Custom nestejäähdytys - yleisthreadi

Liittynyt
29.10.2022
Viestejä
1 886
Ei sen pitäisi vuotaa yhtään. Korjaisin kaikki vuodot, eihän sitä tiedä jos se vuoto vaikka pahenee esim. kun putsaat pölyjä koneesta ja kosket putkiin.

Olen jättänyt EK testerin yön yli, ja jos on vuotanut niin sitten korjaus. Joka kerta ollut selkeä tapaus mistä on vuotanut (lyhin / vaikein putki). Niin ja jos käytät EK testeriä, niin muista ruuvata sinne ilmapumpun liitäntään se tulppa kiinni. Omassa testerissä venttiili vaikuttaa vuotavan ihan hitusen.
Tulppa? Kaikki olin ruuvaavinani kiinni kun kasasin sen, eikä siinä ollut mitään erillistä tulppaa. Käynpä kaikki läpi vielä ennen ensi yötä, mutta olisiko sulla kuvaa mitä tulppaa tarkoitat?
 
Liittynyt
23.12.2016
Viestejä
152
Tulppa? Kaikki olin ruuvaavinani kiinni kun kasasin sen, eikä siinä ollut mitään erillistä tulppaa. Käynpä kaikki läpi vielä ennen ensi yötä, mutta olisiko sulla kuvaa mitä tulppaa tarkoitat?
Tuommonen ruuvattava tulppa/pääty. Joku kerta jätin pumpun tuohon päähän kiinni ja suljin venttiilin, mutta vuotikin sitten testerin venttiilistä. Hetki kesti älytä että mikä on vialla.
Screenshot 2024-05-25 233138.png
 
Liittynyt
29.10.2022
Viestejä
1 886
Tuommonen ruuvattava tulppa/pääty. Joku kerta jätin pumpun tuohon päähän kiinni ja suljin venttiilin, mutta vuotikin sitten testerin venttiilistä. Hetki kesti älytä että mikä on vialla.
Juu noi on ruuvattu kyllä tiukalle :) mulla ei kyl tollasta vipua ole. Kävin myös loopissa kaikki läpi, ja laitoin 0,5 nyt sinne. Seuraavaksi ei auta kun ottaa turhia fittingejä pois ja taivuttaa putket niin. Kattoo sit mistä fuskaa, jos nyt yön aikana hävittää paineita.

Edit: ei se nyt vajaassa kahdessa tunnissa oo laskenut yhtään, kun laitoin just tasan 0,5. Kattoo aamulla sit.
 
Liittynyt
29.10.2022
Viestejä
1 886
0,1 oli 14h kadottanu paineita. Sanon kyllä noitten ruuvien kanssa. Vaikka vain kolmella mallasin blokin paikalleen, niin yksi ruuvi katkes kiristäessä. Loput 2 aukastaessa, wtf? Nyt sit 3 kantaa pitää backplatesta saada irti. Mutta asiaan.
Sain mallailtua vähän prossun jäähyä ja toi alempi putki on yksi p*rkele saada linjaan ton ylemmän kanssa. Varmaan menahtuisi just ja just jos ois samanlaiset 90 asteen mutkat kun ylempänä, mutta kaivoin ja kaivoin ni niitä vaan yksi jäljellä. ja virtausmittarin siirrän tonne pitkään pääty putkeen. Aika lailla tältä tulee sitten näyttämään. Ihan suht tyytyväinen tähän mennessä vaikka eka custom-looppi ikinä.

IMG_20240526_164947.jpg
WD
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.01.2020
Viestejä
528
Sanon kyllä noitten ruuvien kanssa. Vaikka vain kolmella mallasin blokin paikalleen, niin yksi ruuvi katkes kiristäessä. Loput 2 aukastaessa, wtf? Nyt sit 3 kantaa pitää backplatesta saada irti.
Kuinka järjettömän kireälle sä olet vetänyt ne? Ei ton kokosia ruuveja kuulu "kiristää" oikeen millään lailla. Otat pienen ruuvimeisselin, kuusiokoloavaimen tai mikä nyt onkaan kyseessä, niin etusormen ja peukalon väliin ja "rullaat sitä sormilla". Kun liike pysähtyy niin se on siinä, kaikki sen yli on ylikiristämistä ja vaurioiden aiheuttamista. Se 0.6Nm tai mitä nyt pitääkään olla, on oikeasti todella vähän.
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 179
Ettei ois mennyt väärille kierteille tai käytössä väärät kiinnitystarvikkeet?
 
Liittynyt
29.10.2022
Viestejä
1 886
Kuinka järjettömän kireälle sä olet vetänyt ne? Ei ton kokosia ruuveja kuulu "kiristää" oikeen millään lailla. Otat pienen ruuvimeisselin, kuusiokoloavaimen tai mikä nyt onkaan kyseessä, niin etusormen ja peukalon väliin ja "rullaat sitä sormilla". Kun liike pysähtyy niin se on siinä, kaikki sen yli on ylikiristämistä ja vaurioiden aiheuttamista. Se 0.6Nm tai mitä nyt pitääkään olla, on oikeasti todella vähän.

Tuolla vetänyt ja näköjään high asetuksella vetää 0.2Nm, sitä tässä ihmetellytkin:hmm:
Standoffit oon ihan sormilla kiertänyt backplateen.. ei vaan mene jakeluun.

Ettei ois mennyt väärille kierteille tai käytössä väärät kiinnitystarvikkeet?
Eipä tuossa oo ku alkuperäinen backplate ja am5 standoffit mitkä tulee kiinni..jos niissä jo menee pieleen ni nostan kädet ylös o_O
 
Liittynyt
14.05.2021
Viestejä
879
Et kai vain ole kiristäny kerralla yhden ruuvin pohjaan asti ja siirtyny kiristämään seuraavaa ruuvia ja seki kerralla pohjaan asti?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.10.2022
Viestejä
1 886
Et kai vain ole kiristäny kerralla yhden ruuvin pohjaan asti ja siirtyny kiristämään seuraavaa ruuvia ja seki kerralla pohjaan asti?
Aluksi kaikki about yli puolen välin mututuntumalta.sit ristiin.

Edit: vastaavan homman tehny elämäni aikana varmaan 50 kertaa mut nyt sit en tiiä, ei vissiin yläkerran herra pidä tänään musta.
 
Liittynyt
29.10.2022
Viestejä
1 886
Aluksi kaikki about yli puolen välin mututuntumalta.sit ristiin.

Edit: vastaavan homman tehny elämäni aikana varmaan 50 kertaa mut nyt sit en tiiä, ei vissiin yläkerran herra pidä tänään musta.
Mikä firma toimittaa EK:n tavarat? Sivuilla lukee DHL, sähköpostissa dpd, mut seurantakoodilla en löydä mistään mitään ja paketin pitäisi huomenna(ti) tai keskiviikkona tulla, kun antaa kaksi eri päivämäärää eri paikoissa?

Ja kun olisi juuri se kriittisin paketti et pääsis täyttöpuuhiin.

Edit: postnordin sivuilta löyty.
 
Viimeksi muokattu:

Sorbuss

Köyhä
Liittynyt
20.01.2018
Viestejä
170
Kyllä vartti riittää ilmatestiin, joko se vuotaa tai sitten ei. Suojaan kyllä vähän komponentteja talouspaperilla täytön aikana mutta eipä ole koskaan mitään käynyt.
 
Liittynyt
18.03.2019
Viestejä
601
Mulla kerran painetestissä pullahti yksi putki irti. Ei muuta kuin se uudestaan paikalleen ja nesteet sisään :cool:. Ei vuotanut mistään. Sen opin että eri valmistavien liittimissä ja putkissa on vähän toleranssia. Nykyään yritän käyttää saman valmistajan liittimiä ja putkia.
 

The Groke

Kärttyinen mörkö
Tukijäsen
Liittynyt
25.01.2021
Viestejä
869
Mulla oli yksi tiivisterengas pyörähtänyt rullalle, jäi kiinni testissä. Aikana ennen painetesteriä yksi viallinen venttiili tuuppasi muutaman ruokalusikallisen vettä koneen pohjalle - onneksi mitään kriittistä ei katunut.
 
Liittynyt
29.10.2022
Viestejä
1 886
Mulla oli yksi tiivisterengas pyörähtänyt rullalle, jäi kiinni testissä. Aikana ennen painetesteriä yksi viallinen venttiili tuuppasi muutaman ruokalusikallisen vettä koneen pohjalle - onneksi mitään kriittistä ei katunut.
Mä nyt oon tässä noita blokin ruuveja odotellessa pitänyt paineita ja tehny pari muutosta. Mistään ei oo mikään pullahtanut ja nyt oli paineet 24h ni 0,1 baria oli tippunut. Mihin asti distro kannattaa täyttää ekalla kerralla kun senhän pitää ilman tulppaa käydä jonkin aikaa?
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 179
Mä nyt oon tässä noita blokin ruuveja odotellessa pitänyt paineita ja tehny pari muutosta. Mistään ei oo mikään pullahtanut ja nyt oli paineet 24h ni 0,1 baria oli tippunut. Mihin asti distro kannattaa täyttää ekalla kerralla kun senhän pitää ilman tulppaa käydä jonkin aikaa?
Täytät distron melkein täyteen, sen jälkeen käytät pumppua päällä kunnes nesteen määrä on vähentynyt, pumppu seis, lisää distroon nestettä - toista tätä kunnes neste on alkanut virtaamaan kierrossa kunnolla eikä ole tarve lisätä enempää.

Älä päästä pumppua käymään kuivana!
 
Liittynyt
29.10.2022
Viestejä
1 886
Täytät distron melkein täyteen, sen jälkeen käytät pumppua päällä kunnes nesteen määrä on vähentynyt, pumppu seis, lisää distroon nestettä - toista tätä kunnes neste on alkanut virtaamaan kierrossa kunnolla eikä ole tarve lisätä enempää.

Älä päästä pumppua käymään kuivana!
Juu, nuo tiedän suunnilleen, mut kuinka täyteen se kannattaa laittaa sitten ku kaikki paikat täynnä? 5cm alle täyttöreiän jne? Vai ei väliä?
 
Liittynyt
27.04.2019
Viestejä
489
Juu, nuo tiedän suunnilleen, mut kuinka täyteen se kannattaa laittaa sitten ku kaikki paikat täynnä? 5cm alle täyttöreiän jne? Vai ei väliä?
Jos mietit sitä, että kuinka täyteen se distro kannattaa täyttää että häviää pienimmätkin ilmakuplat, niin ei kai tuolla juurikaan väliä. Laittaisin mahdollisimman täyteen ihan vaan ulkonäkö syistä.
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 179
Laita täyteen vaan, kyllä se vielä pitkänkin ajan jälkeen päästää ilmakuplia säiliöön loopista ja nestettä joutuu jokatapauksessa lisäämään jälkikäteen.
 
Liittynyt
29.10.2022
Viestejä
1 886
Kuhan nyt sais selville mistä se päästää ilmaa pihalle. Prossun ja distron välistä. Hiljaa vauhtia kylläkin. Eri liittimillä kokeillut eri komboja, tiivisteet vaihtanut, uudet putket leikkasin, alkaa vaihtoehdot olee vähissä... Niin poikki jo et nyt peiton alle...
 
Liittynyt
14.05.2021
Viestejä
879
@sheikkki
Jos haluat vähemmän ilmakuplia looppiin nii kannattaa käyttää rattia mielummin kuin semmosta pulloa mitä puristetaan.
Ite virittelin tämmösen niin voi käyttää hankaliin paikkoihin ja sama letku toimii loopin tyhjennykseen ku ruuvaa ton ratin pois :D

1.jpg
 
Liittynyt
29.10.2022
Viestejä
1 886
Olen käyttänyt tälläistä. Sillä saa putken helpommin paikalleen ja varmaankin tiivistää vähän.
Toistaiseksi ei vuoda, mut mikä helkutti on ku virtausmittari ei pyöri? Meinasin jo kysyä et miks toi väli mistä täytetään ni ei laske yhtään, mutta näköjään hitaasti koko ajan. Ilman tulppaa kierrätän nyt jo jossain välissä tulppa kiinni ja kääntelee vähän konetta. Kauan ootte yleensä antaneet kiertää ennen ku muut vempeleet kiinni?

Joo ei tullut ihan sellainen kuin suunnittelin mut harvemmin se ikinä ekalla kerralla.

IMG20240529175615.jpg


Edit: oishan siitä varmaan ihan nätti tullut jos edes käynnistyisi :( nyt v*tuttaa ja pahasti!!!

IMG20240529184906.jpg
 
Viimeksi muokattu:

The Groke

Kärttyinen mörkö
Tukijäsen
Liittynyt
25.01.2021
Viestejä
869
Edit: oishan siitä varmaan ihan nätti tullut jos edes käynnistyisi :( nyt v*tuttaa ja pahasti!!!
Onko komponentit jossain vaiheessa olleet jo käytössä, eli testattu vakiona? Virrat selvästi menevät päälle, mutta tapahtuuko mitään muuta?

(todennäköisesti kannattaa nukkua yön yli ja alkaa debugata vasta tuoreilla aivoilla, ei yötä vasten)
 
Liittynyt
30.11.2018
Viestejä
147
Kaikkea ilmaa ei kannata loopista edes koittaa poistaa. Jos ilmaa ei ole yhtään, lämpölaajeneminen saattaa tuottaa hassuja yllätyksiä.

Sen verran vähän ilmaa ettei pumppu joudu nostamaan vettä ilmaan, muutoin se joutuisi nostamaan ylämäkeen.
Ei taida noiden pumppujen teho riittää ilman että takaisinkierrossa on vettä yhtä korkea patsas, jolloin se paluupuolen vesimassa kumoaa toisella puolella olevan veden painon.
 
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
534
@sheikkki Näenkö väärin vai onko tuo 24pin emonvirtaliitin irti pikkuse, eikä pohjassa asti. Kuvasta kun äkkiä katoin niin näyttäis et kanittais liitin eli ns. jää rako.
 
Liittynyt
29.10.2022
Viestejä
1 886
Onko komponentit jossain vaiheessa olleet jo käytössä, eli testattu vakiona? Virrat selvästi menevät päälle, mutta tapahtuuko mitään muuta?

(todennäköisesti kannattaa nukkua yön yli ja alkaa debugata vasta tuoreilla aivoilla, ei yötä vasten)
Siis kun ei lähde virrat päälle. Emon valo ja tuulettimien valo syttyy, thats it. Edes pumppu ei lähde silloin pyörimään, eikö tuulettimet, ei tapahdu mitään. Helkkarin kallis pöytävalo vaan. Otin myös nuo cablemodin jatkot pois, ei vaikutusta. Ja siis emosta siis tosiaan tuolla emopuolella laitoin että tuo palikka on revennyt irti, AM5-emolevyt

Ei tarvinnut ku sormi tai rystynen vähän osua. Onko se oikeesti tää nykyajan emojen laatu? Pitää varmaan jatkaa tuolla emopuolella, luulen että kaikki tulee väittää user erroria. Vaikka Edes työkalujen kanssa tuolla sohi kuin emo kiinni ja blokki. Ja osaa olla tarkka.

Edit: voiko kerran loopissa olleen nesteen käyttää uusiksi?
 

The Groke

Kärttyinen mörkö
Tukijäsen
Liittynyt
25.01.2021
Viestejä
869
Sen verran vähän ilmaa ettei pumppu joudu nostamaan vettä ilmaan, muutoin se joutuisi nostamaan ylämäkeen.
Ei taida noiden pumppujen teho riittää ilman että takaisinkierrossa on vettä yhtä korkea patsas, jolloin se paluupuolen vesimassa kumoaa toisella puolella olevan veden painon.
Kierron pitää olla ehjä kyllä, jo pelkästään äänen takia. Vesiputous tai pulputushan siitä muuten tulee.

Korkeuserolla on merkitystä vain täytettäessä ellei nyt ihan tyhjä ole se ennen pumppua-puoli. Vaikka olisi, niin jos pumppu jaksaa kierron täyttää niin silloinhan se tuon tarvittavan nousun saa aikaan.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 133
Mikäs nykyään on tuok EKWB:n tilanne?

Kone (toistaiseksi) ilmajäähyllä mutta jos / kun palaa kuninkaalliseen nestejäähdytykseen niin EK:n roippeita oikeastaan kaikki ni niiden liittimiä yms. tekis mieli käyttää jatkossakin.
 

The Groke

Kärttyinen mörkö
Tukijäsen
Liittynyt
25.01.2021
Viestejä
869
Joko business as usual tai konkurssi tulee ensi viikolla, riippuen kuinka paljon antaa painoa Steven Sensaatiouutiset -viihteelle.
 
Liittynyt
14.05.2021
Viestejä
879
1) en saa kuvasta kunnolla selvää mutta näyttäis että CPU blokin liitännät on väärinpäin (EK tosin kyseessä niin ei tiedä vaikka lämpotilat paranis ku laittaa väärinpäin :D)
2) onko muistit kunnolla pohjassa?
3) oiskohan menny CPU/emo rikki samassa rytäkässä ku kiristelit CPU blokista ruuvit hajalle?
 
Liittynyt
29.10.2022
Viestejä
1 886
1) en saa kuvasta kunnolla selvää mutta näyttäis että CPU blokin liitännät on väärinpäin (EK tosin kyseessä niin ei tiedä vaikka lämpotilat paranis ku laittaa väärinpäin :D)
2) onko muistit kunnolla pohjassa?
3) oiskohan menny CPU/emo rikki samassa rytäkässä ku kiristelit CPU blokista ruuvit hajalle?
1) ne on vierekkäin blokissa ne reiät, ja ohjeen mukaan vasemmasta sisään. Se on siis 2:lla 90 asteen mutkalla siellä kiinni :)
2) kyllä on :)
3)Sähköruuvarilla ne kiristin ni ei siinä paljoa käsi heilunu vaikka ruuvit anto periksi.

Edit mulla siis blokki niinkuin tuo ylempi.
Ja oha ne väärinpäin silti :/ no pitää huomenna vaihtaa :)

Screenshot_2024-05-30-16-49-06-95_439a3fec0400f8974d35eed09a31f914.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.10.2022
Viestejä
1 886
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.12.2016
Viestejä
152
Sitä minä käytinkin, tuo nyt on vaan kuvaa varten et vähän edes valoa :)

Edit, mulla ei edes tuleettimet lähde käyntiin tolla, eikä kyllä siis muutenkaan :/
Höh kökkö homma, konetta on kyllä työlästä debugata vesijäähyn kanssa. Kaapelit, poweri, jne. on varmaan katsottu kymmeneen kertaan?

Näillä oireilla itse veikkaisin damagea emossa/prossussa. Testaa ilmajäähyllä ilman näyttistä?
 
Liittynyt
29.10.2022
Viestejä
1 886
Höh kökkö homma, konetta on kyllä työlästä debugata vesijäähyn kanssa. Kaapelit, poweri, jne. on varmaan katsottu kymmeneen kertaan?

Näillä oireilla itse veikkaisin damagea emossa/prossussa. Testaa ilmajäähyllä ilman näyttistä?
Damage tiedossa jo, siitä maininnut tässäkin ryhmässä ja siitä jo tietoa valmistajalla asti. Uusi emo tulee huomenna. Mietin vielä tuota virtausjärjestystä kun tuntuu että joku mätti, kun virtausmittari ei pyörinyt, muutama kupla siellä kyllä heilu, ja äsken kokeilin meisselillä sitä niin kyllä se pitäisi pyöriä. Koko looppi kyllä täyttyi, joten kai se kierti kaiken läpi. Jos gpussa lukee in ja out, samat pätee jos liittimet vaihtaa toiselle puolelle? Tuo cpu nyt oli ihan oma moka et väärinpäin, kyllä ne siihen mallasin oikeisiin paikkoihin tyhjänä. Mutta niinku sanottu, kannattaa kaikki tarkistaa ehkä kolmannenkin kerran jos koko päivän taivutellut putkia ja sovitellut ym.. ja nukkua.
 
Liittynyt
23.12.2016
Viestejä
152
Damage tiedossa jo, siitä maininnut tässäkin ryhmässä ja siitä jo tietoa valmistajalla asti. Uusi emo tulee huomenna. Mietin vielä tuota virtausjärjestystä kun tuntuu että joku mätti, kun virtausmittari ei pyörinyt, muutama kupla siellä kyllä heilu, ja äsken kokeilin meisselillä sitä niin kyllä se pitäisi pyöriä. Koko looppi kyllä täyttyi, joten kai se kierti kaiken läpi. Jos gpussa lukee in ja out, samat pätee jos liittimet vaihtaa toiselle puolelle? Tuo cpu nyt oli ihan oma moka et väärinpäin, kyllä ne siihen mallasin oikeisiin paikkoihin tyhjänä. Mutta niinku sanottu, kannattaa kaikki tarkistaa ehkä kolmannenkin kerran jos koko päivän taivutellut putkia ja sovitellut ym.. ja nukkua.
Jees, jotenkin meni ohi tuo viesti :thumbsup:

GPU:ssa juu voi vaihtaa liittimet toiselle puolelle. Itsekin taivutin CPU putket väärin päin viimeksi distro looppia kasatessa... ja olin vielä aiemmin katsonut että ne muka menee oikein, mutta jotenkin oli virtaussuunta mennyt sekaisin sitten kun lähti taivuttamaan.
 

Zimeon

Chairman Meow!
Tukijäsen
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
353
Tänään lähti iso nippu alphacool osia tilaukseen. Pari radia, pumppu+säiliö, nippu liittimiä ja putkea ja tietty näytönohjain ja CPU blokki. Rahaa upposi taas ihan riittävästi mut eiköhän tästä saa osia pitkäksi aikaa. Jännittää miten saa mahtuu tähän Cubeor koteloon sit oikeasti kun tekee. Ensimmäinen custom loop build täällä :)
 
Liittynyt
29.10.2022
Viestejä
1 886
Miten vpp apex pumpusta saa säädettyä kierroksia tai nähtyä edes millä kierroksilla käy? On kokeiltu cpu pump ja system fan1 mut aina missä on ni näytttää 0rpm joka paikassa..
 

The Groke

Kärttyinen mörkö
Tukijäsen
Liittynyt
25.01.2021
Viestejä
869
Mulla se kyllä tottelee säätöjä ja raportoi rpm:n kiltisti quadrolle, eli PWM toimii niin kuin sen pitäisi.

Ethän sattunut missään vaiheessa kytkemään sen pwm -kaapelia "vähän ohi" eli vääriin nastohin? Itse grillasin yhden D5:n rpm mittauksen tuolla tempulla. Pumppu säätyy ja toimii normaalisti, mutta rpm näyttää nollaa.
 
Liittynyt
29.10.2022
Viestejä
1 886
Mulla se kyllä tottelee säätöjä ja raportoi rpm:n kiltisti quadrolle, eli PWM toimii niin kuin sen pitäisi.

Ethän sattunut missään vaiheessa kytkemään sen pwm -kaapelia "vähän ohi" eli vääriin nastohin? Itse grillasin yhden D5:n rpm mittauksen tuolla tempulla. Pumppu säätyy ja toimii normaalisti, mutta rpm näyttää nollaa.
en mutta yhtä 4 pinnistä jatkoa käytin kun tuossa pirun lyhyt tuo piuha. nyt se on sys_fan2:sessa mikä on tossa kylessä, mut ei mitään:hmm: tasaseen pyörii koko ajan, ja eka oma looppi, niin silmämääräisesti en ainakaan osaa sanoa :(
 
Liittynyt
29.10.2022
Viestejä
1 886
Mulla se kyllä tottelee säätöjä ja raportoi rpm:n kiltisti quadrolle, eli PWM toimii niin kuin sen pitäisi.

Ethän sattunut missään vaiheessa kytkemään sen pwm -kaapelia "vähän ohi" eli vääriin nastohin? Itse grillasin yhden D5:n rpm mittauksen tuolla tempulla. Pumppu säätyy ja toimii normaalisti, mutta rpm näyttää nollaa.
Fan controllissa näkyy tuolla alempana system fan 2. Painaa täysiä näköjään koko ajan, Enkä sitä pääse ainakaan tuosta muuttamaan. Pitää kattoo jos biosista pääsisi.

tuuletin.jpg
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
244 587
Viestejä
4 266 300
Jäsenet
71 535
Uusin jäsen
Zukab

Hinta.fi

Ylös Bottom