• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Muut Brucke ST560 lumilinko

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja alapta
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
151
Tuote: Brucke ST560 lumilinko
Tarjoushinta: 349€
Normaalihinta: 499€
Kauppa: Tokmanni
Voimassa: 10.11.
Linkki: Lumilinko Brücke ST560 196CC


Kommentti tarjouksesta: Ei tarkempaa tietoa, vaikutti tuohon hintaan ihan ok peliltä
 
Pistinpä tilaukseen. Ei ole paha hinta kaksitoimisesta lingosta vaikka kiinamoottorilla onkin. Aika paljon konetta tuohon hintaan. Kolattavaa on kuitenkin sen verran että kaikki helpotus on tervetullutta. Varsinkin lopputalvesta kun penkat alkaa olla korkeita ja kolaaminen sen yli melkoisen hikistä hommaa.
 
Kiinalingot saattavat toimia tai sitten ei. Verkkiksen Statt S6000:n moottori ei suostunut käymään tasaisesti viime keväänä kovasta yrityksestä huolimatta.

Palautuksessa hankalinta oli imeä nesteet pois, olisi pitänyt hankkia parin kympin öljynvaihtopumppu hoitamaan homma siistimmin.
 
Kiinalingot saattavat toimia tai sitten ei. Verkkiksen Statt S6000:n moottori ei suostunut käymään tasaisesti viime keväänä kovasta yrityksestä huolimatta.

Ja moottorin lisäksi kaikki muutkin osat on tehty halvimmasta mahdollisesta tavarasta. Ruuvit ruosteessa ekan vuoden jälkeen. Hyvällä tuurilla voi kestää tai sitten hajoaa käsiin juuri takuuajan jälkeen.

Lisäksi tuollainen hinnat alkaen lumilinko ei taida pystyä linkoamaan raskasta suojalunta yhtään. Pakkaslunta pitää olla.
 
Pistinpä tilaukseen. Ei ole paha hinta kaksitoimisesta lingosta vaikka kiinamoottorilla onkin.

Parasta noissa on juurikin tuo kiinakone. Ei ole minkään katupajan tekele. Loncinilla liikkuu maailmassa melkoinen määrä mm. moottoripyöriä ja tehdas kasaa ilmeisesti BMW:n moottoripyöriinkin koneita.

Mikäli tuo on yhdellä linkohihnalla ja samalla "kytkimellä" kuten oma pykälää isompi vastaava, niin se on hieman alimitoitettu tuollekin vehkeelle.
Linkoaahan tuo helposti 40 senttistäkin hankea jos varovasti etenee, mutta esim. jäätyvä loska tai joku hieman kovempi rasitus niin hihna palaa ennen aikojaan.
Helppo toki vaihtaa, mutta lingon katkopultit ovat turhia, koska hihna on heikoin lenkki.
60 senttiseen hankeen olen ajellut 200 metrin uran, joten onhan tuota hieman väärinkäytettykin, mutta ei niinkään väärin kuormitettu.
Continentalin hihnaa en ole vielä testannut, mutta tänä talvena testaan, koska niitä sattuu olemaan takataskussa.

Oma kiinalinko sammui uutena parin minuutin testin jälkeen. Tulpan johto murtui poikki. Helppo toki korjata, koska ruuvikiinnitys. Vitutti silti.
Seuraavaksi pyöri kumit vanteella ja kun en heti huomannut niin repi sisuskumit puhki. Vanne on niin ohutta peltiä, että vääntyy rengasraudan käytöstä, joten kumien vaihtaminen ilman konetta ei ole mukavaa.

Sitten paloi parit hihnat ja viimeksi murtui vetovivun vaijerin päässä oleva alumiininen kiinnike.
Omassa mallissa on onneton led-valo ja siitä on pimentynyt puolet ledeistä, mutta vehje jaksaa syöttää muistaakseni 40W+ tehoa, joten laitoin alkuperäisen kaveriksi 20 wattisen työvalon jo kauan ennen orkkisten lahoamista.

Loncin toimii edelleen ja voimaa riittää. En ole edes venttiilivälyksiä tarkastanut, vaikka se kannattaisi tehdä jo uutena.
Käyntiin lähtee aina kun tarvitsee. Omassa on roikalla toimiva sähköstartti, jota ei käytännössä tarvitse, jos osaa käynnistää ja kone on ehjä.
Ehkä jollain 25 asteen pakkasilla voisi tarvita, mutta se naamaan ja niskaan satava lumipöly on jo 10 asteen pakkasella aika epämiellyttävää.

Kaasarin vivustohäkkyrä osaa jäätää optimaalisella kelillä hieman hasardisti, eli kierrokset karkaa pelottavan korkealle.
Ei siis kesken käytön vaan jos käynnistelee pahassa kelissä uudelleen.
Tuosta todennäköisesti koneen hajottavasta vaivasta olen päässyt eroon ruiskimalla silikoniöljyä kaasarin vivustoihin ennen käyttöä.
Öljyn poisto on tosiaan vittumaisessa paikassa näissä malleissa. Imurila vaihtuu öljyt nopeasti, mutta parin ekaa vaihtoa kannattaa tehdä poistoreiän kautta, jotta suurin osa uudesta moottorista irtoavasta metallisilpusta poistuu koneesta. Puoli tuntia käytetyssä öljyssä on siis valtavasti metallihilettä (Normaalia kiinakoneille, Briggseille ym. koneille.), joten paria ensimmäistä öljynvaihtoa ei kannata pitkittää.
 
Parasta noissa on juurikin tuo kiinakone. Ei ole minkään katupajan tekele. Loncinilla liikkuu maailmassa melkoinen määrä mm. moottoripyöriä ja tehdas kasaa ilmeisesti BMW:n moottoripyöriinkin koneita.

Mikäli tuo on yhdellä linkohihnalla ja samalla "kytkimellä" kuten oma pykälää isompi vastaava, niin se on hieman alimitoitettu tuollekin vehkeelle.
Linkoaahan tuo helposti 40 senttistäkin hankea jos varovasti etenee, mutta esim. jäätyvä loska tai joku hieman kovempi rasitus niin hihna palaa ennen aikojaan.
Helppo toki vaihtaa, mutta lingon katkopultit ovat turhia, koska hihna on heikoin lenkki.
60 senttiseen hankeen olen ajellut 200 metrin uran, joten onhan tuota hieman väärinkäytettykin, mutta ei niinkään väärin kuormitettu.
Continentalin hihnaa en ole vielä testannut, mutta tänä talvena testaan, koska niitä sattuu olemaan takataskussa.

Oma kiinalinko sammui uutena parin minuutin testin jälkeen. Tulpan johto murtui poikki. Helppo toki korjata, koska ruuvikiinnitys. Vitutti silti.
Seuraavaksi pyöri kumit vanteella ja kun en heti huomannut niin repi sisuskumit puhki. Vanne on niin ohutta peltiä, että vääntyy rengasraudan käytöstä, joten kumien vaihtaminen ilman konetta ei ole mukavaa.

Sitten paloi parit hihnat ja viimeksi murtui vetovivun vaijerin päässä oleva alumiininen kiinnike.
Omassa mallissa on onneton led-valo ja siitä on pimentynyt puolet ledeistä, mutta vehje jaksaa syöttää muistaakseni 40W+ tehoa, joten laitoin alkuperäisen kaveriksi 20 wattisen työvalon jo kauan ennen orkkisten lahoamista.

Loncin toimii edelleen ja voimaa riittää. En ole edes venttiilivälyksiä tarkastanut, vaikka se kannattaisi tehdä jo uutena.
Käyntiin lähtee aina kun tarvitsee. Omassa on roikalla toimiva sähköstartti, jota ei käytännössä tarvitse, jos osaa käynnistää ja kone on ehjä.
Ehkä jollain 25 asteen pakkasilla voisi tarvita, mutta se naamaan ja niskaan satava lumipöly on jo 10 asteen pakkasella aika epämiellyttävää.

Kaasarin vivustohäkkyrä osaa jäätää optimaalisella kelillä hieman hasardisti, eli kierrokset karkaa pelottavan korkealle.
Ei siis kesken käytön vaan jos käynnistelee pahassa kelissä uudelleen.
Tuosta todennäköisesti koneen hajottavasta vaivasta olen päässyt eroon ruiskimalla silikoniöljyä kaasarin vivustoihin ennen käyttöä.
Öljyn poisto on tosiaan vittumaisessa paikassa näissä malleissa. Imurila vaihtuu öljyt nopeasti, mutta parin ekaa vaihtoa kannattaa tehdä poistoreiän kautta, jotta suurin osa uudesta moottorista irtoavasta metallisilpusta poistuu koneesta. Puoli tuntia käytetyssä öljyssä on siis valtavasti metallihilettä (Normaalia kiinakoneille, Briggseille ym. koneille.), joten paria ensimmäistä öljynvaihtoa ei kannata pitkittää.
Vaikuttaa hemmetin hyvilltä ja luotettavilta vehkeiltä. Oma Fiskars SnowXpert ei ole pettänyt vielä kertaakaan...
 
Nuo halvat kiinakoneethan ovat juuri oikea valinta talouteen jossa mietitään helpottaisiko lumilinko lumitöitä. Itse ostin viime talvena Verkkiksestä halvan koneen ja pari kk sillä linkoiltuani totesin että jatketaan kolalla. Ei ollut siitä kiinni etteikö lumi lentänyt, vaan siitä että pienellä tontilla ei kovin käytännölliseltä tuntunut kun kuitenkin joutuu kolaa ja lapiota käyttämään. Pienellä tappiolla linko seuraavalle onnelliselle, jonkun 4000-5000€ Hondan/Yamahan kohdalla tappio olisi ollut varmaan aika iso.
 
Nuo halvat kiinakoneethan ovat juuri oikea valinta talouteen jossa mietitään helpottaisiko lumilinko lumitöitä. Itse ostin viime talvena Verkkiksestä halvan koneen ja pari kk sillä linkoiltuani totesin että jatketaan kolalla. Ei ollut siitä kiinni etteikö lumi lentänyt, vaan siitä että pienellä tontilla ei kovin käytännölliseltä tuntunut kun kuitenkin joutuu kolaa ja lapiota käyttämään. Pienellä tappiolla linko seuraavalle onnelliselle, jonkun 4000-5000€ Hondan/Yamahan kohdalla tappio olisi ollut varmaan aika iso.
Tuskin Hondan/Yamahan kohdalla tappiota olisi syntynyt, niiden käytettävyys on jo sellaisella tasolla että hankalammallakin pihalla ne olisivat vielä käytössä. Ja jos niistä joskus 10-20 vuoden päästä luopuu niin taitaa niistäkin saada melkein omansa pois.

Käytettävyys on asia johon kannattaa vähänkin hankalammalla pihalla kiinnittää huomiota. Esim otsikon lingossa torvea käännellään käsin joka tarkoittaa jatkuvaa pysähtelyä ja kurottamista moottorin yli linkoa käännettäessä. Sen neliömäisen läntin autotallista tielle tuolla linkoaa mutta takaovelle mennessä voi jo itku päästä.

Kohtuullisesti käytettäviä linkoja alkaa löytyä siinä puolentoista tonnin hintaluokasta eteenpäin, niissä torven käännöt sekä suunnan vaihto/nopeus ovat kahvojen välissä olevassa paneelissa eikä veto lopu vaikka toisen käden irroittaa kahvasta. Vielä paremminssa versioissa voi kahvoissa olla vielä sen puolen pyörän vedon vapautin jolla lingon saa pyörähtämään lähes paikallaan, varsinkin telavetoisissa tämä on tarpeen.
 
vaikka kiinamoottorilla onkin

Verkkiksen Statt S6000:n moottori ei suostunut käymään tasaisesti viime keväänä kovasta yrityksestä huolimatta.

Yleensä näissä kiinakoneissa on jo tehtaalta lähtiessä niin paska sytytystulppa, että ei käy tasaisesti edes uutena tai alkaa piiputtamaan parin tunnin jälkeen.

Eli laittaisin tulpan vaihtoon heti kättelyssä, vaikka vielä kävisi hyvinkin.
 
Vaikuttaa hemmetin hyvilltä ja luotettavilta vehkeiltä. Oma Fiskars SnowXpert ei ole pettänyt vielä kertaakaan...
Saisihan nuo valmiimpiakin olla ja varmaan nykyisin ovatkin, mutta tuossa hintaluokassa on ihan selviö, että jotain joutuu korjaamaan tai rakentelemaan.

Käytännössä voittaa silti kolan satanolla, jos lunta pitää siirtää paljon.
Parissa tunnissa tekee monta vuorokautta kestävän kolaushomman. 30 senttiä pakkaslunta ei tunnu missään lingotessa. Satoja neliöitä kolaillessa loppuu kunto, koska se lumi pitää nostaa esim. puolen metrin penkan päälle.

Enpä aikaisemmin huomannutkaan, ettei Bruckessa ole veiviä torvelle. Onnistuuhan se tuolla kahvallakin, mutta jos on tottunut veiviin, niin tuommoista ei ehkä haluaisi käyttää.
Torven suuntaa joutuu muuttamaan jatkuvasti, jos tuommoisella alkaa oikeasti lunta heittämään.
Ampuu lumen 5-10 metrin päähän, joten sitä lumipöllyä on ilmassa jatkuvasti.
Torven suuntaa muistaa vaihtaa myötätuuleen viimeistään siinä vaiheessa kun tuuli puhaltaa lapiollisen lunta naamalle.

Tulpasta sen verran, että omaan vaihdoin heti uutena muistaakseni NGK:n tulpan. Sama käytäntö kaikissa kiinakoneissa, koska en itsekään luota random-tulppiin.
Kerran tuo oli yli vuoden käyttämättä ja käynti oli hieman räkäistä sekä hevosvoimia kateissa.
Vuosikertaysikasissa oli ilmeisesti niin paljon vettä seassa, että bensan vaihto palautti tehon. Ei mitenkään yllättävää, mutta väittävät, että ysikasi säilyy helposti vuosia...

Moni myös ihmettelee, että mitä lingolla tekee, koska mönkijäkin on keksitty.
En ole koskaan nähnyt tien avausta 50 sentin lumesta mönkijän puskulevyllä, enkä tule näkemään.
6,5 hevosvoiman romulingolla olen nähnyt tämän tapahtuvan. (Traktori oli taistellut levyn kera samaa pätkää auki yli kuusi tuntia, koska ei paikkaa mihin työntää lunta eli väärä työväline. Romulingolla meni pari tuntia. Isolla lingolla ehkä puolen tunnin homma. Kolaamisen ja tien avaamisen ero.)
 
Lisäksi tuollainen hinnat alkaen lumilinko ei taida pystyä linkoamaan raskasta suojalunta yhtään. Pakkaslunta pitää olla.

Mulla on tuommonen kiinanlinko, Cotech, jonka ostin viime talvena käytettynä. Viime keväältä kyllä täysin päinvastanen kokemus kun linkosin keväällä etu- ja takapihan puhtaaksi tuolla lingolla ja hyvin jakso. Tokihan se putki meni pari kertaa tukkoon nuoskalumesta, mutta eipä tuo menoa haitannu ja useampi sataneliö kuitenki lingottavaa.
 
Moni myös ihmettelee, että mitä lingolla tekee, koska mönkijäkin on keksitty.
Ei tarvitse rekisteröintiä ja/tai vakuutusta. Ja onhan tuo hintakin sellainen ettei alle 350€ jää paljon muita vaihtoehtoja.

Niin ja se puolen metrin penkka alkaa lopputalvesta olla puolentoistametrin korkuinen.
 
Enpä aikaisemmin huomannutkaan, ettei Bruckessa ole veiviä torvelle. Onnistuuhan se tuolla kahvallakin, mutta jos on tottunut veiviin, niin tuommoista ei ehkä haluaisi käyttää.
Torven suuntaa joutuu muuttamaan jatkuvasti, jos tuommoisella alkaa oikeasti lunta heittämään.
Ampuu lumen 5-10 metrin päähän, joten sitä lumipöllyä on ilmassa jatkuvasti.
Torven suuntaa muistaa vaihtaa myötätuuleen viimeistään siinä vaiheessa kun tuuli puhaltaa lapiollisen lunta naamalle.
Iäkkäälle sukulaiselle katselen apuna linkoja ja tämä kyseinen malli meni hylkyyn juuri tämän takia, ettei tuota torvea voi ohjata paneelista käsin. Itselläni on vanha Hondan 1-vaihelinko ja se on tosiaan aika ikävää puljata tuon torven suunnan/korkeussäädön suhteen kun sitä pitää käännellä siitä torvesta.
 
Enpä aikaisemmin huomannutkaan, ettei Bruckessa ole veiviä torvelle. Onnistuuhan se tuolla kahvallakin, mutta jos on tottunut veiviin, niin tuommoista ei ehkä haluaisi käyttää.

Olipa hyvä huomio tämä!

Meinasinki tässä käydä selkävaivaiselle naapurinukolle tästä mainitsemassa kun on linkoa aikonu hommata, mutta tuntuu kyllä vähän hullulta tuota torvea kääntää ilman veiviä.
 
Tilasin itsellekin testiin. Uutiskirjeen tilaamalla sai vielä 10€ hinnasta pois.
 
Varmaan sopivia murtopultteja kannattaa tilata samalla, niin on sitten valmiina.

Omassa about vastaavassa on niin järeitä, että korkeintaan väsyvät poikki. Ei ole ollut tarvetta mukana tulleille varapulteille.
Nyrkin kokoinen kivi ja puutarhaletku ainakin lingottu. Hihnan polttaa helpommin, ennen kuin jaksan parannella "kytkintä".
 
1730972114141.png


Tuohonhan aika helposti laittaa nivelellä kepin jolla pystyy sitten kääntämään tuota torvea kurottelematta.
 
Murtopultiksi kelpaa ihan M5,M6,M8 tai M10 pultti plus mutteri. Saa haettua myös koolla/lujuusluokalla sen omaan kiinanleluun sopivan murtumispisteen niin ei pala hihna/hajoa mitään muuta.
 
Omassa about vastaavassa on niin järeitä, että korkeintaan väsyvät poikki. Ei ole ollut tarvetta mukana tulleille varapulteille.
Nyrkin kokoinen kivi ja puutarhaletku ainakin lingottu. Hihnan polttaa helpommin, ennen kuin jaksan parannella "kytkintä".

Ok, eli mukana tulee mahdollisesti ylimääräisiä.


Murtopultiksi kelpaa ihan M5,M6,M8 tai M10 pultti plus mutteri. Saa haettua myös koolla/lujuusluokalla sen omaan kiinanleluun sopivan murtumispisteen niin ei pala hihna/hajoa mitään muuta.

Mites tuo lujuusluokalla haetaan, että mikä on sopiva murtumispiste?

1730972114141.png


Tuohonhan aika helposti laittaa nivelellä kepin jolla pystyy sitten kääntämään tuota torvea kurottelematta.
Mullahan taisi olla tälläinen tarpeettomana, niin saisi tukevan välineen uusio käytettyä :)

 
Tilasin myös tuommoisen halppis lingon.
Ajattelin tehdä tuommoisen nivelakselijatkon tuohon lumitorveen

Screenshot_2024-11-15-13-47-19-98_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
 
Tilasin myös tuommoisen halppis lingon.
Ajattelin tehdä tuommoisen nivelakselijatkon tuohon lumitorveen

Screenshot_2024-11-15-13-47-19-98_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

Tuostahan se on helppo. En tiedä yhtään paljon torven kääntely vaatii voimaa, mutta ehkä M10 koossa voisi olla mukavampi käyttää tai edes M8.
 
Täällä alkoi ainakin mallikkaasti.
Ilmanputsarikotelo tyhjä.
Ja torven kiinnityksessä tarvittava puolikas rinkula puuttuu.
 
Jätetään nuo ongelmat syrjään, miltä muuten vaikuttaa noin rakenteellisesti? :)
Kahvoista kun vääntää, vatkaa kuin hullun mulkku koko laite.
Klappia ja rämisevää osaa täynnä.
Kahvojen edessä oleva pellin reuna yhtä terävä, kuin rautasaha.
 
Joo paikka taitaa löytyä kun on geneerinen moottori jota käytetään monessa erilaisessa vehkeessä, mutta putsarielementti jätetty pois. Kaippa tuo vetäisi helposti jäähän ja talvella harvemmin ilmassa leijuu kamalasti roskaa joka imuilman mukana vahinkoa aiheuttaisi.
 
Brucke koottu ja koekäytetty, perus halpa kiinalainen työkalu toi on, toimii ainakin uutena ja kestosta ei mitään tietoa.

Huomioita seuraavista=
-Linko on niin pieni että torven Kaukokäytölle en näe tarvetta, sarvien välistä yltää niin hyvin kääntelemään, toki lyhyet ihmiset joutuu menemään vierelle.
-Moottoriöljytoiveena on 5w-30, ja yli -18c 0w-30
Tuuppasin aluksi halvimmat mahdolliset sae30 sisään ja käytin kuumaksi, lähti reilusti metallisilppua öljyjen mukana ulos ja nyt on puhtaat 5w-30 sisällä, pitänee nekin muutamien lumitöiden jälkeen vaihtaa josko se pidentäisi moottorin elinikää.
-Sanoisin hinta-laatusuhteeltaan ok ostokseksi tuohon hintaan, toki 3500e linko on aivan eri maata mutta luulisin että tämänkin torvesta tulee senverran tavaraa kuin pienillä pihoilla on tarvetta
 
Sain juuri kasattua tämän ja olipa kyllä melkoisen kiinalainen kasauskokemus. Ohjeet niin ylimalkaiset että paremmin onnistuu ilma niitä kun katselee miten se tulee toimimaan. "Kiinnitä vaijeri asentoon A" Joo oli kaksi kiinnitysreikää, joita ei ollut merkitty mitenkään kumpi on A, ja ohjeen kuvassa on erilainen rakenne jossa vain yksi kiinnitysreikä. :D Ja tuota torven kaulusta sai ährätä kädet verillä kiinni, kun olivat sen jääkokkaresuojan sokan vääntäneet siten että siihen rikkoo itsensä. Ja sitten öljyostoksille, odotukset ei ole järin kovat. Mutta niinhän se on että halvalla saa halvan. :D
 
Jaahas, eka nuoskalumi päristelty.
Kyllähän tässä hien saa, traktori kun taas tuohon pihan "portille" kasasi metrin vallin, ja 15metriä pitkän. Juuri meidän kohdalla tie alkaa kaartumaan vasemmalle, kävi tämä 53kg kevyeksi, siinä mielessä, että siihen paakkuuntuneen vallin päälle kiipeää.
Noh, juuri kun oli hommia lopettelemassa, rappurallin on kohdalla meni hiukan pitkäksi, maassa oleva rauta sinne mekanismiin, ja kaksi noita terää aivan solmuun. :lol:
Mistähän noita saisi uusia.

Tässä taas yksi syy miksi yleensä ostan vähän halvempaa/käytettyä meikä manne kun saa kivenkin rikki.:cautious:
 
Brucke koottu ja koekäytetty, perus halpa kiinalainen työkalu toi on, toimii ainakin uutena ja kestosta ei mitään tietoa.

Huomioita seuraavista=
-Linko on niin pieni että torven Kaukokäytölle en näe tarvetta, sarvien välistä yltää niin hyvin kääntelemään, toki lyhyet ihmiset joutuu menemään vierelle.
-Moottoriöljytoiveena on 5w-30, ja yli -18c 0w-30
Tuuppasin aluksi halvimmat mahdolliset sae30 sisään ja käytin kuumaksi, lähti reilusti metallisilppua öljyjen mukana ulos ja nyt on puhtaat 5w-30 sisällä, pitänee nekin muutamien lumitöiden jälkeen vaihtaa josko se pidentäisi moottorin elinikää.
-Sanoisin hinta-laatusuhteeltaan ok ostokseksi tuohon hintaan, toki 3500e linko on aivan eri maata mutta luulisin että tämänkin torvesta tulee senverran tavaraa kuin pienillä pihoilla on tarvetta
Olikos laitoksessa öljynpoistoproppu, vai täyttöaukosta ulos öljyt?
 
Olikos laitoksessa öljynpoistoproppu, vai täyttöaukosta ulos öljyt?
Proppu ja täyttökorkit on molemmin puolin.
Proppu hieman hankalassa paikkaa öljyn laskua ajatellen kun se on renkaan takana, käytin renkaan irti niin onnistui vähällä sotkulla.
 
Itsekin sunnuntaina lingon sain ja kasailin.
- Aivan toimivan oloinen peli, kasaamiseen meni enemmän aikaa kuin oletin.
- Ensimmäisellä testillä pohjapelti luiskahti irti. Porasin reiät ja pistin ruuveillla kiinni sivuilta ja päästä, niin pysyypä nyt ainakin.
- Ohjekirjassa luki että 0.77l olisi ollut öljysäiliön tilavuus, tuo määrä kyllä valui pois. Tokmannin sivuilla lukikin 0.5l. :D
- Polttoainesäilön tilavuudeksi luki 2.5l, mutta ei tuohon kyllä mennyt kuin 2l
- Äänekäshän tuo on, mutta niin kyllä oletinkin.
- Melko matalan työskentelyasento 190cm pitkälle.
 
Itsekin sunnuntaina lingon sain ja kasailin.
- Aivan toimivan oloinen peli, kasaamiseen meni enemmän aikaa kuin oletin.
- Ensimmäisellä testillä pohjapelti luiskahti irti. Porasin reiät ja pistin ruuveillla kiinni sivuilta ja päästä, niin pysyypä nyt ainakin.
- Ohjekirjassa luki että 0.77l olisi ollut öljysäiliön tilavuus, tuo määrä kyllä valui pois. Tokmannin sivuilla lukikin 0.5l. :D
- Polttoainesäilön tilavuudeksi luki 2.5l, mutta ei tuohon kyllä mennyt kuin 2l
- Äänekäshän tuo on, mutta niin kyllä oletinkin.
- Melko matalan työskentelyasento 190cm pitkälle.
Luin kanssa tuon 0,5 litraa, mutta paljonkos te olette saaneet menemään ns. neitseelliseen koneeseen? Tikkuhan on vähän hankala tulkita.
 
Luin kanssa tuon 0,5 litraa, mutta paljonkos te olette saaneet menemään ns. neitseelliseen koneeseen? Tikkuhan on vähän hankala tulkita.
Roiskevoideltu tämäntyyppinen kone -> pieni ylitäyttö ei ole vakavaa, itse laitoin täyttöpropunkierteen puoliväliin.
 
Kasaaminen meni ihan suoraviivaisesti ilman ongelmia, mutta ehkä yksi mutteri puuttui?

IMG_1123.jpeg

Tuonne vaihteen valitsimeen kaipaisi vissiin mutteria?
Kierteethän tuossa on, niin varmaankaan ei ole tarvetta vaikka manuaalissa jotain mainittiin.

Kelit on mitä on, niin vaijereiden rasvaus jäi tekemättä ja nyt on varsinaisen lingon puoli jäässä.

Tekikö joku jonkinlaisia säätöjä vaijereihin?
En ole ikinä lumilinkoa käyttänyt ja vaihteet kyllä tuntuu toimivan, mutta välillä fiilis että veto vain katoaa, lienee jotain ihan muuta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 307
Viestejä
4 534 478
Jäsenet
74 784
Uusin jäsen
vanahabanjo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom