Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Miten tietyt tuotemerkit saa pidettyä itsensä pois alennuksista. Eikö se ole laitonta?
Sopimalla siitä myyjän kanssa. Miksi olisi laitonta?Miten tietyt tuotemerkit saa pidettyä itsensä pois alennuksista. Eikö se ole laitonta?
Tod.näk. ko. merkit eivät ole tulleet sisäänostohinnoissaan tarpeeksi vastaan, että niiden myyminen ei olisi liikkeelle riittävän kannattavaa.Miten tietyt tuotemerkit saa pidettyä itsensä pois alennuksista. Eikö se ole laitonta?
Powerin vanhassa paikassa. Sähkötie 2Missähän tuo putiikki aikoo sijaita siellä Tammistossa?
Valmistaja, maahantuoja tai muu vastaava ylempi myyntitaho ei saa määrittää jälleenmyyjille hyväksyttävää vähimmäishintaa tai alennusrajoitusta, sillä se tulkitaan kilpailun rajoittamiseksi. Määrähinnoittelu-termillä löytää lisätietoa, sisältäen esimerkiksi Markkinaoikeuden lätkäisemän 4 000 000 euron seuraamusmaksun Iittalalle kyseisenlaisesta toiminnasta.Miten se olis laitonta jos siitä ilmoittaa selkeästi?

Valmistaja, maahantuoja tai muu vastaava ylempi myyntitaho ei saa määrittää jälleenmyyjille hyväksyttävää vähimmäishintaa tai alennusrajoitusta, sillä se tulkitaan kilpailun rajoittamiseksi. Määrähinnoittelu-termillä löytää lisätietoa, sisältäen esimerkiksi Markkinaoikeuden lätkäisemän 4 000 000 euron seuraamusmaksun Iittalalle kyseisenlaisesta toiminnasta.
Noita käytäntöjä on kuitenkin suhteellisen vaikea osoittaa toteen, kun yritykset eivät tietenkään kirjallisena lähde tuollaisia asettamaan, vaan homma tuntuu monilta osin pohjautuvan erilaisiin sanattomiin sopimuksiin ja yhteisymmärryksiin. Jälleenmyyjät eivät halua riskeerata suhteitaan tiettyihin oman arvonsa tunteviin valmistajiin, minkä takia niin monissa ko. yritysten tuotteissa hinnoittelu on täysin identtistä eri jälleenmyyjien välillä. Käytäntöä perustellaan myyntikatteella, ja tälläisissä kymmenien prosenttien alennuksissa se onkin ihan käypä selitys jättää tiettyjä tuotemerkkejä ulos, mutta yleisellä tasolla yhteneväiset hinnat on ainakin mun mielestä tosi kummallista toimintaa, kun edes sentinkin alennuksella voisi saavuttaa hintavertailun paalupaikan. Mutta kai se on just niissä tuotteissa myyntikate sentistä kiinni![]()
Juu. Tarkoitus oli vastata alkuperäiskysyjän esittämän kysymyksen kontekstissa, vaikka vähän hölmösti lainasinkin pelkästään sinun viestiäsi.EI toi nyt suoraan liity mitenkään siihen millaiset kampanjaehdot myyjä omille kamppiksilleen asettaa. Tai ainakaan nyt kuluttajaoikeudellisesta näkökulmasta. Tai toki toi voi olla siinä taustalla syynä mutta ei se vaikuta siihen kampanjan laillisuuteen sinänsä mitenkään.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.