Cyberpunk 2077

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 561
Uutta infromaatiota:
Päästäänkö Cyberpunk 2077:ssä lentävien menopelien ohjaimiin?

NeoGAF-käyttäjä Nirolak on bongannut mielenkiintoisen työpaikkailmoituksen The Witcher -kehittäjä CD Projekt Redin verkkosivuilta.

Cyberpunk 2077 -roolipeliä täyttä häkää työstävä CD Projekt Red hakee joukkoonsa ajoneuvoarkkitehtuuriin sekä menopelien lento- ja ajomallinnukseen keskittyvää ohjelmoijaa. On siis hyvinkin mahdollista, että pelaajat pääsevät kurvailemaan Cyberpunk 2077:n suuressa avoimessa maailmassa jopa lentävillä ajoneuvoilla. Muutoin yksityiskohdat pelin tiimoilta ovat hyvin vähissä – antaapa varsinainen pelikuvakin edelleen odottaa itseään.

Puolalainen CD Projekt Red on myös aikeissa laajentaa erityisesti Krakovassa majailevaa tiimiään rankalla kädellä. Tällä hetkellä kolmisenkymmentä henkeä työstävän studion henkilömäärä aiotaan kaksin- tai jopa kolminkertaistaa lähitulevaisuudessa. Krakovassa sijaitseva haara tekee läheistä yhteistyötä Varsovan studion kanssa esimerkiksi Cyberpunk 2077:n tiimoilta, mutta omiakin projekteja lienee tulevaisuudessa luvassa.

Cyberpunk 2077:n julkaisuhaarukka on toistaiseksi hämärän peitossa, mutta peli on tekemässä tuloaan ainakin pc:lle, Xbox Onelle sekä PlayStation 4:lle.

Laitettaan vielä vanha traileri:


Kuten yleensä niin hyvän witcher 3 jälkeen odotukset tätäkin peliä kohden ovat valtavat ja niihän ne puolan pojat kukkoili että tästä tulee suurempi, isompi ja mahtavampi kun mitä witcher 3 oli joten ainakin kunnianhimo on korkealla.

Edit:Tästähän ei ole tietoa mitä pelityyliä edustaa mutta jossain puhuttu toimintarooli pelistä jossa pyssyt mukana vähän deussi exi tyyliin ehkäpä, aika näyttää sitten.

Edit:





Q&A osio CD Projekt Redin foorumilta:

CURRENT Developer Answers to your CP 2077 Questions

Edit2:
Optimaaliset PC asetukset DF Alexin mukaan:

spoilerissa asetukset jos ei jaksa katsoa 25min videota
1.PNG
2.PNG

Konsolien teknistä testausta:




Aloittejiaopas pelaaja toimittaja Janne Pyykkösen tekemänä:

Edit2:
1.5 Version testausta:
 
Viimeksi muokattu:
Täytyy myöntää että on täydellisen epärealistiset odotukset tätä tulevaa mestariteosta kohtaan Witcherin jälkeen.
 
Olisihan se melkoinen pommi, jos tämä vielä pystyisi Witcherin ylittämään. Varovaisen innostuneet tunnelmat kuitenkin.
 
Melko paljon saa parantaa että on edes jostain kotoisin Witcher-pelisarjan jälkeen. Cyberpunk kiinnostaa, mutta näköjään sama pimperon metsästys jatkuu tässäkin. Dialogia kannattaa vauhdittaa ainakin ja kontrolleja muutta pikkusen sulavammaksi. Samalla kirjoittaa ainakin pari hahmoa hyvin ennemmin kuin liuta mielenkiinnottomia.
 
Viimeksi muokattu:
Toivottavasti ei ole mikään lintuperspektiivistä oleva taktinen stragetia/roolipeli. Niitä on jo tarpeeksi.
Ei siis lajeja vastaan mitään mutta haluais dystopista tulevaisuutta muunlaisenakin.
 
Toivottavasti ei ole mikään lintuperspektiivistä oleva taktinen stragetia/roolipeli. Niitä on jo tarpeeksi.
Ei siis lajeja vastaan mitään mutta haluais dystopista tulevaisuutta muunlaisenakin.

cyberpunk-2077.jpg


Pystyy pelaamaan ensimmäisessä ja kolmannessa persoonassa (Falloutin tyyliin veikkaisin).
 
CD Projekt RED ei puhu Cyberpunk 2077:stä kuluvana vuonna

The Witcher 3: Wild Huntin kehittäneen CD Projekt REDin seuraava projekti on Cyberpunk 2077. Kehittäjä isännöi taannoin vuosittaisen taloudellisen tilanteen konferenssin, jossa kerrottiin kehityksen etenevän hyvin, mutta että valmista ei vielä ole.

CD Projekt REDille tämä on Gwent: The Witcher Card Gamen vuosi eikä muita isoja julkistuksia ole tulossa.

Tuosta @Hugh Jazz kuvasta tulikin mieleeni että onko toi kuva vihjaus että se tulisi vasta PS5/X2 aikoihin :confused:
 
Jos se viittaa johonkin niin varmaan noiden nykykonsolien "pro" versioihin.
Tässähän se hassu juttu onkin että kun samat pelit pitää toimia molemilla.
Tulevaisuudessa siis ei pitäisi olla ps4 proo tai Xbox scorpioni pelejä vaan seuraava askel on sitten jo seuraava sukupolvi.

Noh puolan pojat pelaneet varman päälle ja tällä haavaa veikkaisin että vasta ensvuoden E3 messuilla näkyisi jotain.
 
No eiköhän se riitä, että SD edes sen 20 FPS pörii niillä rupuleilla perusverioilla, karsituilla graffoilla. Pääpaino kuitenkin sitten PC PS4 pro ja Scorpiossa.
 
The Witcher 3 -tekijöiden uutuspelin materiaalia varastettu, joku yrittää kiristää studiota – vaan joillakin on foliohattu tiukasti korvilla: "Kyseessä on vale" - Tilt

CD Project Red kertoi eilen, miten sen tulevan Cyberpunk 2077 -pelin materiaalia on varastettu pitkäkyntisen toimesta.


Studion mukaan heiltä on yritetty kiristää rahaa: materiaalit haltuunsa hankkinut kiristäjä kun on kertonut vuotavansa materiaalin verkkoon, mikäli CD Projekt Red ei kaiva kuvettaan ja anna hänelle kahisevaa. CD Projekt Red kertoi suoraan, ettei aio antaa kiristäjälle penniäkään.

Internet ei olisi internet, ellei tästäkin tapauksesta olisi saatu salalittoteoriaa. Esimerkiksi DSO Gaming -sivustolla monet tunteuvat olevan varmoja siitä, että kyseessä on ainoastaan CD Projekt Redin ovela ja moraaliton mainoskampanja, eikä mitään kiristäjää ole oikeasti edes olemassa.


CD Projekt Red ilmoitti vähän aikaa takaperin, että sillä on jo markkinointikampanja peliä varten suunniteltu. Onko tämä sitten osa sitä? Cyberpunk-aihepiiriin tällainen periaatteessa sopisi, mutta tuskinpa CD Projekt Red tällaiseen alentuisi.

Totuus on jossain tuolla ulkona.

1.jpg
 
Tuo on noita menestyksen huonoja puolia. Kaiken maailman korppikotkat, rosvot ja jopa foliohatut haluaa päästä osingoille.
 
Vähän lisäinfoa
Witcher-kehittäjien Cyberpunk 2077:n hahmoluokat poikkeavat totutuista arkkityypeistä

CD Projekt Redin kehitteillä olevasta roolipelistä Cyberpunk 2077 on saatu ensimmäiset kunnon tiedonmuruset liittyen pelin uniikkeihin hahmoluokkiin.

Alkuperäisen Cyberpunk 2020 -pelin luoja ja studion konsulttina toimiva Mike Pondsmith paljasti taannoisessa haastattelussaan, että ainakin osa – ellei peräti kaikki – alkuperäisen kirjaroolipelin hahmoluokista nähdään myös tulevassa videopelissä.

Cyberpunk 2020:n eri hahmoluokkiin lukeutuvat muun muassa journalisti, toimitusjohtaja ja rokkari. Kun Pondsmithiltä kysyttiin, nähdäänkö näitä hahmoluokkia myös tulevassa Cyberpunk 2077:ssä, hän vastasi seuraavanlaisesti:

- Ne kaikki ovat mukana, ja voin kertoa, että tulette olemaan yllättyneitä ja tykästytte siitä, miten olemme ne toteuttaneet. Olemme lisänneet paljon vivahteita niihin. Adam [Kicinski] ja minä käytimme kirjaimellisesti viikon kokeillaksemme erilaisia tapoja hyödyntää näitä, jotta pelaajat saisivat parhaimman kokemuksen hahmoistaan.

Pondsmithin vastauksen perusteella näyttäisikin siltä, että Cyberpunk 2077:n hahmoluokat saattavat poiketa melko perusteellisesti totutuista roolipelien arkkityypeistä tai ainakin tuovan selkeitä omia vivahteita näihin.

Cyberpunk 2020:ssa voi olla yllämainittujen hahmoluokkien lisäksi myös poliisi, yhtiömies, fikseri, hakkeri, kulkuri, salamurhaaja, teknikko ja katutohtori, joista ainakin osan pitäisi saapua myös videopelimuotoon.

Jo entuudestaan Cyberpunk 2077:stä tiedetään sen verran, että peli sijoittuu avoimen maailman suurkaupunkiin nimeltä Night City, jossa pelaaja voi liikkua joko ensimmäisen tai kolmannen persoonan näkymästä. Peli sisältää myös yksinpelin ohella jonkinlaisen moninpelin.

Cyberpunk 2077 on kehitteillä pc:lle, PlayStation 4:lle ja Xbox Onelle.
 
Tässä on kyllä semmoinen peli, mitä odotan kovasti ja kaikista tulevista peleistä oikeastaan eniten. Witcher 3 on vedetty kahdesti läpi ja lisärit luonnollisesti ostettu ja kolmas kerta kuumottelisi. Kovasti luotan, että CD Project Red saa Cyberpunkistakin mestariteoksen.

Voin jo kuvitella vilkkaat ja pimeät kadut, joilla hohtaa valomainokset ja lentävät autot menevät yläpuolella. Kaipaisin toki myös pientä turvattomuuden tunnetta, eli rikollisuuden ja korruption rehottamista. Eri alueilla asuu köyhiä slummeissa ja toisissa rikkaat lepäilevät hienoissa pilvenpiirtäjissä. Deus Ex: Mankind Divided ollut nyt työn alla ja vaikka tuo ei vapaan maailman peli ole, niin pieniä maistiaisia se on antanut massiivisista cyberpunk-teeman kaupungeista.

Saa nähdä, kuinka massiivinen koko kaupungista ja pelistä tulee. Toivoisin melkeinpä jotain tämän kokoista suurkaupunkia, jossa on kuitenkin yksityiskohdista huolehdittu.

72_2739x1620_cyberpunk_city.jpg


Henkisesti myös valmis siihen, että raskas peli tulossa. Ensi vuosi vielä tarkoitus mennä nykyisellä kokoonpanolla, mutta jos pakko on, niin sitten uutta palikkaa kehiin :vihellys:
 
Jumankauta se tulee olemaan hieno hetki kun näkee ensimmäisen gameplay trailerin. Muistan vieläkin miten Witcher 3 räjäytti tajunnan.. :drool:

Ja toivon kyllä tässä vaiheessa että CDPR suosiolla jättää nykyisen konsolisukupolven unholaan ja julkaiseen Cyberpunkin vasta PS4:n ja Xbox Onen/X.n seuraajille joskus 2019/2020. Siinä vaiheessa voisi sitten itsekin päivittää koneen uuteen uskoon. :)
 
Vai että 4x suurempi maailma kuin Witcher 3 lisäreineen? Onkohan tuohon laskettu mukaan myös kerrostalojen/pilvenpiirtäjien kerrospinta-alat. Jos pelkkä "katutason" pinta-ala on tuo, niin sittenhän se on todella massiivinen.

Tuosta kuvasta tuli muuten heti mieleen sekoitus Blade Runneria ja Dreddiä. Dreddissä oli niitä isoja mega-block -kerrostaloja. Taustalla näkyvä korkea torni tuo mieleen Half-life 2:n Citadel-rakennuksen.
 
Omaan korvaani aina isompi maailma ei ole parempi kuhan pidetään laadusta kiinni.
Witcher 3 menestyksen johdosta niin eiköhän pojat saa siellä rauhassa ahertaa pelin parissa mutta välillä tuntuu olevan rekry pyyntöjä päällä cd rojetkilla, ei varmasti puola ole mikään otollisin maa olla töissä.

Tuosta tulikin mieleeni että mitehän paljon pelifirmoissa muuten liikkuu tuollaista sesonki työnväkeä jotka siirtyvät eri rojetkien parissa eri pelitaloihin? ja peräti muihin maihinkin?

Onko kukaan tuohon kiinnittänyt huomiota, saa vastata vaikka siinä pelistudiot ketjussa niin tämä ei mene offiksi.
 
Miksei? Jos lähdetään siitä että palkat eivät ole Puola-tasoa niin mikäs siellä elellessä kun kaikki on halvempaa kuin esim briteissä.
Kieli nyt toki on pelkkää konsonanttien oksennusta.. :D
No jos palkat ovat toki "normaalia" tasoa muiden maiden kanssa, ei kai siinä mitään mutta noista rekry jutuista saanut sen kuvan ettei kovaa hinkua ole sinne ja yksi syyllinen voi olla juurikin toi maa(tämä tietenkin omaa mutua mutta parin vuoden ajan seuranut rekry pyyntöjä)

Tai sitten CD rojetki on kokonaan aliarvioinut rojetkin laajuuden ja peli oikeasti vasta viiden vuoden päästä valmis :beye:
 
Aloin pelaamaan noituria vasta reilu vuosi sitten ja en ole vieläkään pelannut loppuun. Tätä Cyberpunkia odotan kuin kuuta nousevaa, vaikka tätäkin saa varmaan tahkota tällä pelausnopeudella vuosia. Itse cyberpunkin ropesta on kokemusta jo vuosikymmenten takaa ja tämä tietenkin laittaa vain lisää vettä myllyyn tämän odotusten kohdalla.
 
Tai sitten CD rojetki on kokonaan aliarvioinut rojetkin laajuuden ja peli oikeasti vasta viiden vuoden päästä valmis :beye:
Kuten jo tuossa aikaisemmin mainitsin, itse toivon että peli ei vielä ilmestyisi lähivuosina ettei CDPR:n tarvitsisi suunnitella peliä nykykonsolien pullonkauloja silmällä pitäen. PS5:ta ja Xbox 2:sta varmaan löytyy jo Ryzen rautaa alta minkä pitäisi viedä varsinkin maailman simuloinnin fysiikoineen ja tekoälyn suhteen ihan uusiin ulottuvuuksiin. :drool:

Backlog on niin valtava että kyllä pelaamista riittää siihen saakka. ;)
 
Omaan korvaani aina isompi maailma ei ole parempi kuhan pidetään laadusta kiinni.
Pakko kompata. Ei oikee Witcherissäkää tuntunut tuo "laatu" aina ihan kuitenkaan sit olevan sitä täyttä priimaa, vaan pelimaailma, varsinki skellige, oli täynnä aika paljon semmosta "turhaa" täytettä. Varsinki kaupunkipelissä ei oikein voi jättää tyhjäksikkään alueita, joten jokaisen paikan pitäs olla jotenki uniikki, ettei tuu nopeasti sitä fiilistä, että "taas tämmönen talo" niinku jossain 3D-Fallouteissa.
 
Uusi Xbox One X vastaa näyttikseltään jo RX 480 tasoa, joten uskoisin sillä pyörähtävän Cyberpunkinkin jo pelattavasti, vaikka vähän raskaampi tekele tulisi. Prossu tosin voisi vähän jarrutella, jos massiivisesti NPC-hahmoja tulisi. PS4 Pro tosin mopompi tapaus ja jos vielä kivikautisilla Onella ja normi PS4:lla pitäisi toimia, niin varmaan rajoittaa grafiikoita kovasti. PC pelaajana saa aina kärsiä mopokonsoleiden takia :D

Kyllä melkein vuonna 2018 tämän toivoisin julkaistavan, kunhan se ei ole keskeneräinen. Jos kaipaa lisäaikaa viimeistelyyn ja muuhun, niin sitten odotellaan.
 
Uusi Xbox One X vastaa näyttikseltään jo RX 480 tasoa, joten uskoisin sillä pyörähtävän Cyberpunkinkin jo pelattavasti, vaikka vähän raskaampi tekele tulisi. Prossu tosin voisi vähän jarrutella, jos massiivisesti NPC-hahmoja tulisi. PS4 Pro tosin mopompi tapaus ja jos vielä kivikautisilla Onella ja normi PS4:lla pitäisi toimia, niin varmaan rajoittaa grafiikoita kovasti. PC pelaajana saa aina kärsiä mopokonsoleiden takia :D

Kyllä melkein vuonna 2018 tämän toivoisin julkaistavan, kunhan se ei ole keskeneräinen. Jos kaipaa lisäaikaa viimeistelyyn ja muuhun, niin sitten odotellaan.
Minä veikkaan että hyvä jos 2020 tulisi
 
Varmaan riippuu eniten siitä mitä maholliset rahottajat toivoo/vaatii ja miten Witcherit (ja ehkä Gwent) tuottaa vielä kassavirtaa ylläpitämään kehitysryhmää. Ainahan sitä toivoo että peli tehdään mahollisimman hyväksi
 
Varmaan riippuu eniten siitä mitä maholliset rahottajat toivoo/vaatii ja miten Witcherit (ja ehkä Gwent) tuottaa vielä kassavirtaa ylläpitämään kehitysryhmää. Ainahan sitä toivoo että peli tehdään mahollisimman hyväksi
Witcher pelien kohdalla ei ollu ketään sanelemassa ja ei varmaan ole nytkään
 
Ei taida olla ensi vuoden pelejä tämä. Mehuja ei vielä kannattaisi laskea housuihin...tulee vielä piiitkä odotus :drool::D
 
Varmaan riippuu eniten siitä mitä maholliset rahottajat toivoo/vaatii ja miten Witcherit (ja ehkä Gwent) tuottaa vielä kassavirtaa ylläpitämään kehitysryhmää. Ainahan sitä toivoo että peli tehdään mahollisimman hyväksi
Pitää myös ottaa huomioon GOG:n tuottama kassavirta. Eihän tuo ole Steamiin verrattavissa mutta varmaan rahoittaa ihan kohtalaisen osan firman toiminnasta.
 
Witcher pelien kohdalla ei ollu ketään sanelemassa ja ei varmaan ole nytkään
Paitsi että siellä taustalla oli jotkut muut rahoittajat koskapa en tiedä otettiinko lainaa sitten tuon 80 milliä mitä meni witcher tuottamiseen vai miten mutta ilman konsoleita rahoitus/Budjetti ei olisi ollut noin iso.

The Witcher 3 -kehittäjä grafiikkaväittelystä: "Peliä ei olisi ilman konsoleita"

Tällä viikolla julkaistu The Witcher 3: Wild Hunt on synnyttänyt kärkevää sanailua pelaajien odotuksista ja eri alustojen grafiikkaeroista niin keskustelufoorumeilla kuin pelimediassakin.

The Witcher 3:n takkuilevaa suorituskykyä ja pieniä graafisia puutteita on pyritty korjailemaan päivityksinkullakin alustalla, mutta pelin kehittänyt CD Projekt RED kärsii edelleen erityisesti ennen julkaisua nähdyn kuvamateriaalin ja lopullisen tuotoksen ulkonäköeroihin pettyneiden fanien silmätikkuna. Pelisivusto Eurogamer tenttasi alkuviikosta studion veteraaneja, jotka myöntävät julkaisun menneen tietyin tavoin mönkään.

– Jos ihmiset huomaavat pelin näyttävän erilaiselta kuin ennen julkaisua, emme voi väittää vastaan, mutta muutosten takana on monimutkaisia teknisiä syitä, studion johtaja Adam Badowski selittää.

Badowski myöntää haastattelussa studion valinneen suuremman, paremmin toimivan maailman trailereilla nähtyjen tyyliseikkojen sijasta. Valtava, avoin ympäristö olisi miehen mukaan ollut mahdoton yhtälö julkistusmateriaalin kuvaamiseen käytettyjen valaistus- ja efektiratkaisujen kanssa.

– Emme tienneet silloin, etteivät ne tulisi toimimaan, joten emme varsinaisesti valehdelleet. Jos pelaajat kuitenkin tekivät ostopäätöksensä vuonna 2013 näytetyn materiaalin perusteella, olemme pahoillamme, ja yritämme hyvittää sen jotenkin, lupaa studion perustanut Marcin Iwinski.

Lähivuosina moneen kertaan puidut väitteet konsolien osuudesta pelin pc-version jarruttelemisessa eivät tunnu hetkauttavan muutoin anteeksipyytäväistä Iwinskiä.

– Ilman konsoleita The Witcher 3:a ei yksinkertaisesti olisi tässä muodossaan. Jos olisimme kehittäneet peliä vain pc:lle, olisimme ehkä saaneet siitä enemmän irti graafisesti, mutta meillä ei olisi ollut varaa luoda näin valtavaa, alati kehittyvää maailmaa, Iwinski summaa.
 
Kyllä tätä taitaa olla turha odottaa ensi vuodeksi kun minkäänlaista pelikuvaakaan ei vielä ole näytetty.
Gran theft auto laajuus olis ihan kiva jos laadusta ja tarinasta ei tingitä.
 
Jostain luin, että Cyberpunkin parissa ähertää parhaimmillaan yli 300 työntekijää, eli ei ainakaan henkilöstössä ole säästelty.
 
Kyllä tätä taitaa olla turha odottaa ensi vuodeksi kun minkäänlaista pelikuvaakaan ei vielä ole näytetty.
Gran theft auto laajuus olis ihan kiva jos laadusta ja tarinasta ei tingitä.
Witcher 3 oli jo reippaasti isompi kuin GTAV ja laajeni entisestään lisäosien myötä. Eikä mielestäni tarinasta ja laadusta tingitty poisluettuna Skellige. Tosin imo Skellige oli pelialueena ihan hemmetin vaikuttava juuri sen koonsa takia että ei se loppupeleissä niin hirveesti haitannut omalla kohdalla.
 
Huojentavia uutisia CD Projekt Rediltä yksinpelikampanjaa koskien:


Jossakin vaiheessa on silti odotettavissa jonkinlainen moninpelikomponentti.
CEO Kicinski sanoi:
“Online is necessary, or very recommended if you wish to achieve a long-term success. At some point, we have mentioned that there will be a certain online element related to Cyberpunk.”

“Multiplayer is strategically important, playing online is strategically important, because we want to have a commercial leg for service type games, games which generate stable income, period to period, which are built. Of course, every game ends after a number of years, some service type games function even after 10 years, but outside our main source of income, meaning big names, it’s building a stable source of income. And in the future, we can imagine a lot of connections between big games and service type games – We have to acknowledge it, it is obvious.”
 
Niillä jotain ongelmia firmassa ja Cyberpunkin kehityksessä:



Jotkut Cyberpunk kehittäjät lähteneet ja vieneet mukanaan pelimoottorinsa tjsp ja joutuivat sitten aloittamaan alusta tjsp?
 
Jotkut Cyberpunk kehittäjät lähteneet ja vieneet mukanaan pelimoottorinsa tjsp ja joutuivat sitten aloittamaan alusta tjsp?

Ei nyt sentään... dokumentaatio niin päin persettä, että kun pätevä kaveri lähtee nostelemaan niin sen tilalle tuleva kaveri ei osaa sitten käyttää järjestelmiä. Sitten niitä menee uusiksi, kun kestäisi liian kauan tulkata koodista, että mitä vittua tässä nyt tapahtuu.

Dokumentoinnin lisäksi sen lähtevän pitäisi kouluttaa tilalleen tuleva kaveri siihen hommaan, mutta näin ei tapahdu.
 
Naamakirjassa/some ainakin vähän väliä ilmoittavat työhausta joten jos peliala on tuttua ;)
 
Eikös tuo video koske Witcher 3 aikaa

Kyllä siinä puhutaan ihan witcher 1 kehityksestäkin jo. Aika ihme, että noin laadukkaita pelejä on tullu kuitenkin ulos. Kertoo kyllä aika paljon myös siitä, että oikeesti intohimosta sakkia ollu vääntämässä noita. Saa nähdä, vieläkö CDPR vetää kanin hatusta cyberpunkin kanssa...
 
Naamakirjassa/some ainakin vähän väliä ilmoittavat työhausta joten jos peliala on tuttua ;)

Mikäli nuo ilmoitetut palkat pitävät paikkansa, kuten todennäköisesti pitävät, niin ei ihan hirveää kiirettä ainakaan itselläni olisi mennä Puolaan tekemään töitä 850€ kuukausipalkalla.
 
Mikäli nuo ilmoitetut palkat pitävät paikkansa, kuten todennäköisesti pitävät, niin ei ihan hirveää kiirettä ainakaan itselläni olisi mennä Puolaan tekemään töitä 850€ kuukausipalkalla.

No eipä se asuminenkaan siellä maksa kun kolmanneksen siitä mitä täällä.
 
Ehkä jos vertaat Helsinkiä ja jotain Puolan landea. Varsovassa elä edes puoleen hintaan Helsinkiin verrattuna.

Tuo kolmannes perustuu siihen mitä meillä töissä olevat puolalaiset on kertonu.
Mutta eivät asu tosiaan Varsovassa, mutta Gdanskin lähellä kuitenkin.
 
Pitää myös ottaa huomioon GOG:n tuottama kassavirta. Eihän tuo ole Steamiin verrattavissa mutta varmaan rahoittaa ihan kohtalaisen osan firman toiminnasta.

GOG.com on erillinen firmansa CD Projekt Redin rinnalla, molemmat omistaa CD Projekt Capital Group. CD Redin myynnit ovat noin tuplat GOGin myynteihin. Ja Red tekee tulosta noin kymmenkertaisesti GOGiin verrattuna (2017 H1).
Mutta molemmat toimivat voitollisesti, joten aika kiva tilanne putiikeilla.
-JOK
 
Kyllä siinä puhutaan ihan witcher 1 kehityksestäkin jo. Aika ihme, että noin laadukkaita pelejä on tullu kuitenkin ulos. Kertoo kyllä aika paljon myös siitä, että oikeesti intohimosta sakkia ollu vääntämässä noita. Saa nähdä, vieläkö CDPR vetää kanin hatusta cyberpunkin kanssa...
Ainahan paras taide on syntynyt tuskasta ja epätoivosta. :D
 
Huomaa heti kehityskuluista tuon palkankin vähyyden. Witcher 3:ssa kehityskulut olivat yli 20 miljoonaa euroa ja kokonaisuudessaan budjetti oli noin 70 miljoonaa euroa (markkinointikulut + mitä kaikkea muuta). Tuota peliä kuitenkin väännettiin useita vuosia ja työntekijöitä oli 150-250. Kannattavaa liiketoimintaa, ei voi muuta sanoa. Cyberpunkin budjetti on huomattavasti suurempi Kicinskin mukaan.
 
Näinhän se kyllä on. :D

Epätoivosta syntyi ainoastaan nykyaikaiset konsolit, koska ns. piratismi ja ennenkaikkea rahanahneus taiteen edellä.

Itsehän en suostu maksamaan kuin pienen summan pelistä, josse on julkaistu konsoleiden kanssa samaan aikaan windowsin kautta tai jopa ennen. Selitys on yksinkertainen: liian vähän vaihtoehtoja, huono grafiikka, liikaa putkijuoksua.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 713
Viestejä
4 493 339
Jäsenet
74 284
Uusin jäsen
TimoHeino

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom