Cooler Master HAF XB Evo

Liittynyt
16.10.2018
Viestejä
573
Tämä kotelo alkanut kutkuttamaan jotenkin erityisellä tavalla tässä parin päivän aikana.

En täältä keskustelua aiheesta löytänyt joten pistetään sellainen pystyyn.

Täällä kenelläkään kyseistä laatikkoa toimittamassa kotelon virkaa PC:llenne?

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2018
Viestejä
573
Kutkutus kasvoi sen verran suureksi että pistin kuution tilaukseen.

Hieman pohditutti mahtuuko tuleva 3080 Gaming X Trio tuohon sisään kun löytämissäni buildeissa paljon pienemmät kortit ovat olleet lähes kiinni etutuulettimissa. Huomasin kuitenkin että näissä oli radi tuossa etupaneelissa viemässä tilaa tai etutuulettimet oli asennettu kopan sisäpuolelle eikä alkuperäisten paikalle sisäpuolen ja etumeshin väliin. Luotetaan siihen että valmistajan ilmoittama GPU clearence pitää paikkansa myös Noctuan tuulettimet vaihdettuani.
 
Liittynyt
24.06.2020
Viestejä
1 193
Mulla on ollut tuo kotelo muutaman vuoden käytössä. Aivan mahtava peli. Tilaa on kuin pienessä kylässä ja tuohon rakentaminen on todella helppoa.
Tein sillä oman minitornin kanssa, jossa on päällekkäin 2 Ikea Lack pöytää (3D-printtasin jaloille pidikkeet). Tuo menee nätisti niiden väliin ja paperiprintteri on sen alapuolella ja ajatuksena oli ollut aikaisemmin siirtää siihen vielä päälle 3-D printteri.
 
Liittynyt
16.10.2018
Viestejä
573
Mulla on ollut tuo kotelo muutaman vuoden käytössä. Aivan mahtava peli. Tilaa on kuin pienessä kylässä ja tuohon rakentaminen on todella helppoa.
Tein sillä oman minitornin kanssa, jossa on päällekkäin 2 Ikea Lack pöytää (3D-printtasin jaloille pidikkeet). Tuo menee nätisti niiden väliin ja paperiprintteri on sen alapuolella ja ajatuksena oli ollut aikaisemmin siirtää siihen vielä päälle 3-D printteri.
Itsekkin miettinyt jos laittaisi olohuonepöytänä toimivan Lackin alle. Ja juuri tuon helpon rakentamisen takia itsekkin tuohon ihastuin, ihme ettei Cooler Master ole uutta versiota tuosta tuonut myyntiin tai joku muu valmistaja kopioinut konseptia.

Kokoamista odottaa vielä, 3080 saapuu kun saapuu mutta olin ajatellut muun kokoonpanon siirtää ennalta jos Noctuan NH-D15 olisi tullut BF tarjoukseen mutta ei ole näkynyt. Kiire toisaalta ei ole eli sitä tarjousta voi odotella rauhassa joulunkin yli ellei Gigantti tai Verkkokauppa yllätä totaalisesti ja toimita näyttistä ennen tammikuuta.

Onko sulla millanen tuuletinratkaisu tuossa käytössä? Vanhasta kopasta olen ajatellut 2x 140mm Noctuaa siirtää tuohon alkuperäisten tuulettimien paikalle ja toisen niistä sitten siirtää poisto tuulettimeksi perään. Miettinyt kuitenkin että meneekö noi Noctuat alkuperäisten paikalle, koska jos joutuu ne laittaa kopan sisäpuolelle kiinni niin sitten ei enää toi näyttikselle tule riittämään tilaa.
 
Liittynyt
24.06.2020
Viestejä
1 193
Onko sulla millanen tuuletinratkaisu tuossa käytössä? Vanhasta kopasta olen ajatellut 2x 140mm Noctuaa siirtää tuohon alkuperäisten tuulettimien paikalle ja toisen niistä sitten siirtää poisto tuulettimeksi perään. Miettinyt kuitenkin että meneekö noi Noctuat alkuperäisten paikalle, koska jos joutuu ne laittaa kopan sisäpuolelle kiinni niin sitten ei enää toi näyttikselle tule riittämään tilaa.
Mulla on edessä ne Coolermasterin omat tuulettimet. Ne ovat käytännössä äänettömät. Takana on yksi Bequietin tuuletin. Nykyisen prosun päällä on Coolermasterin 612 ilmajäähdytin ja tuuletin, sekin käytännössä äänetön. Ainoa, mikä tuossa pitää mitään ääntä on RTX 2070, joka on blower-tyylinen. Aika hiljainen sekin kuitenkin, kun koppa muuten on viileä.

Seuraava buildi, mikä tähän tulee saa tuulettimeksi Fuma 2:sen ja tuo nykyinen menee emon ja prosun mukana eteenpäin olohuoneeseen.
 
Liittynyt
16.10.2018
Viestejä
573
Kuulostaa varsin hyvältä. Itselle tosiaan Gaming X Trio jonka ei varsinkaan alivoltitettuna pitäisi olla kovinkaan meluisa edes kovassa rasituksessa. Tuo D15 tulee 212 Evon tilalle viilentämään 8600k:ta jota jossain vaiheessa ajattelin alkaa kellottamaan. Uskoisin melujen pysyvän varsin hyvin aisoissa itsellänikin
 
Liittynyt
16.10.2018
Viestejä
573
Vähän yllätyin kuinka tiukaksi tuo kokoaminen meni. Mutta on toi kyllä mukava koppa koota, pystyi joka suuntaan kääntelemään ja pitämään vaikka sylissä jos halusi jotain lähempää tarkastella.

koppa.jpeg
 
Liittynyt
24.06.2020
Viestejä
1 193
Jeps tuossa on omat kikkansa. Alakerta kannattaa koota ensin siten, että tuosta on tuo päällä oleva emolevyn pidikelevy irti. Sttein, kun alakerta on kasassa emo paikalleen ja yläkerta kuntoon. Tuo kääntely ja joka puolelta työskentely on tosiaan kiva juttu. Koppa tuntuu isolta, mutta kun ihan oikeasti katsoo, niin eihän se mikään valtava ole. Tosi hyvän oloinen buildi sulla tuossa. Näkee kyllä minkalaisia mötköjä nuo uudet isot GPUt ovat.
 
Liittynyt
16.10.2018
Viestejä
573
Jeps tuossa on omat kikkansa. Alakerta kannattaa koota ensin siten, että tuosta on tuo päällä oleva emolevyn pidikelevy irti. Sttein, kun alakerta on kasassa emo paikalleen ja yläkerta kuntoon. Tuo kääntely ja joka puolelta työskentely on tosiaan kiva juttu. Koppa tuntuu isolta, mutta kun ihan oikeasti katsoo, niin eihän se mikään valtava ole. Tosi hyvän oloinen buildi sulla tuossa. Näkee kyllä minkalaisia mötköjä nuo uudet isot GPUt ovat.
Kiitos. Joo vaikka mittojen puolesta tohon pitäs 2cm pidempikin mahtua niin aikamoinen vääntäminen sellaisen sisään saamisessa olisi ollut. Itse tosiaan ensimmäisen vedin kaikki seinät ja katot irti ja otin emolevyn alustan pöydälle missä pistin emon ja uuden prossujäähyn kiinni, sitten etutuulettimet vaihtoon ja toinen CM:n omista tuohon taakse poistotuulettimeksi. Sitten PSU ja johdot omiin suuntiinsa ja emolevy päälle.

Onko muuten vaarallista jos tuo takatuulettimen piuha menee emolevyn jäähdytin siilien välistä kiinni tuuletinliitäntään? Iski laiskuus kun tuulettimen ruuvaamisen jälkeen tajusin että se piuha ei tuon järkevämmin yllä yhteenkään tuuletinliitäntään :hmm:
 
Liittynyt
24.06.2020
Viestejä
1 193
Onko muuten vaarallista jos tuo takatuulettimen piuha menee emolevyn jäähdytin siilien välistä kiinni tuuletinliitäntään? Iski laiskuus kun tuulettimen ruuvaamisen jälkeen tajusin että se piuha ei tuon järkevämmin yllä yhteenkään tuuletinliitäntään :hmm:
Siis tuulettimen piuha koskee VRAM siiileihin? Eipä siihen kohtaan varmaan olisi laitettu tuuletinliitäntää, jos noi siilit niin lämpimiksi menisivät, että ne johtoja sulattaisivat. Itsellä ainakin tuo kohta on aika viileä. Mä en osaa sanoa mitään yleisfiksua tuohon muuta kuin, että jos epäilet, että siinä voi olla jotain outoa niin laita esim cinebench testi pyörimään 10 minuutiksi ja kokeile sitten sormella siitä kohtaa, että miten kuuma kohta se on. Itse en ole ikinä tuollaisista pahemmin jaksanut huolehtia ja kun tsekkasin tuota omaa konetta niin siinähän se siilin päällä itselläkin lepäili yksi piuha ja siili tuntui käteen ihan suht vilpoiselta.
 
Liittynyt
16.10.2018
Viestejä
573
Siis tuulettimen piuha koskee VRAM siiileihin? Eipä siihen kohtaan varmaan olisi laitettu tuuletinliitäntää, jos noi siilit niin lämpimiksi menisivät, että ne johtoja sulattaisivat. Itsellä ainakin tuo kohta on aika viileä. Mä en osaa sanoa mitään yleisfiksua tuohon muuta kuin, että jos epäilet, että siinä voi olla jotain outoa niin laita esim cinebench testi pyörimään 10 minuutiksi ja kokeile sitten sormella siitä kohtaa, että miten kuuma kohta se on. Itse en ole ikinä tuollaisista pahemmin jaksanut huolehtia ja kun tsekkasin tuota omaa konetta niin siinähän se siilin päällä itselläkin lepäili yksi piuha ja siili tuntui käteen ihan suht vilpoiselta.
Noniin, tuskinpa sillä sitten väliä on. Ja voisihan sitä tuuletinta irrottaa ja vääntää parempaan kulmaan jos alkaa huolettamaan. Tosiaan emossa on yksi SYS_FAN headeri prossun vasemman alakulman läheisyydessä missä minkä yläpuolella sitten on noita emonlämpö "siilejä".
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 412
Viestejä
4 160 198
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom