Dark Souls: Remastered (PS4, Xbox One, PC, Nintendo Switch)

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 159
Tässä nyt sitten miettii, että pitäisikö kuitenkin ostaa Prepare to Die Edition ja modata se hd-tekstuureille, kun ei tuon enempää visuaalista upgradea ole tulossa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 959
PS4 pro pelivideon perusteella tulee etenkin tuosta alusta mieleen se aika, kun ekoihin DOS-peleihin sai Glide-kiihdytyksen pätsillä jälkikäteen. Näytti sen verran utuisilta monet noista tekstuureista ja siltä että itemit/hirviöt olisi pelimaailmaan nykäisty ihan muualta. Alkuperäisen rujous on sopii tuohon melkein paljon paremmin, tosin ruudunpäivitys toki konsoleilla on mitä on.
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
Nyt kyllä iso todennäköisyys että jää hankkimatta. Olisivat nyt kerralla tehneet kunnollisen päivityksen ja puskeneet grafiikat nykytasolle. Hinta maksimissaan 10 € tällaiselle ja ilmainen pitää kyllä olla niille, jotka ostivat PC:lle alkuperäisen.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 814
Nyt kyllä iso todennäköisyys että jää hankkimatta. Olisivat nyt kerralla tehneet kunnollisen päivityksen ja puskeneet grafiikat nykytasolle. Hinta maksimissaan 10 € tällaiselle ja ilmainen pitää kyllä olla niille, jotka ostivat PC:lle alkuperäisen.
Tarkoitat tarkempia tekstuureja vai mitä?

Minulle itselleni osa ykkösen tunnelmaa on ulkoasu, joka ei nyt onneksi paljoa muutu kuitenkaan. Videoiden perusteella erittäin tyytyväinen olen. Kolmonen ei kaikessa harmaudessaan vaikkakin yksityiskohtaisemmassa graafisessa tyylissä pääsee samaa fiilikseen mitenkään. No, tämä jakaa näkemyksiä. Itse odotan todella paljon, että pääsee Ps4:lla pelaamaan ja 40e maksan helposti.
 

Sleipnir

Platinum-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
353
Ehkä pienoinen pettymys päivityksien osalta, mutta varsinkin näin konsolipelaajana tärkein kuitenkin on tuo 60fps. 4K tietysti plussaa. Maksan kyllä mielellään sen 40€, mitä tästä pyydetään.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 959
Ei ruudunpäivityksellä ole varsinaisesti mitään tekemistä ruudun virkistystaajuuden kanssa. Tarkoitit varmaan saako FPS-lukkoa hilattua ylemmäs tai poistettua kokonaan jotta synkattaisiin virkistystaajuuteen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 111
Ei ruudunpäivityksellä ole varsinaisesti mitään tekemistä ruudun virkistystaajuuden kanssa. Tarkoitit varmaan saako FPS-lukkoa hilattua ylemmäs tai poistettua kokonaan jotta synkattaisiin virkistystaajuuteen.
Joo juuri näin, vahingossa tuli hertsit mukaan. Eli saako peliä unlockattua frameraten osalta.
 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 895
Graafisesti ei siis muutu juuri mihinkään, vaan pyörii vaan paremmin kuin alkuperäinen. Pienoinen harmi. :(
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 794
Joo, onhan se niin, että PvE-pelaamisen näkökulmasta ei kovinkaan kannattava ostos vanhoille pelaajille.
 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 895
6 pelaajan tuki taitaa olla remasterin isoin uudistus. Odotin kyllä graafisesti jotain uudistusta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 794
Riippuu vähän. Jos on minun kaltainen jonkin sortin souls-fanaatikko niin ei tee ollenkaan tiukkaa ostaa. :)
Kyllä tämä tulee itsellekin ostettua, mutta mitään sikahintaa ei kyllä viitsi maksaa. Ois Bandai Namcolta reilu temppu, jos Soulsien omistajat sais tän tyyliin -50% alella.
 
Liittynyt
07.01.2017
Viestejä
12
Kyllä tämä tulee itsellekin ostettua, mutta mitään sikahintaa ei kyllä viitsi maksaa. Ois Bandai Namcolta reilu temppu, jos Soulsien omistajat sais tän tyyliin -50% alella.
Juu, eikös tuon Remasterin julkistuksen aikoihin ollut juttua, että BN sivuilla oli sellainen -50% hintalappu "to owners of the original", mut ne sitten ottivat sen pois ja totesivat että mitään alennuksia ei tipu. Jossain Redditin syövereissä on varmaan vielä asiaa tästä.
 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 895
Näemmä pyörii 60fps PS4pro lähes natiivilla 4k. PC:llä ei ainakaan teknisesti siis pitäisi olla ongelmaa saada 240fps kunhan framerate rajoitusta ei enginen puolesta ole.
Eihän tuo ole natiivia nähnytkään (3200x1800). PC:llä saa natiivireson jo nykyversioon. Olisi hyvä nähdä vertailu modatun nykyversion ja tämän välillä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
417
On toi 40€ kyllä aika suolanen hinta pelille. PC:llä kuitenkin ihan upouudetkin pelit sitä samaa 40-50€ hintaluokkaa. Ei noi muutoksetkaan ilmeisesti mitään älyttömiä kuitenkaan ole. Vähän kiinnostelis ostaa, mutta pitää venata, että jollain parilla kympillä lähtee.
 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 895
Äkkiä koodikaupasta originaali ostoon, että saa alennusta. :D
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 743
Joo ei tule ostettua remasteria näin pienillä muutoksilla.

Muille pettyneille ja ykösen puhkipelanneille suosittelen Dark Souls - Prepare to die AGAIN modia joka antaa sen saman tunteen mitä ensimmäinen pelikerta antoi. DS1:een on olemassa myös randomizer modeja mutta ne kalpenavat tämän rinnalla.
  • Aseet ja tavarat ovat uusissa (harkituissa) paikoissa ja bonfiret myös.
  • Lore on tekijälle tuttu ja esim. Black Iron Tarkus ei kuollutkaan kuten alkuperäisessä.
  • Pomo taistelut vedetty uusiksi
Kyllä tämä ihan maksullisesta DLC:stä fanille menisi.
 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 895
Pitihän tuo testiversio ladata. Huomenna kokeilemaan!
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 814
Pääsee jo testaamaan!

Hyvältä näyttää ja tuntuu. :)

Edit: Ei toimi tällä hetkellä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 814
Vielä noin pari viikkoa odottamista. Helvetin hauskaa ollut testin kanssa eikä minulla mitään valittamista. :)

 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 895
Pitihän tuo käydä myös testaamassa. Kyllähän tuohon himo iski, eli ostoon menee! :)
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
560
Tuli pelattua PC:llä läpi toi alkuperäinen, melko rautainen peli :tup: Pitää varmaan hommata tämän uusintaversiokin ihan vaan tukeakseen kehittäjiä.
Vielä on vähän avoinna että hommaako PC:lle vai Nintendon konsolille.
 
Liittynyt
07.01.2017
Viestejä
12
Suattaapi olla että noin vähillä uudistuksilla ei mene ostoon... Tästä lisää infoa

 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 895
Onko pc:lle edes ennakkotilattavissa vielä missään?
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 814
Onko DS1:lle mitään hyvää grafiikkamodia? Voisi säästää tuon jos saisi vaan grafiikoita paranneltua.
DSfix

Dark Souls HD Texture Pack

Ensimmäinen linkki vie kerrassaan pakkomodiin.

Itse maksan todella mieluusti remasterista, jotta ei tarvitse säätää modien kanssa samalla tavalla. Toivon myös remasterin todella pitävän sen 60 fps. En ainakaan itse saa mitenkään täysin vakaaksi tuota Prepare to Die Editionia. Muutamilla alueilla fps seilaa 40 kohdilla ja piikkejä tulee satunnaisesti. Ei paha kuitenkaan tosin yleisesti ottaen.

Itse sain testin perusteella remasterista sen, mitä odotinkin. Joillakin oli odotukset täysin lapasesta lähtenyt ja nyt rähistään netissä sitten. Ymmärrän toki niiden pettymyksen osittain, jotka alkuperäistä ovat pelanneet aivan tolkuttomasti. Minulla siitä on kaikki netti-ilottelut ym. kunnolla kokematta eikä muutenkaan liikaa tunteja takana.
 
Liittynyt
29.04.2017
Viestejä
174
Itsellä menee ostoon Switchillä, tosin ensin katson alustavat videot, että miten porttaus on onnistunut.
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
560
DSfix
Itse maksan todella mieluusti remasterista, jotta ei tarvitse säätää modien kanssa samalla tavalla. Toivon myös remasterin todella pitävän sen 60 fps. En ainakaan itse saa mitenkään täysin vakaaksi tuota Prepare to Die Editionia. Muutamilla alueilla fps seilaa 40 kohdilla ja piikkejä tulee satunnaisesti. Ei paha kuitenkaan tosin yleisesti ottaen.
Tuon droppailun lisäksi tuossa Prepare to Die Editionissa on bugi (ilmeisesti tuon DSfix 60fps kanssa), että jämähtää välillä nuotiolle ja pitää sammuttaa Alt+F4 kautta peli pakotetusti.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 814
Tuon droppailun lisäksi tuossa Prepare to Die Editionissa on bugi (ilmeisesti tuon DSfix 60fps kanssa), että jämähtää välillä nuotiolle ja pitää sammuttaa Alt+F4 kautta peli pakotetusti.
On ja tikkaista joskus vetäisee läpi. Ei modien kanssa mitään karmeuksia ole, että hyvin voi pelata, mutta kyllä säätövapaa remaster on minulle aina jokusen kympin arvoinen aivan kevyesti. Takuulla remaster saa myös hauskat randomizer modit ym. Siksi itse ostan kaikille alustoille paitsi boksille (en omista) niin saa erilaisia kokemuksia. :)
 

superapina

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
306
Itse sain testin perusteella remasterista sen, mitä odotinkin. Joillakin oli odotukset täysin lapasesta lähtenyt ja nyt rähistään netissä sitten. Ymmärrän toki niiden pettymyksen osittain, jotka alkuperäistä ovat pelanneet aivan tolkuttomasti. Minulla siitä on kaikki netti-ilottelut ym. kunnolla kokematta eikä muutenkaan liikaa tunteja takana.
Ongelma on pelin pc-versiossa, sillä se ei tuo mitään uutta seitsemän vuotta vanhaan peliin. Pari vuotta sitten "vanhaa" Prepare to die -versiota sai tarjouksista 5-10 eurolla. Nyt tarjolla on sama peli mutta hintaa onkin 40e. Miksi tästä pitäisi maksaa pahimmillaan 8-kertainen hinta, kun sillä ei saa mitään lisää? Samat bugit ja samat keskeneräisyydet löytyvät tästäkin versiosta. Kun pelin nimessä on maininta "remastered" voisi luulla että siinä olisi jotain eroa edelliseen. Jos pelin keskeneräinen (ja selvästi heikompi) loppupuolisko olisi tehty uusiksi niin tämän hinnannousun voisi ymmärtääkin. From Software on tehnyt tämän saman tempun jo DS2:n kanssa. Silloin peliä sentään muutettiin hiukan.

"Remastered" tarkoittaa liian usein vain pelin käännöstä nykykonsoleille. Ps4 ja Switch -version ymmärtää paremmin kun peliä ei ole saatavilla kyseisille konsoleille. Xboxilla toimii vanha versio yhteensopivuustilassa, ja muistaakseni pelin sain jossain vaiheessa kaupan päälle kun osti DS3:n.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 814
En ala väittelemään aiheesta. Ymmärrän toki perustelusi, vaikka henkilökohtaisesti en voi allekirjoittaa niitä. :)

Yksi iso plussa on minulle myös salasanasysteemi. Pääsee kavereiden kanssa helposti pelailemaan yhdessä. Pc:llä modia pitää olla sitäkin varten.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 743
Samat oli minullakin käytössä. DSFixin 60 fps toi ongelmaksi hitusen lyhyemmät hypyt eikä kaikista pienistä "kynnyksistä" meinannut päästä yli ilman juoksua. Paremmat tekstuurit & 60 fps on ehdottomasti vaivan arvoinen, ja tuohon frame rateen saa pikanäppäimen että esim. Iaiton hakuhyppy 30 fps onnistuu ekalla eikä tarvitse koittaa 20 kertaa.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 814
Samat oli minullakin käytössä. DSFixin 60 fps toi ongelmaksi hitusen lyhyemmät hypyt eikä kaikista pienistä "kynnyksistä" meinannut päästä yli ilman juoksua. Paremmat tekstuurit & 60 fps on ehdottomasti vaivan arvoinen, ja tuohon frame rateen saa pikanäppäimen että esim. Iaiton hakuhyppy 30 fps onnistuu ekalla eikä tarvitse koittaa 20 kertaa.
Joo, vaikka modien myötäkin joitakin ongelmia on niin ei tuota ilman niitä pelaa. :D

Hyppäsin muuten viimeksi Iaiton ekalla ilman tiputusta 30 fps moodiin. :tup:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 425
Viestejä
4 199 047
Jäsenet
70 906
Uusin jäsen
Zawaro

Hinta.fi

Ylös Bottom