Crimson Desert PC, PS4, Xbox One, PS5, Xbox Series X/S (20.3.2026)

Volume 1 on pistetty youtubeen 75 kpl (270min)
Tuli semmonen wtf fiilis, että onko tässä pelissä musiikkiakin :lol: Mieleen ei ainakaan ole jäänyt kuin alun latausruudun musiikki.

Edit. Tähän voi toki vaikuttaa se kun olen isyyslomalla ja pelailen lähinnä silloin kun vauva nukkuu ja pakko pitää äänet aika hiljaisella.
 
Tuli semmonen wtf fiilis, että onko tässä pelissä musiikkiakin :lol: Mieleen ei ainakaan ole jäänyt kuin alun latausruudun musiikki.

Edit. Tähän voi toki vaikuttaa se kun olen isyyslomalla ja pelailen lähinnä silloin kun vauva nukkuu ja pakko pitää äänet aika hiljaisella.
Melkein joka alueelle ja tilanteelle oma musiikinsa.
Ehkä ainut mikä porautui jo kallon läpi oli leirin musiikki ja hernandin myyjien pillin soitto miltä annettiin vähän armoa ja se poistettiin :D

jos on vielä ikävä niin tuolta
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=JsBR11tBDWg
 
Itse juuri painotin vähän enempi pääjuonta, jotta ei tuota ähkyä pääse tulemaan. Tässähän voi juonen jälkeen jäädä puuhailemaan mitä ikinä haluaa, jos vielä intoa riittää. Tai tehdä niinkuin minä ja ottaa taukoa ja palata sitten kun siltä taas tuntuu
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://youtu.be/b3qz8bn8yNM?is=d6GCybFsFxcHOOd7


Katselin tässä äsken tällaisen videon. Avaa todella hyvin kaiken, mikä on muuttunut. Varsinkin eka 10 minuuttia tuo esiin aivan loistavat muutokset Greymane campin ja inventoryn storage-osioihin sekä omaan taloon.
 
Katselin juuri tuota oma talo systeemiä. Sinne sai laitettua vaatekaapin niin voi heittää 100 kpl edestä varusteita pois säilytysarkusta, Ruuat ja muut sai omaan jääkaappiin sekä kerättävälle tavaralle oma romukoppansa mineraalit ynm.
Korut, aseet ja abys gearit jäi arkkuun, mutta helpottaahan tuo. 640/1000 arkulla ja 240 hahmon inventaariolla pärjäsi helposti.

Aika pimeä tuolla talossa tuli kun aurinko laski. Pitää lähteä varastelemaan kynttilöitä kirkosta.
 
Viimeksi muokattu:
Katselin juuri tuota oma talo systeemiä. Sinne sai laitettua vaatekaapin niin voi heittää 100 kpl edestä varusteita pois säilytysarkusta, Ruuat ja muut sai omaan jääkaappiin sekä kerättävälle tavaralle oma romukoppansa mineraalit ynm.
Korut, aseet ja abys gearit jäi arkkuun, mutta helpottaahan tuo, mutta 640/1000 arkulla ja 240 hahmon inventaariolla pärjäsi helposti.

Aika pimeä tuolla talossa tuli kun aurinko laski. Pitää lähteä varastelemaan kynttilöitä kirkosta.
Vaatekaappeja saa myös lisää, niin siitä tulee aina +100.
 
Vaatekaappeja saa myös lisää, niin siitä tulee aina +100.
Onko tuolla talo mekaniikalla muita käytännön hyötyjä.
Katselin että soppa kattilan pysty laittaa ja tehdä suklaata kunhan kaakao puut on valmiita.

On aika tyhjän näköistä kun myin aina kaikki rihkamat mitä sai tehtävistä palkinnoksi mitä olisi voinut pommitella kalusteiden päälle.

muok. yhellä videolla näin cauldron nurkassa missä voisi tehdä elixiirejä, värejä ynm mutta en ole tuollaista vielä löytänyt.
 
Viimeksi muokattu:
Tämä peli tuli itselleni hieman puskista, kun ensimmäistä kertaa törmäsin tähän kuukausi sitten ja imaisi kyllä aika hyvin mukaansa. Ei ole tämän tyyppisiä yksinpelejä tullut seurattua ja pelailtua kauheasti aiemmin.
Toissapäivänä tuli pelailtua päätehtävät loppuun ja eilen siirryttyä Pailuneen. Tunteja takana ehkä 250 (peli jäänyt taustalle monena päivänä, niin Steamin lukemaan ei oikein ole luottamista).
Alkuun oli hieman hakemista näppäimien kanssa, mutta kyllä ne aika hyvin alkoi löytymään vaikka parissa päivityksessä muuttuikin ja joutui hieman säätämään. :)
Kovasti kyllä pitänyt tästä pelistä ja ei tuossakaan ajassa ole joka paikkaan ehtinyt vielä tutustumaan. Alkuun tuli pelaitua sword+shield ja sitten menty dual wieldillä.
Täytyy alkaa virittelemään grindaussettejä seuraavaksi ja varmaan suunnilleen alue kerrallaan sivutehtäviä tehden.
Tuo varastojen muutos oli kyllä hyvä, ei mene aika varastonhallintaan vaan voi keräillä romppeita.

Nyt All Knowledge 54% 1592/2900 ja tavoitehan se toki olisi saada 100%, mutta aika näyttää.
 
Onko tuolla talo mekaniikalla muita käytännön hyötyjä.
Katselin että soppa kattilan pysty laittaa ja tehdä suklaata kunhan kaakao puut on valmiita.

On aika tyhjän näköistä kun myin aina kaikki rihkamat mitä sai tehtävistä palkinnoksi mitä olisi voinut pommitella kalusteiden päälle.

muok. yhellä videolla näin cauldron nurkassa missä voisi tehdä elixiirejä, värejä ynm mutta en ole tuollaista vielä löytänyt.
Katsoitko tuota videota? Siin oli alle 10 minsaa alusta selitetty tärkeimmät. Mul o peli talon osalta vielä kokematta (90h mittarissa), joten siksi viittaan tuohon videoon.
 
Katsoitko tuota videota? Siin oli alle 10 minsaa alusta selitetty tärkeimmät. Mul o peli talon osalta vielä kokematta (90h mittarissa), joten siksi viittaan tuohon videoon.
6min paikkeille katselin ja sitten skippailin läpi kun toistetaan samaa mitä patch noteista löytyy. Ehkä missasin jotain, mutta pää tarina on jo pelattu läpi tällä "rikkinäisellä" versiolla ja aavikon sivutehtävät vielä jäljellä.

Tuo Roll/Evade näppäimen päittäin vaihtaminen ohjaimella on kyllä loistava QoL lisäys. Toivoin tuota jo alusta asti että voisi vaihtaa ja lisäsivät vielä vaihtoehdon pitää nappia pohjassa.
Nyt kun painaa B kerran niin hahmo tekee väistön ja kun pitää pohjassa niin tapahtuu roll :kippis:
 
Jos jotain kiinnostaa tarina enemmän niin...

Axiom Archive kirjaston 3. kerroksesta löytyy 6 voluumia kirjoja joista selviää mitä nuo "107" merkkaukset tarkoittaa joita on saattanut tulla vastaan kun tutkii paikkoja lampulla.
Kaikki Abykset pitää olla tehtynä ja yhdistettynä toisiinsa jotta nuo kirjat ilmestyy.
 
Onhan tämä semmoinen keskiaikafantasiakylänrakennustaistelukävelysimulaattori että oksat pois. Ei lopu vaikka jo vähän haluaisi. Kai tässä on jo 300 tuntia pyöritty kuin puolukka p........ ei oikein jaksa enää.
 
Onhan tämä semmoinen keskiaikafantasiakylänrakennustaistelukävelysimulaattori että oksat pois. Ei lopu vaikka jo vähän haluaisi. Kai tässä on jo 300 tuntia pyöritty kuin puolukka p........ ei oikein jaksa enää.
Vähän sama homma. Kaikki on jees mut sit tulee silti vaan loadattuu ja quitattuu hetimmiten.
 

1.05 saatavilla. Nyt voi taistella bosseja vastaan uudestaan ja viholliset valtaa paikkoja takaisin. Tuohon systeemiin keskitytään lisää tulevaisuudessa.
Täytyy vilkaista jaksaisko pelailla lisää. Tarina kun päättyy, sivutehtävät tehtynä ja abys pulmat ratkaistuna niin tuli sellainen fiilis että tämä on pelattu vaikka pelissä on paljon muutankin tekemistä.

Tuo valtaus systeemi on vakiona päällä ja viholliset ottivat useamman paikan takaisin kerralla. Nyt sitten ei voi esim rakentaa mech workereita kun sijainti on vallattuna. Pistin tuon mekaniikan pois päältä toistaiseksi.

muok. kävin putsaamassa yhden paikan Delesiyasta ja tavaroiden farmaaminen ei onnistunut. Sanoi että loot pistettiin arkkuun, mutta sähkö komponentit ynm mech osat katosivat johonkin eetteriin. rattaita, öljyä ja akkuja sai kunhan välikohtaus oli ohi.
 
Viimeksi muokattu:
Tämä peli se vaan paranee. Onneksi aloitin hitaasti ja lopetin seiska-chapterin kesken.
Etanoin vieläkin sillä tulevat päivitykset varmaan räjäyttävät pään. ;)

Tässä tuorein 22/05
 
Hyvin on ollut kyllä pelattavaa. Paljon on pelissä vielä rosoreunoja mutta näyttää siltä että kehittäjät ovat aika hyvällä tahdilla hiomassa niitä sileiksi. Sinällään tuntuu siltä että pelaa tyylipuhdasta Early Access peliä.

Isot ruusut pelille siitä että lähes kaikki ancient ruin puzzlet yms. ovat uniikkeja. Starfield oli tuon puolesta aivan hirveää kuraa kun vastaavat "temppelit" olivat kaikki suoria kopioita toisistaan vaikka niitä oli lukumäärältään yhtä paljon...

Isot risut pelille siitä että monet faction kustit ovat kopioita toisistaan. Kaikki outlaw kustit, "salapoliisi" kustit, ynnä muut alkaa tuntumaan puulta kun sama setti kusteja on jokaisella maa-alueella... Lisäksi vielä se että faction kustien takana voi olla lukittuna ihan hyvä uniikki kustilinja kun ne roska kustit siivoaa ensin pois tieltä.
 
Kysytääs täältä neuvoja. Mulla on Samsung G9 OLED näyttö 5120x1440 resoluutiolla, mutta kone ei jaksa pyörittää sillä, joten laitoin tuonne Crimson Desertin asetus tiedostoon Custom resoluution. Miten saisin niin, että kun laitan Fullscreen niin menisi keskelle ruutua? Nyt menee jonnekin sivuun. Borderlessillä onnistuu nyt jotenkuten pelata jos siirtää Windows taskbarin pois edestä.... Näytön resoluutiota vaihtaminen korjaisi asian, mutta en saa mitenkään windowsissa laitettua tuohon samaan resoluutioon kun se nykyään vaatisi rekisteriin kajoamisen...

1780555851228.png
 
Kysytääs täältä neuvoja. Mulla on Samsung G9 OLED näyttö 5120x1440 resoluutiolla, mutta kone ei jaksa pyörittää sillä, joten laitoin tuonne Crimson Desertin asetus tiedostoon Custom resoluution. Miten saisin niin, että kun laitan Fullscreen niin menisi keskelle ruutua? Nyt menee jonnekin sivuun. Borderlessillä onnistuu nyt jotenkuten pelata jos siirtää Windows taskbarin pois edestä.... Näytön resoluutiota vaihtaminen korjaisi asian, mutta en saa mitenkään windowsissa laitettua tuohon samaan resoluutioon kun se nykyään vaatisi rekisteriin kajoamisen...

1780555851228.png


Ei kait tuossa pitöisi olla mitään ihmeellistä. Ottaa näytön astuksista venytyksen/Skaalauksen koko ruudulle pois ja vaihtaa reoksi pelistä tuon 3440*1440. Silloin jää reunoille mustat palkit ja kuva on keskellä.

Edit: Vai eikö peli anna valita resoa?
 
Pelissä saan tuon reson. Ja toimii hyvin Borderless windowssa. Mutta Fullscreeniä en saa millään toimimaan niin, että kuva olisi keskellä ja oikean kokoisena. Kokeiltu Nvidia Control paanelista kaikki skaalaus asetukset läpi.
 
Pelissä saan tuon reson. Ja toimii hyvin Borderless windowssa. Mutta Fullscreeniä en saa millään toimimaan niin, että kuva olisi keskellä ja oikean kokoisena. Kokeiltu Nvidia Control paanelista kaikki skaalaus asetukset läpi.
Oisko työpöydän resoluutiolla saanut tuon toimimaan kun itse tarkistin että pelin fov on oikein 21:9 ja 16:9 kuvasuhteilla. Vai käytinkö windowed tilaa
 
Pelissä saan tuon reson. Ja toimii hyvin Borderless windowssa. Mutta Fullscreeniä en saa millään toimimaan niin, että kuva olisi keskellä ja oikean kokoisena. Kokeiltu Nvidia Control paanelista kaikki skaalaus asetukset läpi.
Itellä ei peliä vielä, mutta googlasin ongelmaa.
-Eli reson vaihto käyttiksen puolelta edestakaisin silloin kun peli käynnissä mahdollisesti korjaa jotain ongelmaa.
-Pelin asetuksista borderless ja asetuksien tallennus ---> steamiin -fullscreen pelin käynnistysasetuksiin

Veikkaan että näyttiksen skaalaus pitää olla että peli hoitaa skaalauksen.
 
Nyt kun on bodi janpragmata tullut välissä pelattua niin olisi aika palatantaas tämän pariin. Päivityksiä on ainakin tullut useampi siitä kun viimeksi pelannut. Voisi ehkö nyt keskittyä enemmän siihen päätarinaan eikä vain suorittaa kaikkea mahdollista sivutehtävää, kun isoin osa kuitenkin noista sivuaktiviteeteista on aika köpöstä.
 
Pelissä saan tuon reson. Ja toimii hyvin Borderless windowssa. Mutta Fullscreeniä en saa millään toimimaan niin, että kuva olisi keskellä ja oikean kokoisena. Kokeiltu Nvidia Control paanelista kaikki skaalaus asetukset läpi.
Itsellä myös G9 49" ja ainakin itsellä toimii niin, kun luo nvidian control panelissa custom resoluution ja sitten windowsista ottaa sen 3440x1440 reson käyttöön ennen kun käynnistää pelin. Jos natiiviresoluutio käytössä windowsista ja pelistä vain laittaa tuon 3440x1440 niin sitten venyttää vsin kuvaa. Noin on muutamassa muussakin pelissä ollut että pitää se custom resoluutio ottaa ensin winukasta käyttöön että toimii oikein.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
308 683
Viestejä
5 235 369
Jäsenet
83 349
Uusin jäsen
okutara

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom