CS2, satunnaiset lagipiikit (200+ ms), Radeon RX 6600

Liittynyt
24.04.2020
Viestejä
58
Jonkinaikaa on ollut otsikossa mainittua ongelmaa eli vaikka peli toimii ihan hyvillä fps:llä (1080p resolla) ja nettiyhteys on ihan vakaa (puhelimen kautta jaettu netti tosin) niin satunnaisesti peli pätkäsee melko rankasti ja oikeassa yläkulmassa viiveeksi ilmoitetaan jopa yli 200ms. Tuollaisten piikkien jälkeen peli kuitenkin normalisoituu nopeasti ja toimii taas.

Radeon Softwaren poistamista ja uudelleenasennusta olen kokeillut, sitä ennen DX shader cachen poistoa sekä ajureista että Windowsin omilla työkaluilla, molemmat taitanee poistaa samat tiedostot? Kokeiltu kuitenkin. Vsynciä, Anti-Lagia yms. asetuksia myös kokeiltu säädellä.

Peli ei alunperin käyttäytynyt noin eli jotain lienee mennyt päivityksessä huonommaksi, ovatko muut Techbbs ja RX 6600 käyttäjät törmänneet samaan ongelmaan? Koneella ei oikein pelata muita uusia pelejä, Doom Eternal on alusta asti toiminut ongelmitta ja kun testiksi pelasin niin toimii edelleen. Pingi noille CS palvelimille ei ole mikään mahdottoman suuri, sellaista tasoa mitä tältä yhteydeltä voinee odottaa joten en usko että tuo netistä pitäisi johtua vaan softaongelma olisi kyseessä.

Ryzen 5950x
16gt
RX 6600
Corsair RM750x

CS:n olen koittanut myös käynnistää -threads komennolla esim. 8 threadilla. Ryzen Masterin Game Modea rn tosin ole vielä kokeillut, jotain asetusta piti vielä muuttaa Biosista että tuo toimii ja kone pitää käsittääkseni käynnistää pelitilaan. Jos tuo on ratkaisu niin sinänsä ikävää että puolet prossusta pitää deaktivoida jotta homma toimii, joskin olihan tuo koneen käyttöä ajatellen väärä ostos alunperinkin.

Onko ideoita mitä vielä kokeilla vai täytyneekö odottaa että Valve fiksaa? Testasin tällä samalla netillä ja toisella hitaammalla koneella (näyttis GTX 660) ja ei siinä ollut tuollaisia piikkejä, pientä viivettä toki välillä.
 
Kuulostaa kyllä kovin samanlaiselta, mitä mulla tulee hunt: showdownissa. Meilläkin hyvä netti (5g), joka antaa vakaata 400-600 megan nopeutta. Silti vain jossain kohtaa joskus pingit pomspahtaa hetkellisesti 200-300 huitteille, joka aiheuttaa aina kuminauhamaisen pajautuksen ukon liikkeissä. Veikkaan, että näitä pingipiikkejä tulee aina kun yhteys vaihtaa taajuudelta toiselle (tulee siis kaksi 5g verkkoa meidän suuntaan ja vaihtelee yhteyksien välillä). Tämä kaikki on vain arvailupohjaista höpinää vailla faktaa taustalla, mutta näin olen sen omalla kohdallani päätellyt ja vikojen samankaltaisuudesta johtuen uskallan veikata, että sulla vastaava syyllinen. Voit toki koittaa nvidian kortilla jos sellainen on mahdollista, mutta epäilen että tuskin korjaa tätä vaivaa.
Edit. Olitkin jo kokeillut nvidian kortilla. Ovatko koneet samassa tilassa vieretysten vai olisiko mahdollista, että puhelin saa paremman yhteyden verkkoon tämän vanhemman koneen läheisyydessä. Meillä päin 5g tuntuu ainakin olevan melko tarkka, että vastaanotin on oikeassa kohdassa
 
Joo nuo kaksi konetta olivat samassa huoneessa testauksen aikana. Asun aika lähellä mastoa joten 4G -signaali on aika hyvä tässä mutta tietenkään mobiilinetti ei ole se paras vaihtoehto, aiemmin tällaisia piikkejä ei tosin ole ollut.

Peliä en itseasiassa ole kokeillut asentaa uusiksi mutta Steamista olen tehnyt tiedostojen eheystarkistuksen jonka mukaan ei ongelmia, ehkä tuon uudelleenasennuksen voisi tehdä jossain vaiheessa.

Googlella löytyi juttua että Radeonien ajureilla olisi suurtakin vaihtelua eli joillain uudemmilla toimivuus huonontuu jopa. Itsehän olen kyllä asennellut aina sen uusimman jos sellainen on saatavilla mutta ei ehkä pitäisi jos homma toimii eikä uusien julkaisutietojen mukaan mitään omaan käyttöön liittyviä parannuksia ole muutoslokissa. CS:ääkin on kyllä viimeaikoina päivitetty suhteellisen tiheään.

Tuohon Nvidia koneeseen peli kyllä asennettiin paljon myöhemmin, Radeon -koneessa käynnistyskuvakkeeseen jäi vielä lukemaan CSGO eli asennuksesta on aika kauan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
255 643
Viestejä
4 442 782
Jäsenet
73 588
Uusin jäsen
JPEEE

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom