Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Vitosessa oli vielä se outous, että barbaarien vuoron laskeminen kesti pidempään kuin minkään sivilisaation tai kaupunkivaltion. Siinähän aina näkee ruudun alalaidassa, että minkä osapuolen tekemisiä AI laskee. Kutosta en ole hankkinut huonon diplomatiasysteemin ja kauppareittien mikromanageroinnin vuoksi.
GTA pysyy jokseenkin samana koko pelin ajan, kun taas Civilizationissa peliin tulee koko ajan lisää tavaraa, mikä lienee tekoälylle aika raskasta. Vuorojen venyminen on suorastaan luonnollinen seuraus pelin mutkistumisesta. Toki toivoisi, että tekoäly olisi sen verran nopeaa, ettei vuoroihin kulu ikuisuuksia... Ongelma lienee siis pelimoottorin sijaan tekoälyssä (ellei pelimoottori jotenkin pakota tekoälyn toteutusta liian raskaaksi, mutta enpä usko että näin on).Kutosta tarkoitin..En pysty muuttamaan otsikkoa osuvammaksi.
Siis tuo Civilization pyörii törkeän hitaasti. Sitten esim. joku GTA 5 pyörii kuin unelma niin tuntuu vaan niin ihmeelliseltä, että lautapelimäinen CIV on näin hidas. Pakostikin tulee mieleen, että pelissä on jotain vikana.
No en tiä mitä Total Wareja oot pelannut, mutta kyllä kaikissa alkaa vuorot tökkiä aikalailla siel loppupuolella. Toki siinä auttaa lähes aina se, että 'loppupuolella' sivilisaatioista ja armeijoista on hävinnyt noin 90%, varsinki R2TW:ssä.Total War-sarjoissa ja uusimmassa Europa Universalisissa ei töki vuorot niin pahoin. Muutenkin jälkimmäisessä on enemmän porukkaa siellä kentillä.
Oikealta ylhäältä "viestiketjun työkalut" ja "muokkaa otsikkoa".Kutosta tarkoitin..En pysty muuttamaan otsikkoa osuvammaksi.
No en tiä mitä Total Wareja oot pelannut, mutta kyllä kaikissa alkaa vuorot tökkiä aikalailla siel loppupuolella. Toki siinä auttaa lähes aina se, että 'loppupuolella' sivilisaatioista ja armeijoista on hävinnyt noin 90%, varsinki R2TW:ssä.
Europa Universaliksessa ei oo vuoroja ku se on reaaliaikainen peli. Saman tekijän Hearts of Ironit nyt ainaki oli just semmosia, että ku sota sytty ja saavutettii joku -43 nii laskettavaa oli vaan tuhat kertaa enemmän ja nopeimmallakaan vauhilla ei saavutettu sitä mitä alkuvaiheessa jollain keskinopeudella. En muista miten EU3 mutta, siinäkin valtioiden yms. armeijoiden määrä laskee.
Kiitoradalla ja lähiössä ei kasva vilja. Kutosessa on selvästi suunniteltu, että pakko tehdä monta kaupunkia ja antaa kullekin 2-3 erikoistusta.Kutosesta loppuu rakentelutilat hyvin äkkiä tai sitten porukka alkaa nääntymään nälkään, kun paukauttaa pellolle lentokentän ja toiselle lähiön.
No se warmongeri on vain pistesysteemi, ja jos itte aloittaa täytyy ensin paheksua muita 20 vuoroa ja/tai perustella uskonnollisesti. Kutosessa näköjään AI kunnioittaa aina rautaa, eli jos on teräksisimmät tykit kuin kenelläkään, eivät uskalla liikaa asettua poikkiteloin.Kutosessa ne muut kyselee ihan tyhmiä, että antaisin ilmaiseksi kaikenlaista, kun pahoittivat mielensä, kun valloitin toiselta valtiolta kaupunkeja, kun muutenkin aloitti sodan.
Jos AI:n dialogit alkaa nyppiä, niin pelin voi aloittaa moninpelinä. Tällöin AI:n jutustelut jää napin taakse jonoon, josta niitä voi kattella jos kiinnostaa.Tuossa pitäisi olla automaattiasetus, että tyhmiin kysymyksiin tulee aina se sama vastaus. Menee vaan turhaa aikaa noihin kliksutteluihin, kun vuoro ei etene, kun selailen esim. nettiä, että menisi se pari minuuttia.
Kaveerausta ja Open borders?Sitten typerä systeemi on se, että jos yrittää meritse kapeasta kohtaan läpi niin jos rannan molemmilla puolilla on vieraan valtion kaupunki ja niiden rajat peittää sen kapean kohdan niin äksiseltään pitäisi julistaa sota toiselle, että voi edetä.
Hyviä ne on. Barbeilta saa lypsettyä XP:tä, kaapattuja workereita, techi hoputusta (Esim archerit), kulttuuria. Kandee esim laittaa ampujia kukkuloille odottelemaan spawneja.Otin nuo barbaarit pois kokonaan asetuksista, kun ne perseilee liikaa. Ainakin omalla vyöhykkeellä ei niitä pahemmin sitten päivystä, jos ei kaupungissa ole puutteita.