Corsair julkaisi modulaarisen Platform:6-tietokonepöydän

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 614


Kaotik kirjoitti uutisen/artikkelin:
Tietotokoneen lähes joka osa-alueelle lonkeronsa ulottanut Corsair on julkaissut uuden lippulaivatason pelipöydän. Platform:6 lupaa tarjota parasta niin pelaajille, sisällöntuottajille kuin muillekin PC-harrastajille kiitos modulaarisuutensa.'



Corsair Platform:6 tulee saataville kolmessa peruskonfiguraatiossa, Creator Edition, Elevate ja Standard, mutta sen voi konfiguroida myös aivan oman maun mukaiseksi saatavilla olevista osista. Standardin ja Elevaten erottaa toisistaan jälkimmäisen kaksoismoottoritu korkeussäätö ja Creator Edition lisää pakettiin Elgato Multi Frame -säilytyslevyjä. Creator Editionissa on lisäksi oletuksena kumipuinen pöytälevy, kuin muissa se on mustaa laminaattia.

Platform:6:n pöytälevy on mitoiltaan 180 x 76 x 2,5 cm ja sen korkeus on ilman korkeussäätöä 76 cm tai korkeussäädettävänä 74-122 cm. Pöytään on sisäänrakennettu kolme virtapistoketta sekä yksi USB-A- ja yksi USB-C-liitäntä, kun erillisessä jakajassa on vielä kuusi lisävirtapistoketta ja kaksi USB-A-liitäntää. Pöydän takalaidassa on standardi T-kanava, johon on valmiiksi asennettu kahta 32”-näyttöä tukeva jalka VESA-kiinnikkein. Corsarir kauppaa lisäosia pöytään Elgato-brändättyinä ja voit tutustua niiden tarkempaan valikoimaan Corsairin verkkosivuilla. Valikoimaan kuuluu niin mikrofoni-, webbikamera- ja valoständejä kuin lisäsäilytyslevyjä ja muita laajennoksia.

Corsair Platform:6 tulee saataville välittömästi. Edullisimmillaan sen saa yhtiön omasta verkkokaupasta Standard-mallisena 1169,90 euroon, Elevate-versiona 1559,90 euroon ja Creator Editionina peräti 1999,90 euroon. Täyteen konfiguroidun pöydän hintaa ei saa tällä hetkellä selville, koska osa konfiguraattorin tarjoamista osista on loppu varastosta.

Lähde: Lehdistötiedote

Linkki alkuperäiseen juttuun
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
445
Tuossahan on melkein kaikki samat osat kuin omassa muokatussa sähköpöydässäni, tosin epäilen että tuonkaan pöydän moottorit tuskin kestävän juurikaan kahden näytön, kahden kaiuttimen ja vesijäähdytetyn kotelon aiheuttamaa ylipainoa vaikka pöydän tiedoissa väitettäisiin että se kestää max 100kg kuorman
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
552
Tuossahan on melkein kaikki samat osat kuin omassa muokatussa sähköpöydässäni, tosin epäilen että tuonkaan pöydän moottorit tuskin kestävän juurikaan kahden näytön, kahden kaiuttimen ja vesijäähdytetyn kotelon aiheuttamaa ylipainoa vaikka pöydän tiedoissa väitettäisiin että se kestää max 100kg kuorman
Eikai toi sun setuppi paina lähellekään 100kg. Mun Tower900 vesijäähyillä painaa ehkä 24kg ja se o melko massiivinen kotelo jo. Ellei sulla o sitte jotain järkyttäviä kaappeja pöydällä.
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
445
Eikai toi sun setuppi paina lähellekään 100kg. Mun Tower900 vesijäähyillä painaa ehkä 24kg ja se o melko massiivinen kotelo jo. Ellei sulla o sitte jotain järkyttäviä kaappeja pöydällä.
Laskin että näiden kamojen pitäis painaa telineineen ja johtoineen max 60kg
32" näyttö 8kg, 24" näyttö 3kg, 2kpl genelec g2 yht 6kg. 3kpl monitorivarsia yht 9kg, 1kpl näytönjalka + johtolaatikko + 2 jatkoroikkaa + pöytäsermi+näppäimistö ja muut kilkkeet pöydällä max 6kg
ja corsair 5000D 3 radilla 30kg

Piti ostaa sähköpöytä kun se oli halvempi käytettynä kuin sepän tekemät pöydän jalat
 

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 455
Ovat myös julkaisseet Teleprompter 9" näytöllä Elgato merkin alla.
Striimajille suunnattu ja Hinta 300€
 
Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
1 509
Naurahdin hieman tolle markkinointikuvalle. Kuka skitsofreenikko pitää kahta näyttöä pöydällä niin että ne on keskellä?
Kai kaikki pitää niin että yksi on keskellä ja toinen oman maun mukaan oikealla tai vasemmalla. Suurin osa ehkä oikealla.

Ovat myös julkaisseet Teleprompter 9" näytöllä Elgato merkin alla.
Striimajille suunnattu ja Hinta 300€
Tuohan olisi aivan unelma eikä hintakaan ole paha.
 

Heikki_H

Arch, btw
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 243
Kai kaikki pitää niin että yksi on keskellä ja toinen oman maun mukaan oikealla tai vasemmalla. Suurin osa ehkä oikealla.
Se vähän riippuu. Silloin kun tuli pelailtua vähemmän ja molemmat näytöt olivat lähes yhtä paljon käytössä, mulla oli näyttöjen väli suoraan edessäni. Toki tuossa tilanteessa ultrawide olisi järkevämpi, ja myöhemmin sellaisen hankinkin, mutta kyllä sille symmetriselle järjestyksellekin paikkansa on.
 
Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
1 509
Se vähän riippuu. Silloin kun tuli pelailtua vähemmän ja molemmat näytöt olivat lähes yhtä paljon käytössä, mulla oli näyttöjen väli suoraan edessäni. Toki tuossa tilanteessa ultrawide olisi järkevämpi, ja myöhemmin sellaisen hankinkin, mutta kyllä sille symmetriselle järjestyksellekin paikkansa on.
Nojoo tietenkin, riippuu mistä roikkuu. Itse kun teen jotain tuottavaakin niin naaman edessä on mitä on ja toisella näytöllä sitten jotain dokumentaatiota, VBS tai mitä sitten onkaan. Jos olisi keskellä niin saattaisin hermostua päänkääntelyyn.
Kukin taaplaa tavallaan ja annetaan kaikkien kukkien kukkia.
 

Heikki_H

Arch, btw
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 243
Nojoo tietenkin, riippuu mistä roikkuu. Itse kun teen jotain tuottavaakin niin naaman edessä on mitä on ja toisella näytöllä sitten jotain dokumentaatiota, VBS tai mitä sitten onkaan. Jos olisi keskellä niin saattaisin hermostua päänkääntelyyn.
Kukin taaplaa tavallaan ja annetaan kaikkien kukkien kukkia.
Mulla on juurikin niin, että mitä enemmän pää kääntyilee, sitä varmemmin mulla on juurikin symmetrisesti. Muuten on pää kipeä ja niska jumissa kun vaan toiselle puolen kääntelee. Tuossakin tilanteessa pitää kyllä olla sitten kaksi täysin samanlaista näyttöä tai muuten lähtee järki :geek:
 
Liittynyt
11.02.2019
Viestejä
1 783
Kai kaikki pitää niin että yksi on keskellä ja toinen oman maun mukaan oikealla tai vasemmalla. Suurin osa ehkä oikealla.
Minulla on kaksi 27“ 1440p näyttöä päällekäin ja sitten läppäri näyttöineen vasemmalla. Liekö joku psykopaatti tms mutta varsinaiset sivunäytöt joita katsoisi yhtään enemmän kuin satunnaisesti sähköpostin tai pikaviestin saapuessa saa niskan kipuilemaan (koitettu on), mutta päällekäisissä näytöissä ei ole ollut mitään ongelmaa. Ehkä niiden välillä on helpompi vuorotella tasaisemmin ja ylös-alas liike on vähäisempi vaiva.
 
Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
929
Uusi pöytä pitäisi hankkia ja tämä olisi muuten sopiva, mutta ilmeisesti olisi pakko ostaa mukana nuo mininäytöille tarkoitetut monitorijalat joilla en itse tee mitään kun näytöllä on kokoa 43".. sopivan pöydän etsintä siis jatkuu.
 
Liittynyt
04.09.2021
Viestejä
55
Tälle hullutukselle ei näy loppua. En voi kuin kuvitella millaisen pyödän saa kahdella tonnilla mittatilaustyönä puusesepänverstaalta, jos ei huonekaluliikkeiden valikoimista löydy sopivia.

Itse asiassa tuolla summalla saa laadukkaan käsisirkkelin, höylän hiomakoneen, porakoneen, liimapuristimia ja materiaalit useampaan pöytään. Valmiiseen tuotteeseen voi sitten kaivertaa "gaming", niin kelpaa kavereille esitellä.
 
Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
929
Tälle hullutukselle ei näy loppua. En voi kuin kuvitella millaisen pyödän saa kahdella tonnilla mittatilaustyönä puusesepänverstaalta, jos ei huonekaluliikkeiden valikoimista löydy sopivia.

Itse asiassa tuolla summalla saa laadukkaan käsisirkkelin, höylän hiomakoneen, porakoneen, liimapuristimia ja materiaalit useampaan pöytään. Valmiiseen tuotteeseen voi sitten kaivertaa "gaming", niin kelpaa kavereille esitellä.
Itse kaipaisin lisää tätä hullutusta, kun sopivaa valmista sähköpöytää ei tunnu löytyvän, joka täyttäisi nämä speksit:

- Vähintään 180cm leveys
- 43" näytölle sopiva monitorijalka
- kaapelinhallinta
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
345
Itse kaipaisin lisää tätä hullutusta, kun sopivaa valmista sähköpöytää ei tunnu löytyvän, joka täyttäisi nämä speksit:

- Vähintään 180cm leveys
- 43" näytölle sopiva monitorijalka
- kaapelinhallinta
Oletko kokeillut käytettävyyttä jo tuollaisen 43" kanssa? Mietin ensimmäisenä, että voipi olla liian iso näyttö normi istumaetäisyydelle. :hmm:
 
Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
929
Oletko kokeillut käytettävyyttä jo tuollaisen 43" kanssa? Mietin ensimmäisenä, että voipi olla liian iso näyttö normi istumaetäisyydelle. :hmm:
3 vuotta ollut jo käytössä normi istumaetäisyydellä ja juuri sopiva. Ainakaan pienempään en vaihtaisi.
 
Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
1 509
Tälle hullutukselle ei näy loppua. En voi kuin kuvitella millaisen pyödän saa kahdella tonnilla mittatilaustyönä puusesepänverstaalta, jos ei huonekaluliikkeiden valikoimista löydy sopivia.

Itse asiassa tuolla summalla saa laadukkaan käsisirkkelin, höylän hiomakoneen, porakoneen, liimapuristimia ja materiaalit useampaan pöytään. Valmiiseen tuotteeseen voi sitten kaivertaa "gaming", niin kelpaa kavereille esitellä.
Vahva tämä.
Se Lian-Li:n pöytäkotelo on melkein samanhintanen, 2499€ jimmsillä ja rapakon takana reilusti halvempi. Pidän tota hintaa kohtuullisempana ottaen huomioon että se pöytäkotelo, sähkösäätöinen, himmentyvä lasipinta...
Ostin kesällä puusepältä hirsistä tehdyn pöydän grillin eteen, en muista mitä makso mutta jotain tollaset paritonnia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 248
Itse kaipaisin lisää tätä hullutusta, kun sopivaa valmista sähköpöytää ei tunnu löytyvän, joka täyttäisi nämä speksit:

- Vähintään 180cm leveys
- 43" näytölle sopiva monitorijalka
- kaapelinhallinta
Eikö tuollanen ole aika helppo saada aikaan kun hankkii minkä tahansa sopivan kokoisen (sähkö)pöydän ja kiinnittää siihen monitorivarren ja kaapelinhallintapalikat itse?
 
Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
929
Eikö tuollanen ole aika helppo saada aikaan kun hankkii minkä tahansa sopivan kokoisen (sähkö)pöydän ja kiinnittää siihen monitorivarren ja kaapelinhallintapalikat itse?
Toki ja varmaan voisi itse vaikka kohtalaisen helposti verstaalla tehdä pöydän itselleen, mutta kaipaisin valmista hyvin mietittyä settiä jonka voisi vaan ottaa käyttöön.
 
Liittynyt
08.12.2017
Viestejä
1 451
Itse asiassa tuolla summalla saa laadukkaan käsisirkkelin, höylän hiomakoneen, porakoneen, liimapuristimia ja materiaalit useampaan pöytään. Valmiiseen tuotteeseen voi sitten kaivertaa "gaming", niin kelpaa kavereille esitellä.
Potentiaalinen ostaja asunee ahtaassa kerrostalossa, jossa on hiljaisuus klo 18-08 joka arkipäivä sekä viikonloput kokonaisuudessaan. Ei omista autoa ja asuu kaupungissa, jossa on vain heikosti varusteltu hacklab. Lisäksi peukalo keskellä kämmentä ja tarvii personal trainerin, että jaksaa lähteä 200 metrin kävelylenkille kerran kuussa. Jos työkaluja hankkisi, niitä ei olisi tilaa säilyttää ja myymisessäkin olisi oma vaivansa. Siinä helpompi vaan ostaa itsensä ulos ongelmallisesta tilanteesta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 008
Viestejä
4 210 020
Jäsenet
71 003
Uusin jäsen
Pera L

Hinta.fi

Ylös Bottom