Chromecast with Google TV

Liittynyt
29.07.2017
Viestejä
532
Kyseinen palikka ja kake toi posti tänään. Helppo käyttöönotto ja parit päivitykset. Ohjelmia löytyy, mutta yle ruutu jne loistaa poissaolollaan. Kake pystyy ohjaamaan myös vahvistimia telkkaria jne päälle/pois. Pitää jatkaa kokeiluja myöhemmin.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 143
Jos uudelle Chromecast with Google TV:lle ajattelit ketjun avata niin nimeä ketju oikein, Google TV kun tarkoittaa (on sama) kuin Android TV.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149
Google TV on virallisesti eri alusta kuin Android TV (siksi esim Google TV YLE & Ruutu ei löydy Google TV mutta Android TV löytyy). Homman nimihän lienee se, ettei Google voi tuoda partneriensa (laitevalmistajat) rinnalle kilpailevaa tuotetta (Chromecast) itse.
Sinällään voisi ketjun nimetä Android TV & Google TV - jos on mahdollista muuttaa (@tikkaritta ?) . Olisi jopa ihan hyödyllinenkin topic monelle Google/Android TV-käyttäjälle. Varsinkin mitä tulee mm appitukeen jne.
 
Viimeksi muokattu:

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 143
Google TV on virallisesti eri alusta kuin Android TV (siksi esim Google TV YLE & Ruutu ei löydy Google TV mutta Android TV löytyy). Homman nimihän lienee se, ettei Google voi tuoda partneriensa (laitevalmistajat) rinnalle kilpailevaa tuotetta (Chromecast) itse.
Sinällään voisi ketjun nimetä Android TV & Google TV - jos on mahdollista muuttaa (@tikkaritta ?) . Olisi jopa ihan hyödyllinenkin topic monelle Google/Android TV-käyttäjälle. Varsinkin mitä tulee mm appitukeen jne.
Google TV on lähinnä vain pelkkä homescreen jonka saa myös Android TV:lle hyvin pienellä kikkailulla.

Tuossa esimerkki.




Aloittaja päättäköön onko tämä ketju uuttaa Chromecastia käsittävä vai Google/Android TV-ketju.
 
Liittynyt
29.07.2017
Viestejä
532
Google TV on virallisesti eri alusta kuin Android TV (siksi esim Google TV YLE & Ruutu ei löydy Google TV mutta Android TV löytyy). Homman nimihän lienee se, ettei Google voi tuoda partneriensa (laitevalmistajat) rinnalle kilpailevaa tuotetta (Chromecast) itse.
Sinällään voisi ketjun nimetä Android TV & Google TV - jos on mahdollista muuttaa (@tikkaritta ?) . Olisi jopa ihan hyödyllinenkin topic monelle Google/Android TV-käyttäjälle. Varsinkin mitä tulee mm appitukeen jne.
Tuota en tiennytkään. Muokkasin otsikkoa uutta tuotetta paremmin kuvaavaksi.
Kakessa on silmä jota ensin luulin ir silmäksi, mutta Bluetoothin avulla toimii vaikka toisesta huoneesta. Tuli vielä yksi päivitys kaukosäätimen joka löytyi vasta asetukset valikosta. Muotoilu tuossa säätimessä on kyllä semmoinen että varmasti katoaa joskus.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
126
Kyseinen palikka ja kake toi posti tänään. Helppo käyttöönotto ja parit päivitykset. Ohjelmia löytyy, mutta yle ruutu jne loistaa poissaolollaan. Kake pystyy ohjaamaan myös vahvistimia telkkaria jne päälle/pois. Pitää jatkaa kokeiluja myöhemmin.
Mistäs sait hommattua? Itsellekkin olen tuota himoinnut mutta ei tunnu mistään oikeen vielä "virallisesti" saavan.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
299
Yle Areena, Ruutu ym. sovellukset saat asennettua joko netin kautta Play kaupasta tai suoraan chromecastilla asetukset-sovellukset-näytä kaikki sovellukset-Play kauppa -valikosta(en nyt aivan tarkkaa ulkoa muista tuota polkua).
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
126
Hienoa! Tilaus laitettu sisälle vetämään. Kokemuksia sitten kun palikka saapuu
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 143
Areena, Ruutu jne. löytyy "epävirallisista sovelluskaupoista".
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
126
Areena, Ruutu jne. löytyy "epävirallisista sovelluskaupoista".
Noita suhteellisen vähän tulee katseltua muutenkin että ei ole juurikaan väliä. Kyllä ne sinne sitten aikanaan tulee varmaan virallisestikkin.

edit: typo
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
131
Onko Yle Areenan asentaminen varmaa/varmistettua tietoa vaiko ainoastaan vahva arvaus? Kyseistä laitetta olen harkinnut muutaman viikon ja tuo Areenan puuttuminen on ollut toistaiseksi kynnyskysymys sille, miksi sitä en ole vielä tilannut
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
126
Paria euroa vajaa 70€ maksoin(?). Ja hei kiitoksia asennusvinkeistä.
Jännä. 69.99e tais olla itse laite ja 11e anto päälle posteja kun valitsi lähetyksen Suomeen. Ohwell. Enemmän kiinnostaa se että itse laite tulee. Ei tarvitse alkaa Ebaystä tilaamaan.
 
Liittynyt
28.07.2017
Viestejä
14
Itseltä löytyy myös sama laite ja on kyllä erittäin pätevä! Puheohjaus onnistuu yllättäen myös suomeksi. Esim. Pikku kakkonen löytyy ilman näpyttelyä:)
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
126
Kannattaa heti alussa asennella Youtube-softan tilalle Smart Youtube TV -sovellus niin ei tarvitse katsella mainoksia 50% ajasta. :geek:
Mulla on toiveena että Youtube Premium jopa toimisi tuossa eikä näyttäisi mainoksia kun tuo kyseinen subi on.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 746
Kannattaa heti alussa asennella Youtube-softan tilalle Smart Youtube TV -sovellus niin ei tarvitse katsella mainoksia 50% ajasta. :geek:


Smarttube beta on kyllä hyvä. Ei tule videoiden keskelle mitään mainospaskaa ja tai lopeta toistoa ja kysele oletko vielä paikalla.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 143

Smarttube beta on kyllä hyvä. Ei tule videoiden keskelle mitään mainospaskaa ja tai lopeta toistoa ja kysele oletko vielä paikalla.
Toimiiko tuossa puhehaku? Tuo Smart Youtube TV toimii kuin perus Youtube mutta ilman mainoksia, ilman keskeytyksiä.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
418
Mutuilut pois. Kaukosäätimessä on myös IR, jonka avulla pystyy ohjaamaan televisiota halutessaan. Kysyy asennuksen aikana asiasta.

Sovellukset löytyy Play-kaupasta kyllä, myös se Yle Areena. Dplay ei toimi, tiketin olen jo täyttänyt firmaan kuukausia sitten. Ja Play-kauppa löytyy ihan valikkoja selaamalla, ei tarvitse asentaa puhelimella tms.

Kaiken 4k-sisällön olen saanut pyörimään, mitä oon kokeillut. Ei ole tullut vastaan vielä sellaista, mitä ei olisi jaksanut pyörittää. Kodi käytössä, kuten miboxissakin aikoinaan.

Mielellään "maksan" youtuben sisällöntuottajille katsomalla mainoksia. Rahaahan ne sillä tekevät.

Vikana pointtina mukana tulevat johtoklipsut on muuten aivan pirun käteviä.

Nimimerkillä omistan laitteen, käytän päivittäin.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 707
Mitenkäs tuo vlc? Senkin varmaan saa play Storesta? Osaako se hakea subeja kuten IOS vastaava?
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
418
Mitenkäs tuo vlc? Senkin varmaan saa play Storesta? Osaako se hakea subeja kuten IOS vastaava?
En osaa sanoa. En katsele laittomista lähteistä videoita. Ainakin Kodissa on mahdollista ladata useammastakin eri paikasta tekstityksiä.
 

TLA

Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
448
Täällä ollut myös kyseinen palikka jokusen viikon käytössä varsin hyvin kokemuksin. Laitteen kaukosäädin korvasi itse asiassa meillä myös vanhan plasmaTV:n ja digiboksin kaukosäätimet 99% ajasta ja siirsi tuon TV:n kunnolla älyaikaan. Kaukosäätimellä saa ohjattua TV:n input valintaa ja volumea ja HDMI CEC tuntuu myös toimivan. Play Storen puolelta löytyy tosiaan lähes kaikki tarvittava ja digikanavia on näppärä katsella Kodilla jo ennestään Raspiin asennetulta tvheadend-serveriltä. Vanhalla Chromecastilla ei pystynyt Suomen DVB-streameja järkevästi katsomaan, mutta tämä tuntuu jaksavan purkaa kaikkea tarvittavaa.

Ainoa häiritsevä asia on tähän mennessä ollut MTV(3):n streamin nykiminen heidän omalla softallaan, onkohan tämä yleistä myös muilla älytelkkareilla/Androidilla? Näyttää siltä kuin prosessointiteho tai kaista ei riittäisi tuon kanssa, mutta minkään muun median (yle, netflix, youtube, amazon) kanssa en ole huomannut samaa ja 100M/100M yhteys kyllä pitäisi riittää...
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 143
Täällä ollut myös kyseinen palikka jokusen viikon käytössä varsin hyvin kokemuksin. Laitteen kaukosäädin korvasi itse asiassa meillä myös vanhan plasmaTV:n ja digiboksin kaukosäätimet 99% ajasta ja siirsi tuon TV:n kunnolla älyaikaan. Kaukosäätimellä saa ohjattua TV:n input valintaa ja volumea ja HDMI CEC tuntuu myös toimivan. Play Storen puolelta löytyy tosiaan lähes kaikki tarvittava ja digikanavia on näppärä katsella Kodilla jo ennestään Raspiin asennetulta tvheadend-serveriltä. Vanhalla Chromecastilla ei pystynyt Suomen DVB-streameja järkevästi katsomaan, mutta tämä tuntuu jaksavan purkaa kaikkea tarvittavaa.

Ainoa häiritsevä asia on tähän mennessä ollut MTV(3):n streamin nykiminen heidän omalla softallaan, onkohan tämä yleistä myös muilla älytelkkareilla/Androidilla? Näyttää siltä kuin prosessointiteho tai kaista ei riittäisi tuon kanssa, mutta minkään muun median (yle, netflix, youtube, amazon) kanssa en ole huomannut samaa ja 100M/100M yhteys kyllä pitäisi riittää...
Shield TV Pro:n kanssa ei ongelmia pätkikisen kanssa, mutta onhan tuo ihan eri kaliiberin laite. Tovottavasti tuollaiset suorituskykyongelmat ei ole yleisiä tuolla laitteella.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149
Ainakaan Philipsin Android TV:llä ei pätki. Oletettavasti vain jotain tuunaamista siis vaatii maikkarin päässä vielä Google TV-yhteensopivuuteen.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
299
Ainoa häiritsevä asia on tähän mennessä ollut MTV(3):n streamin nykiminen heidän omalla softallaan, onkohan tämä yleistä myös muilla älytelkkareilla/Androidilla? Näyttää siltä kuin prosessointiteho tai kaista ei riittäisi tuon kanssa, mutta minkään muun median (yle, netflix, youtube, amazon) kanssa en ole huomannut samaa ja 100M/100M yhteys kyllä pitäisi riittää...
Muutamia ohjelmia tullut tuolla MTV -appilla katsottua enkä ole huomannut siinä pätkimistä. Minulla siis myös käytössä tämä Chromecast.
 

TLA

Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
448
Muutamia ohjelmia tullut tuolla MTV -appilla katsottua enkä ole huomannut siinä pätkimistä. Minulla siis myös käytössä tämä Chromecast.
Hmm, mielenkiintoista, tuo maikkari kun on ainoa mikä nykimistä tekee, mahtaako olla vaikutusta sillä että valitsin palikan asetuksissa näyttötilaksi 50Hz, mikä ainakin ennen oli eurooppalaisille ohjelmille suositeltavampaa kuin vakiona ollut 60Hz. Nykiminen ei siis ole mitään järkyttävän suurta vaan pienempää, mutta kyllä sen vaimokin heti salkkareissa ensimmäisenä huomasi.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 707
Itse tilasin ranskalaisesta fnac verkkokaupasta. Laite tosin vasta matkalla eikä kädessä joten sitä en nyt sulle osaa suositella. Hihkasen kun laite on kourassa.
Saakohan tämän Saksasta pikana kuten luureja sai?
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 746
Saakohan tämän Saksasta pikana kuten luureja sai?

Osa noista toimittaa Suomeen ja suurin osa ei.

Pikatoimituksesta en tiedä. Mutta varmaan alle viikossa se normaalilla kuriirilla tulee Suomeen.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 707

Osa noista toimittaa Suomeen ja suurin osa ei.

Pikatoimituksesta en tiedä. Mutta varmaan alle viikossa se normaalilla kuriirilla tulee Suomeen.
Näköjään 81€ oli tuolta Fnacista niin halvempi kuin Google oma store.
Lupaavat toimitusta 17-22.12.2020, katsotaan jos pitää paikkansa.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
418
Liittynyt
16.12.2020
Viestejä
14
Chromecast GTV on ollut nyt käytössä puolitoista kuukautta. Pääosin käyttö toiminut mallikkaasti. Alla muutamia kommentteja.
Silloin tällöin ääni puuttuu kun menee chromecast:iin. Ääni palautuu kun käynnistää chromecast:in uudelleen. (Ei tapahdu edes päivittäin)
Sovellukset:
Käyttämistäni sovelluksista ainoastaan DNV TV:tä ei löydy Google kaupasta eli täytyy käyttää kännyn tai tabletin kautta.
HBO nordic: Aina kun ohjelma alkaa niin kuva pätkii, lopettaa pätkimisen valisemalla kelaa takaisinpäin ja perään play. fbs:n muuttaminen asetuksista ei korjaa ongelmaa. Ongelma ei ole iso mutta ärsyttävä.
Viaplay: Ei aina muista mihin katselu on jäänyt vaan aloittaa jakson alusta tai jostakin kohtaa edellisestä jaksosta.
dplay kyllä toimii (viitaten yhteen aikaisempaan viestiin). Palvelun sisältö on vain mitä on mutta sehän ei ole chromecast:in vika.
MTV3 ja cmore ok.
 
Liittynyt
16.12.2020
Viestejä
14
Viestiketjussa on mainittu Chromecast:in kauko-ohjaimen käyttämisestä esim. äänen säätämiseen mikä on ok. Itse kuitenkin arvostan vielä enemmän sitä, että minulla ainakin television kauko-ohjaimella voi ohjata chromecast:iä eli periaatteessa en tarvitse muuta kuin television palikan. Ainoastaan home toimintoa ei ole TV:n palikassa eli täytyy mennä takaisin päin askel kerrallaan (mikä on pieni vaiva).
 
Liittynyt
16.12.2020
Viestejä
14
En ole käyttänyt dplay:tä pitkään aikaan ja todellakin kun nyt kokeilin niin eipäs sovellus enää auennutkaan eli täytyy peilata puhelimella tai tabletilla kuten tavallisella chromecast:lla.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
131
Otatteko virran chromecastille TV:n USB-portista vaiko suoraan seinästä? Tällä hetkellä mulla on käytössä 1st gen. chromecast kytkettynä TV:n USB-porttiin, mutta mietityttää riittääkö virta uudelle laitteelle vai pitääkö vetää uusi kaapeli
 
Liittynyt
16.12.2020
Viestejä
14
Otatteko virran chromecastille TV:n USB-portista vaiko suoraan seinästä? Tällä hetkellä mulla on käytössä 1st gen. chromecast kytkettynä TV:n USB-porttiin, mutta mietityttää riittääkö virta uudelle laitteelle vai pitääkö vetää uusi kaapeli
Chromecast GTV vaatii hetkittäin yli 1 ampeerin virran USB portista, jota TV:n USB portti tuskin antaa, joten käytän mukana tullutta muuntajaa.
 
Liittynyt
29.07.2017
Viestejä
532
Otatteko virran chromecastille TV:n USB-portista vaiko suoraan seinästä? Tällä hetkellä mulla on käytössä 1st gen. chromecast kytkettynä TV:n USB-porttiin, mutta mietityttää riittääkö virta uudelle laitteelle vai pitääkö vetää uusi kaapeli
Ainakin Pioneer 8v vanha jaksoi antaa, mutta en ole palikkaa kovin paljoa vielä testaillutkaan.

Edit. Philips oli siis merkki
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
126
Itse tilasin ranskalaisesta fnac verkkokaupasta. Laite tosin vasta matkalla eikä kädessä joten sitä en nyt sulle osaa suositella. Hihkasen kun laite on kourassa.
8 päivää näytti menevän että oli omassa postissa. Laatikko kädessä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 461
Viestejä
4 162 839
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
domppaaaa

Hinta.fi

Ylös Bottom