CONTROL 2 (Remedy) (PC, PS5, Xbox Series X|S)

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 308
Remedy Games vahvisti juuri Control 2:n olevan tekeillä.



Control 2’s initial development budget amounts to EUR 50 million, and Remedy will retain the ownership of the game’s intellectual property. The development, marketing, and post-launch investments as well as the future net revenues generated by the game will be equally split between 505 Games and Remedy. The game will be available on PC, PlayStation 5, and Xbox Series X|S, and it will be built on Remedy’s proprietary Northlight® engine and tools. Remedy will publish the game on the PC platform and 505 Games will publish it on the console platforms. The project is currently in concept stage.

 
Toivottavasti ainakin pelissä olisi reilusti monipuolisempia vihollisia verrattuna control 1. Kyseinen asia oli ainakin omalla kohdalla suurin miinus control 1 pelin kohdalla.
 
Tykkäsin kyllä kovasti Controlista, joten hankintaan menee tämäkin, kunhan valmistuu.

Hyvä homma, että Remedy hanskaa itse PC-version.
 
Hienoa! Toivottavasti vihollisten osalta parantavat logiikkaa jolla noita spawnaa, nyt kun käyt nurkan takana niin kohta niitä on odottamassa sama läjä jonka tapoit äsken. Helpompi vain juosta/lentää läpi.

Maailma ja konsepti tarjoaa kyllä mahdollisuuksia vaikka mihin.
 
Hienoa! Toivottavasti vihollisten osalta parantavat logiikkaa jolla noita spawnaa, nyt kun käyt nurkan takana niin kohta niitä on odottamassa sama läjä jonka tapoit äsken. Helpompi vain juosta/lentää läpi.
Mä en kyllä muista tuollaista. Itseasiassa päin vastoin, kun pelin jälkeen koitti grindata achievementteja niin ärsytti kun piti odottaa ties kuinka kauan että vihuja spawnaa samaan lokaatioon missä grindaus oli helpointa.
 
Control oli loistava peli. Miljöö oli tosi kiehtova ja upposi minuun hyvin. Grafiikoiden tyylistäkin pidin tosi paljon. Menee kyllä heti ostoon, kun tulee.
 
Control kyllä mahtava peli. Vähän turhan karmiva tunnelma omaan makuun, mutta pelattavuus oikein toimiva. Jostain syystä nautin kun saa paiskoa tavaraa ympäriinsä ja paikat menee tuusan nuuskaksi.

Yllättävän harvassa pelissä fysiikoita käytetään näin tyydyttävästi vaikka jo Half-Life 2:n aikaan homma on ollut täysin toteutettavissa.
 
Alkuperäinen Control oli ihan hyvä peli etenkin, kun sai ilmaiseksi aikanaan. Taistelu oli mielekästä, tarina hyvä ja maailma yksityiskohtaisesti mallinnettu.

Itseä alkoi kuitenkin jossain vaiheessa tympimään se, että maailmassa kaikki paikat näyttivät lopulta melko samalta. Pääasiassa harmaata betonia sisätiloissa. Peli kuitenkin esitteli muitakin paikkoja, niin mielellään olisin nähnyt esimerkiksi enemmän Oceanviewin tiloja tai Ahdin kesämökin mallinnettuna. Lisäksi paikat olivat hyvin ennalta arvattavia. Aina kun meni uuteen tyhjään tilaan, spawnasi sinne samanlaisia vihuja kuin edellisessäkin huoneessa. Vaihtelua ja yllätyksiä olisi voinut olla enemmänkin.

Uusi Control kuitenkin kiinnostaa ja menee varmaan jossain vaiheessa hankintaan. Olettaen, että saa hyviä arvosteluja.
 
Toivotttavasti mappi on parempi kuin edellisessä, joutu noin 100 kertaa kattomaan youtubesta että mistä pääsee ovelle X.
 
Control kyllä mahtava peli. Vähän turhan karmiva tunnelma omaan makuun, mutta pelattavuus oikein toimiva. Jostain syystä nautin kun saa paiskoa tavaraa ympäriinsä ja paikat menee tuusan nuuskaksi.

Yllättävän harvassa pelissä fysiikoita käytetään näin tyydyttävästi vaikka jo Half-Life 2:n aikaan homma on ollut täysin toteutettavissa.
Tämä tavaroiden hajottamisen mallinnus on kyllä todella tyydyttävää. Melkein kaikki on rikottavissa, ja esineet on vielä palasteltu osiin, eikä aina hajoa samalla tavalla. Esim puisesta pöydästä voi ampua yksitellen jalat poikki, jolloin pöytätaso tipahtaa maahan. Spriklerit voi ampua rikki. Taulut ja kellot seiniltä. Ikkunat rikki ja ikkunan tilalle ei tule näkymätöntä seinää vaan siitä pääsee kulkemaan. Paitsi turvalasit. Ja vaikka kun jauhesammuttimen heittää seinään niin ne jauhot leviää. Ymmärrettävästi tällainen mallinnus on työlästä ja aikaa vievää, joten se rajoittaa erilaisten tavaroiden määrää ja siksi tulee toistoa. Muutenkin sellainen fiilis että pelistä piti tulla laajempi, mutta jossain vaiheessa piti herätä todellisuuteen ja saada peli ulos.

Ja sitten ne kuluisat suomiviittaukset. Huomasitteko esim. että firman ruokalassa on torstaina hernekeittoa ja pannukakkua. :D
Control Ultimate Edition_edited.jpg
 
Remedy on kyllä ihan lemppari studioita, mutta Control oli kyllä iso pettymys. Oli jotenkin vaikea hyväksyä että peli ei vain nappaa kun tuli aloitettua peli ihan 3 kertaa uudelleen ja vähän yli 10h pääsin pisimmillään.

Ehkä eniten yllätti taistelun huonous. Kyvyissä oli kyllä ideaa ja tavaroita oli aluksi kiva viskoa, mutta jotenkin paukuttelu tuntui kehnolta, ehkä siksi kun se oli niin puuduttavan helppoa.

Ja kyllähän saman näköiset huoneet ja käytävät alkoi kyllästyttää. Tarinakin aika ponneton.
 
Hyviä uutisia Remedyn ja Control-pelin ystäville.

Remedy on tehnyt Annapurna Picturesin kanssa yhteistyöspimuksen, jonka mukaan Annapurna rahoittaa puolet Control 2 -pelin kehityskustannuksista ja Remedy julkaisee pelin itse. AP saa sopimuksen mukaan oikeudet käyttää Control ja Alan Wake -pelibrändejä elokuvissa ja televisio-ohjelmissa. Remedy säilyttää Controlin ja Alan Waken kaikki IP-oikeudet itsellään. Aiemminhan Controlin oikeudet oli ykkösosan julkaisseella 505 Gamesilla, mutta Remedy osti oikeudet itselleen tämän vuoden helmikuussa.
 
Heh luulin että tämä oli julkistus, mutta sepä näemmä ollut jo pari vuotta sitten. Jaksoikohan ensimmäistä pelata pari tuntia, jonka jälkeen painottomilta tuntuvan irtaimiston lentely ja metafyysisten savuhaamujen ammuskelu kävi jo totaalisen puuduttavaksi. Jospa jotain mielenkiintoisempaa ensi kerralla.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 653
Viestejä
4 480 435
Jäsenet
73 964
Uusin jäsen
poppi75

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom