Call of Duty: Black Ops ||||

Sniput on kyllä melko ikäviä tässä pelissä. Aina kun olen kuollut, on tullut se yksi ainoa kuula otsaan. :dead:
Hihi, eka peli kesti noin 10s. Hyppäsin koneesta ja kattelin ettei ketään näy lähistöllä. Laskeuduin jonkun maalaistalon eteen ja avasin oven... bum, siellä oli jo heppu haulikon kanssa ja ampui naamaan.

Että sellaiset ensitunnelmat. :D
 
Parin pelin perusteella ihan ok toi blackout. Ihan perseestä vaan toi, että kartan reunalla alkaa ulisemaan "return to combat zone". Viime pelissä oli top 3 tilanne ja olin menossa suorinta tietä alueelle. Puolet kyseisestä alueesta ei kuitenkaan ollut enää playzonella, joten joutu kiertämään toista reittiä ja kuolema korjasi. PUBG vähän fiksummin toteutettu, että kyseessä on saari erangelissa ja sanhokissa ja vastaavasti trumpin muuri miramarissa.
 
Juuh.. Kyllä maistuu tunnin pelailun perusteella, vaikka edellinen cod kokemus taitaa olla xbox360 ajoilta. Itelle sopii tuo arcademaisempi ja nopeatempoisempi räiskintä, pubg ei oikein ikinä iskenyt, vaikka kuinka yritin siitä tykätä. Luultavasti menee ostoon, toivottavasti pelaajia riittää. Onkos muuten codeissa ollut cross-playta?
 
Samaa täällä. Pubg ei iskenyt, tämä tuntuu hyvältä kun on sen verran nopeatempoisempaa. Ei häiritse ennakkotilaus yhtään. :tup:
 
Mukavaa puuhaa, mutta sen kyllä huomasi heti että top 10 ei kuumota melkein lainkaan vs esim. PUBG.
Se on varmaan ihan siitä syystä miksi tämä on myös niin virkistävää, eli kun on todella kasuaalia hommaa.

Tossa just puhuttiin että voi olla hyvä "lasku" illan päätteeksi kun PUBG:issa meni jo hermot. :D
Tai kun laneilla on jo liikaa promilleja ja PUBG on vaan mahdotonta. :rofl:
 
Tämä juuri itsellänikin mielessä. Tässä ei tunnu oikeen miltään olla loppukahinoissa mukana. Pubgissa taasen se "pieni" jännitys aina päällä lopussa. Yhden voitonkin sain illan testeissä soolossa. Mutta ihan kiva tämä siis on. Ei huono ollenkaan. Tämmöstä ns casuaalimpaa niinkuin @TML sanoi.
 
Eilen kirosin että tää peli on ihan saakelin vaikee verrattuna PUBG. Ampumisesta ei tullut yhtään mitään, mihinkään en osunut ja kaikki tuntui aivan liian nopealta.

Tänään sitten kävin pelaamassa sooloa ja voitin ensimmäisen matsin eikä ollut edes tiukkaa. Tappojakin tuli 7. Tuntui jotenkin paljon helpommalta kun eilen. Ehkä sitä nukkuessaan aivot maagisesti oppivat tämän pelin kontrollit.
 
Kävin testamaassa kun blackout kiinnosti, mutta olikin suht samanlaista adhd hippaa kuin normi codi, propsit siitä kun pyöri ihan ok hyvin, tosin grafiikat olivatkin aika "low tasoa". Jää hyllyyn toistaiseksi
 
Kävin testamaassa kun blackout kiinnosti, mutta olikin suht samanlaista adhd hippaa kuin normi codi
Ööh, hetkonen, ei tuossa blackout-pelimuodossa kyllä ole mitään samaa kuin perinteisesti codeissa. Sitä ihan samaa battle royaleahan tuo on kuin kaikissa muissakin vastaavissa, mutta vähän nopeammalla tahdilla. Adhd-hippa ei todellakaan sovi kuvaukseen.
 
Ööh, hetkonen, ei tuossa blackout-pelimuodossa kyllä ole mitään samaa kuin perinteisesti codeissa. Sitä ihan samaa battle royaleahan tuo on kuin kaikissa muissakin vastaavissa, mutta vähän nopeammalla tahdilla. Adhd-hippa ei todellakaan sovi kuvaukseen.
Joo ite mietin ihan samaa, ei tuota Battle royal modea voi ADHD hipaks sanoa vaikka nopeempi temponen onki kun muut vastaavat... Itteää ei o h1z1 ,pubg tai fortnite kiinnostanu pätkän vertaakaa, kaikissa jotaa ominaisuuksia mistä en tykkää tai sitte muuten vaa peli on täynnä bugeja ja ongelmia ollu... Black out BR kiinnostaa kyl kovastikkin.
 
Ööh, hetkonen, ei tuossa blackout-pelimuodossa kyllä ole mitään samaa kuin perinteisesti codeissa. Sitä ihan samaa battle royaleahan tuo on kuin kaikissa muissakin vastaavissa, mutta vähän nopeammalla tahdilla. Adhd-hippa ei todellakaan sovi kuvaukseen.

Nojoo ehkä adhd-hippa oli yliampuvaa, mutta lähinnä tuntui että blackout matsit olivat nopeampia kaikin puolin kuin esim pubgissa, niin muutamat ekat voitot eivät tuntuneet niin hyviltä kuin vaikka pubgissa.
 
No siis, onhan itse taistelut ADHD. Lähitaistelut nyt selvästi, mutta jopa semmoset pidemmän matkan omalla tavalla.

Rundit on kyllä todella nopeita vaikka vetää tappiin asti. Tämähän on mun mielestä vahvuus.

En olisi uskonut, mutta saattaa tulla jopa ostettua....
 
Nojoo ehkä adhd-hippa oli yliampuvaa, mutta lähinnä tuntui että blackout matsit olivat nopeampia kaikin puolin kuin esim pubgissa, niin muutamat ekat voitot eivät tuntuneet niin hyviltä kuin vaikka pubgissa.
20 pelaajaa vähemmän ni se varmaan tekee sen osittain, että on helpompi voittaa ym.. mut toki, on nopee temposempiki niinku pitää ollaki :)
 
Kauanko teillä on nuo blackout matsit kestäneet jos suht loppuun on päässyt?

Ennakkotilattu cdkeyssistä että pääsis betatestaamaan mutta unohdin jo siinä kiimassa ettei ole kortin korttia koneessa, 8700k integroidulla mennään siihen asti että 2080Ti saapuu. Saas nähä kumpi kerkee ensin, CoD vai näyttis.
 
Syy miksi lopetin PUBGin pelaamisen oli se loottaamisen ja alkupelin hitaus. Myös mid-game tuntui joskus olevan jäätävän tylsää haahuilua tyhjällä mapilla kun ketään ei missään näkyny. Viimeset kerrat sitä tuli pelattua niin että meni vaan suoraan koululle / milibaseen tms. hot spottiin että saa alkuun edes jotain tekemistä.

Blackoutissa ei ainankaan toistaiseksi ole vielä ollut samaa ongelmaa, mutta kaikki on toisaalta vielä täysin uutta.
 
Syy miksi lopetin PUBGin pelaamisen oli se loottaamisen ja alkupelin hitaus. Myös mid-game tuntui joskus olevan jäätävän tylsää haahuilua tyhjällä mapilla kun ketään ei missään näkyny.
Tuo loottaus ja ylipäätään tylsä autiolla kartalla haahuileminen minua tökkii eniten koko pelimuodossa. Vaikea on ymmärtää miten battle royalesta ylipäätään on tullut niin suosittu pelimuoto.

Ei tämä codin blackouttikaan tuo siihen mitään merkittävää muutosta, mutta ei se sentään ihan niin tylsää ole ja toteutus tuntuu muutenkin olevan kohtuullisen toimiva ja vähäbuginen jo tässä vaiheessa.
 
Ei tuossa tosiaan juuri bugeja tuntunut olevan.

Kaverin kanssa kummatkin tosin huomasi että siinä yhden kylän rannassa olevista veneistä ei saanut nostettua loottia.

Toinen oli kun yhdessä rundissa serveri rupes tökkimään niin paljon että piti lähteä pelistä.
 
Tuo loottaus ja ylipäätään tylsä autiolla kartalla haahuileminen minua tökkii eniten koko pelimuodossa. Vaikea on ymmärtää miten battle royalesta ylipäätään on tullut niin suosittu pelimuoto.

Itselleni ainankin aluksi tuo combatin ja loottaamisen tasapaino oli kova juttu. Peli ei ollut kokoajan hirveetä mättöä vaan oli sitä downtimea myös milloin pysty vähän rentoutumaan. PUBGin kun oppi niin se downtimen aika tuntui kasvavan kun viholliset sai nopeammin hengiltä ja tiesi mistä sitä loottia yleensä saa nopeasti niin kamat on kasassa hyvin nopsaa ja sitten se onkin sitä haahuilua alun jälkeen.
 
Ei tuossa tosiaan juuri bugeja tuntunut olevan.

Kaverin kanssa kummatkin tosin huomasi että siinä yhden kylän rannassa olevista veneistä ei saanut nostettua loottia.

Toinen oli kun yhdessä rundissa serveri rupes tökkimään niin paljon että piti lähteä pelistä.
Joo, onhan siellä vielä varmasti pientä paikattavaa, mutta yleisesti ottaen codit ovat olleet kohtuullisen laadukkaita tuotoksia noilta osin. Monta muuta parjattavaa asiaa niissä kyllä on ollut. :D
 
  • Tykkää
Reactions: TML
Ihan mielenkiintoiselta näytti Blackout kun illalla Sampsan striimiä seurailin. Sellaista hyvin perinteistä sujuvaa ja selkeää CoD meininkiä ilman ADHD juoksentelua. Graafisesti oli vähän vaisu ja viholliset näkyy turhan selvästi kaukaa maastosta.
 
Ihan mielenkiintoiselta näytti Blackout kun illalla Sampsan striimiä seurailin. Sellaista hyvin perinteistä sujuvaa ja selkeää CoD meininkiä ilman ADHD juoksentelua. Graafisesti oli vähän vaisu ja viholliset näkyy turhan selvästi kaukaa maastosta.
Tuolla ikivanhalla pelimoottorilla ei kovin ihmeellistä ulkoasua taida saada aikaiseksi yrittämälläkään, kuten ei tuhoutuvia rakenteitakaan.

Vihollisten näkyminen kohtuullisen kaukaa lienee tarkoituksellinen ominaisuus.
 
Ihmeen heikosti peli rullaa vaikka ei hääviltä näytäkään, omalla koneella fps luokkaa 40-60 medium settingseillä 1440p resolla. Pelinä kuitenkin yllättävän hauska ja selkeästi nopeatempoisempi PUBG:n verrattuna. Loottauskin PC-versiossa selvästi fiksummin toteutettu kuin aiemmin nähdyissä konsoliversioissa.
 
viholliset näkyy turhan selvästi kaukaa maastosta.

Vihollisten näkyminen kohtuullisen kaukaa lienee tarkoituksellinen ominaisuus.
Ihan hyvä se noin on kuten nyt.
Striimin katselu on aina vähän eri asia, koska itse peliä pelatessa sitä keskittyy asiaan X. Kyllä siinä saa melko paljon skannailla että kaikki näkee. Toki riippuu maastosta.
Jossain toisella kartalla voi sitten olla vaikeampi nähdä vihuja?

Ihmeen heikosti peli rullaa vaikka ei hääviltä näytäkään, omalla koneella fps luokkaa 40-60 medium settingseillä 1440p resolla.
Peli on kyllä yllättävän raskas.
Kuten eilen kirjottelin, 1080p 120% resolution scale haukkasii 6.7GB VRAMia ja toi vanhempii 6-ydin paineli joka säikeellä sen 70% rasituksella.
Toisaalta ei kai se VRAMin käyttö aina mitään huonoa tarkoita, eikö keskusmuistissakin käyttämätön ole vain turhaa. :)
Yllätti silti miten paljon konetta kyykytti.

Lopulta piti tiputtaa toii 120% resolution scale pois, kun pari paikkaa oli kartassa missä FPS tippuikiin ~50 kohdille.
Takaisin 100% niin pysyi pitkälti siinä serverin asettamassa FPS cäpissä, joka jostain syystä oli ainakin Shadowplay:n mukaan 87 fps.
 
Lopulta piti tiputtaa toii 120% resolution scale pois, kun pari paikkaa oli kartassa missä FPS tippuikiin ~50 kohdille.
Takaisin 100% niin pysyi pitkälti siinä serverin asettamassa FPS cäpissä, joka jostain syystä oli ainakin Shadowplay:n mukaan 87 fps.

Tuo FPS cap nousee ilmeisesti julkaisussa ainakin 144 fps lukemiin, kun betassa tätä on haluttu syystä tai toisesta rajoittaa.
 
Onkohan nyt user erroria ilmassa, kun tässä kaikki tuntuu näyttävän jotenkin pehmeältä ja tuhnuiselta. Asetuksissa tekstuurit ja anti aliasing täysillä, modelit mediumilla ja muu lowilla, 1080p ja scaling 100. Pubgissa kaikki very lowilla ja AA ultralla kuva on hitosti terävämpää ja selkeämpää :bored:
 
Tuo FPS cap nousee ilmeisesti julkaisussa ainakin 144 fps lukemiin, kun betassa tätä on haluttu syystä tai toisesta rajoittaa.
Juu, kyllä se nousee.
Pelissähän on myös custom fps cap, ja menee se ainakin 200+ lukemiin.

Muistan lukeneeni että betassa on 90 fps cap jonkun serverin datan analysoinnin takia.
 
Siis monelta ton betan pitäis aueta kaikille? Luulin että se on jo auki.
 
Oliko tämä edes kaikille avoin vai pelkästään ennakkotilaajille?

Tänään aukeaa kaikille PC-pelaajille klo 20.

call-duty-black-ops-4-blackout-beta-dates.png
 
Clientin saa tosin ladattua koska vain, ja kyllähän sitä voi suositella että lataa jo nyt. :)
 
Onkohan nyt user erroria ilmassa, kun tässä kaikki tuntuu näyttävän jotenkin pehmeältä ja tuhnuiselta. Asetuksissa tekstuurit ja anti aliasing täysillä, modelit mediumilla ja muu lowilla, 1080p ja scaling 100. Pubgissa kaikki very lowilla ja AA ultralla kuva on hitosti terävämpää ja selkeämpää :bored:
Joo vähän sellainen vaseliinimainen kuva tuntuu olevan.

Peli tykkää kyllä Vramista. Yli 9 gigaa vie 1440p:llä.
 
Viimeksi muokattu:
Onko ideoita miksi peli kaatuu about puolen minuutin jälkeen peliin liittymisestä? Ajurit on ajan tasalla ja on kokeiltu ottaa ylimääräisiä palveluita pois käytöstä.
 
Heti ekasta voitto. Pelasinko jotain botteja vastaan? :confused:

On kyllä mukavan nopeatemponen tämä. Tykkään paljon enemmän kuin PUBG:stä.
 
Viimeksi muokattu:
Juuh, elikkäs... PUBG:ia 1100h takana ja tämä oli ensimmäinen Call of Dutyni. Pään heiluminen juostessa häiritsi niin paljon että kokeilu jäi yhteen matsiin jossa selvisin kuudenneksi, eli en kerennyt saamaan pelistä oikeastaan minkään "otetta." Ukkelin kova kiihtyvyys yllätti ja peli tuntui sujuvalta, mutta plääh.
 
En nyt ole varma soveltuuko tämä ihan BR-peliksi, toimii varmaan paljon paremmin ihan deathmatchina. Peli toimii kyllä loistavasti ja sitä on mukava pelata, vaan ehkä liiankin nopeatempoinen jos vertaa PUBGiin. Pitää huomenna vielä testata uudelleen.

Jokin grafiikoissa häiritsee, ei tahdo erottaa kyllä millään pelaajia välissä. On jotenkin liian kirkas jne.
 
Viimeksi muokattu:
Itselle ei kyllä sovellu tälläinen BR yhtään. Parhaimmillaan juostaan vartti näkemättä ketään ja sitten yht'äkkiä kolme tyyppiä ampuu eri suunnista. Taidan pysyä jatkossakin niissä perus pelimoodeissa :D
 
Siis jos tää on parasta mitä betaa tarjoo? Jotaa vitun BR paskaa pelkästään? Eläköön?
 
Siis jos tää on parasta mitä betaa tarjoo? Jotaa vitun BR paskaa pelkästään? Eläköön?
Normi multiplayer kentät olivat jo aikaisemmin. Liekö kerran vielä myöhemmin uudestaan en ole varma. Tämä oli siis nimenomaan Blackoutin beta.
 
Siis oonkohan nyt ymmärätny väärin? Tuo BR moodi on että kytätään viimeseen ukkooon joka kökkiii puskassa? Kuka v ittu tuota jaksaa kattoa matsin loppuun asti? Sori, en oo vaan nyt yhtään kärryillä moodin suosiosta...
 
on niitä jotka ei tykkää järjettömästä adhd menosta, tämä peli nyt tarjoaa jokaiselle?! jotain kenties. Itse nautin kovasti rauhallisesta menosta a la pubg ja blackout. Jos adhd hippa on sun juttu niin eiköhän ne normi matsit tarjoa sitä.
 
Sehän hienoa että viimeinkin huippunäyttiksien 11gb:n vrammia hyödynnetään.

Jos peli näyttäisi myös sen mukaiselta niin sitten.
Low tekstuureillakin 1080p melkein haukkaa 4gigaa v-rammia ja kuvaa
katsoessa ei voi ihmetellä kuin miksi?

Eiköhän tätä optimoida vielä paljon, syytä kyllä olisi.
 
Hauska peli.
Ei samanlaista puskissa kökkimistä kuin PUBG.
Ja pelattavuudeltaan ainakin closed beta oli reilusti sulavempaa.
Muutama kaatuminen, muttei kauheasti muita bugeja.
Graafisesti vaatimaton, mutta suht hyvin tuntuu pyörivän.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 456
Viestejä
4 512 753
Jäsenet
74 372
Uusin jäsen
Akeboy78

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom