Morjens!
Tarvitsen pikaisesti työkoneen, jossa keihäänkärkenä olisi nopeus selainpohjaisia palveluita käytettäessä. Eli muutamia selaimia/profiileita, useita tabeja ja selaimen lisäosia on jatkuvassa pyörityksessä. Tarkemmin kyse on sijoittamisesta, missä sekunnin murto-osatkin ovat merkittäviä pidemmässä juoksussa.
Oon käsittänyt että CPU ja riittävä muisti olisi tässä ne merkittävimmät asiat. Näyttistä ei käsittääkseni tässä niin tarvitse, kun grafiikkaa ei palveluissa paljoa liiku. Ehkä jonkinlainen voisi kuitenkin olla, ja jos sattuu vaikka kokeileen jotain peliä joskus.
Koitin näitä itse selvitellä, mutta en juuri löytänyt tietoa tällä kulmalla.
Otankin kiitollisena ja nöyränä kaikki mahdolliset vinkit vastaan.
Eli toiveissa olisi konepaketti jossa:
- cpu-painotus ja vähintään 16-core
- 32GB muistia
- joku nopea kiintolevy, 1T riittänee mainiosti.
- luotettava ja helppohoitonen
- osien pitää löytyä suoraan Jimmsin hyllystä niin saisin tämän mahd pian
- hinta on toissijainen, mutta eihän sitä turhasta tietenkään halua maksaa. Ehkä jos nopeus nousee vaikka prosentin tai jopa sen kymmenyksiä vielä järkevällä hinnalla, niin 3000eur on max kipuraja. Mieluummin toki sinne 1500-2500 hujakoille.
Tällaista oon alkanut kasailemaan, mutta ei mitään oo lyöty lukkoon:
Tarvitsen pikaisesti työkoneen, jossa keihäänkärkenä olisi nopeus selainpohjaisia palveluita käytettäessä. Eli muutamia selaimia/profiileita, useita tabeja ja selaimen lisäosia on jatkuvassa pyörityksessä. Tarkemmin kyse on sijoittamisesta, missä sekunnin murto-osatkin ovat merkittäviä pidemmässä juoksussa.
Oon käsittänyt että CPU ja riittävä muisti olisi tässä ne merkittävimmät asiat. Näyttistä ei käsittääkseni tässä niin tarvitse, kun grafiikkaa ei palveluissa paljoa liiku. Ehkä jonkinlainen voisi kuitenkin olla, ja jos sattuu vaikka kokeileen jotain peliä joskus.
Koitin näitä itse selvitellä, mutta en juuri löytänyt tietoa tällä kulmalla.
Otankin kiitollisena ja nöyränä kaikki mahdolliset vinkit vastaan.
Eli toiveissa olisi konepaketti jossa:
- cpu-painotus ja vähintään 16-core
- 32GB muistia
- joku nopea kiintolevy, 1T riittänee mainiosti.
- luotettava ja helppohoitonen
- osien pitää löytyä suoraan Jimmsin hyllystä niin saisin tämän mahd pian
- hinta on toissijainen, mutta eihän sitä turhasta tietenkään halua maksaa. Ehkä jos nopeus nousee vaikka prosentin tai jopa sen kymmenyksiä vielä järkevällä hinnalla, niin 3000eur on max kipuraja. Mieluummin toki sinne 1500-2500 hujakoille.
Tällaista oon alkanut kasailemaan, mutta ei mitään oo lyöty lukkoon: