Carmageddon Rogue Shift

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://m.youtube.com/watch?v=3SbNy9RKYgk&pp=ygUXY2FybWFnZWRkb24gcm9ndWUgc2hpZnTSBwkJJQoBhyohjO8%3D


Uutta Carmageddonia pukkaa, ihan hyvältä näyttää :)

Toisaalta niin näytti edellinenkin versio, mutta se oli muuten varsin hengetön tekele. Alkuperäinen on edelleen se paras vaikka grafiikat ovat mitä ovat
 
Aseet on mielestäni liikaa tähän peliin. Orkkis 1 on ehdottomasti paras koko sarjasta. 2 oli ihan ok ja sen jälkeen on pelkkää shittiä.
 
Kerkesin jo innostua mutta traileri palautti äkkiä takaisin maan pinnalle. Zombiet, aseet ja jotain rataa pitkin niin eihän tässä ole alkuperäisen kanssa muuta samaa kuin nimi eli annetaan kultaisten muistojen pysyä sellaisenaan ja skipataan suoriltaan tämä rahastus.
 
Kerkesin jo innostua mutta traileri palautti äkkiä takaisin maan pinnalle. Zombiet, aseet ja jotain rataa pitkin niin eihän tässä ole alkuperäisen kanssa muuta samaa kuin nimi eli annetaan kultaisten muistojen pysyä sellaisenaan ja skipataan suoriltaan tämä rahastus.
Samaa katsoin, eikä olisi tullut ko peli mieleenkään ellei sitä olisi nimessä mainittu.
 
Carmageddon on sarja jota olen pelannut koko pienen ikäni, alle kymmenen vanhana näytti serkkuni Carma 1:stä kun hänellä se oli, ja ihastuin välittömästi. Silloin aikoinaan tuli pelattua todella paljon ja myöhemmin, ihan tähän päivää asti, pelattua silloin tällöin. Joko kännykällä tai ihan ajanmukaisella raudalla, kun on noita retrokoneitakin tuossa hyllyssä.
Ykkönen ja kakkonen toki ne itselle rakkaimmat, mutta jopa TDR 2000 oli omaan mieleeni.

Kirjottelin pitkän meilin tuolle firmalle, joka tätä nikkaroi. Sain jopa CEO:lta vastauksen.
 
Carmageddon on sarja jota olen pelannut koko pienen ikäni, alle kymmenen vanhana näytti serkkuni Carma 1:stä kun hänellä se oli, ja ihastuin välittömästi. Silloin aikoinaan tuli pelattua todella paljon ja myöhemmin, ihan tähän päivää asti, pelattua silloin tällöin. Joko kännykällä tai ihan ajanmukaisella raudalla, kun on noita retrokoneitakin tuossa hyllyssä.
Ykkönen ja kakkonen toki ne itselle rakkaimmat, mutta jopa TDR 2000 oli omaan mieleeni.

Kirjottelin pitkän meilin tuolle firmalle, joka tätä nikkaroi. Sain jopa CEO:lta vastauksen.
Wau! Sua voi siis kutsua tosifaniksi carmageddonin suhteen. Kyllä ykköstä tuli hakattua todella paljon, kakkosta ei ihan niin paljoa.
 
Ei kyllä vaikuta ollenkaan Carmageddonilta. Aikoinaan tuli pelattua ensimmäistä osaa viisaudenhampaan poiston jälkeen kipulääkepöhnässä verenmaku suussa, siinä oli fiilistä. Kun toinen viisaudenhammas poistettiin, pelasin Carmageddon 2:ta. Oi niitä aikoja.
 
Carmageddon on sarja jota olen pelannut koko pienen ikäni, alle kymmenen vanhana näytti serkkuni Carma 1:stä kun hänellä se oli, ja ihastuin välittömästi. Silloin aikoinaan tuli pelattua todella paljon ja myöhemmin, ihan tähän päivää asti, pelattua silloin tällöin. Joko kännykällä tai ihan ajanmukaisella raudalla, kun on noita retrokoneitakin tuossa hyllyssä.
Ykkönen ja kakkonen toki ne itselle rakkaimmat, mutta jopa TDR 2000 oli omaan mieleeni.

Kirjottelin pitkän meilin tuolle firmalle, joka tätä nikkaroi. Sain jopa CEO:lta vastauksen.
Minkälainen viesti ja mitä vastasi?
 
Eka Carmageddon on ollu täällä kans paras. Kakkonen on muuten hyvä, mutta minkä ihmeen takia siihen piti työntää talojen katolla lautasantennien hajottamista yms. sontaa?
Ois vaan ollu niinkuin ekassa, että kentän pääs läpi, jos ajo kaikki kierrokset maaliin ja oli sijalla 1-3, tappo kaikki ihmiset kartalta tai hajotti vastustajien autot.
 
Eka Carmageddon on ollu täällä kans paras. Kakkonen on muuten hyvä, mutta minkä ihmeen takia siihen piti työntää talojen katolla lautasantennien hajottamista yms. sontaa?
Ois vaan ollu niinkuin ekassa, että kentän pääs läpi, jos ajo kaikki kierrokset maaliin ja oli sijalla 1-3, tappo kaikki ihmiset kartalta tai hajotti vastustajien autot.

Kakkosessa aina kentän viimeisenä oli tehtävä. TDR 2000:ssa niitä oli vielä useammin.

E: Ja TDR 2000:ssa se oli vielä tehty hauskemmin että se aina sen kentän viimeinen tehtävä oli sellainen että siinä "paettiin" sieltä kentästä seuraavaan, tuli sellainen jatkumo siitä, eikä vain yhtäkkiä ilman sanaakaan oltu jossain muualla.
 
Taisi olla edellinen Carmageddon Max Damagekin aika pökälettä niin ei kannattane innostua tämänkään kohdalla, varsinkaan tuolla trailerilla.
 
Taisi olla edellinen Carmageddon Max Damagekin aika pökälettä niin ei kannattane innostua tämänkään kohdalla, varsinkaan tuolla trailerilla.
Se sentäs oli perinteitä kunnioittava. Ja tämä uusi "Carmageddon" on aivan eri tekijöiltä, ei ole yhtäkään samaa kaveria tekemässä. Nämä tekevät "spinoffia" omien sanojensa mukaan. Kutsuisivat tätä ennemmin sitten vain nimellä Rogue Shift.
 
Miten mulla on semmonen tunne/muistikuva, että kakkosessa oli jo kanssa zombeja... Vo oliko se vaan joku senruroitu Saksa tms. versio?
 
Ensimmäistä ja toista Carmageddonia tuli jyystettyä kyllä pitkään ja hartaasti. Myös lähiverkossa tuli velipojan kanssa otettua matsia, loistavaa hupia.

Reincarnation tuli myös ostettua ja fiilisteltyä sillä vähän mutta ei se oikein lähtenyt. Samat uudelleenlämmittelyt sitten myöhemmin Max Damagella kun sen sai ilmaiseksi Reincarnationin ostajana. Ja sama lopputulema, muutaman kerran yritti innostua mutta jotakin siitä puuttui mitä alkuperäisissä oli.
 
Monessa jatko-osassa onnistuu hämmentämään, miten niistä onnistutaan hukkaamaan juuri ne osat, jotka tekivät siitä alkuperäisestä osasta suositun ja massasta eroavan ja päädytään tekemään enemmän tai vähemmän geneeristä massaa vanhan suosikin nimellä ratsasten. Eikö suunnittelupalavereissa kukaan sano, että pitäisiköhän tässä ensin miettiä, miksi 1 ja 2 olivat menestyksiä ja sitten tälle pohjalle rakentaa moderni peli?
 
Ensimmäistä ja toista Carmageddonia tuli jyystettyä kyllä pitkään ja hartaasti. Myös lähiverkossa tuli velipojan kanssa otettua matsia, loistavaa hupia.

Reincarnation tuli myös ostettua ja fiilisteltyä sillä vähän mutta ei se oikein lähtenyt. Samat uudelleenlämmittelyt sitten myöhemmin Max Damagella kun sen sai ilmaiseksi Reincarnationin ostajana. Ja sama lopputulema, muutaman kerran yritti innostua mutta jotakin siitä puuttui mitä alkuperäisissä oli.

Sama itsellä. Toisaalta onko vaan niin, että aika on ajanut ns ohi ja kullannut muistot ja se sama ei enää riitä tuottamaan samanlaista fiilistä?
 
Sama itsellä. Toisaalta onko vaan niin, että aika on ajanut ns ohi ja kullannut muistot ja se sama ei enää riitä tuottamaan samanlaista fiilistä?
Itseasiassa mietin vähän samaa, Voi olla että se jokin puuttuu ihan itseltä, ajan hammas sen syönyt. Noissa uusintaversioissa oli kuitenkin paljon samaakin mitä alkuperäisissä, toki suuria erojakin on.


Carma 2:ssa kun oli mahdollisuus saada itselleen käyttöön romuttamansa auto, muistan yhdessä kartassa piilossa olleen poliisin panssariauton jolta sai aina löylytyksen.

Sitten kun useiden yritysten ja ankaran taistelun jälkeen sai houkuteltua sen alueelle josta löytyy granite car ja ehti jopa murjoa sen avulla auton rusinaksi, ja vielä sai sen itselleen... siinä tunsi itsensä voittajaksi. Eikä edes tarvinnut youtuben oppaita koska sellaisia ei ollut.

Ei siitä samanlaista tunnetta tule jos onnistuu tekemään saman uudestaan sen pari vuosikymmentä myöhemmin.
 
Carma 2:ssa kun oli mahdollisuus saada itselleen käyttöön romuttamansa auto, muistan yhdessä kartassa piilossa olleen poliisin panssariauton jolta sai aina löylytyksen.

Onnistui myös randomisti Carma 1:ssä. Muistan saaneeni tuon poliisiauton ennen kuin pelin pelasin loppuun, jonka jälkeen sai valittua minkä vaan auton.

Ensimmäinen Carmageddon kokemukseni oli pelin demo. Joka oli jollain uunituorella demo CD-rommilta. Että sitä tahkottiin paljon. 5 minuuttia peliaikaa ja yksi kartta. Suuria tavoitteita olivat jos ehdit poliisiauton luo ja sen rikkomaan. Toinen oli tuon kauhakuormaajan rikkominen. Itse peli sitten tuli ostettua alaikäisenä ja pelattua useamman kerran lävitse kuten myös Splat Pack.

Carmageddon 2:n olen kaksi kertaa pelannut lävitse. Oma mielipiteeni on että osa tehtävistä oli ihan turhia. Toki sen jonkin ison kuorma-auton rikki saaminen oli ihan ok tehtävä. Mutta platforming ei oikein siinä muodossa mitä se 2:ssa tehtävissä oli ei oikein maittanut.

Kolmas osa, pari kertaa kokeillut elämäni aikana ja ei oikein maittanut. Uudempia sitten kokeillut ja jonkin verran pelannut, mutta ei oikein ole kiinnostaneet.

En usko että tuota uutta tulen pelaamaan koskaan.
 
Onnistui myös randomisti Carma 1:ssä. Muistan saaneeni tuon poliisiauton ennen kuin pelin pelasin loppuun, jonka jälkeen sai valittua minkä vaan auton.
Saattaa muuten olla että muistelenkin ykköstä. Sen verran vettä virrannut Kemijoessa niistä ajoista että ei ihan selkeimmät muistikuvat.
 
Carmageddon on myös täällä se syy PC - harrastamiseen.
Sain ruinattua vanhemmilta joululahjaksi Pentium MMX - koneen sen jälkeen kun olin kaverin luona pelannut Carmaa.
Joululoman aikaan tuli koettua ensimmäinen "munat vaahdossa" - kokemus Carmageddonin kanssa :love:

TDR 2000 taisi olla viimeinen hyvä muisto Carmasta, sen jälkeen tullut vain huonoja versioita pelistä.
Vieläkin aina silloin tällöin guugletellut, että josko olisi joku uusi versio tulossa tai joku kyhäillyt remaken tms.
No nyt näköjään on, mutta ei ole kyllä se Carma mitä minä ole pelannut :(
 
Ensimmäinen Carmageddon kokemukseni oli pelin demo.

Se oli itselläni sama juttu. Vuosi oli 1997 ja Pelit-lehti oli juuri esimulgaissut demoversion, joka herätti mielenkiinnon. Muistan itse asiassa sen ihan ensimmäisen lähdön, kun vasemmalle jäänyt vihreä Lamborghini (Kutter) otti alkuhälinässä osumaa kylkeen ja auto runtattiin jotain betoniestettä vasten. Se oli käänteentekevä hetki tavallaan, koska en muista koskaan aiemmin nähneeni niin johdonmukaista kolarointifysiikkaa, ehkä The Need For Speediä lukuunottamatta, missään autopelissä. Toki vuotta aiemmin Destruction Derby 2:sta mainostettiin kaatuilevilla autoilla, mutta se oli sellaista hätäistä sinkoilua vailla mitään tolkkua, kun taas nyt oli... no kuun painovoimassa ehkä, mutta maittavaa mälläämistä silti. Juuri tuo fysiikka teki siitä niin hienon. Dynaamista ruttaantumistakin tuli ihmeteltyä demossa pitkään. Kun sain sen keltaisen poramaasturin jumiin seinää vasten nokka taivasta kohti, piti ihan vaan mielenkiinnosta kokeilla meneekö katto lyttyyn jos käy ottamassa kunnon vauhdit. No menihän se. Toki tuulilasit vääntyilivät kolareissa eivätkä hajonneet, mutta ei kai sitä niin pienistä oltu moksiskaan.

Carmageddon 2 oli ihan hyvää jatkoa, ja sitä tuli pelattua varmaan yhtä paljon kuin ykköstä. Peli oli myös tekstitiedostojen kautta aika hyvin muokattavissa, mutta muutin itse sieltä vain pari asiaa. Ensinnäkin jalankulkijat hajosivat oletusarvoilla tuhannen pirstaleiksi pienistäkin osumista. Niinpä muutin arvoja, jotka määrittelivät niiden kestävyyttä, jonka jälkeen raajat eivät irtoilleet enää hipaisusta eikä henki lähtenyt jos ne tökkäsi vähän kumoon. Samoin tapoista saatua aikaa lisäsin noin minuuttiin per jalankulkija, joten kellon perässä ei tarvinnut enää alun jälkeen ajella. Muuten jätin pelin sellaiseksi kuin se oli. Tehtävistä selvisi kyllä vaikka ne eivät pelin parasta antia tietenkään olleet.

TDR 2000:sta muistan vieläkin ne esirenderoidut mainoskuvat, joista aavisti heti että ei tämä kyllä peligrafiikkaa ole. Peli ilmestyessään oli outo ja tuntui vieraalta. Tekijäporukan vaihtuminenhan sen selitti. En pelannut tuota kovinkaan paljoa.

Tuo trailerin peli edustaa korkeintaan jotain sata lasissa autoräiskintää enemmän kuin Carmageddonia. Kunnon remake ykkösestä voisi olla paikallaan.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
294 573
Viestejä
5 035 881
Jäsenet
80 711
Uusin jäsen
juuroxin

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom