Call of Duty: Modern Warfare (2019)

Shroud ja DrDisrispect juuri sielä aloittelemassa pelamaan plus muitakin striimaajia.
 
Näyttää kyllä graafisesti hienolta. Pelin tempo vaikuttaa kyllä varsin nopealta, myös toivottavasti tuota juoksemisen headbobia saadaan vähennettyä tai suoraan pois.
 
Veikkaatteko tähän tulevan Battle Royalea? Vielä ei ilmeisesti ole ollut mitään tiedotusta siitä asiasta?
 
Hienoa kusta serverit tässä vaiheessa kun on striimaajat paikalla pelaamassa :D ei jaksa katsoa tota odottelua että saavat pelit käyntiin
 
Kevyesti paras CoD-traileri siten CoD 4:n. Peli vaikuttaa ihan hyvältä, vaikkakin olisivat vihdoinkin voineet panostaa aseiden ääniin.



Kaikesta huolimatta suhtaudun tähän suurella varauksella, koska Activisionia tuntien heillä on yhä mahdollisuuksia munata tämän jotenkin. Toivotaan parasta. :tup:
 
Saapahan nähdä mitä tekevät ton minimapin kanssa, jos sen puutteesta valitetaan hirveästi. Toinen asia mikä ei minua hirveästi nappaa on projektiili luodit vrt. hitscan. Eivät vaan minun mielestä sovi Codin muottiin, ja varmaan pädillä tähdättäessä aiheuttaa harmaita hiuksia. Myös mapit on kuulemma realistisempia, eli voi olla vaikeuksia erottaa vihollista kaiken visuaalisen kaaoksen keskellä. Peaking ja mounting ei ole minun mieleen, mutta tuskinpa ne on iso osa peliä.
 
Vaikuttaa pitkästä aikaa oikeasti mielenkiintoselta CoD:lta. 100 pelaajaa ja ajoneuvoja, hitscan paske poissa ja upeat grafiikat.
 
Huhujen mukaan kokonaan uusi moottori, jolta se kyllä vaikuttaakin. Jotenkin se IW engine kyllä aina paistanut läpi, kun ei graafinen taso enää kilpaile oikeastaan mitenkään minkään kanssa.
 
Vaikuttaa pitkästä aikaa oikeasti mielenkiintoselta CoD:lta. 100 pelaajaa ja ajoneuvoja, hitscan paske poissa ja upeat grafiikat.
Minä en oikein ymmärrä hehkutusta grafiikoista. Tämähän näyttää ainakin noiden videoiden perusteella kutakuinkin samalta kuin kaikki edellisetkin.
 
Minä en oikein ymmärrä hehkutusta grafiikoista. Tämähän näyttää ainakin noiden videoiden perusteella kutakuinkin samalta kuin kaikki edellisetkin.
Oikeasti sen näkee kyllä vasta kun livenä jossain pyörii. Videoissa hirveet pakkaukset jne. Saa nähdä mitä tuleman pitää :)
 
Minä en oikein ymmärrä hehkutusta grafiikoista. Tämähän näyttää ainakin noiden videoiden perusteella kutakuinkin samalta kuin kaikki edellisetkin.

Juu en oo ite edes kattonu noita uusia videoita. Siinä alkuperäsessä reveal videossa oli ainakin pirun nötin nökönen.
 
kaikki liikkeet ja animatiot näyttää ainakin aivan samalta kuin vanhalla enginellä
Niinpä. Jos tässä oikeasti on kokonaan uusi engine alla, niin kovasti ovat halunneet tehdä kaikesta yksi yhteen samanlaista kuin vanhassakin.

Ja nuke taas mukana moninpelissä...
 
Pitäis ainakin olla DX12 käytössä, jotta DXR efektit saadaan käyttöön. Edellinen COD käytti DX11:tä. Varmaan siltikin pikemminkin uudistettu kuin täysin uusi engine. Oli miten oli, lopputulos ratkaisee ja ihan hyvin toimi Battle Royale edellisen tekeleen enginelläkin.

Harmi ettei tässä ole sitä Battle Royalea, ostokiinnostus romahti. Jos tuo 100+ pelaajan pelimuoto vaikuttaa hyvältä niin kai tällä vielä mahikset rahoihini on.
 
Moni edellinen codi on mainostanut ja hehkuttanut uutta pelimoottoria nostaakseen grafiikka hypetystä. Pelimoottori ihan varmaan sama kuin ennenkin, siihen on vain lisätty photogrammetry ja muita grafiikkaa parantavia ominaisuuksia.
 
Sen puolen saisi olla vanhaakin perua että CoDin perusleipä eli köykänen, tarkka, arcadehenkinen pelattuvuus/ohjattavuus säilyisi.

Kyllä maistuis CoD ilman avauruusasemia, irokeesirobotteja ja muita mauttomia käikäleitä. Tosin BO4 nyt pelattu aikalailla ja hyvä piriste pitkään aikaan.

Tämä MW teemainen vaikuttaa erottäin lupaavalta :tup:
 
Saattaapi olla, että tuleekin ostettua COD tietokoneelle sitten Black Ops II.
BF1:stä tuli pelattua, mutta BF 5 ei lähtenyt. BOOM HEADSHOTtia pitäs tässä jo pikku hiljaa päästä huutelemaan.

 
Onko kukaan nähnyt tietoa liikkuuko myös statsit edestakaisin pelikoneiden välillä? Esim. Jos pelaan ristiin PS4:llä ja PC:llä niin kerryttäisi samoja statseja itselle.

E: Näemmä tuossa alla postaamassani videossa vahvistettiin olevan vain yksi tili jota voi siirrellä kaikille alustoille.
 
Viimeksi muokattu:
Tässä kertoo tuosta "uudesta" moottorista. Eli se on se sama vanha mutta paranneltuna. Kuulemma viisinkertaistaneet geometria rendauksen samoilla tehoilla.
 
Tässä kertoo tuosta "uudesta" moottorista. Eli se on se sama vanha mutta paranneltuna. Kuulemma viisinkertaistaneet geometria rendauksen samoilla tehoilla.

Näin arvelinkin. Ei se voisi muuten näyttää kaikin puolin niin identtiseltä vanhojen codien kanssa.

Grafiikan näennäisillä parannuksilla ei tuolla vanhalla sotanorsulla kuuhun mennä.

Samaa pr-höpinää moottorin päivittämisestä on kuultu monesti aiemminkin.
 


tl:dw videosta englanniksi

-Game uses a wildly dynamic resolution per frame combined with temporal reconstruction to maintain 60fps performance
-Actually uses variable rate shading on current consoles!
-The motion blur hides these shifts while not being too much to be distracting
-First CoD with a full photogrammetry pipeline
-Impressed by animation and scope rendering
-Massive increase in map size
-Screen-space shadows like in Days Gone for fine detail
-"Spectral Rendering" for the use of night vision goggles. Thermal, UV, and IR values are a part of the world and accurately reflected when the imaging requires it
-Volumetric fog and lights
-Team targets 70fps to account for overhead

Call of Duty: Modern Warfare's engine revamp promises a generational leap in fidelity

Tuossa myös artikkeli pelimoottorista, eninmäkseen samat pointit siinäkin.

Yleis huomiona minun puolelta on, että "täysin uusi pelimoottori 2.0" on käytännössä jokaisella devaajalla markkinointia tänä päivänä. Ei täysin uuden moottorin ohjelmointiin ole mitään syytä, koska ei siitä tule paljoa parempi kuin vanha ainakaan graafisesti. Graafiikka puolella renderoijat on hyvin samankaltaisia devaajasta toiseen esim. PBR, SSR, SSAO, jne. Edellä mainittuja tekniikoita voidaan toki parannella, mutta ei sillä hirveä "return of investment" ole jos puhutaan perus pelaajasta.

Toinen pointti on, että esim. BF sarjaan verrattuna Codin ruudunpäivitys on suht tasainen 60fps moninpelissä ja yksinpelissä usein vähän heittelee. BF sarjan peleissä tämä on usein toistepäin ruudunpäivityksen osalta eli MP heittelee paljon, SP tasaisempi.

Isoin puute minusta MW:n grafiikoissa, on lyhyt varjojen kaskadi, eli varjot hyppii silmille. Sinänsä erikoista, koska ainakin aikaisemmissa Codeissa on aina laskettu ennakkoon koko mapin kattava varjokartta, eikä pop-inia tältä osalta esiinny paljoa.
 
Yleis huomiona minun puolelta on, että "täysin uusi pelimoottori 2.0" on käytännössä jokaisella devaajalla markkinointia tänä päivänä. Ei täysin uuden moottorin ohjelmointiin ole mitään syytä, koska ei siitä tule paljoa parempi kuin vanha ainakaan graafisesti. Graafiikka puolella renderoijat on hyvin samankaltaisia devaajasta toiseen esim. PBR, SSR, SSAO, jne. Edellä mainittuja tekniikoita voidaan toki parannella, mutta ei sillä hirveä "return of investment" ole jos puhutaan perus pelaajasta.
Ei se pelimoottori pelkästään graafista ulkoasua tarkoita. Esimerkiksi voi nostaa vaikka Battlefieldit, ja ei siis pelillisesti vaan juuri pelimoottorin osalta. Siinä maailma muuttui kerrasta FPS-pelaamisen tai ylipäätään pelaamisen mahdollisuuksien osalta, kun Frostbite julkaisiin ja sen mukana HDR-audio ja dynaaminen maasto (tai no, ehkä se kulminaatiopiste oli vasta Bad Company 2:n "Frostbite 1.5", mutta se on semantiikkaa). Sittemmin Frostbitea on vain päivitetty, eikä sitä ole ollut tarvettakaan korvata täysin kokonaan uudella moottorilla, mutta CODien osalta tämä nykyinen pelimoottori on ollut sitä samaa kankeaa tuubaa iät ja ajat. Niitä jäykän moottorin päälle liimattuja graafista ulosantia näennäisesti parantavia purukumivirityksiä kuvaamaan sopii kuuluisa "jalopuuratti Ladassa" -vertaus ihan hyvin.

Videoiden perusteella tätä uusinta codia ei erota nettipelissä edeltäjistään muuten kuin että joitakin fontteja on muutettu ja jotain valaistusefektejä liimattu päälle jne. Eikä siinä mitään, jokavuotiselle codille on aina kysyntää jos se vain on toteutettu hyvin, mutta ei kannata esittää että kyse olisi mistään muusta kuin juuri siitä itsestään, eli copy-paste-vuosijulkaisusta dollarinkuvat silmillä.

Vahvasti epäilen, että tässäkin tapauksessa kaikki nämä "wau, onpa upean näköinen peli!" -kommentit juontavat juurensa lähinnä niistä perinteisistä yksinpelissä olevista juonta semiväkisin eteenpäin kuljettavista videoclipeistä tai yksinpelistä ylipäätään. Yksinpeli tai varsinkaan sen välivideot eivät kuitenkaan ole se juttu minkä vuoksi massat ostaisivat codeja, vaan juuri se moninpeli. Massat ovat tyhmiä, mutta eivät kuitenkaan ihan loputtoman tyhmiä, eli kyllä pelin pitää toimia ja lisäksi näyttää hyvältä menestyäkseen kokonaisuutena. Black ops 2:n jälkeen codit eivät ole varsinaisesti tehneet kumpaakaan, vaikka täytyykin myöntää, että edellisessä codissa oli pitkästä aikaa yritystä.
 
Hienoa, näyttäisi siltä, että ärsyttävin perkki on poissa, eli Dead silence. Toivottavasti minimappi pysyy poissa, mutta voi olla, että palaa kun tubettajat ulisee siitä.

Ei se pelimoottori pelkästään graafista ulkoasua tarkoita. Esimerkiksi voi nostaa vaikka Battlefieldit, ja ei siis pelillisesti vaan juuri pelimoottorin osalta. Siinä maailma muuttui kerrasta FPS-pelaamisen tai ylipäätään pelaamisen mahdollisuuksien osalta, kun Frostbite julkaisiin ja sen mukana HDR-audio ja dynaaminen maasto (tai no, ehkä se kulminaatiopiste oli vasta Bad Company 2:n "Frostbite 1.5", mutta se on semantiikkaa). Sittemmin Frostbitea on vain päivitetty, eikä sitä ole ollut tarvettakaan korvata täysin kokonaan uudella moottorilla, mutta CODien osalta tämä nykyinen pelimoottori on ollut sitä samaa kankeaa tuubaa iät ja ajat. Niitä jäykän moottorin päälle liimattuja graafista ulosantia näennäisesti parantavia purukumivirityksiä kuvaamaan sopii kuuluisa "jalopuuratti Ladassa" -vertaus ihan hyvin.

Videoiden perusteella tätä uusinta codia ei erota nettipelissä edeltäjistään muuten kuin että joitakin fontteja on muutettu ja jotain valaistusefektejä liimattu päälle jne. Eikä siinä mitään, jokavuotiselle codille on aina kysyntää jos se vain on toteutettu hyvin, mutta ei kannata esittää että kyse olisi mistään muusta kuin juuri siitä itsestään, eli copy-paste-vuosijulkaisusta dollarinkuvat silmillä.

Vahvasti epäilen, että tässäkin tapauksessa kaikki nämä "wau, onpa upean näköinen peli!" -kommentit juontavat juurensa lähinnä niistä perinteisistä yksinpelissä olevista juonta semiväkisin eteenpäin kuljettavista videoclipeistä tai yksinpelistä ylipäätään. Yksinpeli tai varsinkaan sen välivideot eivät kuitenkaan ole se juttu minkä vuoksi massat ostaisivat codeja, vaan juuri se moninpeli. Massat ovat tyhmiä, mutta eivät kuitenkaan ihan loputtoman tyhmiä, eli kyllä pelin pitää toimia ja lisäksi näyttää hyvältä menestyäkseen kokonaisuutena. Black ops 2:n jälkeen codit eivät ole varsinaisesti tehneet kumpaakaan, vaikka täytyykin myöntää, että edellisessä codissa oli pitkästä aikaa yritystä.

Modern warfaressa on paremmat äänet kuin wokefieldin frostbite enginessä. Esimerkiksi modern warfaressa pystyy päättelemään vihollisen etäisyyden kun laskee kuinka kauan äänen tulo kestää, kun näkee aseen suunliekin.:)

Ja levoluutiohan ei mikään erikoinen ole, sehän on vain paskempi versio Red Factionin tuhoutuvasta maastosta. Red factionissa pysty kaivertamaan luolan vaikka kentän toiselle puolelle räjähteillä.:cigar2:

Ja kyllä tätä voi uudeksi engineksi sanoa jos kykenee 5 kertaa tehokkaammin työstämään geometriaa, eli periaatteessa samoilla grafiikoilla se ois sama kun gtx960 muuttuisisi maagisesti gtx 2080 ti;ksi.

Toki frostbite engine on nätti engine, mutta tää uusi mw näyttää silti paremmalta kuin muun muassa cp2077 joka on vasta ensi vuoden peli.:)
 
Modern warfaressa on paremmat äänet kuin wokefieldin frostbite enginessä. Esimerkiksi modern warfaressa pystyy päättelemään vihollisen etäisyyden kun laskee kuinka kauan äänen tulo kestää, kun näkee aseen suunliekin.:)

Ja levoluutiohan ei mikään erikoinen ole, sehän on vain paskempi versio Red Factionin tuhoutuvasta maastosta. Red factionissa pysty kaivertamaan luolan vaikka kentän toiselle puolelle räjähteillä.:cigar2:

Ja kyllä tätä voi uudeksi engineksi sanoa jos kykenee 5 kertaa tehokkaammin työstämään geometriaa, eli periaatteessa samoilla grafiikoilla se ois sama kun gtx960 muuttuisisi maagisesti gtx 2080 ti;ksi.

Toki frostbite engine on nätti engine, mutta tää uusi mw näyttää silti paremmalta kuin muun muassa cp2077 joka on vasta ensi vuoden peli.:)
Levoluutio oli ihan paskaa, kuka tässä siitä on mitään puhunut. Se BC2:n "destruction" oli ihan eri maata ja tuo levolution on vain rampautettu versio siitä.

Ja äänistä ja graafisesta ulkoasusta meidän pitää vain sopia että ollaan eri mieltä. Niin ja myös siitä mikä on uusi engine ja mikä ei.
 
Tämähän se on näiden nykypelien riesa, mutta toisaalta jos niillä saa vain jotain virtuaalista roinaa, jolla ei voi parantaa suoritusta pelissä ja jotka eivät sinäänsä sotke pelin alkuperäistä ulkoasua muiden pelaajien silmissä, niin ei niissä sitten mitään suurta vikaa ole niistä maksavien asiakkaiden tyhmyyden lisäksi.
 
Tämähän se on näiden nykypelien riesa, mutta toisaalta jos niillä saa vain jotain virtuaalista roinaa, jolla ei voi parantaa suoritusta pelissä ja jotka eivät sinäänsä sotke pelin alkuperäistä ulkoasua muiden pelaajien silmissä, niin ei niissä sitten mitään suurta vikaa ole niistä maksavien asiakkaiden tyhmyyden lisäksi.
Jos sieltä saa parhaimmat aseet niin voi kyllä sanoa että rikkoo aika pahasti peliä
 
Jos sieltä saa parhaimmat aseet niin voi kyllä sanoa että rikkoo aika pahasti peliä
Niin, siksi sanoinkin että ongelmaa ei ole, jos sieltä saa vain sellaista krääsää, jolla ei saa etulyöntiasema muihin verrattuna. Onko siis tiedossa, että tässä olisi mahdollista ostaa rahalla parempia aseita tms? Jos on, niin sitten kannattaa äänestää moista pasketta vastaan jättämällä peli ostamatta.
 
Niin, siksi sanoinkin että ongelmaa ei ole, jos sieltä saa vain sellaista krääsää, jolla ei saa etulyöntiasema muihin verrattuna. Onko siis tiedossa, että tässä olisi mahdollista ostaa rahalla parempia aseita tms? Jos on, niin sitten kannattaa äänestää moista pasketta vastaan jättämällä peli ostamatta.
Taitaa ahneus viedä voiton ja lisätään seuraavaankin peliin

 
Taitaa ahneus viedä voiton ja lisätään seuraavaankin peliin ne lisätään kuten nykyisessä on

Ei ainakaan blackoutin puolelle ole lisätty muuta kuin ase ja hahmo skinejä. Ei vaikuta itse pelaamiseen mitenkään. Multiplayerin puolelta en tiedä kun se ei itseäni kiinnosta.
 
Alkanu semi-senioriakin kiinnostaa tämä, listaan asioita mitkä tekis tästä codista paremman kuin moni edeltäjänsä.

-RobottiXXZKillerMonsterUltimate killstreakit jossa 2 minigunia ja ampuu aimbottina vihut
-Ei mikromaksuja joilla saa parempia aseita tai mitään joka parantaa omaa suorituskykyä
-Ei niitä 90 käännöksiä tekeviä luotei eli niin isoa viivettä....
-Perus hyvät aseet eikä mitään ihmeen modernia tekniikkaa millä pystyt tehdä vaikka ja mitä kummallisuuksia ja kaikki vihut ympäriltä kuolee.

Jotain jäi mutta aikalailla listattuna asiat mitkä olivat CoD4.. En tainnut juuri muuta pelata about 10v sitten, kesälomatkin meni pelatessa 11-02 eli reippaat 12h mitä nyt käveli ruokapöytään jne.

Innolla odotan.:)
 
Alkanu semi-senioriakin kiinnostaa tämä, listaan asioita mitkä tekis tästä codista paremman kuin moni edeltäjänsä.

-Ei mikromaksuja joilla saa parempia aseita tai mitään joka parantaa omaa suorituskykyä

Innolla odotan.:)
Onko Activision ilmoittanu että uudessa ei saa ostettua BIS aseita mikromaksuilla koska ainakin nykyisessa se onnistuu
 
Viimeksi muokattu:
Onko tuo 100 pelaajan GW täysin varmaa?

Pelkästään tuon takia vois ostaa ja pelailla ajan kuluks.
 
PS4 Pro versio ainakin on vakuuttava graafisesti. Pyörii nyt jo hienosti ja varmasti vielä saa optimointeja.

 

Pelistä nyt ei ole mitään ihmeellistä sanottavaa suuntaan tai toiseen, kun se on sitä samaa kuin aina. Varmaan voisi kuitenkin olla ihan hauskaa, jos vain tekevät tähän edes jollakin tasolla toimivan matchmaking -järjestelmän, eikä sellaista skeidaa kuin viimeisessä 10 versiossa, että toinen tiimi ottaa toiselta pataan 100-10 ja joka erässä porukka vaihtuu lobbyssa istuskellessa, mutta lopputulos on aina kuitenkin sama.

Se vähän ihmetytti, että videossa pelataan ilmeisesti PS4-versiolla, mutta kontollit vaikuttavat pikemminkin hiiri/näppis-yhdistelmältä. Tai sitten nuo ikonit näytöllä eivät muutu vaikka pelaisi konsolilla hiirtä käyttäen. Vai onko joku oikeasti sellainen alieni padilla, että voi palata sillä noin nopeilla liikkeilla ja tarkasti? Vastustajat eivät ainakaan voineet... :D

Edit.
Näköjään vanhat kunnon claymoretkin ovat mukana. Näitä käyttämällä saa chatin kuumaksi. :D

Hv7e0XY.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Muutes siel on jo servut pystyssä, laittoivat ne jo päivän aikasemmin päälle. Pelaamaan vaan jos setti on jo ladattu.
 
Suht siisti peli. Vieläkun olisi näppis hiiri combo ohjaimen tilalla niin avot! Tahdo osua mihinkään..
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 844
Viestejä
4 485 474
Jäsenet
74 006
Uusin jäsen
Venotide

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom