Ostettu CRT/kuvaputki-näyttö: Sony GDM-FW900. Mahdollisesti viallisenakin, Pietarsaari, ≤ 460€ (ehkä myös F520)

Liittynyt
06.09.2020
Viestejä
41
Minua kiinnostaisi hankkia jompikumpi näistä Sonyn kuvaputki, eli CRT-monitoreista, tai tehdä mahd. myös vaihtokauppa toiseen CRT-monitoriini, nyt kun olen näitä kuvaputkinäyttöjä vajaan vuoden ajan harrastellut, ja oppinut niitä myös säätelemäänkin vähäsen pidemmälle. Sen myötä minulla on aika hyvä käsitys siitä, miten hyvältä nämä pystyvät vielä näyttämään, ja minkä arvoisia uskoisin niiden itselleni olevan.

Sony GDM-FW900 mallista, vähintään tyydyttävässä kunnossa uskoisin olevani valmis tarjoamaan enintään noin 460 euroa, jonka kuvittelisin olevan käyttöarvon näkökulmasta aikalailla maksimi omasta mielestä tälle mallille. Perustan tämän tarjoukseni nykyisten 21" VGA trinitronieni käyttö- ja säätelykokemuksiini, joiden perusteella uskon kyseisen mallin kuvanlaadun olevan parhaillaan tuon arvoinen minulle.

Tunnetut rebrandit/kloonit Sony GDM-FW900 mallista kiinnostaa yhtä lailla. Tunnetut tällaiset mallit ovat:
Sgi GDM-FW9011
Sun GDM-FW9010
HP A7217A

Kuitenkin tapauskohtaisesti haluan arvioida kuntoa tarpeeksi syvällisesti ennen tarkemman tarjouksen tekoa. Kiinnostanee myös, vaikka kunnossa olisikin moitteita, mahdollisesti jopa viallisenakin. Tällöin en yhtä korkeita summia pysty toki tarjoamaan, mutta riippuen tarkemmin siitä mikä monitorissa olisi vialla, saatan silti olla kiinnostunut ostamaan, joten kannattaa kysyä.

Sony GDM-F520 malli kiinnostaa hyvään hintaan vielä myös, sellaisesta uskoisin olevani valmis tarjoamaan enintään noin 260 euroa olettaen, että monitori on vähintään melko hyvässä kunnossa, ja käytön sekä kuluman määrä on vielä kohtuuden rajoissa. Tämänkin kohdalla haluaisin arvioida kuntoa kuitenkin yksilöllisesti tarpeeksi syvällisesti, ennen tarkemman tarjouksen tekemistä, kuntoon ja kulumaan kun vaikuttaa monta tekijää. Mahdolliset kloonit/rebrandit tästäkin mallista kiinnostaa, en itse tosin tunne tästä mallista yhtäkään.

Minulta löytyy omasta takaa Sony CPD-G500 sekä IBM P275 mallit, joista toisesta minun pitäisikin sitten luopua rajallisen tilan vuoksi jos toisen ym. minua kiinnostavista malleista sattuisin löytämään. Tilapäisesti mahtuu 1 monitori tänne kyllä lisää vielä, jos nopealla aikataululla täytyisi kauppa tehdä. Voin toisen näistä omistani vaihtaa, tai myydä sitten myös erikseen eteenpäin. Lisätietoja tarkemmin voi myös kysellä vaikka yv:llä näistä omista malleistani, säädelty jo laajasti ainakin molempia.

Liikun muissa asioissa melko usein jokatapauksessa välillä Pietarsaari-Kiuruvesi. Mahdollisesti Rovaniemellekin tulee mahdollisuus mennä joskus käymään muutenkin, ehkä myös yksi kerta Turkuun lähikuukausina. Kannattaa silti kysyä, jos sinulta löytyy ym. mallinen monitori mistäpäin tahansa Suomea.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.09.2020
Viestejä
41
Nosto nro.4 ja olen senverran hullu, että nostin maksimibudjettia vielä kympillä.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
132
Gdm-fw900 löytyy. BNC kaapeliki taitaa olla vielä tallessa. Voisin kattoa saanko konetta kasaan mistä saisi signaalin tuohon. Asun taivalkoskella
 
Liittynyt
06.09.2020
Viestejä
41
Nosto nro.5, kiinnostus hiukan enemmän kohdentunut minulla nyt FW900 malliin, päivitetty ilmoitus sen mukaisesti. Hyvään hintaan F520 kiinnostaisi kuitenkin myös vielä. Myöskään varmuutta ei ole vielä, haluaako Nizi myydä omaansa.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 151
Tää ei ole ehkä sopivin ketju kysymykselle ja pahoittelut etukäteen siitä, mutta silti pakko kysyä miksi ihmeessä haluat CRT-monitorin ja nimen omaan juuri tuon mallin? Eikös nykynäytöt ole kaikilla tavoilla parempia kuin vanhat kuvaputkinäytöt?
 
Liittynyt
06.09.2020
Viestejä
41
Tää ei ole ehkä sopivin ketju kysymykselle ja pahoittelut etukäteen siitä, mutta silti pakko kysyä miksi ihmeessä haluat CRT-monitorin ja nimen omaan juuri tuon mallin? Eikös nykynäytöt ole kaikilla tavoilla parempia kuin vanhat kuvaputkinäytöt?
On tämä aika harvinainen harrastus, mutta harvassa on nuo monitoritkin nykyään jo. FW900 on paras laajempikuvallinen (15,6:10,0) CRT-monitori mitä on tehty. No jos jonkun OLEDin ottaa vertailukohdaksi, niin onhan siinä hyvin vähän etuja CRT:lle enää, black frame insertionit kun kehittyy OLEDeissa vielä vähän paremmaksi, niin on liiketerävyyskin vihdoin jo yhtähyvä CRT:n kanssa. OLEDit kärsii enää sitten kiinteiden pikselien ongelmasta, tarkoittaen että natiiviresoluutio on ainut joka näyttää niillä hyvältä, eli 4K, raskaimmilla peleillä se edelleen voi olla liikaa. Kaikessa muussa ominaisuuksissaan kyllä parempia tai samanvertaisia ainakin mitä CRT:t. Sitten kun tulee variable refresrate tuki BFI:n kanssa OLEDeihin, tai blurbuster certifioituna, ja saa väh. 32" kokoisen ruudun max. tonnilla, niin olen kyllä jo valmis siirtymään. Siihen lienee vielä pari vuotta tosin. LG C2 vaikuttaa aika hyvältä jo, en tiedä täyttääkö se näitä vaatimuksiani tosin.

Kuitenkin, tuon arvoinen koen että sillävälin olisi FW900:n kuvanlaatu parhaimmillaan mulle, kunhan on senverran hyvässä kunnossa vielä, että saa kalibroitua tavoitekirkkauksiinsa yms.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.09.2020
Viestejä
41
Nosto nro.6, edelleen vailla ja kiinnostaa vielä. En myöskään vieläkään tiedä, haluaako Nizi monitoriaan myydä vai ei...
 
Liittynyt
06.09.2020
Viestejä
41
Monitori on tullut vihdoin kotiin, ja kalibroitunutkin jo aika erinomaisen näköiseksi! Kiitos @Nizi vielä hyvistä kaupoista!
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 580
Viestejä
4 204 948
Jäsenet
70 920
Uusin jäsen
Bruski

Hinta.fi

Ylös Bottom