CARBEST 82277 siniaaltoinvertterin laturiongelma

Liittynyt
30.09.2020
Viestejä
79
Minulla on CARBEST invertteri, mallimerkinnältään 82277. Samanlainen vehje kuin tämän linkin takaa, mutta 1000W malli: CARBEST Sinus Power Inverter 2000 W - 12/230V Sinus-Wechselrichter | WT-Tools Erlebniswelt

Ongelmana on laturipuolen toimimattomuus. Eli invertteripuoli toimii normaalisti, mutta akunlataus ei. Kun napsauttaa latauksen päälle, ei tapahdu mitään eikä punainen eikä vihreä LEDikään syty. Ohjekirjassa mainitaan, että vika voisi olla sulakkeessa. Olen tarkastanut kaikki vaihtovirtasulakkeet (5 kpl) ja niissä ei vikaa, mutta ohjekirjassa mainittua tasavirtasulaketta (ohjekirjan kuvassa putkisulake) en löydä koko laitteesta!

Onko kenelläkään kokemuksia kyseisestä invertteristä, onko tuttu ongelma?
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
19
Kyseisestä laitteesta ei ole kokemusta, mutta onko kyseessä uusi laite vai toimineen laitteiston vikaantuminen?
 
Liittynyt
30.09.2020
Viestejä
79
Käytettynä ostettu laite, laturin toimimattomuus oli tiedossa ostettaessa. Varsinainen tarve minulla on invertteripuolelle, mutta olisihan se kätevä jos saisi tuon laturinkin toimimaan niin ei tarvitsisi eri laitteella ladata.
 

0nanias

Make ATK Great Again
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
1 885
Ohjekirjan luvussa kuusi on kuva jossa johdossa oleva sulake näkyy ja tekstissä myös ohje sulakkeen sijoittamiselle lähelle akun plusnapaa eli se on varmaankin jätetty turhana osana pois mikä on aika tyypillistä.

ohje.jpg
 
Liittynyt
30.09.2020
Viestejä
79
Tuo sulake kyllä löytyy akkujen kaapelista ja se sulake toimii, sillä akusta kyllä saa virtaa ulos laitteille. Mutta toiseen suuntaan virta ei kulje:hmm:
 
Liittynyt
30.09.2020
Viestejä
79
Lopputulema tälle ongelmalle:
Vein invertterin paikalliseen sähköliikkeeseen tutkittavaksi, missä ongelma. Piirilevyltä löytyi integroitu sulake, joka oli palanut. Sähkärin mielestä myös erikoinen sulake ja erikoinen ratkaisu tehdä se suoraan piirilevylle. Sähkäri vaihtoi tilalle normaalin putkisulakkeen, jonka pystyy nyt tarvittaessa itsekin vaihtamaan.

Tämä siis tiedoksi jos jollakulla on joskus samanlainen ongelma. :)
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 103
Viestejä
4 212 313
Jäsenet
71 009
Uusin jäsen
S0mpa

Hinta.fi

Ylös Bottom