4x200mm noctuat on kiinni tollasessa Splitty9 mikä jo linkattiinkin. Se on sit kiinni quadrossa joka on koneen sisällä. Splitty olis tohonkin toimiva, mut kannattaa varmistaa et riittääkö toi 5A niille sun tuulettimille. Pujmput on mulla koneen sisällä niin mulla menee vaan yks 4-pin PWM kaapeli morasta koneeseenMORA:lla/ ulkoisella tasolla jäähdyttelijät; miten ootte tuulettimet ja virrat hoitaneet?
Mulla on tulossa MORA:n kylkeen Heatkillertube D5 vario-pumpulla(watercoolin).
Tuulettimia on 9 kpl ja niissä on argb liittimet, mahdollista ketjuttaa(fractal aspect).
Lisäksi mietin, että olisin kiva laittaa MORAan g1/4 lämpötilamittarit sisään ja ulos lähtevälle vedelle.
Eli tuonne kotelon ulkopuolelle tarttee virrat 9 tuulettimelle, argb:n, molex pumpulle ja mahdollisesti 2 lämpötilamittarin johtoa.
Aqua Computerin QUADRO ottaisi kaiketi tuulettimet ja lämpötilat vastaan, mutta vaatii sitten toisen molexin? Riittääkö pumpulle ja QUADROlle virtalähteestä yksi johto ja joku y-haaroitin josta molemmat saa virran?
QUADRON toinen ongelma on argb. Siinä on vissiin joku rgbpx liitin enkä tahtonut löytää sopivaa johtoa sen ja tuulettimien argb liittimen väliin?
Edit. Nyt heti itselle vastaten löysin tämän: Aqua Computer RGBpx adapter for components with motherboard header -adapteri - 4,90€
Tämän kanssa tarttee RGBpx johdon QUADRO:sta tähän ja tuulettimet toiseen päähän kiinni? Kestääkö QUADRO:n yksi RGBpx liitin kaikkien 9 tuulettimen argb:t?
Vai olisiko syytä vetää vielä argb hubi tuonne ulos (taas virrat sille?) ja uusi johto koneen ja MORAn väliin? Tai kaksi kun myös argb johto emolevyyn.
Ihan turha ottaa veden lämpötilaa morasta. Ota lähempää konetta, vaikka siitä kohdasta mistä vesi tulee ja lähtee sisään. Sama lopputulos, helpompi laittaa piuhat. Siihen hommaan käy vaikka tää
Melkeen ite joo toteuttaisin ton silleen et Quadro ja toi Splitty9 Moraan kiinni. Voi vetää splitterikaapelillakin ne tuulettimet mut veikkaan et ton splittyn kanssa tulee nätimmän näkönen. Yhestä virtalähteen molexista joo riittää virrat molempaan sekä pumppuun että quadroon. Mulla on yhessä molexissa kiinni kaks pumppua ja ei oo vielä ainakaan räjähtäny. Quadron kanssa sit sun pitää ottaa huomioon se et jotenkin pitäs saada se USB-kaapeli vedettyä koneeseen, mut niitä saa mun tietääkseni pidempiä, tais olla 5-pin se liitin mikä on quadrossa.
Toi RGB voi kans olla sellanen homma et kannattaa miettiä kans et onko tarpeellinen vai ei, enemmänkin sen kannalta et minne sen moran kelasit sijoittaa. Jos menee jonnekkin pöydän alle näkymättömiin niin varmaan menee vähän hukkaan sit ne valot?
Ja sit toki se kans et jos sulla on 420 mora niin en keksi yhtäkään hyvää syytä laittaa yheksää tuuletinta kiinni niitten 4x200mm noctuoiden sijasta. Ne noctuat on samalla hiljasimmat että tehokkaimmat tuulettimet mitä tohon vehkeeseen saa kiinni. Toki sit jää valot pois suoraan et jos se mora menee johonkin näkyvälle paikalle ja ne haluut ne valot siihen niin sit ei toki oo kovin toimiva ratkasu.