Borderlands 4 (PC, XBOX, PS5)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Trij
  • Aloitettu Aloitettu
Muuttuuko sidequestien tasot pelaajan tasojen mukaan vai onko ne kiinteät?
Muuttuu joo, enemyt scaalautuu pelaajan mukaan, ei oo sama kuin aikanaan BL2 oli. Mutta hyvät aseet ja buildi niin ei sitä juuri huomaa, itellä wombo combo AR mobbailuun, sitä ennen oli GMR. Ja joku jacobs legendary sniper ja pari erilaista shotgunia jotka menee bosseihin.
Ja torque homing rocket launcher heavy, joilla menee vile boss bountyt nopsaan(niitä tulee vasta UVHM ja pelin läpäisyn jälkeen)
 
Muuttuu joo, enemyt scaalautuu pelaajan mukaan, ei oo sama kuin aikanaan BL2 oli. Mutta hyvät aseet ja buildi niin ei sitä juuri huomaa, itellä wombo combo AR mobbailuun, sitä ennen oli GMR. Ja joku jacobs legendary sniper ja pari erilaista shotgunia jotka menee bosseihin.
Ja torque homing rocket launcher heavy, joilla menee vile boss bountyt nopsaan(niitä tulee vasta UVHM ja pelin läpäisyn jälkeen)
Hyvä juttu, tarvii pitää ihme kilpajuoksua sivutehtävien ja pääjuonen kanssa.
 
Peli pelattu läpi ja kaikki sidemissionit tehty ja 1kpl echologeja enää löytämättä ja en tiedä missä piileksii koska kartan mukaan kaikki löydetty ??
 
Peli pelattu läpi ja kaikki sidemissionit tehty ja 1kpl echologeja enää löytämättä ja en tiedä missä piileksii koska kartan mukaan kaikki löydetty ??
Tästä oli redditissä juttua, sieltä voi etsiä tarkempaa infoa, mutta pitää tehdä lvl30 altti ja sen saa automaattisesti inventoryyn kun sen on tehnyt.
Mutta iso urakka, propsit siitä, ei vaan ite jaksanu millän kaikkia collectibleja ja sidequesteja kerätä. Ehkä joskus...
 
Ei vissiin vieläkään tullut mainittavia suorituskykyparannuksia tähän?
 
Ei vissiin vieläkään tullut mainittavia suorituskykyparannuksia tähän?
Pahimpia shadereista johtuvia ongelmia on kyllä korjailtu ihan ok.

Jos on riittävän hyvää rautaa alla, niin pelin saa kyllä toimimaan oikein hyvin. DLSS ja FG toimivat tässä pelissä oikeasti hyvin, eli niiden käyttöä on helppo suositella. Asetukset tapissa pelaamista en suosittele, koska kovimmat asetukset ovat uskomattoman raskaita, eikä niistä edes ole kovin merkittävää visuaalista hyötyä.

En kyllä tiedä yhtään, että millaiset minimispeksit pitäisi olla, että tämä pyörii hyvin. Oma 5800X3D + RTX 4080 on pyörittänyt ilman mitään ongelmia.
 
Omalla koneella pyörii ihan hyvin(9800x3d/4090), high detaljeilla/custom 4k, mutta tuollaista stutterointia tuntuu esiintyvän, pelaamista ei paljoa haittaa.
Peli on jo alennuksessa, mutta 56e ei paljoa vuoden parin takaisista pelihinnoista ole laskenut.
Vissiin peli ei oo myyny silti paljoa ja BF6 syö pelaajia.

Hakkailen jo eri pelejä, mutta silloin tällöin vielä tulee tehtyä pari sidequestia tai collectiblea, ois vaan malttanut odotella isompaa alea. Tuntuu vaan että ei tämä sillä tavalla innosta pelaan kuin edelliset borderlandsit, en oo esim altteja jaksanu tehä.
Tuo inventory systeemi on vaan aika kauhea. Shaderit kans compilaa aina kun tulee update, mutta ei se kauaa vie.
 
Hyvin on toiminut itselläkin R5 7700 ja 4070. 2k resolla pelaan ja semmosen 90+ FPS. ei stutterointeja.
Itsekkin siirryin jo muihin peleihin, ku toi drop rate tökkii niin pahasti, ettei jaksa montaa päivää grindaa yhtä class modia.
Samaten alttien tekoon odotan päivitystä, ettei tarvii kaikkin waypointteja ja SDU;ta avata uudestaan
 
Tätäkin tullut taas pelailua pikkasen lisää. Hyvää vastapainoa BF6:lle, kun saa tarpeekseen suorittamisesta, niin tän parissa voi rennommin pelailla.

Uusimman pätsin jälkeen kannattaa kyllä päivittää nvitukan ajuritkin. Itsellä alko välkkyä varjot, ja tuli ihme stutteria frame gen päällä. Nuo korjaantui, ku päivittäin uusimmat ajurit sisään.
 
Pelaan myös ehkä 1-2h parin kolmen pv välein, saadakseni noi collectiblet ja sideguestit. Ihme homma ihan alkuun peli oli tosi vakaa, nyt parin patsin jälkeen ollut pari kaatumista, tosin harvoin niitä on.
Muuten oon pelannu jo muita pelejä, mutta on tää jollain tapaa rentouttavaa räiskintää, vex:llä on hyvät kamppeet ja auttaa, en oo jaksanu altteja tehä.
Vähän epäilen tulenko ostamaan noita DLC:tä peliin.
Specialization lvl tais olla noin 60, ne tulee hitaasti tällä lvl.
 
Viimeksi muokattu:
Uusin Pätsi tuo aika paljon parannusta suorituskykyyn:

Over the past few months, the team has been investigating how to deliver the best runtime performance possible with Borderlands 4. Since launching, we've discovered a number of fixes that deliver noticeable framerate boosts and reduce stuttering without making sacrifices in visual quality. Some of the fixes are improvements to our code or content; other fixes come from later versions of Epic's Unreal Engine. See below for more details.


However, we still have much more to do here. We're in this for the long haul, and over the coming months we'll roll out even more performance improvements. We appreciate the community's feedback, and your patience!

Improved the performance cost of many UI elements (menus, HUD, and overlays) without lowering visual quality
The game now uses Profile-Guided Optimization (PGO), which allows the executable to run more efficiently and brings large CPU performance gains
Encouraged smoother gameplay by reducing gameplay hitches caused by shader and PSO (Pipeline State Object) compilation
Optimized grass, shrubs, and other foliage by updating their meshes and materials, reducing the cost of drawing them on screen
Added several GPU optimizations pulled in from newer versions of Unreal Engine
"Improved the performance of the Lumen lighting system
Improved the performance of foliage reflections and water
Additional performance improvements for minimum-spec PCs in areas with grass, dynamic shadows, and wind effects
In-engine cinematics now run at higher framerates, instead of being capped at 30 FPS
Adjusted AI/NPC spawn counts in certain areas so enemies and NPCs no longer spawn in higher numbers than intended, improving both performance and gameplay flow
Removal of unnecessary extra lights, especially lights used for supporting volumetric clouds.
Improvements to Physics and Niagara to reduce memory leaks and Out-of-Memory crashes
Improvements to Cloth initialization to reduce load and spawn cost time.
Added new graphics options that lets players turn off shadows, volumetric clouds, and fog, offering better performance flexibility
Improved how VRAM is used by reorganizing texture and mesh memory pools, allowing the game to keep better visual quality at lower graphics settings without hurting performance
General stability improvements"
 

Statistiikka

Viestiketjuista
295 024
Viestejä
5 042 590
Jäsenet
80 806
Uusin jäsen
Leevi nyström

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom