen mukainen hinta 199,50 euroa oli ollut tuotteen normaalihintaa 399 euroa sekä vastaavien tuotteiden yleistä hintatasoa selvästi alempi, hinta ei ollut niin poikkeuksellinen ja hintavirhe niin ilmeinen, että kuluttajan olisi se pitänyt ymmärtää."

Kyllähän tuossa samoista alennusprosenteista puhutaan, jos maajussin kaivamat luvut pitävät paikkaansa. Kannattaa katsoa loppuun asti, vaikka se aikaa ottaakin.
 
Kyllähän tuossa samoista alennusprosenteista puhutaan, jos maajussin kaivamat luvut pitävät paikkaansa. Kannattaa katsoa loppuun asti, vaikka se aikaa ottaakin.
No ei ihan:
399€ alennuksessa 199€ = 50% alennus
949€ alennuksessa 339€ = 64% alennus
Ja euromääräisesti ihan merkittävä ero näissä tapauksissa.

Minusta pitäisi olla melko selvää jos hinta on yli puolet halvempi kuin muualla että kyseessä voi olla hintavirhe.
 
No ei ihan:
399€ alennuksessa 199€ = 50% alennus
949€ alennuksessa 339€ = 64% alennus
Ja euromääräisesti ihan merkittävä ero näissä tapauksissa.

Minusta pitäisi olla melko selvää jos hinta on yli puolet halvempi kuin muualla että kyseessä voi olla hintavirhe.
”Esimerkiksi koko kesän teillä ollut sama puhelin samoilla spekseillä mustana myynnissä noin 625-650 eurolla.”

Tälläkin hetkellä näyttäisi mustaa saavan heiltä 649e hintaan eikä sivulla ole mainintaa, että kyseessä olisi alennushinta. Vai löysinköhän eri tuotteen?

 
Viimeksi muokattu:
Kyllähän tuossa samoista alennusprosenteista puhutaan, jos maajussin kaivamat luvut pitävät paikkaansa. Kannattaa katsoa loppuun asti, vaikka se aikaa ottaakin.
Turha tuosta on hirveästi Datatronicille kuitenkaan mesota, jos haluaa selvästä virheestä huolimatta maksattaa ostoksensa isolta osalta heidän piikkiinsä. Tuohon hintaan Datatronic ei kyseistä tuotetta mistään tällä hetkellä saa eikä ole saanut. KKV voi tuolle vaatimukselle antaa hintavirheestä huolimatta siunauksensa tai sitten ei. Myös euromäärä vaikuttaa pelkkien aleprosenttien lisäksi.

Itse mieluummin näen isompia valikoimia, vaikka sitten automatiikka saattaa tällaisia välillä aiheuttaa. Mutta ei muuta kuin KKV:n kautta, jos haluaa välttämättä koittaa pitää hinnasta kiinni. Maksajaksi siihen ei kuitenkaan tule se taho, mikä tuon virheen on alunperin tehnyt, jos läpi menee.

Tälläkin hetkellä näyttäisi mustaa saavan heiltä 649e hintaan eikä sivulla ole mainintaa, että kyseessä olisi alennushinta. Vai löysinköhän eri tuotteen?

Ei täsmää EAN, mutta sen varmaan jo tiesitkin ;) Eri värisillä puhelimilla on ennenkin ollut eri hintoja, siinä ei sinänsä ole mitään uutta.
 
Maksajaksi siihen ei kuitenkaan tule se taho, mikä tuon virheen on alunperin tehnyt.
Datatronic on vastuussa omasta logiikastaan millä julkaisevat heidän hinnat sivuilleen. Siinä voisi olla vaikka ihminen tsekkaamassa hinnat välissä tai tietysti parempi logiikka :) Virhe ei kuitenlaan ole muun kuin kauppiaan itsensä.
 
Datatronic on vastuussa omasta logiikastaan millä julkaisevat heidän hinnat sivuilleen. Siinä voisi olla vaikka ihminen tsekkaamassa hinnat välissä tai tietysti parempi logiikka :) Virhe ei kuitenlaan ole muun kuin kauppiaan itsensä.
Sitä voi vapaasti miettiä, mikä se tuotevalikoima olisi, jos jokaisen tukkurilta tulevan hinnan tarkistaisi ihminen. Ehkä helpompaa olisi se, että selvistä hintavirheistä on turha valittaa.
 
Sitä voi vapaasti miettiä, mikä se tuotevalikoima olisi, jos jokaisen tukkurilta tulevan hinnan tarkistaisi ihminen. Ehkä helpompaa olisi se, että selvistä hintavirheistä on turha valittaa.
Jotenkin muut ketjut ovat asian ratkaisseet niin ettei tuolla Hyvät tarjoukset osiossa ole käyty niiden osalta samoissa määrin keskustelua hintavirheistä.
 
Jotenkin muut ketjut ovat asian ratkaisseet niin ettei tuolla Hyvät tarjoukset osiossa ole käyty niiden osalta samoissa määrin keskustelua hintavirheistä.
Varmasti systeemissä on parantamisen varaa, toivottavasti saavat tuota parempaan kuntoon, ettei näitä tarvitse jatkossa keskustella. Tukkureiden vastuuta hinnoistaan voisi myös kasvattaa, mutta se taitaa olla turha toivo, koska sama ongelma on ollut sillä puolella jo monen monta vuotta.
 
@Datatronic Kai tuohon voisi mahdollista jokin palikka rakentaa, joka tarkistaisi hintamuutoksen suuruuden tietoja päivittäessä, ja säädetyn raja-arvon mukaan ei muuttaisi hintaa verkkokaupassa, jos muutos olisi liian suuri. Ja tekisi samalla hälytyksen/ilmoituksen ylläpidolle, että osaa sen sieltä tarkistaa.

Edit. Tekee tietysti ajosta raskaamman.
 
Tämä on tietysti asiakkaalle aina ikävää, mutta me täällä suosittelemme sitä että olisitte KKV erikseen tästä yhteydessä ja lähettäisitte meille heidän päätökset

Tehdään siis näin kuten haluatte.

Ja vastauksena muille kommentoijille niin itse tosiaan vertaan ja vertasin hintaa nyt ja ostohetkellä täysin samaan puhelimeen ja malliin mutta mustan värisenä, joka ostohetkellä oli Datatronicissä muistaakseni noin 629 Euroa eikä edes ollut mainintaa tarjouksesta ja kuten todettua tuo malli nytkin heillä 649 euron hinnalla eikä kyseessä näytä olevan tarjous vaan ns. "normaalihinta".

En nyt ostohetkellä tajunnut varautua mihinkään niin kutsuttuun "hintavirhe" kus... selitykseen että olisin hintoja enemmän seuraillut tai screenshotteja ottanut. Päinvastoin vaikutti ihan normaalilta, että joku tietty malli tai tässä tapauksessa väri voi olla tarjouksessa tai poistomyynnissä melkein puoleen hintaan. Ja rehellisesti sanoen pidin hintaa ja mahdollista poistoerää juuri syynä hintaan, koska jo kuukausi takaperin ostohetkellä oli täysin julkinen salaisuus sekin että Pixel 10 mallisto jo tulee alkusyksystä jossain vaiheessa. Eli kuten sanoin pidin hintaa noin -46% halvempana kuin mitä mustassa puhelimessa oli. Vertaan nyt ja ostohetkellä hintaa siis tuohon mustan mallin 629e verrattuna ostamani 339e puhelin. Ja oletettavasti Datatronic varmaan aikoo jatkossa omassa vastineessaan tulla vetoamaan muiden kauppojen valkoisen mallin noin 900 euron hintaan.
En tiennyt tai tiedä vieläkään että valkoinen tai porchelain väri olisi mitenkään erikoisempi tai kalliimpi, eikä käsittääkseni ole edes sitä?
 
Tehdään siis näin kuten haluatte.

Ja vastauksena muille kommentoijille niin itse tosiaan vertaan ja vertasin hintaa nyt ja ostohetkellä täysin samaan puhelimeen ja malliin mutta mustan värisenä, joka ostohetkellä oli Datatronicissä muistaakseni noin 629 Euroa eikä edes ollut mainintaa tarjouksesta ja kuten todettua tuo malli nytkin heillä 649 euron hinnalla eikä kyseessä näytä olevan tarjous vaan ns. "normaalihinta".

En nyt ostohetkellä tajunnut varautua mihinkään niin kutsuttuun "hintavirhe" kus... selitykseen että olisin hintoja enemmän seuraillut tai screenshotteja ottanut. Päinvastoin vaikutti ihan normaalilta, että joku tietty malli tai tässä tapauksessa väri voi olla tarjouksessa tai poistomyynnissä melkein puoleen hintaan. Ja rehellisesti sanoen pidin hintaa ja mahdollista poistoerää juuri syynä hintaan, koska jo kuukausi takaperin ostohetkellä oli täysin julkinen salaisuus sekin että Pixel 10 mallisto jo tulee alkusyksystä jossain vaiheessa. Eli kuten sanoin pidin hintaa noin -46% halvempana kuin mitä mustassa puhelimessa oli. Vertaan nyt ja ostohetkellä hintaa siis tuohon mustan mallin 629e verrattuna ostamani 339e puhelin. Ja oletettavasti Datatronic varmaan aikoo jatkossa omassa vastineessaan tulla vetoamaan muiden kauppojen valkoisen mallin noin 900 euron hintaan.
En tiennyt tai tiedä vieläkään että valkoinen tai porchelain väri olisi mitenkään erikoisempi tai kalliimpi, eikä käsittääkseni ole edes sitä?
Voi jeesus, toimittaisivat nyt vaan sen myymänsä puhelimen. Joskus mä en jaksa ymmärtää, minkä takia tän lafkan on aina välillä tehtävä kaikesta niin saatanan vaikeaa. Tälläkin foorumilla aika yleisesti suositellaan suuntamaan tietotekniikkahankintoja Lahteen. Sitten tässä ketjussa päivittäin odotellaan, ihmetellään, siedetään ja ymmärretään. Kasausjono sitä, tukkuri tätä ja kuljetus tuota - "oho, olikin joku osa hukassa niin tää asiakas on nyt odottanut konettaan 2kk - ei ainakaan vastata sille mitään".

Sitten jaksetaan vielä tapella jostain kusisesta parista sadasta eurosta kun siihenkin käytetyn ajan olisi voinut ohjata esim. aspan sekä sen kuuluisan tikettijärjestelmän kuntoon laittamiseen ja toimittaa vaan sen vitun puhelimen. Oikein muistui Tuuchenin 3090 Ti taas mieleen, never forget.

Huoh.
 
Emolevyä vielä odotellaan, mutta näyttää siltä että tässä on kuljetus myöhässä, tämä tulossa hieman pienemmältä tukkurilta. Voimme toki katsoa tuotevaihtoa tähän, sellaiseen mitä löytyy suoraan omasta varastosta
Tjaa vähän vaikuttaisi että aika kauan kestää tuossa a520-piirisarjaisen emon saapumisessa. Saadaanko vaihdettua tähän?

 
@Datatronic
Moi, pistelin myyntiin sähköpostia emolevyn takuukeissistä. Mikähän on tällä hetkellä vasteaika?

Tyypillisesti me pyrimme nämä katsoa mahdollisimman nopeasti, useasti takuu asioissa meidän huolto vastailee näihin tarkemmin ja huollon puolelta vastausaika valitettavasti saattaa vaihdella. Tyypillisesti 1-2 päivää
 
Mikähän on FCMLHGACH status? Tuli tilattua kohta kuukausi sitten ja piti tulla ihan 3-10pv.
Selvittelin tätä, näyttää siltä että tuote oli alun perin tilattu tukkurilta joka lopetti toimintansa ja jälkeen päin tilattuna muualta josta me edelleen odottelemme tuotetta, pahoittelut että tilaus on tästä syystä viivästynyt. Haluatteko että katsomme vastaavaa tuotetta tilalle?
 
Tyypillisesti me pyrimme nämä katsoa mahdollisimman nopeasti, useasti takuu asioissa meidän huolto vastailee näihin tarkemmin ja huollon puolelta vastausaika valitettavasti saattaa vaihdella. Tyypillisesti 1-2 päivää
Jep, sain selviteltyä vielä paremmin juurisyitä, tuon sähköpostin jälkeen. Lisäksi en oikein voi olla ilman konetta paria viikkoa tms. mitä selvittelyyn menee.
Niin pitäisi vääntää tuosta vaikka uusi emo tilauksella, ennen kuin lähetän nykyisen ja katsoa sitten tuo takuuosuus.
Samaa emoa ei käsittääkseni ole enää saatavilla.
 
Jep, sain selviteltyä vielä paremmin juurisyitä, tuon sähköpostin jälkeen. Lisäksi en oikein voi olla ilman konetta paria viikkoa tms. mitä selvittelyyn menee.
Niin pitäisi vääntää tuosta vaikka uusi emo tilauksella, ennen kuin lähetän nykyisen ja katsoa sitten tuo takuuosuus.
Samaa emoa ei käsittääkseni ole enää saatavilla.
Vaikka kauppiaalla on ensisijassa oikeus korvata tuote takuukäsittelyssä tai korjata se eikä kaupanpurku ole ensisijainen, niin me olemme toki niissä tilanteissa aina palauttaneet vaan rahat, jos asiakas on jo tilannut meiltä tuotteen eli ei halua olla sitä ilman takuukäsittelyn ajan. Myös jos takuukäsittely venyy niin meiltä löytyy myös lainatuotteita takuukäsittelyn ajaksi. Eli niin ei voi käydä että onkin yhtäkkiä 2 emoa meiltä.

Mutta se kannattaa huomioida, että sitten jos vika ei olisikaan emossa (melkein aina se on kun noheva kaveri sen on selvittänyt) vaan vaikka muisteissa niin tällöin saattaisi olla tilanne, että onkin sitten 2 emoa omistuksessa...
 
Vaikka kauppiaalla on ensisijassa oikeus korvata tuote takuukäsittelyssä tai korjata se eikä kaupanpurku ole ensisijainen, niin me olemme toki niissä tilanteissa aina palauttaneet vaan rahat, jos asiakas on jo tilannut meiltä tuotteen eli ei halua olla sitä ilman takuukäsittelyn ajan. Myös jos takuukäsittely venyy niin meiltä löytyy myös lainatuotteita takuukäsittelyn ajaksi. Eli niin ei voi käydä että onkin yhtäkkiä 2 emoa meiltä.

Mutta se kannattaa huomioida, että sitten jos vika ei olisikaan emossa (melkein aina se on kun noheva kaveri sen on selvittänyt) vaan vaikka muisteissa niin tällöin saattaisi olla tilanne, että onkin sitten 2 emoa omistuksessa...
Nooh, olen melko selkeästi rajannut vian emon toiseen integroituun verkkokorttiin (ja vielä siihen, joka ei ole edes käytössä).

Huomasin siitä, kun alkoi Fortnite nykimään, siis enemmän kuin normaalisti ;)
Veikkasin ajuribugia jne, mutta huomasin että tapahtuu vain verkkopeleissä.

Tsekkasin Windowsin Event Viewerin ja siellä oli tuhansia erroreita verkkokortista ja vain verkkopelin aikana (ja siis siitä kortista, joka ei ollut edes verkossa. Tai siis liitettynä, ei verkkojohtoa kiinni siis).
Virheet:

Realtek PCIe GbE Family Controller has a Hardware IO error.

The network interface "Realtek PCIe GbE Family Controller" has begun resetting. There will be a momentary disruption in network connectivity while the hardware resets. Reason: The network driver detected that its hardware has stopped responding to commands. This network interface has reset 44 time(s) since it was last initialized.

Poistin kaikki verkkoajurit, koitin Windowsin normaaleilla ajureilla, laudan valmistajan sivuilla olevilla ajureilla ja Realtekin sivujen uusimmilla ajureilla ja vielä niiden korjaustoiminnollakin.

Ei muutosta.

Kun kortin meni ottamaan BIOS:ta pois päältä, hävisi virheetkin.

Ja taas takaisin, kun aktivoi sen toisen kortin.

Totesin rautaviaksi...
 
Miksi valikoimasta on ostettavissa tuotteita, joita ei ole omassa eikä tukkurin varastossa, eikä mitään arviota saatavuudesta? Nollasaldoinen listaus ei tietenkään yksinään häiritse, jopa hyvä asia, mutta lain mukaan tuotteita ei pitäisi pystyä tilaamaan, jos niitä ei välttämättä pystytä toimittamaan. Tuossahan muodostuu asiakkaalle helposti ns. kateosto-oikeus (sama tuote muualta ja Datatronic maksaa erotuksen), joten aika riskialtista myyjälle.
 
Selvittelin tätä, näyttää siltä että tuote oli alun perin tilattu tukkurilta joka lopetti toimintansa ja jälkeen päin tilattuna muualta josta me edelleen odottelemme tuotetta, pahoittelut että tilaus on tästä syystä viivästynyt. Haluatteko että katsomme vastaavaa tuotetta tilalle?
Mieluiten kyseinen levy, ei sinänsä kiire mutta jos tämän kuun puolella :tup:
 
Onneksi porukkaa on saatu jo paremmin taas töihin, asiakaspalvelu on ihan ajantasalla, lähetykset melko hyvällä mallilla, kasausjonokin ihan normaali.

Mutta hieman ylimääräistä saimme tässä myös niskaamme eli ostotilauspuolella selvitellään semmoista sotkua, että eräs meille iso keski-eurooppalainen tukkuri pyysi vaihtamaan salasanaa (ilmeisesti kaikkien piti vaihtaa, koska yleinen maili) ja me teimme työtä käskettyä. Eli vaihdoimme salasanan heidän web portaaliin jossa voimme mm. seurata heidän toimituksia ja laskuja. No nyt on selvinnyt tällä viikolla, että yli kahteen viikkoon ei ole tilaukset tuonne onnistunut, tuotetiedot päivittynyt yms (eli verkkokaupasta myös hävinnyt tuotteita, ja tullut ei saatavilla tietoja liian herkästi) koska heillä "nerokkaasti" web portaalissa salasanan vaihto tarkoitti myös, että integraatiorajapinnan salasana vaihtui... Eli siinä käytetään samaa salasanaa. Olisi toki meilläkin voinut olla laadukkaampi virheenkäsittely tässä... errori käsittely ei osannut kertoa että tuo epäonnistui kun ei se kirjautunut läpi rajapintaan ollenkaan eli ei saanut virhevastausta toiselta osapuolelta...


Pahoittelemme nyt tästä aiheutuvia ylimääräisiä viivästyksiä.
 
Olisi toki meilläkin voinut olla laadukkaampi virheenkäsittely tässä... errori käsittely ei osannut kertoa että tuo epäonnistui kun ei se kirjautunut läpi rajapintaan ollenkaan eli ei saanut virhevastausta toiselta osapuolelta...
Erikoinen rajapinta kyllä, jos ei 401 tai 403 virhettä pukkaa väärästä salasanasta. Ettei virheen tekijä vain yrittäisi selittää teille asiaa parhain päin omalta kannaltaan :)
 
Erikoinen rajapinta kyllä, jos ei 401 tai 403 virhettä pukkaa väärästä salasanasta. Ettei virheen tekijä vain yrittäisi selittää teille asiaa parhain päin omalta kannaltaan :)
Pitäiskö sun pikkuhiljaa hankkia muitakin harrastuksia? 😅 Ihailtavaa omistautumista, mutta ei voi olla tervettä angstailla kolmatta vai neljättä vuotta täällä ketjussa yhden pieleen menneen emolevykaupan takia.
Edit: nopealla tarkastuksella yli 50 viestiä negailua tähän ketjuun pieleen menneen emolevykaupan jälleen.
 
Viimeksi muokattu:
Erikoinen rajapinta kyllä, jos ei 401 tai 403 virhettä pukkaa väärästä salasanasta. Ettei virheen tekijä vain yrittäisi selittää teille asiaa parhain päin omalta kannaltaan :)
Ei varmaan ole maailman ensimmäinen rajapintaa käyttävä järjestelmä jossa on mahdollisesti jätetty virheilmoituksien käsittely implementoimatta.
 
Ei varmaan ole maailman ensimmäinen rajapintaa käyttävä järjestelmä jossa on mahdollisesti jätetty virheilmoituksien käsittely implementoimatta.
Ei toki. Juuri tuon pointin oma viestini koitti nostaa esille. Eli mielestäni ei kritiikkiä ketjun omistajaa kohtaan ellei sitten käytä inhouse koodareita.
 
@Datatronic

Suuri kiitos jälleen erittäin nopeasta toimituksesta (1pv) kuten niin monasti aikaisemminkin :)

Palautetta antaisin taasen siitä että hyvin monesti hinta.fi palvelu näyttää jotain tuotetta löytyvän suoraan varastostanne mutta todellisuus onkin sitten ihan muuta. Nykyisin olen enempikin yllättynyt jos tuotetta olikin sitten oikeasti varastossa, tästä olette luultavasti saaneet aiemminkin jo palautetta ja tämän myötä varmastikin asiasta tietoisia. Voi toki olla myös ettei asia ole millään tavoin kiinni teistä.

Viimeisin haku esimerkiksi ARCTIC M2 Pro (Black), hinta.fi näyttää "Heti", sivustonne 0 kpl

 
Erikoinen rajapinta kyllä, jos ei 401 tai 403 virhettä pukkaa väärästä salasanasta. Ettei virheen tekijä vain yrittäisi selittää teille asiaa parhain päin omalta kannaltaan :)
Logeissahan se näkyy toki. Mutta siis käyttäjälle ei eli kun se lähettää tuon tilauksen niin api vastaa esim. että tämä tuote ei mene läpi yms. Mutta siinä ei ole ominaisuutta, että tämä tilaus meni läpi ok. Eli jos ei erikseen tule semmoista virhettä joka oli käsitelty niin se ei näytä mitään. Ja ei tuota oltu osattu ajatella, että tuommoinen virhe syntyisi. Mutta taas opimme.
 
Onneksi porukkaa on saatu jo paremmin taas töihin, asiakaspalvelu on ihan ajantasalla, lähetykset melko hyvällä mallilla, kasausjonokin ihan normaali.

Mutta hieman ylimääräistä saimme tässä myös niskaamme eli ostotilauspuolella selvitellään semmoista sotkua, että eräs meille iso keski-eurooppalainen tukkuri pyysi vaihtamaan salasanaa (ilmeisesti kaikkien piti vaihtaa, koska yleinen maili) ja me teimme työtä käskettyä. Eli vaihdoimme salasanan heidän web portaaliin jossa voimme mm. seurata heidän toimituksia ja laskuja. No nyt on selvinnyt tällä viikolla, että yli kahteen viikkoon ei ole tilaukset tuonne onnistunut, tuotetiedot päivittynyt yms (eli verkkokaupasta myös hävinnyt tuotteita, ja tullut ei saatavilla tietoja liian herkästi) koska heillä "nerokkaasti" web portaalissa salasanan vaihto tarkoitti myös, että integraatiorajapinnan salasana vaihtui... Eli siinä käytetään samaa salasanaa. Olisi toki meilläkin voinut olla laadukkaampi virheenkäsittely tässä... errori käsittely ei osannut kertoa että tuo epäonnistui kun ei se kirjautunut läpi rajapintaan ollenkaan eli ei saanut virhevastausta toiselta osapuolelta...


Pahoittelemme nyt tästä aiheutuvia ylimääräisiä viivästyksiä.
Ei tätä tukkuria varmaan tarvitse tässä julkisesti nimetä, mutta ymmärrän sen, että syy ei ole teidän, vaan se on jossakin ihan toisaalla, eli joku muu on syypää. Aina yllättää erilaiset kaudet, kuten mm. BF ja kesä, ai että, ja loma, mikä ihana syy. Ihan oikean yrityksen nimissä tämän viivästyksen syyn olisi voinut viestiä joten diskreetimmin, kun tässä on nyt toista osapuolta syyttävä asenne ja puolustus jo valmiina. Tässä oli myös hieman liikaa tietoa, mutta toisaalta, onhan se hyvä olla läpinäkyvä ja tuoda faktat tiskiin, mutta silti.

Onko tästä viivästyksestä tiedotettu tuotteiden tilaajia erikseen? Näette varmasti järjestelmästänne nämä tilaukset, toisin kuin ne sähkäpostit, joihin en ole saanut vastausta, ja enää edes haluakaan. Sinä kuka tänne vastailet, luetko ja vastaatko yksin myös sähköposteihin? Miksi tässä teidän omassa ketjussa joidenkin kysyjien kysymyksiin vastataan, ja joidenkin ei?

Eihän siinä, mutta jos joku muu ryssinyt, niin pitääkö teidän yrityksenä käyttää tällaista negatiivista kieltä merkittävästä tukkurista, joka teille tavaraa toimittaa: ”koska heillä "nerokkaasti" web portaalissa salasanan vaihto tarkoitti myös, että integraatiorajapinnan salasana vaihtui…”.

Tehän nämä olette valinneet, ja tietysti vastaatte seurauksista, mutta pitikö se tieto nyt tänne laittaa? Mikä tukkuri, mitä tuotteita, kauanko arviolta kestää? Ei tietenkään ole pakko vastata, kuten varmasti ymmärrätte.

Useaan kertaan Datatronicilta halvempaa ja heti saatavilla olevaa vitkutinta tilanneenna, on tilatut tavarat saapuneet nopeasti, mutta arveluttaa kalliimmaat ostot taas, ja ei-oot, ja tukkureista johtuvat syyt.... parempaa tiedotusta, kiitos!
 
Ei tätä tukkuria varmaan tarvitse tässä julkisesti nimetä, mutta ymmärrän sen, että syy ei ole teidän, vaan se on jossakin ihan toisaalla, eli joku muu on syypää. Aina yllättää erilaiset kaudet, kuten mm. BF ja kesä, ai että, ja loma, mikä ihana syy. Ihan oikean yrityksen nimissä tämän viivästyksen syyn olisi voinut viestiä joten diskreetimmin, kun tässä on nyt toista osapuolta syyttävä asenne ja puolustus jo valmiina. Tässä oli myös hieman liikaa tietoa, mutta toisaalta, onhan se hyvä olla läpinäkyvä ja tuoda faktat tiskiin, mutta silti.

Onko tästä viivästyksestä tiedotettu tuotteiden tilaajia erikseen? Näette varmasti järjestelmästänne nämä tilaukset, toisin kuin ne sähkäpostit, joihin en ole saanut vastausta, ja enää edes haluakaan. Sinä kuka tänne vastailet, luetko ja vastaatko yksin myös sähköposteihin? Miksi tässä teidän omassa ketjussa joidenkin kysyjien kysymyksiin vastataan, ja joidenkin ei?

Eihän siinä, mutta jos joku muu ryssinyt, niin pitääkö teidän yrityksenä käyttää tällaista negatiivista kieltä merkittävästä tukkurista, joka teille tavaraa toimittaa: ”koska heillä "nerokkaasti" web portaalissa salasanan vaihto tarkoitti myös, että integraatiorajapinnan salasana vaihtui…”.

Tehän nämä olette valinneet, ja tietysti vastaatte seurauksista, mutta pitikö se tieto nyt tänne laittaa? Mikä tukkuri, mitä tuotteita, kauanko arviolta kestää? Ei tietenkään ole pakko vastata, kuten varmasti ymmärrätte.

Useaan kertaan Datatronicilta halvempaa ja heti saatavilla olevaa vitkutinta tilanneenna, on tilatut tavarat saapuneet nopeasti, mutta arveluttaa kalliimmaat ostot taas, ja ei-oot, ja tukkureista johtuvat syyt.... parempaa tiedotusta, kiitos!
Olihan tässä nyt isoin osa meidän syytä. Olisimme voineet huomata nopeammin ja tehdä paremmin meidän puolen integraatiosta, jotta tämä virhe olisi tullut esiin. Mutta ennen emme ole törmänneet siihen että rajapinnan salasana on sidoksissa web portaalin salasanaa. Onhan se aika erikoista, mutta ei sinänsä siis mitenkään huononna tukkuria eikä siinä kai sinänsä ole mitään väärää sitä noin toteuttaa.

Mutta tätä ongelmaa siis ratkotaan eli tuotteita saadaan kyllä melko nopeasti, mutta myöhästyminen ehti jo tapahtua eli sitä ei saa enää korjattua.

Tarkoitus ei ollut käyttää negatiivista kieltä vaan löytää vähän huumoria tähänkin soppaan :) Mutta ehkä sanavalinta oli huono.

Kaikkiin viesteihin yritetään vastata, mutta vähän eri ihmiset vastaavat eri kysymyksiin.

Tukkuria emme kerro, koska tukkuri on oikein hyvä yleisesti ottaen ja meille tärkeä. Tuotteet ovat tosi laaja kirjo ja tavaroiden toimitus kestää noin 5 päivää, mutta joitakin tuotteita tässä välissä on loppunut ko. tukkurilta joita etsitään kovasti.

Asiakaspalvelun pitäisi kyllä olla nyt varsin hyvässä kunnossa ja valtaosa tämänkin päivän viesteistä vastattu. Laitatko yksityisviestiä sinun asiastasi niin tutkin miksi siihen ei ole vastattu.
 
@Datatronic

Suuri kiitos jälleen erittäin nopeasta toimituksesta (1pv) kuten niin monasti aikaisemminkin :)

Palautetta antaisin taasen siitä että hyvin monesti hinta.fi palvelu näyttää jotain tuotetta löytyvän suoraan varastostanne mutta todellisuus onkin sitten ihan muuta. Nykyisin olen enempikin yllättynyt jos tuotetta olikin sitten oikeasti varastossa, tästä olette luultavasti saaneet aiemminkin jo palautetta ja tämän myötä varmastikin asiasta tietoisia. Voi toki olla myös ettei asia ole millään tavoin kiinni teistä.

Viimeisin haku esimerkiksi ARCTIC M2 Pro (Black), hinta.fi näyttää "Heti", sivustonne 0 kpl

Tätä meidän pitää myös kehittää eli meiltä lähtee vain tieto että tavara on saatavilla tai ei eli tässä meidän lähettämässä csv:ssä ei ole tehty näitä toimitusaika-arvioita. Ainostaan heti tai tulossa. Aikoinaan kun tuo tehtiin niin ajateltiin että tuo riittäisi.
 
Miksi valikoimasta on ostettavissa tuotteita, joita ei ole omassa eikä tukkurin varastossa, eikä mitään arviota saatavuudesta? Nollasaldoinen listaus ei tietenkään yksinään häiritse, jopa hyvä asia, mutta lain mukaan tuotteita ei pitäisi pystyä tilaamaan, jos niitä ei välttämättä pystytä toimittamaan. Tuossahan muodostuu asiakkaalle helposti ns. kateosto-oikeus (sama tuote muualta ja Datatronic maksaa erotuksen), joten aika riskialtista myyjälle.
Silloin kun kyse on tuotekategoriasta, jossa tiedämme olevan saatavuushaastetta niin me olemme kovastikin sulkeneet myyntejä. Emme halua enää samanlaista laskua kun aikoinaan syntyi 3000 sarjan myynnistä. Moni harvinaisempi tuote on kuitenkin sitten saatavilla kun se tilaus tukkurille tehdään.

Tämä on vähän kaksipiippuinen juttu miten tämä halutaan hoitaa. Se voisi myös johtaa melko paljon siihen, että hyvinkin väliaikaiset nolla saldot johtaisivat tuotteiden passivoitumiseen verkkokaupasta jos säännöksi laitettaisiin se, että tuotetta ei haluta pitää myynnissä jos saldo on nolla.

Yleensä myös tukkurit kuitenkin osaavat tuotteet laittaa "offline" jos ne ovat esim. EOL mutta jotkut yksittäiset tukkurit ovat tässä välillä vähän hitaita ja sen takia näitä välillä roikkuu. Me olemme tähän pohtimassa koodimuutosta, joka esim. passivoisi tuotteen jos se on nollilla ja x% toimittajista on poislistannut tuotteen.
 
Nooh, olen melko selkeästi rajannut vian emon toiseen integroituun verkkokorttiin (ja vielä siihen, joka ei ole edes käytössä).

Huomasin siitä, kun alkoi Fortnite nykimään, siis enemmän kuin normaalisti ;)
Veikkasin ajuribugia jne, mutta huomasin että tapahtuu vain verkkopeleissä.

Tsekkasin Windowsin Event Viewerin ja siellä oli tuhansia erroreita verkkokortista ja vain verkkopelin aikana (ja siis siitä kortista, joka ei ollut edes verkossa. Tai siis liitettynä, ei verkkojohtoa kiinni siis).
Virheet:

Realtek PCIe GbE Family Controller has a Hardware IO error.

The network interface "Realtek PCIe GbE Family Controller" has begun resetting. There will be a momentary disruption in network connectivity while the hardware resets. Reason: The network driver detected that its hardware has stopped responding to commands. This network interface has reset 44 time(s) since it was last initialized.

Poistin kaikki verkkoajurit, koitin Windowsin normaaleilla ajureilla, laudan valmistajan sivuilla olevilla ajureilla ja Realtekin sivujen uusimmilla ajureilla ja vielä niiden korjaustoiminnollakin.

Ei muutosta.

Kun kortin meni ottamaan BIOS:ta pois päältä, hävisi virheetkin.

Ja taas takaisin, kun aktivoi sen toisen kortin.

Totesin rautaviaksi...
Juu tämä kuulostaa kyllä varsin selkeältä keissiltä. Tästä taisikin olla jo takuucase tulilla.
 
@Datatronic Kai tuohon voisi mahdollista jokin palikka rakentaa, joka tarkistaisi hintamuutoksen suuruuden tietoja päivittäessä, ja säädetyn raja-arvon mukaan ei muuttaisi hintaa verkkokaupassa, jos muutos olisi liian suuri. Ja tekisi samalla hälytyksen/ilmoituksen ylläpidolle, että osaa sen sieltä tarkistaa.

Edit. Tekee tietysti ajosta raskaamman.
Tämmöinen on toteutettu suht vähän aikaa sitten ja pääsääntöisesti se toimiikin. Se toimii siten että hinta voi laskea vain muistaakseni 15% päivässä. Hintavirheidän määrä on olennaisesti vähentynyt. Joskus on jotain muita syitä esim. jokin tukkuri sekoittaa ean koodit ja saa vaikkapa puhelimen ja puhelimen kuoren laitettua samalle ean koodille ja meidän järjestelmä voi silloin mennä sekaisin.
 
Voi jeesus, toimittaisivat nyt vaan sen myymänsä puhelimen. Joskus mä en jaksa ymmärtää, minkä takia tän lafkan on aina välillä tehtävä kaikesta niin saatanan vaikeaa. Tälläkin foorumilla aika yleisesti suositellaan suuntamaan tietotekniikkahankintoja Lahteen. Sitten tässä ketjussa päivittäin odotellaan, ihmetellään, siedetään ja ymmärretään. Kasausjono sitä, tukkuri tätä ja kuljetus tuota - "oho, olikin joku osa hukassa niin tää asiakas on nyt odottanut konettaan 2kk - ei ainakaan vastata sille mitään".

Sitten jaksetaan vielä tapella jostain kusisesta parista sadasta eurosta kun siihenkin käytetyn ajan olisi voinut ohjata esim. aspan sekä sen kuuluisan tikettijärjestelmän kuntoon laittamiseen ja toimittaa vaan sen vitun puhelimen. Oikein muistui Tuuchenin 3090 Ti taas mieleen, never forget.

Huoh.
Parhaamme yritämme toki kaikilla saroilla, mutta ei se toki tarkoita, että kaikki menee maaliin tyylikkäästi. Mutta erittäin suuri osa tilauksistahan menee maaliin hyvin ja kasaamme lähes 10 konetta nyt päivittäin. Tilauksia on noin 100 per päivä, mutta aina toki löytyy seasta epäonnistumisia.

Hintavirheissä meillä on selkeä linja, että jos virhe on yli 50%:ia emme toimita ja jos se on alle 50% toimitamme. Ei siitä kovin kauaa ole kun toimitimme ison määrän näytönohjaimia isolla tappiolla, kun oli tuotetiedot menneet vähän sekaisin.

Takuucaseihin kyllä pyrimme erityisesti panostamaan ja minusta olemme tosi vähän saaneet negatiivista palautetta takuupäätöksistä. Välillä kyllä aikataulusta. Mutta takuuasioissa ja yleensäkin kuluttajalle tärkeissä asioissa emme halua jättää asiakasta pulaan. Me hyvin usein otamme kontollemme myös takuu caseja joista valmistaja pesee kätensä. Meistä se että tuotteessa on iso hintavirhe ja me palautamme pikaisesti rahat, ei ole olennaisin osa kuluttajan kokemusta siitä, että ostaminen on turvallista ja mukavaa.
 
Hei, tilauksen JUJSMJSIA tilanne? Varastoon piti saapua 25.7.2025.

Tämä näyttäisi menevän loppuviikkoon / ensiviikon alkuun. Pahoittelut viivästyksestä.
Tuntuu että sähköposteihin kestää tosi kauan saada vastaus (vaikka juuri sanottiin että siellä mennään edeltävässä päivässä), niin laitanpä tänne vielä. Tilauksessa JUJSMJSIA kestänyt nyt yli 3 viikkoa. Piti tulla 25.7, sitten 5.8. Milloinhan tämän oikeasti saisi?
 
Tilauksesta LRHKTQYSD saa jättää pois tuon äänikortin ja lähettää pelkän kotelon, äänikortti näköjään enää ei edes valikoimassa.

Laittakaa YV jos tarvitsette tarkempia tunnistetietoja tai saa soittaa tilaustiedoissa näkyvään puhelimeen.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 545
Viestejä
4 871 446
Jäsenet
78 677
Uusin jäsen
jdd824

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom