Bsod-ongelmat

Jos joku osaisi vähän vinkata mitä tekee vai pitäisikö vaan luovuttaa. Eli minulla on HP elitedesk 800 g3 sff toimistokone, jossa I7 7700 ja 16g muistia. Kone alkoi välillä antaa erilaisia bsod-ilmoituksia ja lopulta kone ei edes käynnisty Windowsiin, vaan on loputtomassa bsod-luupissa. Bsod-ilmoituksia on ollut varmaan joku 15 erilaista, on kernel, Page file, ntfs.sys yms. ilmoituksia. En siis pääse enää Windowsiin ollenkaan ja olen kokeillut toisella ssd:llä, jossa Windows asennettuna, mutta bsod:t vaan jatkuu. Olen kokeillut asentaa Windowsin uudestaan uudelle ssd:lle, mutta asennettaessa sama ongelma jatkuu.

Hp:n biosissa/uefissa kun tekee Hp:n omia testejä, niin se ei löydä mitään vikaa ja memtest86 tehty, eikä sekään mistään valittanut.

Ostin sitten toisen samanlaisen käytetyn koneen ilman prossua, muisteja ja kovalevyä, koska ajattelin, että ongelma on emolevyssä. Vaihdoin vanhasta koneesta prossun, muistit ja kovalevyn tähän "uuteen" koneeseen, mutta samat ongelmat jatkuvat.

Linuxiakin olen kokeillut live-usb:ltä, mutta bsod-ongelmat jatkuvat.

Eli voisiko ongelma olla prosessorissa? Tai olisiko jokin vinkki missä vika. En jaksa uskoa, että kahdessa emolevyssä on vikaa, emolevy myytiin kunnossa olevana.

Kone ei siis toiminut kaatumatta Live-Linuxillakaan? Miten muistin testaus tapahtui?

Enemmän kuin prosessorin vikaantumista epäilisin muisteja. Yleensä Memtest-sovelluksen pitää antaa pyöriä useita tunteja, jotta muistiviat paljastuisivat.

Kone ei siis toiminut kaatumatta Live-Linuxillakaan? Miten muistin testaus tapahtui?

Enemmän kuin prosessorin vikaantumista epäilisin muisteja. Yleensä Memtest-sovelluksen pitää antaa pyöriä useita tunteja, jotta muistiviat paljastuisivat.
Ei toimi ei. Memtestin annoin pyöriä varmaan 1-2 tuntia, mutta täytyy huomenna kokeilla antaa pyöriä kauemmin. Kertoilen sitten tuloksista.

Statistiikka

Viestiketjuista
264 272
Jäsenet
75 402
Uusin jäsen
Anajude

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom