Datatronic / Aina hyvä hinta ja vielä parempi palvelu. Tavoitteena paras.

Listataan varmaan aika piakkoin, mutta siis näitä ei nyt tällä kertaa myydä miinukselle. Tässä 5000 sarjassa on iso riski, että AI markkina imee näitä niin paljon, että hinnat lähtee nousuun. Viimeeksi maksoimme varsin isot rahat siitä, että otimme tilaukset sisään ja sitten nahkatakkimiehet alkoivat nostamaan hintaa :)

Myöskin asiakastyytyväisyys ei ole parhaimmillaan kun toimitetaan tosi pahalla viiveellä tuotteita.

Saatamme ottaa pieniä ehkä max 10 kpl jonoja suosituimpiin tuotteisiin. Katsotaan hieman miltä se alkaa nyt näyttämään.

Harvinaisen huonoon aikaan myös tekivät julkistuksen kun on kiinalainen uusivuosikin tässä nyt...
Olisko teillä sit jotain ajatusta boxin ulkopuolelta miten saadaan konepaketti kasaan johon tulis tommonen 5080 kortti joltain valmistajalta. Pitääkö vaan odottaa et on varastossa tarpeeksi ja sit sit tilata ja odottaa muut komponenttien keräilyt ja toimitukset päälle, vai olisko jotain muuta ratkasua että ku näyttis sit joskus tulee tarjolle nii ei tarvis enää siinä vaiheessa hirveemmin muuta odotella? Tympiä ois ostaa konetta odottelemaan ilman korttia kotiin seisomaan.
 
Olisko teillä sit jotain ajatusta boxin ulkopuolelta miten saadaan konepaketti kasaan johon tulis tommonen 5080 kortti joltain valmistajalta. Pitääkö vaan odottaa et on varastossa tarpeeksi ja sit sit tilata ja odottaa muut komponenttien keräilyt ja toimitukset päälle, vai olisko jotain muuta ratkasua että ku näyttis sit joskus tulee tarjolle nii ei tarvis enää siinä vaiheessa hirveemmin muuta odotella? Tympiä ois ostaa konetta odottelemaan ilman korttia kotiin seisomaan.
Käytännön tasolla suosittelisin melkein nvidia 4000- sarjaa.
 
Kysymys tuotteesta 90-GA4XZZ-00UANF

Tiedoissa lukee tukkureilla 7 kpl (ja arvioitu toimitus 5-7 pv), onko sellaiselta tukkurilta, että saldoon uskaltaa luottaa?

Toim. aika ei niin tärkeä, mutta en halua tilata jos ei sitten löydykään.

@Datatronic
 
Mistä johtuu, että kyseisen emolevyn hinta nousi teillä llähes 70 euroa?

Kyseessä on Gigabyte B650M Aorus Elite AX, Socket AM5 emolevy.

Kysyin teiltä aiemmin tarjouksen kokonaisuudesta ja vastaukseenne lisäsin kysymyksen. Nyt, kun olisin tekemässä tilausta, huomasin hinnan nousseen ylltävän paljon etenkin tämän emolevyn osalta.
 
Mistä johtuu, että kyseisen emolevyn hinta nousi teillä llähes 70 euroa?

Kyseessä on Gigabyte B650M Aorus Elite AX, Socket AM5 emolevy.

Kysyin teiltä aiemmin tarjouksen kokonaisuudesta ja vastaukseenne lisäsin kysymyksen. Nyt, kun olisin tekemässä tilausta, huomasin hinnan nousseen ylltävän paljon etenkin tämän emolevyn osalta.
B650 on poistuva malli ja b850 korvaa sen. Niissä alkaa olla jo x16 pcie5-paikkaakin näytönohjaimelle 170€ hintaluokassa - ei toki kaikissa b850-emoissa löydy. Esim. 166,90 € | Asrock B850M Pro-A WiFi on eikä ole hinnalla pilattu.
 
Kiitos todella nopeasta lähetyksestä tilasin eilen emolevyn ja sain sen jo tänään, luulin että schenker olisi muninut paketin kanssa viikonlopun yli kun paketti oli ihan viereisessä kaupungissa ja vieläkin tuolla lukee "arvioitu toimituspäivä 03/02/2025" vaikka olen noutanut paketin jo ajat sitten.

Tulen varmasti jatkossakin teiltä tilaamaan :tup:
 
B650 on poistuva malli ja b850 korvaa sen. Niissä alkaa olla jo x16 pcie5-paikkaakin näytönohjaimelle 170€ hintaluokassa - ei toki kaikissa b850-emoissa löydy. Esim. 166,90 € | Asrock B850M Pro-A WiFi on eikä ole hinnalla pilattu.
Se on tosiaan näin, että joskus jokin malli voi nousta tosi paljon, jos joku erikoinen tukkuri roikottaa jotain pientä erää väärällä hinnalla ja saatavuus muuten ihan toivoton. Toki hinta voi palautua, jos järkevä tukkuri saa taas erän vielä tätä kylläkin poistuvaa mallia.
 
Mistä johtuu, että kyseisen emolevyn hinta nousi teillä llähes 70 euroa?

Kyseessä on Gigabyte B650M Aorus Elite AX, Socket AM5 emolevy.

Kysyin teiltä aiemmin tarjouksen kokonaisuudesta ja vastaukseenne lisäsin kysymyksen. Nyt, kun olisin tekemässä tilausta, huomasin hinnan nousseen ylltävän paljon etenkin tämän emolevyn osalta.
Kts, ed. vastaus!
 
Kysymys tuotteesta 90-GA4XZZ-00UANF

Tiedoissa lukee tukkureilla 7 kpl (ja arvioitu toimitus 5-7 pv), onko sellaiselta tukkurilta, että saldoon uskaltaa luottaa?

Toim. aika ei niin tärkeä, mutta en halua tilata jos ei sitten löydykään.

@Datatronic
Hyvä tukkuri on mutta siellä on reaaliaikainen saldo enää 2 kpl. Laitan nyt yhden tilaukseen niin pitäisi meille allokoitua.
Edit: juu sain meille toisen viimeisistä kappaleista.
 
Viimeksi muokattu:
Osaatteko kertoa mikä voisi olla ongelma, kun koitin laittaa muutama päivä sitten sähköpostia, (ti 28.1. klo 15.10) mutta en ole saanut vastausta, ja nyt myynnin puhelinnumero tuuttaa hetken, ja ilmoittaa, että palvelu on tilapäisesti poissa käytöstä. Onkohan jotain tilapäistä ongelmaa?

Olisin kysellyt tilauksen ONCBVVHTV perään. Mielestäni puuttuva tuuletin oli jo kertaalleen varattuna tilaukselle, muut näyttäsi olevan saapuneet ja varattuna. Voitteko soitella tilauksessa näkyvään numeroon, jos saisi yhteyden niin päin?

Terv. J.P
 
Osaatteko kertoa mikä voisi olla ongelma, kun koitin laittaa muutama päivä sitten sähköpostia, mutta en ole saanut vastausta, ja nyt myynnin puhelinnumero tuuttaa hetken, ja ilmoittaa, että palvelu on tilapäisesti poissa käytöstä. Onkohan jotain tilapäistä ongelmaa?

Olisin kysellyt tilauksen ONCBVVHTV perään. Mielestäni puuttuva tuuletin oli jo kertaalleen varattuna tilaukselle, muut näyttäsi olevan saapuneet ja varattuna. Voitteko soitella tilauksessa näkyvään numeroon, jos saisi yhteyden niin päin?

Terv. J.P
Testasin ja pääsin läpi :) Mutta siis oli siellä nytkin tilanne se, että parikin työntekijää oli myymälässä kiinni kun sielläkun on ruuhkaa ja päällikkö vastasi minulle :) Ei siis pitäisi olla teknistä ongelmaa.

Selvitin tätä tilausta ja tässä on nyt ikävä kyllä käynyt niin että 23.1. tuo on myyty meidän kassalla. Tuulettimet ovat yksi kategoria jotka ovat myymälän puolella. Eli joku on ottanut hyllystä sen ja tullut kassalle ja meillä on kassalla pettänyt kontrolli että tuotetta ei olisi saanut myydä. Tilanne on kyllä muutoinkin nyt hieman haasteellinen että tietyissä tuoteryhmissä (ei missään kalliissa tuotteissa) niin myymälää käytetään myös varastona ja esillä voi olla tuote joka on tosiasiassa myyty. Olen nyt tilannut täydennystä. Suuret pahoittelut tästä :(
 
Testasin ja pääsin läpi :) Mutta siis oli siellä nytkin tilanne se, että parikin työntekijää oli myymälässä kiinni kun sielläkun on ruuhkaa ja päällikkö vastasi minulle :) Ei siis pitäisi olla teknistä ongelmaa.

Selvitin tätä tilausta ja tässä on nyt ikävä kyllä käynyt niin että 23.1. tuo on myyty meidän kassalla. Tuulettimet ovat yksi kategoria jotka ovat myymälän puolella. Eli joku on ottanut hyllystä sen ja tullut kassalle ja meillä on kassalla pettänyt kontrolli että tuotetta ei olisi saanut myydä. Tilanne on kyllä muutoinkin nyt hieman haasteellinen että tietyissä tuoteryhmissä (ei missään kalliissa tuotteissa) niin myymälää käytetään myös varastona ja esillä voi olla tuote joka on tosiasiassa myyty. Olen nyt tilannut täydennystä. Suuret pahoittelut tästä :(
Ok, kiitos tiedosta.

Katsotaan miltä tilanne ensi viikolla näyttää.
 
Osaatteko kertoa mikä voisi olla ongelma, kun koitin laittaa muutama päivä sitten sähköpostia, mutta en ole saanut vastausta, ja nyt myynnin puhelinnumero tuuttaa hetken, ja ilmoittaa, että palvelu on tilapäisesti poissa käytöstä. Onkohan jotain tilapäistä ongelmaa?

Olisin kysellyt tilauksen ONCBVVHTV perään. Mielestäni puuttuva tuuletin oli jo kertaalleen varattuna tilaukselle, muut näyttäsi olevan saapuneet ja varattuna. Voitteko soitella tilauksessa näkyvään numeroon, jos saisi yhteyden niin päin?

Terv. J.P
Testasin ja pääsin läpi :) Mutta siis oli siellä nytkin tilanne se, että parikin työntekijää oli myymälässä kiinni kun sielläkun on ruuhkaa ja päällikkö vastasi minulle :) Ei siis pitäisi olla teknistä ongelmaa.

Selvitin tätä tilausta ja tässä on nyt ikävä kyllä käynyt niin että 23.1. tuo on myyty meidän kassalla. Tuulettimet ovat yksi kategoria jotka ovat myymälän puolella. Eli joku on ottanut hyllystä sen ja tullut kassalle ja meillä on kassalla pettänyt kontrolli että tuotetta ei olisi saanut myydä. Tilanne on kyllä muutoinkin nyt hieman haasteellinen että tietyissä tuoteryhmissä (ei missään kalliissa tuotteissa) niin myymälää käytetään myös varastona ja esillä voi olla tuote joka on tosiasiassa myyty. Olen nyt tilannut täydennystä. Suuret pahoittelut tästä :(
Olisko teillä sit jotain ajatusta boxin ulkopuolelta miten saadaan konepaketti kasaan johon tulis tommonen 5080 kortti joltain valmistajalta. Pitääkö vaan odottaa et on varastossa tarpeeksi ja sit sit tilata ja odottaa muut komponenttien keräilyt ja toimitukset päälle, vai olisko jotain muuta ratkasua että ku näyttis sit joskus tulee tarjolle nii ei tarvis enää siinä vaiheessa hirveemmin muuta odotella? Tympiä ois ostaa konetta odottelemaan ilman korttia kotiin seisomaan.
Sinulta ei löydy mitään korttia väliajalle? Pelkän GPU kortin vaihto kotikonstein ei ole kovin vaikeaa, kun johdot on nätisti laitettu ja kaikki muu asennettu. Eli tilaamalla koneen ilman näytönohjainta ja lisäämällä siihen oman vanhan laitteen sekä sitten tilata 5000 sarjalaisen heti kun olisi saatavilla ei siis toimisi sinulle? Tosiaan olemme nyt vähän varovaisia näiden 5000 sarjalaisten kanssa, toki nyt ehkä pahin hype näissä laantui kun revikat eivät nyt niin kovia olleetkaan. Ehkä näistä ei tule painajaista tällä kertaa :)
 
Tämä kiinnostaisi itseäkin, 16.1 tilattu ja tukkurilta odoteltii koteloa ja jäähyä ja silloin sanoivat, että n. viikon jono ja ei ole väliä vaihtaako hyllyssä oleviin vai odotteleeko tukkurilta tavarat kun jono viikon. Eilen muuttui tila kasausjonossa ja aloin miettimään, että tästäkö se jonotus vasta alkoi vai mennäänkö kuitenkin tilauspäivämäärän mukaan?
Mennään aina tilauspäivämäärän mukaan eli voi edetä tosi nopeastikin kun pääsee kasausjonoon jos on ollut pulaa jostain komponentista. Jono ei ole paha nyt!
 
Testasin ja pääsin läpi :) Mutta siis oli siellä nytkin tilanne se, että parikin työntekijää oli myymälässä kiinni kun sielläkun on ruuhkaa ja päällikkö vastasi minulle :) Ei siis pitäisi olla teknistä ongelmaa.

Selvitin tätä tilausta ja tässä on nyt ikävä kyllä käynyt niin että 23.1. tuo on myyty meidän kassalla. Tuulettimet ovat yksi kategoria jotka ovat myymälän puolella. Eli joku on ottanut hyllystä sen ja tullut kassalle ja meillä on kassalla pettänyt kontrolli että tuotetta ei olisi saanut myydä. Tilanne on kyllä muutoinkin nyt hieman haasteellinen että tietyissä tuoteryhmissä (ei missään kalliissa tuotteissa) niin myymälää käytetään myös varastona ja esillä voi olla tuote joka on tosiasiassa myyty. Olen nyt tilannut täydennystä. Suuret pahoittelut tästä :(
Montakos viikkoa teidän aspa on ollut siellä myymälässä kiinni? Tässä nyt 2 viikkoa odotellut yhteydenottoa yli 2 kk sitten tehdystä tilauksesta. Pikkuhiljaa rupeaa huumori loppumaan, vaikka mielestäni aika pitkäpinnainen olenkin.
 
Montakos viikkoa teidän aspa on ollut siellä myymälässä kiinni? Tässä nyt 2 viikkoa odotellut yhteydenottoa yli 2 kk sitten tehdystä tilauksesta. Pikkuhiljaa rupeaa huumori loppumaan, vaikka mielestäni aika pitkäpinnainen olenkin.
Hei, laita tästä yksityisviesti niin hoidetaan homma maaliin
 
Ja milläköhän viiveellä aspasta sopii odotella viestiä? Vai onko tämä nyt vaan joku viivytystaktiikka, jolla toivotaan mahdollisimman monen peruvan tilauksensa, kun ei etene?
Tuote on edelleen tukkurilla listattuna samaan hintaan ja ainakin sain viestiä, että niitä pitäisi tulla meille, kunhan tukkuri niitä saa. Näistä on hätyyltety tukkuria, mutta se on iso itä-eurooppalainen tukkuri ja meillä ei nyt ehkä ole suurin vipuvarsi ja parhaat yhteydet sinne, mutta yritämme parhaamme mukaan heitä nyt asiasta häiritä.
 
29.11 tilattin 3kpl ST16000NM000J. Oli reilusti varastossa ostos hetkässä. Juuri nyt löytyy 2kpl varastossa ja 17kpl tukkureilla. Mutta mitä päivitys tilaukseni en o saanu, tai tuotteet lähetetty. Sähköpostiin ei o vastanu. Aika surkea, en ymmärrä kuinka 2kk voi kestää, kun kovalevyt yylensä löytää tarpeksi.


Edit: huh, tää viestin jälkeen. He ovat poistaneet ST16000NM000J kokonaan sivusta. Olen muutama viikkoa kyttäny tuoten nettisivulta, aina löyty.

Editedit: katoin äsken sähköpostissa, nyt toutteet o lähetetty
Tässä tuotteessa on hieman asetukset sekaisin, sen takia se oli poistettu verkkokaupastakin. Mutta kaikkien pitäisi kyllä olla saanut tuotteet.
 
Montakos viikkoa teidän aspa on ollut siellä myymälässä kiinni? Tässä nyt 2 viikkoa odotellut yhteydenottoa yli 2 kk sitten tehdystä tilauksesta. Pikkuhiljaa rupeaa huumori loppumaan, vaikka mielestäni aika pitkäpinnainen olenkin.
Niin tämähän on ne muistit josta olemme viestitelleet useamman kerran ja joita olemme useamman kerran kysyneet tukkureilta ja äskön taas laitoin statustietoa. TEemme parhaamme että nämä nyt saimme. Edelleen olivat kuitenkin ostojen puolella sitä mieltä että näitä pitäisi tulla niin vielä ei lähdetä etsimään korvaavaa.
 
Miten pitkä tällä hetkellä on kasausjono? Tietäisi suunnilleen millä viikolla odottaisi pakettia. Eilen 28 päivä muuttu status kasausjonoksi.
Jono on noin viikon pituinen, mutta voi tulla nopeamminkin riippuen mihin kohtaan kasausjonoa tilauksesi meni joka perustuu tilausken alkuperäiseen tilauspäivään.
 
Onko tuotteella GV-N407TSWF3MAX OC-16GD kaikki kunnossa, tukkuri saatavuus vaihtelee 0 ja 25+ välillä eikä tilauksesta ole kuulunut mitään?
Näyttäisi, että näitä on tilattu yksi liian vähän ja jos tilauksesi on 12.1 tehty tilaus, niin sille tuotetta ei ollutkaan tilattu, mutta nyt se on tilattu ja se saapuu ensiviikolla. Tälle on ihan hyvä saatavuus, nyt on vaan jotain mennyt pieleen prosessissa.
 
  • Tykkää
Reactions: x99
Onkohan näitä tulossa jossain vaiheessa?
Kyllä näitä ollaan 100 kpl erä tilaamassa, mutta vielä emme tiedä päivää kun saamme ne. Näissä ei ole tukkurilla nyt saatavuutta mutta tämä on osa isompaa tilausta jota suunnitellaan valmistajan kanssa suoraan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
266 481
Viestejä
4 610 751
Jäsenet
75 857
Uusin jäsen
Altabros

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom