1. Tervetuloa uudelle suomalaiselle tietotekniikkafoorumille. Foorumia kehitetään edelleen, joten pyydämme raportoimaan mahdollisista ongelmista ja kehitysehdotuksista palauteketjuun.

Foorumin ominaisuuksia: SSL-suojaus, Tapatalk-tuki, avatarit, kauppiaspalaute, vaalea/tumma teema, liitetiedostot, kirjanmerkit viesteihin, chat jne. Löydät foorumin myös lyhytosoitteilla: techbbs.fi & iobbs.fi

Poista ilmoitus

CCleanerin Registry Cleaner

Viestiketju alueella 'Ongelmat' , aloittaja KalaSakanari, 09.01.2017.

1. KalaSakanari

KalaSakanari

Rekisteröitynyt:
    10.11.2016
    Ajoin koneella ensimmäistä kertaa CCleanerin Registry Cleanerin ja se löysi useita "puhdistettavia" kohteita. Uskaltaako tuon ajaa suoraan läpi vai kannattaako rekisterin puhdistamista varten ladata jokin parempi ohjelma?

En aikaisemmin ole käyttänyt, kun ohjelman "normi" Cleaner ominaisuutta, joten siksi kyselen.

2. Jyrgen

Jyrgen

Rekisteröitynyt:
    14.12.2016
    Itse olen ajellut aika monilla koneilla sitä läpi ilman kummempia varmuuskopioita, eikä ole ongelmia ollut. Joku sanoo, että ei kannattaisi käyttää, tiedä sitten sanoa.

Vertex ja rane58 tykkäävät tästä.
  3. Dessu

Dessu ᴰᵉˢˢᵘ Premium-jäsen

Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    Mulla on ollut tuo ohjelma vuosia koneella ja viikottain ajellut tuota rekisterinpuhdistusta läpi ilman ongelmia.

rane58 tykkää tästä.
  4. JoniS

JoniS ??? Premium-jäsen

Rekisteröitynyt:
    28.12.2016
    Ccleaner poistelee aika varovasti rekisteri merkintöjä vrt. Muihin vastaaviin, hyötyähän tuosta ei juuri ikinä kyllä ole lähinnä Placebo efekti.

Yrmiö tykkää tästä.
  5. Zauberkraut

Zauberkraut

Rekisteröitynyt:
    18.12.2016
    Omassa ThinkPadissa pisti kyllä juurikin CCleanerin rekisterin "korjaus" käyttöjärjestelmän kunnolla solmuun ja joutui asentamaan uudelleen. Tätä nykyä en vaivautuisi ajelemaan näitä käärmeöljyjä.

6. KalaSakanari

KalaSakanari

Rekisteröitynyt:
    10.11.2016
    Ajelin itse kanssa läpi. Hyvin toimi, kiitän vastaajia.

rane58 tykkää tästä.
  7. ontelo

ontelo

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Tämä. Käytännönhyöty on 0.

8. Nerkoon

Nerkoon Se ainoa oikea Premium-jäsen Team AMD

Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Oma kokemus on, että voi aiheuttaa vaikeuksia. Olen joutunut palauttelemaan tuon tekemiä siivouksia, joten en suosittele rekisterinsiivousta.

Kaikki rekisterinsiivoussoftat ovat turhia. Jos rekisterin kanssa on jotain siivoamisen tarvetta, niin silloin on kyllä koko Windows muutenkin siinä mallissa, että kannattaisi asentaa kokonaan uusiksi.

9. Duke

Duke

Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Itsellä on tuosta ollut hyötyä Adoben tuotteiden kohdalla. Jostain syystä aina kun Lightroomista tulee uusi versionumero, niin hiiren oikean napin takaa katoaa se "avaa ohjelmassa -> Lightroom". Lightroomia ei saa lisättyä uudelleen sinne listoille, ennen kuin on poistanut vanhaan versionumeroon viittaavan rekisterimerkinnän.

Sama on tapahtunut myös muutaman kerran kun PhotoShoppiin kanssa aina kun on tullut uusi vuosinumero versioksi.

Molempien päivitykset olen aina asennellut Creative Cloudin kautta.

10. rane58

rane58

Rekisteröitynyt:
    22.10.2016
    Windows PC-läppärin ajan lähes viikoittain puhtaaksi, ei ole ollut probleemia. :cool:
    -Kunhan en poista salasanoja.... :vihellys:

11. Yrmiö

Yrmiö

Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Rekisterin puhdistuksesta ei ole mitään hyötyä koneen nopeuden kannalta.

12. JoniS

JoniS ??? Premium-jäsen

Rekisteröitynyt:
    28.12.2016
    Tämä, ne ainuat kerrat kun sieltä menee ja poistaa/puukottaa jotain kohteet on yleensä tarkoin valittuja.

Yrmiö tykkää tästä.
  13. Niko

Niko

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Ccleaner puhdistaa rekisteriä aika varovaisesti. Olen kuitenkin ottanut varmuuskopion rekisteristä, kun Ccleaner sitä kysyy.

14. Ormu

Ormu Tukijäsen

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    CCleaner on ollut suhteellisen turvallinen, toisin kuin moni muu "puhdistusohjelma". Mutta rekisterin siivouksesta saatava hyöty on joka tapauksessa minimaalinen. Turhaksi jääneiden merkintöjen osuus kaikista on niin pieni, että ne poistamalla rekisterin käsittely ei juuri nopeudu.

15. Aaltoliike

Aaltoliike Alkuperäinen jäsen Tukijäsen

Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
  16. Nerkoon

Nerkoon Se ainoa oikea Premium-jäsen Team AMD

Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Neko on tasan oikeassa. Ainoa tilanne jossa siivousta voi tarvita on, jos joku softa sekoittaa jonkun bugin takia täydellisesti asetuksensa eikä edes normaalin poiston ja uudelleenasennuksen jälkeen korjaa niitä. Ja silloinkin siivous koskee vain tuon yhden softan asetuksia.

17. jjjjussi

jjjjussi

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Olen jo pitkän aikaa poistanut kaikki ruksit CCleanerin rekisteriasetuksista. Ettei siis vahingossakaan tuota käyttäisi.