Datatronic / Aina hyvä hinta ja vielä parempi palvelu. Tavoitteena paras.

Tämä on tietysti asiakkaalle aina ikävää, mutta me täällä suosittelemme sitä että olisitte KKV erikseen tästä yhteydessä ja lähettäisitte meille heidän päätökset

Tämä tuote on siis EAN: 0840353911253

Ja nopealla selauksella myös muualta löytyy


Tuolla mainitulla 339€ hinnalla on myyty 8a puhelinta (256Gt mallia 319€ mikä oli TODELLA hyvä tarjous) mutta ei todellakaan käsittääkseni ikinä missään (Suomen alueella) vielä 9a versiota. 128 tai 256 versiota.

Eli ehkä ostaja "erehtyi" tämän takia.
 
Ostin siis tuotteen eli puhelimen tuolla mainitsemallasi 339e hinnalla jota väitätte nyt hintavirheeksi. Kyseistä puhelinta ja tuota halvinta mallia ei ole juuri koskaan muuten myyty mainitsellallasi 900 euron hinnalla kuin joskus vuosi sitten ihan julkaisussa. Esimerkiksi koko kesän teillä ollut sama puhelin samoilla spekseillä mustana myynnissä noin 625-650 eurolla (hinta.fi mukaankin).

Laitetaan lisäksi vielä toinen linkki ja copy/pasta sieltä tähän asiaan liittyen. Kuluttajariitalautakunnan ratkaisuja aiemmista tapauksista: Hintavirhe sitoo myyjää

"Vaikka tarjouksen mukainen hinta 199,50 euroa oli ollut tuotteen normaalihintaa 399 euroa sekä vastaavien tuotteiden yleistä hintatasoa selvästi alempi, hinta ei ollut niin poikkeuksellinen ja hintavirhe niin ilmeinen, että kuluttajan olisi se pitänyt ymmärtää."

Kyllähän tuossa samoista alennusprosenteista puhutaan, jos maajussin kaivamat luvut pitävät paikkaansa. Kannattaa katsoa loppuun asti, vaikka se aikaa ottaakin.
 
Kyllähän tuossa samoista alennusprosenteista puhutaan, jos maajussin kaivamat luvut pitävät paikkaansa. Kannattaa katsoa loppuun asti, vaikka se aikaa ottaakin.
No ei ihan:
399€ alennuksessa 199€ = 50% alennus
949€ alennuksessa 339€ = 64% alennus
Ja euromääräisesti ihan merkittävä ero näissä tapauksissa.

Minusta pitäisi olla melko selvää jos hinta on yli puolet halvempi kuin muualla että kyseessä voi olla hintavirhe.
 
No ei ihan:
399€ alennuksessa 199€ = 50% alennus
949€ alennuksessa 339€ = 64% alennus
Ja euromääräisesti ihan merkittävä ero näissä tapauksissa.

Minusta pitäisi olla melko selvää jos hinta on yli puolet halvempi kuin muualla että kyseessä voi olla hintavirhe.
”Esimerkiksi koko kesän teillä ollut sama puhelin samoilla spekseillä mustana myynnissä noin 625-650 eurolla.”

Tälläkin hetkellä näyttäisi mustaa saavan heiltä 649e hintaan eikä sivulla ole mainintaa, että kyseessä olisi alennushinta. Vai löysinköhän eri tuotteen?

 
Viimeksi muokattu:
Kyllähän tuossa samoista alennusprosenteista puhutaan, jos maajussin kaivamat luvut pitävät paikkaansa. Kannattaa katsoa loppuun asti, vaikka se aikaa ottaakin.
Turha tuosta on hirveästi Datatronicille kuitenkaan mesota, jos haluaa selvästä virheestä huolimatta maksattaa ostoksensa isolta osalta heidän piikkiinsä. Tuohon hintaan Datatronic ei kyseistä tuotetta mistään tällä hetkellä saa eikä ole saanut. KKV voi tuolle vaatimukselle antaa hintavirheestä huolimatta siunauksensa tai sitten ei. Myös euromäärä vaikuttaa pelkkien aleprosenttien lisäksi.

Itse mieluummin näen isompia valikoimia, vaikka sitten automatiikka saattaa tällaisia välillä aiheuttaa. Mutta ei muuta kuin KKV:n kautta, jos haluaa välttämättä koittaa pitää hinnasta kiinni. Maksajaksi siihen ei kuitenkaan tule se taho, mikä tuon virheen on alunperin tehnyt, jos läpi menee.

Tälläkin hetkellä näyttäisi mustaa saavan heiltä 649e hintaan eikä sivulla ole mainintaa, että kyseessä olisi alennushinta. Vai löysinköhän eri tuotteen?

Ei täsmää EAN, mutta sen varmaan jo tiesitkin ;) Eri värisillä puhelimilla on ennenkin ollut eri hintoja, siinä ei sinänsä ole mitään uutta.
 
Maksajaksi siihen ei kuitenkaan tule se taho, mikä tuon virheen on alunperin tehnyt.
Datatronic on vastuussa omasta logiikastaan millä julkaisevat heidän hinnat sivuilleen. Siinä voisi olla vaikka ihminen tsekkaamassa hinnat välissä tai tietysti parempi logiikka :) Virhe ei kuitenlaan ole muun kuin kauppiaan itsensä.
 
Datatronic on vastuussa omasta logiikastaan millä julkaisevat heidän hinnat sivuilleen. Siinä voisi olla vaikka ihminen tsekkaamassa hinnat välissä tai tietysti parempi logiikka :) Virhe ei kuitenlaan ole muun kuin kauppiaan itsensä.
Sitä voi vapaasti miettiä, mikä se tuotevalikoima olisi, jos jokaisen tukkurilta tulevan hinnan tarkistaisi ihminen. Ehkä helpompaa olisi se, että selvistä hintavirheistä on turha valittaa.
 
Sitä voi vapaasti miettiä, mikä se tuotevalikoima olisi, jos jokaisen tukkurilta tulevan hinnan tarkistaisi ihminen. Ehkä helpompaa olisi se, että selvistä hintavirheistä on turha valittaa.
Jotenkin muut ketjut ovat asian ratkaisseet niin ettei tuolla Hyvät tarjoukset osiossa ole käyty niiden osalta samoissa määrin keskustelua hintavirheistä.
 
Jotenkin muut ketjut ovat asian ratkaisseet niin ettei tuolla Hyvät tarjoukset osiossa ole käyty niiden osalta samoissa määrin keskustelua hintavirheistä.
Varmasti systeemissä on parantamisen varaa, toivottavasti saavat tuota parempaan kuntoon, ettei näitä tarvitse jatkossa keskustella. Tukkureiden vastuuta hinnoistaan voisi myös kasvattaa, mutta se taitaa olla turha toivo, koska sama ongelma on ollut sillä puolella jo monen monta vuotta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 288
Viestejä
4 864 181
Jäsenet
78 638
Uusin jäsen
Jokke321

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom