Nyt on pakko kirjoittaa ja kysyä, kun en ymmärrä enään missä mättääpi,kun en pysty tällä scannaamaan.
Eli sain joululahjaksi tämän tulostimen Canon Pixma TS8251 -monitoimitulostin, valkoinen 139,90
Asensin sen niin että USB piuhalla suoraan tietokoneelle (ei mtn wifi yhteyksiä kun tietokoneessa on elisa viihde kaapelinetti 100/5mb yhteys)
(pöytäkone, windows 10) tapahtuu tiedonsiirto.
Asensin manuaalin mukaan tämän ja hain tältä sivulta Tulostimen täyden ajuri- ja ohjelmistopaketin,jonka asensin kokonaan (enkä jättänyt mtn asentamatta siitä)
PIXMA TS8251 - Support - Download drivers, software and manuals - Canon Oy
Asennus sujui täysin OK loppuun asti ja tulostinpäiden kohdistukset yms tehty ja jälki todella hyvä.
Kun yritän scannata esim asiakirjaa,jonka haluan tallentaa tietokoneelle tulostimella, valitsen alkuvalikosta "skannaa", sitten "Tallenna tietokone.", tsekkaan asiakirjan asetukset ja katson että paikallinen usb näkyy; painan mustavalkoisen scannauksen kohdasta "musta" ,
sen jälkeen monitoimilaitteen ruudussa lukee pitkään "Käsitellään... Odota hetki." mutta itse scanneri ei pidä mtn ääntä,eikä aloita tekemään mitään. Ttätä kestää jonkin aikaa ja sitten se palaa taas samaan alkuvalikkoon (josta asiakirjan asetuksia yms valitaan). Tietokoneeni ruudulle pomppaa käsittely vaiheessa ikkuna jossa lukee:
Canon TS8200 series
Tallenna tietokoneel.
Valitse ohjelma, joka käynnistetään tätä toimintoa varten:
Mutta ikkunassa ei lue mtn ohjelman nimeä eikä mistään pysty valitsemaan mikä ohjelma avattaisiin. Ok - nappi on harmaana ja ainoa nappi on peruuta nappi,joka toimii.
Laitan tähän vielä selventävät kuvat mukaan liitteenä.
Eikö tämä kieli siitä että mtn scannaus ohjelmistoa ei ole asennettu tietokoneelle siinä täydessä ajuri ja ohjelmisto paketissa?
Kysymys kuuluu MIKÄ scannausohjelma tähän monitoimilaitteeseen ja malliin (Canon TS8251) kuuluu ja mistä sen saa ladattua?
Olen soittanut ks paikkaan, josta tämä laite minulle ostettiin, antoivat tuen puhelinnumeron jossa palvelu oli todella huonoa, ulkomaalainen,joka ei ymmärtänyt suomea saati mikä ei tässä toiminut.. Ostopaikka ei osannut enempää neuvoa.
Summa summarum: olen nyt tyhjän päällä ja toivoisin,et joku osaisi neuvoa tämän kanssa,kun scannaus toiminto on se jota tarvitsen kaikista eniten asiakirjoille yms.
Eli sain joululahjaksi tämän tulostimen Canon Pixma TS8251 -monitoimitulostin, valkoinen 139,90
Asensin sen niin että USB piuhalla suoraan tietokoneelle (ei mtn wifi yhteyksiä kun tietokoneessa on elisa viihde kaapelinetti 100/5mb yhteys)
(pöytäkone, windows 10) tapahtuu tiedonsiirto.
Asensin manuaalin mukaan tämän ja hain tältä sivulta Tulostimen täyden ajuri- ja ohjelmistopaketin,jonka asensin kokonaan (enkä jättänyt mtn asentamatta siitä)
PIXMA TS8251 - Support - Download drivers, software and manuals - Canon Oy
Asennus sujui täysin OK loppuun asti ja tulostinpäiden kohdistukset yms tehty ja jälki todella hyvä.
Kun yritän scannata esim asiakirjaa,jonka haluan tallentaa tietokoneelle tulostimella, valitsen alkuvalikosta "skannaa", sitten "Tallenna tietokone.", tsekkaan asiakirjan asetukset ja katson että paikallinen usb näkyy; painan mustavalkoisen scannauksen kohdasta "musta" ,
sen jälkeen monitoimilaitteen ruudussa lukee pitkään "Käsitellään... Odota hetki." mutta itse scanneri ei pidä mtn ääntä,eikä aloita tekemään mitään. Ttätä kestää jonkin aikaa ja sitten se palaa taas samaan alkuvalikkoon (josta asiakirjan asetuksia yms valitaan). Tietokoneeni ruudulle pomppaa käsittely vaiheessa ikkuna jossa lukee:
Canon TS8200 series
Tallenna tietokoneel.
Valitse ohjelma, joka käynnistetään tätä toimintoa varten:
Mutta ikkunassa ei lue mtn ohjelman nimeä eikä mistään pysty valitsemaan mikä ohjelma avattaisiin. Ok - nappi on harmaana ja ainoa nappi on peruuta nappi,joka toimii.
Laitan tähän vielä selventävät kuvat mukaan liitteenä.
Eikö tämä kieli siitä että mtn scannaus ohjelmistoa ei ole asennettu tietokoneelle siinä täydessä ajuri ja ohjelmisto paketissa?
Kysymys kuuluu MIKÄ scannausohjelma tähän monitoimilaitteeseen ja malliin (Canon TS8251) kuuluu ja mistä sen saa ladattua?
Olen soittanut ks paikkaan, josta tämä laite minulle ostettiin, antoivat tuen puhelinnumeron jossa palvelu oli todella huonoa, ulkomaalainen,joka ei ymmärtänyt suomea saati mikä ei tässä toiminut.. Ostopaikka ei osannut enempää neuvoa.
Summa summarum: olen nyt tyhjän päällä ja toivoisin,et joku osaisi neuvoa tämän kanssa,kun scannaus toiminto on se jota tarvitsen kaikista eniten asiakirjoille yms.