• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Muut Clas Ohlson Tammisto Vantaa avajaiset -30% 30.10

JPN

Liittynyt
19.07.2019
Viestejä
521
Tuote: Kaikki norm.hintaiset, paitsi Gardenia, Google, Apple, Ryobi, Moccamaster
Tarjoushinta: norm-30%
Normaalihinta:
Kauppa: Clas Ohlson Tammisto
Voimassa: 30.10.25
Linkki:


Kommentti tarjouksesta:
 
Miten se olis laitonta jos siitä ilmoittaa selkeästi?
Valmistaja, maahantuoja tai muu vastaava ylempi myyntitaho ei saa määrittää jälleenmyyjille hyväksyttävää vähimmäishintaa tai alennusrajoitusta, sillä se tulkitaan kilpailun rajoittamiseksi. Määrähinnoittelu-termillä löytää lisätietoa, sisältäen esimerkiksi Markkinaoikeuden lätkäisemän 4 000 000 euron seuraamusmaksun Iittalalle kyseisenlaisesta toiminnasta.

Noita käytäntöjä on kuitenkin suhteellisen vaikea osoittaa toteen, kun yritykset eivät tietenkään kirjallisena lähde tuollaisia asettamaan, vaan homma tuntuu monilta osin pohjautuvan erilaisiin sanattomiin sopimuksiin ja yhteisymmärryksiin. Jälleenmyyjät eivät halua riskeerata suhteitaan tiettyihin oman arvonsa tunteviin valmistajiin, minkä takia niin monissa ko. yritysten tuotteissa hinnoittelu on täysin identtistä eri jälleenmyyjien välillä. Käytäntöä perustellaan myyntikatteella, ja tälläisissä kymmenien prosenttien alennuksissa se onkin ihan käypä selitys jättää tiettyjä tuotemerkkejä ulos, mutta yleisellä tasolla yhteneväiset hinnat on ainakin mun mielestä tosi kummallista toimintaa, kun edes sentinkin alennuksella voisi saavuttaa hintavertailun paalupaikan. Mutta kai se on just niissä tuotteissa myyntikate sentistä kiinni :hmm:
 
Valmistaja, maahantuoja tai muu vastaava ylempi myyntitaho ei saa määrittää jälleenmyyjille hyväksyttävää vähimmäishintaa tai alennusrajoitusta, sillä se tulkitaan kilpailun rajoittamiseksi. Määrähinnoittelu-termillä löytää lisätietoa, sisältäen esimerkiksi Markkinaoikeuden lätkäisemän 4 000 000 euron seuraamusmaksun Iittalalle kyseisenlaisesta toiminnasta.

Noita käytäntöjä on kuitenkin suhteellisen vaikea osoittaa toteen, kun yritykset eivät tietenkään kirjallisena lähde tuollaisia asettamaan, vaan homma tuntuu monilta osin pohjautuvan erilaisiin sanattomiin sopimuksiin ja yhteisymmärryksiin. Jälleenmyyjät eivät halua riskeerata suhteitaan tiettyihin oman arvonsa tunteviin valmistajiin, minkä takia niin monissa ko. yritysten tuotteissa hinnoittelu on täysin identtistä eri jälleenmyyjien välillä. Käytäntöä perustellaan myyntikatteella, ja tälläisissä kymmenien prosenttien alennuksissa se onkin ihan käypä selitys jättää tiettyjä tuotemerkkejä ulos, mutta yleisellä tasolla yhteneväiset hinnat on ainakin mun mielestä tosi kummallista toimintaa, kun edes sentinkin alennuksella voisi saavuttaa hintavertailun paalupaikan. Mutta kai se on just niissä tuotteissa myyntikate sentistä kiinni :hmm:

EI toi nyt suoraan liity mitenkään siihen millaiset kampanjaehdot myyjä omille kamppiksilleen asettaa. Tai ainakaan nyt kuluttajaoikeudellisesta näkökulmasta. Tai toki toi voi olla siinä taustalla syynä mutta ei se vaikuta siihen kampanjan laillisuuteen sinänsä mitenkään.
 
EI toi nyt suoraan liity mitenkään siihen millaiset kampanjaehdot myyjä omille kamppiksilleen asettaa. Tai ainakaan nyt kuluttajaoikeudellisesta näkökulmasta. Tai toki toi voi olla siinä taustalla syynä mutta ei se vaikuta siihen kampanjan laillisuuteen sinänsä mitenkään.
Juu. Tarkoitus oli vastata alkuperäiskysyjän esittämän kysymyksen kontekstissa, vaikka vähän hölmösti lainasinkin pelkästään sinun viestiäsi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
290 887
Viestejä
4 973 637
Jäsenet
79 913
Uusin jäsen
Gwendis

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom