Chromecast with Google TV

Kyllä se ruutu siellä on mutta sen löytäminen, kuten muidenkin sovellusten, on yhtä tuskaa.
Jep, ei löytynyt haulla, mutta kun meni Apps --> Entertainment -valikkoon, niin sieltä löytyi.

Huomasin muuten, että tämä puhuu väkisin kaikki hakusanat ääneen. "Text to speech" ja "Talkback" on pois päältä, enkä löytänyt accessibility-valikosta mitään muuta tuohon vaikuttavaa, mutta edelleen se tuntuu höpöttävän kaikki hakusanat. Mistäköhän valikosta sen saisi pois päältä?
Tuon toiminnon että puhelin näyttää mitä milläkin laitteella katsellaan saa jostain asetuksista pois päältä. Itseänikin tuo alkoi ärsyttää ja otin tuon pois päältä, en kyllä muista mistä se asetus löytyi.
Siellä näytti tosiaan olevan joku "Disable casting for other devices on network" tjsp. valinta tähän. En kyllä testaamatta tiedä voiko tuohon luottaa.

Siellä näytti tosiaan olevan joku "Disable casting for other devices on network" tjsp. valinta tähän. En kyllä testaamatta tiedä voiko tuohon luottaa.
Kokeilin tuota taannoin eikä se poistanut sitä pysyvästi. Itsellä on Nestejä( castaan HA:n niihin), Chromecasteja ja tietenkin telkkuja ja osa tekee tuota tiedonjakoa, kaikki ei. Androidiinhan tuli uusimmissa päivityksissä integroituna tuo perkeleen kaiutustieto ja sitä ei saa pois ellei puhelinvalmistaja niin tahdo. Koskee meillä lähinnä Spotifya mutta netin mukaan koskee yleisestikin Android- ja GoogleTV:ta.

Katsoin lounastauolla NG:n ohjelmaa Disneylta ja totta kai puhelimen näyttö aktivoitui tasaisin välein kun sen piti kertoa, että katson jollain laitteella jotain. Nyt katson taas leffaa CHromecast-TV:n kautta eikä tule mitään ilmoja. Jokaisen laitteen kävin läpi jo kuukausi sitten( silloin kun nuo isot päivitykset puhelimiin, Honor ja Oneplus, tulivat).

Kokeilin tuota taannoin eikä se poistanut sitä pysyvästi. Itsellä on Nestejä( castaan HA:n niihin), Chromecasteja ja tietenkin telkkuja ja osa tekee tuota tiedonjakoa, kaikki ei. Androidiinhan tuli uusimmissa päivityksissä integroituna tuo perkeleen kaiutustieto ja sitä ei saa pois ellei puhelinvalmistaja niin tahdo. Koskee meillä lähinnä Spotifya mutta netin mukaan koskee yleisestikin Android- ja GoogleTV:ta.

Katsoin lounastauolla NG:n ohjelmaa Disneylta ja totta kai puhelimen näyttö aktivoitui tasaisin välein kun sen piti kertoa, että katson jollain laitteella jotain. Nyt katson taas leffaa CHromecast-TV:n kautta eikä tule mitään ilmoja. Jokaisen laitteen kävin läpi jo kuukausi sitten( silloin kun nuo isot päivitykset puhelimiin, Honor ja Oneplus, tulivat).
Tuolla voi saada jänniä tilanteita aikaiseksi, jos esim. lapset katsovat jotain sarjaa olohuoneessa ja CC alkaa huutelemaan, että haluaisitko sittenkin katsoa tätä Youtube-kikkaretta, jota nyt katsotaan toisella laitteella, kun itse alkaa katsomaan tabletilla jotain ihan muuta. Vai miten tuo siis toimii?

Google homessa on laitteille valinta haluaako sallia niiden ohjauksen kaikilla laitteilla

Screenshot_20250221-131804_Home~2.png

Google homessa on laitteille valinta haluaako sallia niiden ohjauksen kaikilla laitteilla

Screenshot_20250221-131804_Home~2.png
Minulla Chromecast ei tosiaan liittynyt Google Homeen lainkaan asennuksen aikana, enkä tiedä mikä sen tarkoitus on muutenkaan, kun en sitä ole koskaan aiemmin missään käyttänyt. CC ei näy puhelimen Homessa, eikä siellä ole mitään muutakaan konffattuna.

Vaikuttaakohan tuo nyt sitten lainkaan, vai toimiiko se CC täysin erillisenä muilla samalla tunnuksella käytettyihin laitteisiin nähden (joka juuri olisi omalla kohdalla suotava vaihtoehto)? Siinä CC:ssä olevassa asetuksessa puhutaan "samaan verkkoon liitetyistä Android-laitteista", kuten noissa kuvakaappauksissakin.

Tuolla voi saada jänniä tilanteita aikaiseksi, jos esim. lapset katsovat jotain sarjaa olohuoneessa ja CC alkaa huutelemaan, että haluaisitko sittenkin katsoa tätä Youtube-kikkaretta, jota nyt katsotaan toisella laitteella, kun itse alkaa katsomaan tabletilla jotain ihan muuta. Vai miten tuo siis toimii?
Vaikea sanoa kun meillä käyttäjiä ei onneksi ole kuin kaksi.

No, Google Home ensinnä muuttui sietämättömäksi viime päivityksessä pakottaen lisäämään laitteita oletusnäyttämään suosikkeina. Huonejaot hajosivat samalla mutta jokaikiselle laitteelle laitoin 'never'-asetuksen ennen Homen tuhopäivitystä( varmasti moni pitää tästä uudesta sovelluksesta mutta minulle se on kaikessa mielessä turhake muutenkin kun talojärjestelmää hoitaa HA). Tosin, olen itse osasyyllinen sovelluksen kökköisyyteen kun olen HA:lta antanut Google Homelle oikeuksia niin laitteitakin siinä on nyt vanhan parinkymmenen sijaan toistasataa. Etsi siinä sitten mitä säätää.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
268 770
Jäsenet
76 304
Uusin jäsen
uzer

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom