Civilization 6 liian hidas

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Tullut pelailtua Civilization IV:tä ja ai että kun osaa mennä tökkiväksi. Sen pelimoottori ei kuulemma tue moninydinprossuja vaan pelkkää yhtä corea.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 629
Nämä on eri mieltä. En kyl ymmärtänyt ihan aihetta, kun alustus oli mitä oli mutta vastataan nyt siihen kuitenkin.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Kappas. Olisi pitänyt tarkistaa lähteet, mutta hidas peli neljällä corella 3570 prossulla, kun mennään vuoroissa yli 300.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 564
Niin mikä tässä on nyt se pointti? Kritisoidaanko tässä hitaiden pelimoottorien käyttöä? Pelien huonoa optimointia? Pelisuunnittelua, jonka seurauksena peli alkaa käydä laskennallisesti haastavammaksi ja sen myötä hitaammin pyöriväksi pelin edetessä? Aloitusviesti ei oikein anna eväitä keskusteluun eivätkä otsikko ja aloitusviesti ainakaan minusta oikein kohtaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Kutosta tarkoitin..En pysty muuttamaan otsikkoa osuvammaksi.

Siis tuo Civilization pyörii törkeän hitaasti. Sitten esim. joku GTA 5 pyörii kuin unelma niin tuntuu vaan niin ihmeelliseltä, että lautapelimäinen CIV on näin hidas. Pakostikin tulee mieleen, että pelissä on jotain vikana.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 153
Itse pelannut Civ 5 ja samaa huomannut, kun pelin pituus kasvaa ja eriä kuluu niin peli hidastuu selvästi ja bottien vuorot kestää tosi kauan.
 

Sothis

★★★
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
611
Vitosessa oli vielä se outous, että barbaarien vuoron laskeminen kesti pidempään kuin minkään sivilisaation tai kaupunkivaltion. Siinähän aina näkee ruudun alalaidassa, että minkä osapuolen tekemisiä AI laskee. Kutosta en ole hankkinut huonon diplomatiasysteemin ja kauppareittien mikromanageroinnin vuoksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Vitosessa oli vielä se outous, että barbaarien vuoron laskeminen kesti pidempään kuin minkään sivilisaation tai kaupunkivaltion. Siinähän aina näkee ruudun alalaidassa, että minkä osapuolen tekemisiä AI laskee. Kutosta en ole hankkinut huonon diplomatiasysteemin ja kauppareittien mikromanageroinnin vuoksi.
Kutosesta loppuu rakentelutilat hyvin äkkiä tai sitten porukka alkaa nääntymään nälkään, kun paukauttaa pellolle lentokentän ja toiselle lähiön. Kutosessa ne muut kyselee ihan tyhmiä, että antaisin ilmaiseksi kaikenlaista, kun pahoittivat mielensä, kun valloitin toiselta valtiolta kaupunkeja, kun muutenkin aloitti sodan. Tuossa pitäisi olla automaattiasetus, että tyhmiin kysymyksiin tulee aina se sama vastaus. Menee vaan turhaa aikaa noihin kliksutteluihin, kun vuoro ei etene, kun selailen esim. nettiä, että menisi se pari minuuttia.
Sitten typerä systeemi on se, että jos yrittää meritse kapeasta kohtaan läpi niin jos rannan molemmilla puolilla on vieraan valtion kaupunki ja niiden rajat peittää sen kapean kohdan niin äksiseltään pitäisi julistaa sota toiselle, että voi edetä.
Otin nuo barbaarit pois kokonaan asetuksista, kun ne perseilee liikaa. Ainakin omalla vyöhykkeellä ei niitä pahemmin sitten päivystä, jos ei kaupungissa ole puutteita.

Civilization: Beyond Earth oli selvästi parempi ja kehittyneempi.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 256
Eikö tuo ole ihan normaalia kun laskettava kama lisäntyy melkein exponentiaalisesti tiettyyn pisteeseen asti mitä pidemmälle pelissä etenee?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 564
Kutosta tarkoitin..En pysty muuttamaan otsikkoa osuvammaksi.

Siis tuo Civilization pyörii törkeän hitaasti. Sitten esim. joku GTA 5 pyörii kuin unelma niin tuntuu vaan niin ihmeelliseltä, että lautapelimäinen CIV on näin hidas. Pakostikin tulee mieleen, että pelissä on jotain vikana.
GTA pysyy jokseenkin samana koko pelin ajan, kun taas Civilizationissa peliin tulee koko ajan lisää tavaraa, mikä lienee tekoälylle aika raskasta. Vuorojen venyminen on suorastaan luonnollinen seuraus pelin mutkistumisesta. Toki toivoisi, että tekoäly olisi sen verran nopeaa, ettei vuoroihin kulu ikuisuuksia... Ongelma lienee siis pelimoottorin sijaan tekoälyssä (ellei pelimoottori jotenkin pakota tekoälyn toteutusta liian raskaaksi, mutta enpä usko että näin on).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 089
Meillä on vissiin vähän erilainen käsitys siitä mitä pelimoottori tarkoittaa.

Minusta civ vi on erittäin nopealla moottorilla ja pyörii hämmästyttävän hyvin muinaiskeskiaikaisella paskaraudallakin.

Siis nimenomaan puhu pyörimisestä, eli fps:stä ja vähäisestä lagittelusta.

Pelimekaniikka ja vuorojen laskenta ei liity itse pelimoottoriin mitenkään, vaan on siitä erillinen asia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Total War-sarjoissa ja uusimmassa Europa Universalisissa ei töki vuorot niin pahoin. Muutenkin jälkimmäisessä on enemmän porukkaa siellä kentillä.

Jotenkin tuntuu civiä ei ole osattu optimoida oikein. Hakattu paskaa koodia ja sen kyllä huomaa esim. envyt voi yrittää valita siinä vaiheessa, kun alkaa "maapallo pyörimään" sekä muiden valtioiden johtajatkin haluaa juuri silloin höpistä. Parempi, kun nämä kaikki olisi samalla kertaa, kun on oma vuoro niin voisi sen 2 minuuttia rauhassa selata nettiä.
Tietty tullut säädettyä asetuksista automaattinen vuoron vaihto, jos ei ole tehtävää ja kaikki matsit pikana, että ei mitään hitaita taisteluanimaatioita tai siirtoja.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 629
Total War-sarjoissa ja uusimmassa Europa Universalisissa ei töki vuorot niin pahoin. Muutenkin jälkimmäisessä on enemmän porukkaa siellä kentillä.
No en tiä mitä Total Wareja oot pelannut, mutta kyllä kaikissa alkaa vuorot tökkiä aikalailla siel loppupuolella. Toki siinä auttaa lähes aina se, että 'loppupuolella' sivilisaatioista ja armeijoista on hävinnyt noin 90%, varsinki R2TW:ssä.

Europa Universaliksessa ei oo vuoroja ku se on reaaliaikainen peli. Saman tekijän Hearts of Ironit nyt ainaki oli just semmosia, että ku sota sytty ja saavutettii joku -43 nii laskettavaa oli vaan tuhat kertaa enemmän ja nopeimmallakaan vauhilla ei saavutettu sitä mitä alkuvaiheessa jollain keskinopeudella. En muista miten EU3 mutta, siinäkin valtioiden yms. armeijoiden määrä laskee.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
No en tiä mitä Total Wareja oot pelannut, mutta kyllä kaikissa alkaa vuorot tökkiä aikalailla siel loppupuolella. Toki siinä auttaa lähes aina se, että 'loppupuolella' sivilisaatioista ja armeijoista on hävinnyt noin 90%, varsinki R2TW:ssä.

Europa Universaliksessa ei oo vuoroja ku se on reaaliaikainen peli. Saman tekijän Hearts of Ironit nyt ainaki oli just semmosia, että ku sota sytty ja saavutettii joku -43 nii laskettavaa oli vaan tuhat kertaa enemmän ja nopeimmallakaan vauhilla ei saavutettu sitä mitä alkuvaiheessa jollain keskinopeudella. En muista miten EU3 mutta, siinäkin valtioiden yms. armeijoiden määrä laskee.
Just tota R2TW tullut viimeksi pelattua ja ei se vuorottelu mennyt ihan hirveän puuduttavaksi.

Pääsi pieni aivopieru tarkoitin siis juurikin uusinta Hearts of Ironia.
 

tag

Liittynyt
26.11.2016
Viestejä
176
Ihan nopeehan tuo kutonen ollut tähän asti. 6950x, painee next turn ja tulee next turn. muah.

Kutosesta loppuu rakentelutilat hyvin äkkiä tai sitten porukka alkaa nääntymään nälkään, kun paukauttaa pellolle lentokentän ja toiselle lähiön.
Kiitoradalla ja lähiössä ei kasva vilja. Kutosessa on selvästi suunniteltu, että pakko tehdä monta kaupunkia ja antaa kullekin 2-3 erikoistusta.

Kutosessa ne muut kyselee ihan tyhmiä, että antaisin ilmaiseksi kaikenlaista, kun pahoittivat mielensä, kun valloitin toiselta valtiolta kaupunkeja, kun muutenkin aloitti sodan.
No se warmongeri on vain pistesysteemi, ja jos itte aloittaa täytyy ensin paheksua muita 20 vuoroa ja/tai perustella uskonnollisesti. Kutosessa näköjään AI kunnioittaa aina rautaa, eli jos on teräksisimmät tykit kuin kenelläkään, eivät uskalla liikaa asettua poikkiteloin.

Tuossa pitäisi olla automaattiasetus, että tyhmiin kysymyksiin tulee aina se sama vastaus. Menee vaan turhaa aikaa noihin kliksutteluihin, kun vuoro ei etene, kun selailen esim. nettiä, että menisi se pari minuuttia.
Jos AI:n dialogit alkaa nyppiä, niin pelin voi aloittaa moninpelinä. Tällöin AI:n jutustelut jää napin taakse jonoon, josta niitä voi kattella jos kiinnostaa.

Sitten typerä systeemi on se, että jos yrittää meritse kapeasta kohtaan läpi niin jos rannan molemmilla puolilla on vieraan valtion kaupunki ja niiden rajat peittää sen kapean kohdan niin äksiseltään pitäisi julistaa sota toiselle, että voi edetä.
Kaveerausta ja Open borders?

Otin nuo barbaarit pois kokonaan asetuksista, kun ne perseilee liikaa. Ainakin omalla vyöhykkeellä ei niitä pahemmin sitten päivystä, jos ei kaupungissa ole puutteita.
Hyviä ne on. Barbeilta saa lypsettyä XP:tä, kaapattuja workereita, techi hoputusta (Esim archerit), kulttuuria. Kandee esim laittaa ampujia kukkuloille odottelemaan spawneja.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 453
Viestejä
4 237 755
Jäsenet
71 211
Uusin jäsen
G0D

Hinta.fi

Ylös Bottom