Datatronic / Aina hyvä hinta ja vielä parempi palvelu. Tavoitteena paras.

Vielä yksi mikkihiirikysymys: Onko x870e emolevyt teillä tilaustuote, vai onko hyllyyn tulossa?
Laitettu useampia malleja tulemaan varastoon! Täytyyhän näitä olla varastossa, automatiikka ei vaan vielä ole näitä nostanut varastotuotteiksi kun sen verran uusia tuotteita.
 
Jälkitoimituksessa olevan, jo maksetun tuotteen hinta on näköjään tippunut tilaushetkestä ja tuotetta ei ole vielä lähetetty kun ilmeisesti se ei vielä ole tukkurilta saapunut. Onko näitä tuotteiden hintoja tällaisissa tapauksissa korjattu, vai pitääkö peruuttaa tilaus ja tilata uudestaan halvemmalla hinnalla?
 
Tarvitseeko schenkerin paketin noutamisessa henkilökorttia jne? vai riittääkö pelkkä koodi?
Näin sanotaan Schenkerin sivuilla:

Käytä henkilöllisyystodistusta tai mahdollisesti saamaasi PIN-koodia​

  • Tavallinen tunnistautuminen (esimerkiksi ajokortti, passi, henkilökortti)
  • Anna merkkisarja (kirjain ja neljä numeroa) ilmoituksesta, kun noudat lähetyksesi noutopisteestä tai pakettiautomaatin vaatima Pin-koodi
  • Mikäli joku muu hakee noutopistepaketin puolestasi, tulee hänen käyttää valtakirjaa tai mahdollisesti saamaasi Pin-koodia.
  • Kun paketti on valmis noudettavaksi, saat tekstiviesti- ja/tai sähköposti-ilmoituksen.
 
Onhan niitä vasta nelisen kuukautta ollut markkinoilla :D
Niin on, mutta tuossa on itseään toteuttava kierre. Meidän järjestelmä ei osta varastoon -> asiakkaat tilaa näitä meiltä paljon vähemmän. Siinä on hurja ero miten tavara liikku siinä onko se meidän omassa varastossa vai tukkurin varastossa. Silti me emme voi valita kun rajallisen määrän tuotteita. Toki olemme joka vuosi hieman kasvattaneet varastoa.
 
Tuotekoodi:B860I AORUS PRO ICE
EAN:4719331867539
Selvitellään. Jostain syystä joissakin tuotteissa meni ristiin nämä tiedot, vaikka ne on oikein meidän järjestelmässä ja tiedot on oikein myös icecatilla. Silti tämä data siirtyi ristiin muutamissa tuotteissa.
 
Jälkitoimituksessa olevan, jo maksetun tuotteen hinta on näköjään tippunut tilaushetkestä ja tuotetta ei ole vielä lähetetty kun ilmeisesti se ei vielä ole tukkurilta saapunut. Onko näitä tuotteiden hintoja tällaisissa tapauksissa korjattu, vai pitääkö peruuttaa tilaus ja tilata uudestaan halvemmalla hinnalla?
Ole meihin yhteydessä niin hyvitämme erotuksen.
 
Tilasin Seasonic Focus 650, tuli G12 GM 650, jota teillä ei pitäisi olla tarjollakaan. Kuitissa oleva sarjanumero täsmää laitteen kanssa, kuten myös sivustolla oleva EAN, joten ???
Jos palautan tämän, niin kai sivuston kautta tilattu tulee? Tilattu siis tämä: 90,90 € | Seasonic Focus Gold 650 virtalähdeyksikkö 650 W 20+4 pin ...
Eikös tuo sivustolla oleva EAN nimenomaan viittaa että sen pitäisikin olla G12 GM 650.
Tuo Seasonic G12 GM on kyllä sitä Focus sarjaa.
 
Olisiko sitten tuotelistauksessa virhe, koska EAN-koodilla 4711173878490 hinta.fi antaa enimmäkseen G12-mallia. Yksi hintalistauksen ulkopuolinen myy samalla EAN-koodilla Focusta.
 
Oisko toi G12 sitte korvaava? Muuta eroa noil ku nimi ja väri?
Näyttää g12 sarja olevan myös "Discontinued products”.


Ja eroa ainakin takuun pituudessa (2v lyhempi g12 malleissa) sekä tuulettimessa. G12:ssa on sleeve bearing, focuksessa FDB
Ehkä tuolta voi katella onko muita eroja listattu

Ja joka tapauksessa focus goldina myyty, en itse hyväksyisi g12 mallia. Focus gx tai rmx kelpaa.
 
Viimeksi muokattu:
Ikävä kyllä ei saada sillä tavoinkaan tuota myydä. Mutta siis meille on tulossa boksi versioita nyt maanantaina? Miksi et vaan tilaa sitä versiota kun se toimitetaan yhtä nopeasti?
Mikkihiiri täällä taas päivää, niin oliko 9800x3d boxedeja siis vielä saatavilla tästä tulevasta satsista? Ajattelin laittaa tilauksen kiinni heti aamulla.

Osat tilattu! Tulkoon sitten kun tulee.
 
Viimeksi muokattu:
Odottelen jos ja kun niitä 9900X3D prossuja tulee niin sellaisen tilaan.
Rehellisesti katson hintatason ensin mistä, mutta jos ei paha hintaero tule olemaan niin mielelläni tätä puljua tuen. Ainakin itse olen saanut hyvää palvelua. 👍

Emolevy ja muistit jo odottaa 😄
 
9900X3D prossuja tulee niin sellaisen tilaan.
Älä tilaa. Pelikäyttöön 9800x3d, jos hyötyy ytimistä, niin 9950x3d. Pelaamiseen 9900x3d on hitaampi.
Tässä 7000 sarjan prossut havainnollistamaan asiaa.
1738530146291.jpeg
 
Niin tämähän on ne muistit josta olemme viestitelleet useamman kerran ja joita olemme useamman kerran kysyneet tukkureilta ja äskön taas laitoin statustietoa. TEemme parhaamme että nämä nyt saimme. Edelleen olivat kuitenkin ostojen puolella sitä mieltä että näitä pitäisi tulla niin vielä ei lähdetä etsimään korvaavaa.
Juu, ne muistithan ne.. Mikähän mahtaisi olla ostopuolen arvio näiden saamiselle? Meneekö toiset 2kk? 6kk?
Kuinka todennäköistä noiden saaminen on, jos olette useampaan kertaan kyselleet tukkurilta niitä, ilman mitään vastausta? Onko koko tukkuri toiminnassa edes enää?
 
Juu, ne muistithan ne.. Mikähän mahtaisi olla ostopuolen arvio näiden saamiselle? Meneekö toiset 2kk? 6kk?
Kuinka todennäköistä noiden saaminen on, jos olette useampaan kertaan kyselleet tukkurilta niitä, ilman mitään vastausta? Onko koko tukkuri toiminnassa edes enää?
Kyse on siis yhdestä itä-euroopan suurimmista tukkureista jolla on 1300 työntekijää :) Kyllä ne pystyssä on :) Mutta joskus juuri noin isot firmat onkin vähän vaikeampia lopullisten vastausten saamisen kanssa. Kyllä me realistisena pidämme että näitä saapuu. Tuolta saapuu muutoinkin tosi hyvänhintaisia muisteja usein. Esim. Timo2:sen yllä mainitsemat muistit tulevat samasta paikasta.
 
@Datatronic

Saatteko näitä varastoon reilusti.



Olisi nyt hinta jo 15 € vähemmän kuin gskillin vastaavat flare muistit ja oli aiemmin puhetta että voisitte tilata varastoon.
Laitettu vielä tukkurille tarjouspyyntöä isommasta erästä, voi olla että hinta ei näissä enää kyllä tipu mutta otamme joka tapauksessa reilummin varastoon. Kiitos vinkistä.
 
Kyse on siis yhdestä itä-euroopan suurimmista tukkureista jolla on 1300 työntekijää :) Kyllä ne pystyssä on :) Mutta joskus juuri noin isot firmat onkin vähän vaikeampia lopullisten vastausten saamisen kanssa. Kyllä me realistisena pidämme että näitä saapuu. Tuolta saapuu muutoinkin tosi hyvänhintaisia muisteja usein. Esim. Timo2:sen yllä mainitsemat muistit tulevat samasta paikasta.
OK. Ja mikä oli ostopuolen arvio toimitusajasta? Olis näin yli 2 kk odottelun jälkeen kiva edes semmonen saada maksetulle tilaukselle. 🙄
 
Tilasin Seasonic Focus 650, tuli G12 GM 650, jota teillä ei pitäisi olla tarjollakaan. Kuitissa oleva sarjanumero täsmää laitteen kanssa, kuten myös sivustolla oleva EAN, joten ???
Jos palautan tämän, niin kai sivuston kautta tilattu tulee? Tilattu siis tämä: 90,90 € | Seasonic Focus Gold 650 virtalähdeyksikkö 650 W 20+4 pin ...
Selvitetään. Näyttäisi että meillä EAN ohjaa mahdollisesti väärään tuotteeseen jolloin lähetämme myös väärää tuotetta. Pahoittelut.
 
Selvitetään. Näyttäisi että meillä EAN ohjaa mahdollisesti väärään tuotteeseen jolloin lähetämme myös väärää tuotetta. Pahoittelut.
Tarkistakaa myös tää:


Ean ohjaa tässäkin väärään tuotteeseen ja täten olette lähettäneet väärää tuotetta aikamonelle asiakkaalle, kun noita on paljon suositeltu.

sitä haluasi luottaa tuotekuvaukseen, eikä aina eanilla lähteä tarkistamaan onhan tuote sitä, mitä pitää. Tää on iso ja pitkään jatkunut virhe teiltä.
 
Teidän nyt kannattaisi ottaa oikeasti nyt koppia tuosta että kotisivut, asikaspalvelu ja toimitus ajat toimii. Ensinnäkin ei voi olla että joka viikko on joku hinnoittelu virhe josta perutaan kauppoja. Toiseksi olisi kiva jos tavarat olisi oikeilla tiedoilla ja oikeissa osastoissa. Lisäksi kotisivut tahmaa paljon hitaamin kuin kilpailijoilla. Hinta haarukan valinta on käytännös käyttökelvoton ainakin näytönohjaimien osalta, kun pari enssimmäistä pikselia hyppii noin 150€ hypyllä ja 99% slaiderista menee 1000€-30000€ näyttiksille. Ja paljon muuta. Eikä se että tukkurit antaa mitä tietoja sattuu ole hyvä selitys. Katsoo ketävain kilpailiaa niin kotisivuilla ei ole vastaa viea ongelmia kuin korkeintaa joskus yksittäisiä tapauksia. Teillä tämä on jatkuvaa.

Plussaa valtavasta valikoimasta ja kilpailukykyisitä hinnoista. Mielellään tuen kotimaista kivijalka kauppoja, mutta kyllä perus asiat pitää saada pidetty kunnossa.

Lopuksi vielä pari komponentia joilla on identtiteettikriisi mitkä löytyi sivulta 5min scrollairun aikana:

 
Teidän nyt kannattaisi ottaa oikeasti nyt koppia tuosta että kotisivut, asikaspalvelu ja toimitus ajat toimii. Ensinnäkin ei voi olla että joka viikko on joku hinnoittelu virhe josta perutaan kauppoja. Toiseksi olisi kiva jos tavarat olisi oikeilla tiedoilla ja oikeissa osastoissa. Lisäksi kotisivut tahmaa paljon hitaamin kuin kilpailijoilla. Hinta haarukan valinta on käytännös käyttökelvoton ainakin näytönohjaimien osalta, kun pari enssimmäistä pikselia hyppii noin 150€ hypyllä ja 99% slaiderista menee 1000€-30000€ näyttiksille. Ja paljon muuta. Eikä se että tukkurit antaa mitä tietoja sattuu ole hyvä selitys. Katsoo ketävain kilpailiaa niin kotisivuilla ei ole vastaa viea ongelmia kuin korkeintaa joskus yksittäisiä tapauksia. Teillä tämä on jatkuvaa.

Plussaa valtavasta valikoimasta ja kilpailukykyisitä hinnoista. Mielellään tuen kotimaista kivijalka kauppoja, mutta kyllä perus asiat pitää saada pidetty kunnossa.

Lopuksi vielä pari komponentia joilla on identtiteettikriisi mitkä löytyi sivulta 5min scrollairun aikana:

Datatronicille saa antaa loputtoman määrän palautetta ja avustusta, foorumi tekee puolet sivun puhdistustöistä ja silti firmassa sakkaa. Kävin myös tuossa Surface Pro linkissä ja katsoin että heillä on varastossa 0 kpl tuota Microsoft Surface Pro:ta, saa olla aika nopea tukkuri jos saa tuossa tahdissa tuotteen heille ja siitä asiakkaalle. Yksi PSU löytyi myös näytönohjainten seasta :D

Äänestäkää hyvät ihmiset lompakoillanne, niin alkaa tulemaan vipinää kinttuihin tai sitten menee firma konkkaan. Muutosta ei tapahdu, ennen kuin lautakunta huomaa että rahavirrat heikkenee.

Itse olin toivokas Datatronicin suhteen, mutta mikään muu paikka ei ole yhtä heikosti toiminut kuin Datatronic.

Toivottavasti Datatronic saatte hommat kuntoon, tsemppiä työntekijöille, kun tietää, että ei tämä heidän vika ole.
 
Koitinpa myös montako identiteettikriisin omaavaa tuotetta löytää viidessä minuutissa. Tulos spoilerissa. Harmi kyllä, sillä kahdella pahimmalla kilpailijalla on molemmilla todella hyvät, ehkä verkkokauppojen parhaimmistoa edustavat sivut.
 
Koitinpa myös montako identiteettikriisin omaavaa tuotetta löytää viidessä minuutissa. Tulos spoilerissa. Harmi kyllä, sillä kahdella pahimmalla kilpailijalla on molemmilla todella hyvät, ehkä verkkokauppojen parhaimmistoa edustavat sivut.
^ Ihmeekseen tuon listan tuotteilla sentään tuolla näkyvät EAN-koodit ja tuotekoodit täsmäävät otsikon ja muiden varsinaisten tuotetietojen kanssa oikeaan tuotteeseen, eli vain tuoteryhmä on väärä. Lisäksi ainakin Googlen hakutuloksissa vähintään osalla noista tuotteista, esimerkiksi langattomat Soundcore Sport X20 -urheilunappikuulokkeet, näkyy kuvana joku satunnainen näytönohjain. 👍 😎 🥴 :cigar:
 
Tarkistakaa myös tää:


Ean ohjaa tässäkin väärään tuotteeseen ja täten olette lähettäneet väärää tuotetta aikamonelle asiakkaalle, kun noita on paljon suositeltu.

sitä haluasi luottaa tuotekuvaukseen, eikä aina eanilla lähteä tarkistamaan onhan tuote sitä, mitä pitää. Tää on iso ja pitkään jatkunut virhe teiltä.
Katsomme tämän myös kuntoon. Samaa sarjaa eli varmaan sama juurisyy nyt näissä molemmissa. Me tutkimme mistä tämä voi johtua.
 
Teidän nyt kannattaisi ottaa oikeasti nyt koppia tuosta että kotisivut, asikaspalvelu ja toimitus ajat toimii. Ensinnäkin ei voi olla että joka viikko on joku hinnoittelu virhe josta perutaan kauppoja. Toiseksi olisi kiva jos tavarat olisi oikeilla tiedoilla ja oikeissa osastoissa. Lisäksi kotisivut tahmaa paljon hitaamin kuin kilpailijoilla. Hinta haarukan valinta on käytännös käyttökelvoton ainakin näytönohjaimien osalta, kun pari enssimmäistä pikselia hyppii noin 150€ hypyllä ja 99% slaiderista menee 1000€-30000€ näyttiksille. Ja paljon muuta. Eikä se että tukkurit antaa mitä tietoja sattuu ole hyvä selitys. Katsoo ketävain kilpailiaa niin kotisivuilla ei ole vastaa viea ongelmia kuin korkeintaa joskus yksittäisiä tapauksia. Teillä tämä on jatkuvaa.

Plussaa valtavasta valikoimasta ja kilpailukykyisitä hinnoista. Mielellään tuen kotimaista kivijalka kauppoja, mutta kyllä perus asiat pitää saada pidetty kunnossa.

Lopuksi vielä pari komponentia joilla on identtiteettikriisi mitkä löytyi sivulta 5min scrollairun aikana:

Kiitoksia tärkeistä palautteista. Meillä on koodimuutos työnalla jonka pitäisi auttaa hintavirheisiin hyvinkin paljon. Meillä on viimeisen kahden viikon aikana menty oikeaan suuntaan kun uusi työntekijä aloitti. Tikettimäärät ovat puolittuneet ja myös toimitusnopeus parantunut mutta siinä on vielä parannettavaa.
Sivustosta saamme ansaitusti paljon palautetta. Kovasti siihen panostetaan, mutta paljon asioita tapahtuu myös automatiikalla suurehkon tuotemäärän takia ja automatiikassa tuntuu olevan nyt liian paljon aukkoja ja vikoja. katsomme kaikki nämä tuotteet paikoilleen. Filtterin pitäisi päivittyä kuntoon kun poistin tuon yhden ylihintaisen näytönohjaimen myynnistä.
 
Datatronicille saa antaa loputtoman määrän palautetta ja avustusta, foorumi tekee puolet sivun puhdistustöistä ja silti firmassa sakkaa. Kävin myös tuossa Surface Pro linkissä ja katsoin että heillä on varastossa 0 kpl tuota Microsoft Surface Pro:ta, saa olla aika nopea tukkuri jos saa tuossa tahdissa tuotteen heille ja siitä asiakkaalle. Yksi PSU löytyi myös näytönohjainten seasta :D

Äänestäkää hyvät ihmiset lompakoillanne, niin alkaa tulemaan vipinää kinttuihin tai sitten menee firma konkkaan. Muutosta ei tapahdu, ennen kuin lautakunta huomaa että rahavirrat heikkenee.

Itse olin toivokas Datatronicin suhteen, mutta mikään muu paikka ei ole yhtä heikosti toiminut kuin Datatronic.

Toivottavasti Datatronic saatte hommat kuntoon, tsemppiä työntekijöille, kun tietää, että ei tämä heidän vika ole.
Tuo Surface Pro tulee meidän nopeimmalta tukkurilta eli sieltä meille tulee lähetys päivittäin ja siinä kestää vain 1 päivän kun se saapuu ihan naapurikaupungista. Eli tuon arvion pitäisi pitää paikkansa.
Olemme kovin kiitollisia kaikesta avusta mitä täältä saamme, mutta toki meidän pitäisi pystyä itsekin parempaan.

Yhdessä tätä tehdään suht pienellä porukalla, ei Datatronicin osuus niin kovin iso ole varsinkaan henkilökuntamäärän osalta. Porukkaa meillä on 30 joista tällä hetkellä Datatronicin hommia tekee 6 ihmistä.
Mehän olemme kuitenkin hyvin paljon pienempi kun pari muuta komponentteihin panostavaa kilpailijaa. Mutta koitetaan täältä hiljalleen kasvaa ja tulla perässä :)
 
Koitinpa myös montako identiteettikriisin omaavaa tuotetta löytää viidessä minuutissa. Tulos spoilerissa. Harmi kyllä, sillä kahdella pahimmalla kilpailijalla on molemmilla todella hyvät, ehkä verkkokauppojen parhaimmistoa edustavat sivut.
Katsomme myös nämä läpi!
 
Ehkä turhaa haaveilua, mutta kun asiat saatu kunnolla kuntoon, niin onko täysin mahdotonta saada postiennakkoa tilausmahdollisuudeksi?
 
Ehkä turhaa haaveilua, mutta kun asiat saatu kunnolla kuntoon, niin onko täysin mahdotonta saada postiennakkoa tilausmahdollisuudeksi?
Ei se varmasti mahdotonta ole, jotenkin olemme ajatelleet, että aika on ajanut tuon toimitusmuodon ohi ja meillä Schenker on pääasiallinen kumppani johon yritämme ohjata lähetykset. Mutta laitamme korvan taakse kun meillä on resursseja tämä lisäkehitys ottaa työn alle.
 
Yhdessä tätä tehdään suht pienellä porukalla, ei Datatronicin osuus niin kovin iso ole varsinkaan henkilökuntamäärän osalta. Porukkaa meillä on 30 joista tällä hetkellä Datatronicin hommia tekee 6 ihmistä.
Mehän olemme kuitenkin hyvin paljon pienempi kun pari muuta komponentteihin panostavaa kilpailijaa. Mutta koitetaan täältä hiljalleen kasvaa ja tulla perässä :)

Työntekiöiltä olette samaa kokoluokkaa
tietokokekaupan ja multitronicin kanssa, joten ne lienee hyviä vertailukohtia.



Multitronicilla on samoja ongelmia ollut noiden hintavirheiden kanssa ja tietokonekaupassa hinnat ei oo ollut yleensä kohdillaan, mutta sivustot tuntuu toimivan paremmin.

Proshop ja verkkis onkin sitten ihan erikokoluokan toimijoita, enkä ekana teitä vertaisi niihin, vaikkakin proshop kilpailee kovasti teidän tontilla.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
266 878
Viestejä
4 617 560
Jäsenet
75 930
Uusin jäsen
Sauce_dip

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom