Chromebook olisi muuten just mahtava iäkkäille, kuten vanhemmilleni, mutta isälläni on useampi legacy-softa jotka on vain Windowsille mitä käyttää. Sukututkimus-ohjelma ja ifolorin valokuvakirja-ohjelma ainakin tulee mieleen.
Ja toisena kysymyksenä tulee mieleen että mitä tapahtuu kun ilmainen pilvitallennustila loppuu kesken? Omilla porukoillakin on sellainen 20GB tiedostoja kun kaikki kuvat lasketaan, ja eihän mikään pilvi ilmaiseksi noita kaikkia ota. Porukat kitupiikkeinä ei myöskään halua maksaa mistään lisätilasta, niin ne kuvat on sit vaan koneella ja varmuuskopioituna pariin paikkaan.
Yleisestikin voisi miettiä että onko olettamus että tulevaisuudessa kaikki ihmiset maksaa pilvitilasta? Kun tilannehan on nyt että satunnainenkin kuvaaja saa 5 vuodessa iPhonella kuvattua niin paljon että ilmaistila loppuu, niin onko tarkoitus että kaikki suomen 5.5 miljoonaa ihmistää tilaa jonkun 9€/kk pilvitilan että mahtuu?
Itse olen hoitanut asian sillä tavalla ovelasti että mulla on tili kaikkiin näihin ilmaisiin yleisiin palveluihin, ja hajauttumalla tiedostot saan enemmän tilaa. Mulla on siis tiedostoja sekä Googlella, Applella, Microsoftilla että Dropboxissa.