Crytekin Neon Noir -demo toteuttaa reaaliaikaista säteenseurantaa ilman DXR-kiihdytystä

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 044
Tuo on DirectX 11 -rajapinnalla, mikä automaagisesti parantaa NVIDIAn asemia vrt AMD. Jotkut B3D:lla epäilivät että erilliset INT32-yksiköt ja paremmat satunnaishaut muistiin antaisivat Turingille myös etua, mutta tästä ei ole vielä spekulaatiota kummempaa dataa. Parempi käsitys saataneen, kun CryTek päivittää mukaan DirectX 12- ja Vulkan-rajapintojen tuen, samaan syssyyn voitaisiin hyödyntää async computea mikä parantaa AMD:n asemia ainakin Pascaliin ja vanhempiin NVIDIAn arkkitehtuureihin verratuna, mutta ei välttämättä Turingiin
Tosin nuohan sanoivat, jotta RTX:n kanssa päästäisiin paljon suurempaan nopeuteen. Jos tuohon tulee DX12 tuki, niin tekevätköhän sitten samalla RTX tuen...(eli käyttävät DX12:sta ominaisuuksia oikeasti. Muutenhan tuo cryteckin viritys vanhenee käteen, kun AMD:kein käy jossain vaiheessa tukemaan DX12:sta kunnolla tuon suhteen ja Nvidia julkaisee vielä nykyistäkin huomattavasti nopeamman raudan..
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 449
Tosin nuohan sanoivat, jotta RTX:n kanssa päästäisiin paljon suurempaan nopeuteen. Jos tuohon tulee DX12 tuki, niin tekevätköhän sitten samalla RTX tuen...(eli käyttävät DX12:sta ominaisuuksia oikeasti. Muutenhan tuo cryteckin viritys vanhenee käteen, kun AMD:kein käy jossain vaiheessa tukemaan DX12:sta kunnolla tuon suhteen ja Nvidia julkaisee vielä nykyistäkin huomattavasti nopeamman raudan..
Aika erikoinen näkemys että pitäisi RTX:ää tukea että käytettäisiin DirectX 12 ominaisuuksia oikeasti, kun ei sillä ole mitään tekemistä DX12:n kanssa ja vaikka tarkoittaisitkin RTX:n sijasta DXR:ää, niin se on vain yksi myöhemmin lisätty laajennos DirectX 12 -rajapintaperheeseen eikä minkään tason edellytys että sille että "ominaisuuksia käytettäisiin oikeasti"
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 044
Aika erikoinen näkemys että pitäisi RTX:ää tukea että käytettäisiin DirectX 12 ominaisuuksia oikeasti, kun ei sillä ole mitään tekemistä DX12:n kanssa ja vaikka tarkoittaisitkin RTX:n sijasta DXR:ää, niin se on vain yksi myöhemmin lisätty laajennos DirectX 12 -rajapintaperheeseen eikä minkään tason edellytys että sille että "ominaisuuksia käytettäisiin oikeasti"
Niin, se on olemassa oleva ominaisuus ja ovat todenneet, että se antaisi lisää nopeutta, joten miksi ei tehtäisi polkua sille, koska siihen ilmeisesti ollaan jokatapauksessa menossa.

Vähän on tuossa DX12:sta kanssa, niinkuin hehkutettaisiin, että ompa meillä hyvä teksturointiratkasu, muut tekevät GPU:lla, mutta meidän ohjelmamme tekee sen hitaammin prossulla ja kyllä tää nyt vain on NIIIIIIN hyvä..

Eli DX12:sta on tuo ominaisuus, joten sitä kannattaa siis oikeasti käyttää sitä kautta. Jopa ilmeisesti AMD:n korttien kanssa, kunhan saavat ulos seuraavan sukupolven joskus ensikesänä ilmeisesti..

Tietysti voi tehdä hitaasti myös CPU:lla ym kikkailuilla, muuta näen haitat paljon hyötyjä suurempana..

Jos olisivat todenneet, että tuo softaversio on ESIM RTX:ää nopeampi, mutta kun totesivat jo pitkänikaa sitten toisinpäin.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 449
Niin, se on olemassa oleva ominaisuus ja ovat todenneet, että se antaisi lisää nopeutta, joten miksi ei tehtäisi polkua sille, koska siihen ilmeisesti ollaan jokatapauksessa menossa.

Vähän on tuossa DX12:sta kanssa, niinkuin hehkutettaisiin, että ompa meillä hyvä teksturointiratkasu, muut tekevät GPU:lla, mutta meidän ohjelmamme tekee sen hitaammin prossulla ja kyllä tää nyt vain on NIIIIIIN hyvä..

Eli DX12:sta on tuo ominaisuus, joten sitä kannattaa siis oikeasti käyttää sitä kautta. Jopa ilmeisesti AMD:n korttien kanssa, kunhan saavat ulos seuraavan sukupolven joskus ensikesänä ilmeisesti..

Tietysti voi tehdä hitaasti myös CPU:lla ym kikkailuilla, muuta näen haitat paljon hyötyjä suurempana..

Jos olisivat todenneet, että tuo softaversio on ESIM RTX:ää nopeampi, mutta kun totesivat jo pitkänikaa sitten toisinpäin.
En minä siihen puuttunut olisiko se hyödyllistä ja järkevää, vaan tuohon väitteeseesi että pitäisi tukea RTX:ää (tai DXR:ää jos sitä tarkoitit) että "käyttäisivät DirectX 12:n ominaisuuksia oikeasti."
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 473
Viestejä
4 163 431
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom