cs2 kaatuilee amd näyttiksellä

Morjesta

Kasailin juuri uuden pelimyllyn ja kaikki toimii hienosti jos cs2 kaatuilua ei lasketa. Raskaammat pelit kuten Hogwarts legacy ja Jedi survivor pyörivät ongelmitta.

Cs2 kuitenkin kaatuu yleensä muutaman minuutin jälkeen menemällä mustaan ruutuun varoittamatta ja sen jälkeen sulkeutuu. Windowsin loki viittaa näytönohjaimen ajureihin.

Speksit:
Ryzen 7 9700x
Sapphire RX 7800XT Pure
32gb Kingston fury beast ddr5
Msi b650m gaming plus wifi
Gigabyte ud850m 850w

Näitä olen jo yrittänyt:
-Bios päivitetty uusimpaan versioon
-Näyttiksen ajurit on uusimmat (testattu myös vanhemmalla versiolla)
-Chipset ajurit päivitetty
-Muistit testattu useaan otteeseen
-Lämmöt ok
-Rekisteristä säädetty TdrDelay

Kaikki muut pelit tosiaan toimivat hienosti joten vaikuttaisi olevan joku cs2 spesifinen ongelma ilmeisesti melko yleistä amd näyttiksien kanssa. Harmittaa kun muuten niin tehokas kortti.

Onko kenelläkään vinkkejä/kokemuksia?

Viimeksi muokattu:
Mulla ei ollut 6800XT kanssa mitään ongelmia, mutta nyt uuden 7900XTX kanssa kaatuilee kaikista herkimmiten peleistä mitä itse pelaan.
En itse ole koittanut mutta tuli nyt mieleen että voisiko olla Antilag 2 kanssa jotain tekemistä, kun ainut mikä itsellä muuttunut setupissa. Otan itse sen nyt pois ja seurailen jos jotain vaikutusta.
Kokeile samaa ja ilmoile onko vaikutusta?

Mulla ei ollut 6800XT kanssa mitään ongelmia, mutta nyt uuden 7900XTX kanssa kaatuilee kaikista herkimmiten peleistä mitä itse pelaan.
En itse ole koittanut mutta tuli nyt mieleen että voisiko olla Antilag 2 kanssa jotain tekemistä, kun ainut mikä itsellä muuttunut setupissa. Otan itse sen nyt pois ja seurailen jos jotain vaikutusta.
Kokeile samaa ja ilmoile onko vaikutusta?
Ei vaikuta ainakaan mun tapauksessa tuo :(

Itellä siis kaikki muut pelit pysyy pystyssä 1050mV, mutta CS2 vaatii 1100mV ettei kaadu.
Onko sulla kellotettuna/alikellotettuna näyttis?

Itellä siis kaikki muut pelit pysyy pystyssä 1050mV, mutta CS2 vaatii 1100mV ettei kaadu.
Onko sulla kellotettuna/alikellotettuna näyttis?
Vakiokelloilla tällä hetkellä. Pitää varmaan kokeilla alikellotusta, onkohan tuo adrenalinen valmis alikellotusprofiili mistään kotoisin?

Kun asensit näytönohjain ajurit uudelleen teitkö ddu ohjelmalla ajuripoiston safemode tilassa?
Windows loki ei aina ole oikeassa omien kokemusten perusteella.
Kannattaa myös muistit testauttaa että ovatko vakaat kun usein pelatessa näytönohjain lisää lämpötilaa koteloissa reilusti riippuen miten ilmanvaihto on tehty.
Muistitestaus vie aikaa eli kannattaa vaikka yön yli pyörittää jos mahdollista
Myös prossun pbo voi tila voi tilapisesti poistaa käytöstä ja katsoa onko jotain vaikutusta.

Kun asensit näytönohjain ajurit uudelleen teitkö ddu ohjelmalla ajuripoiston safemode tilassa?
Windows loki ei aina ole oikeassa omien kokemusten perusteella.
Kannattaa myös muistit testauttaa että ovatko vakaat kun usein pelatessa näytönohjain lisää lämpötilaa koteloissa reilusti riippuen miten ilmanvaihto on tehty.
Muistitestaus vie aikaa eli kannattaa vaikka yön yli pyörittää jos mahdollista
Myös prossun pbo voi tila voi tilapisesti poistaa käytöstä ja katsoa onko jotain vaikutusta.
Juu, epävakailla muisteilla saa kaikenlaisia erikoisia ongelmia aikaan. Ja jos se epävakaus on siinä rajoilla se saattaa näkyä vain yhdellä pelillä kuten esim itselläni aikoinaan oli.

Ja AP:lle tiedoksi, että se muistien epävakaus ei välttämättä tarkoita sitä, että ne ovat rikki. Esim itselläni bios päivitys korjasi ongelman eli aiemmalla biosilla CPU ei ihan saanut ajettua niitä muisteja vakaasti oikeilla kelloilla

Kannattaa myös kokeilla sulkemalla KAIKKI ylimääräinen softa mikä pyörii taustalla. Hiiren, äänen yms. mikä tahansa mikä mikä ei ole oleellista pelin pyörittämiseen.

Näillä voi olla negatiivisia vaikutusta amd:n näytönohjaimien toimivuuteen joissakin peleissä.

Juu, epävakailla muisteilla saa kaikenlaisia erikoisia ongelmia aikaan. Ja jos se epävakaus on siinä rajoilla se saattaa näkyä vain yhdellä pelillä kuten esim itselläni aikoinaan oli.

Ja AP:lle tiedoksi, että se muistien epävakaus ei välttämättä tarkoita sitä, että ne ovat rikki. Esim itselläni bios päivitys korjasi ongelman eli aiemmalla biosilla CPU ei ihan saanut ajettua niitä muisteja vakaasti oikeilla kelloilla
Joo, bios päivitys ja uusimmat ajurit on ensimmäinen asia mitä kannattaa tehdä.

Kannattaa myös kokeilla sulkemalla KAIKKI ylimääräinen softa mikä pyörii taustalla. Hiiren, äänen yms. mikä tahansa mikä mikä ei ole oleellista pelin pyörittämiseen.

Näillä voi olla negatiivisia vaikutusta amd:n näytönohjaimien toimivuuteen joissakin peleissä.
Muistelen, että joissain tapauksissa myös Steamin overlay on aiheuttanut jollain peleillä ongelmia

Testasin vanhalla gtx 1070 ja kaatuilu loppui heti. Varmaankin lähtee kortti palautukseen ja 4070 tilalle.

Kannattaa huomioida ettei Gigabyte ud850m 850w virtalähde ole sieltä parhaasta päästä.

Statistiikka

Viestiketjuista
269 822
Jäsenet
76 483
Uusin jäsen
EeroPi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom