Coolermaster Pro 5 ja cpu/gpu jäähdytysratkaisuapu?

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
55
Moi.

Taustatarina: Mulla on kotelona ollut kolmisen vuotta Coolermaster pro 5 koppa jossa sisällä Asuksen Strix Z370 gaming-f emo, 8700k cpu (joka nyt vaihtumassa 9900kf:ksi) ja Asus OC TUF 3080. Ceepun coolerina on Noctuan D15. Kaiken joutoajan mitä pelaamiselta ja duuneilta liikenee, louhii kone kolikoita ja samalla lämmittää vetoisaa työhuonetta. Meteli on vaan melkoisen kova ja välillä molempien kivien lämmöt käyvät aika korkealla huolimatta jatkuvasta (tai just siitä) argusmonitorilla twiikkaamisesta.

Se taustoista. Nyt olisi sitten se itse idea johon tarvitsisi konsultointiapua. Ajattelin että muutan laitteen nestejäähyiseksi, joko 1 tai 2 stepissä. Vaihtoehto 1 on että rakennan nestejäähdytyksen ensin tuolle gpu:lle ja myöhemmin lisään rinnalle/toiseenkiertoon ceepun. Vaihtoehto 2 on että tarpeeksi iso kierto että molemmat mahtuu samaan. Taloudellisesti vaan tekisin nuo mieluusti kahdessa erässä, ceepulle myöhemmin vaikka joku AIO ratkaisu.

Kotelo on mainittu coolermasterpro5 ja siinä on edessä oleva 2 x 5.25" käytössä eikä sitä voi poistaa. Mihin tässä kannattaisi se gpu kierron jäähdytin laittaa ja minkä kokoinen? Blokki nyt lienee lähes itsestäänselvyys että Ek-laitteita mutta nestejäähystä varsinaisesti minulla ei ole lainkaan omakohtaista kokemusta, mikä pumppu/säiliö jne, tosiaan minkä kokoinen radiaattori ja mihin kohtaan koteloa (niin että mahtuu se ceepun aio mahdollisesti vielä - tai yhdistetty kierto) .. ajatuksia?

Etukäteen jo kiitollinen neuvoista!
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 668
Moi.

Taustatarina: Mulla on kotelona ollut kolmisen vuotta Coolermaster pro 5 koppa jossa sisällä Asuksen Strix Z370 gaming-f emo, 8700k cpu (joka nyt vaihtumassa 9900kf:ksi) ja Asus OC TUF 3080. Ceepun coolerina on Noctuan D15. Kaiken joutoajan mitä pelaamiselta ja duuneilta liikenee, louhii kone kolikoita ja samalla lämmittää vetoisaa työhuonetta. Meteli on vaan melkoisen kova ja välillä molempien kivien lämmöt käyvät aika korkealla huolimatta jatkuvasta (tai just siitä) argusmonitorilla twiikkaamisesta.

Se taustoista. Nyt olisi sitten se itse idea johon tarvitsisi konsultointiapua. Ajattelin että muutan laitteen nestejäähyiseksi, joko 1 tai 2 stepissä. Vaihtoehto 1 on että rakennan nestejäähdytyksen ensin tuolle gpu:lle ja myöhemmin lisään rinnalle/toiseenkiertoon ceepun. Vaihtoehto 2 on että tarpeeksi iso kierto että molemmat mahtuu samaan. Taloudellisesti vaan tekisin nuo mieluusti kahdessa erässä, ceepulle myöhemmin vaikka joku AIO ratkaisu.

Kotelo on mainittu coolermasterpro5 ja siinä on edessä oleva 2 x 5.25" käytössä eikä sitä voi poistaa. Mihin tässä kannattaisi se gpu kierron jäähdytin laittaa ja minkä kokoinen? Blokki nyt lienee lähes itsestäänselvyys että Ek-laitteita mutta nestejäähystä varsinaisesti minulla ei ole lainkaan omakohtaista kokemusta, mikä pumppu/säiliö jne, tosiaan minkä kokoinen radiaattori ja mihin kohtaan koteloa (niin että mahtuu se ceepun aio mahdollisesti vielä - tai yhdistetty kierto) .. ajatuksia?

Etukäteen jo kiitollinen neuvoista!
Aquatuning B-stock laaria selaamaan: B-luokan | Aquatuning Finland
- Reservoir jonka voit vaikka velcrolla asentaa kotelon pohjalle: Alphacool Eisstation 80 DC-LT - reservoir | B-luokan | Aquatuning Finland
- Pumppu reservoiriin: Alphacool DC-LT 2600 Ultra low noise Ceramic - 12V DC | DC-LT pumps | Alphacool DC-LT | Pumput | Vesijäähdytys | Aquatuning Finland
- Radi: B-Ware Alphacool NexXxoS ST30 Full Copper 280mm Radiator | B-luokan | Aquatuning Finland ja/tai B-Ware Alphacool NexXxoS ST30 Full Copper 240mm Radiator | B-luokan | Aquatuning Finland
- Jos full loopin mielii tehdä myöhemmin niin pistää toisen pumpun kiinni kiertoon: Alphacool Eisstation DC-LT - Solo Top | B-luokan | Aquatuning Finland

Itse repisin vain näytönohjaimen shroudin irti ja pistäisin nippareilla siihen kiinni hiljaiset 120mm tuulettimet.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
55
Tämä deshroudaaminen taitaa olla ainakun alkuun helpompi ja halvempi tie koittaa löytää onnea. Voipihan noita tuulettimia sitten käyttää muuhun jos ei riittänytkään .. Mutta jos haluaa varmistua että softan (argus) kaatuessa ei kortti käryä, niin onko kukaan bongannut valmista adapteria jolla saisi tuon 3080n piirilevyllä olevan 6(vai7?)-nastaisen adaptoitua 4-nastaiseksi?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 809
Viestejä
4 204 377
Jäsenet
70 988
Uusin jäsen
paallikkopc

Hinta.fi

Ylös Bottom