Boottaus ei onnistu SSD:n kautta

Liittynyt
01.06.2020
Viestejä
9
Moi,

täällä ollut aiemminkin näitä keskuteluja, mutta täältä tulee lisää.

Tässä kone:

Operating System
Windows 10 Pro 64-bit
CPU
Intel Core i5 3450 @ 3.10GHz 38 °C
Ivy Bridge 22nm Technology
RAM
16,0Gt Dual-Channel DDR3 @ 798MHz (11-11-11-30)
Motherboard
ASUSTeK COMPUTER INC. CG8270 (LGA1155) 30 °C
Graphics
SL3260W (1920x1200@59Hz)
2047MB NVIDIA GeForce GTX 960 (ASUStek Computer Inc) 36 °C
Storage
931GB Seagate ST31000524AS ATA Device (SATA ) 34 °C
931GB Samsung SSD 860 QVO 1TB ATA Device (SATA (SSD)) 33 °C
Optical Drives
No optical disk drives detected
Audio
Realtek High Definition Audio

Kloonasin HDD levyltä kaikki tiedot SSD:lle ja klassinen ongelma, ei boottaa windows SSD:ltä. Tässä kaikki mitä oon tehny:

-Boot priority vaihdettu biossissta
-IDE-tila kokeiltu vaihtaa achi ja raid
-pelaillu nuittten rekistereiden kanssa ja vaihdellu sieltä numeroita eri ohjeiden mukaan

Voiko olla että emo ei tue vaan SSD nimittäin kyseessä aika vanha kone jo...

Pls help :)
 
Liittynyt
01.06.2020
Viestejä
9
Joo, kokeilin pelkällä SSD:llä myös, ei tulosta.

Sitten kun vaihtaa IDE-tilan ASCI-tilaan ja yrittää bootata niin tulee vaan teksti että windows on kohdannu ongelman inaccessible boot device ja käynnistyy uudelleen.

En tiedä voiko johtua kloonauksesta, tein kooonauksen mielestäni ohjeiden mukaisesti samsumg data migrationilla.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
349
no, kohta tulee varmaankin fiksumpia auttamaan. Itse en ole koskaan kloonannut vaan vetänyt uudella asennuksella.
 
Liittynyt
01.06.2020
Viestejä
9
Saattaa olla että joutuu tekee itse saman. Miten se käytännössä onnistuu?mulla ei oo mitään vanhoja asennuslevyjä tai muita avaimia olemassa.
 
Liittynyt
18.03.2017
Viestejä
509
Itse yrittäisin seuraavasti:
Ensin joko vanhalla levyllä bootaten tai vaikka kaverin koneella kävisin tuon bunvillen linkin kautta tekemässä asennusmedian (joko DVD:lle tai USB-tikulle, sen mukaan mikä on toimivinta/kätevintä).
Sitten uuden levyn data- ja virtapiuhat kiinni ja vanhan irti. Bootataan asennusmedialta, *MUTTA* ei ensi töiksi aloiteta uutta asennusta vaan valitaan asennusmedian alkuvalikosta "korjaa Windows"-vaihtoehto.

Se tutkii löytyykö koneesta Windowsia (ja siksi vanhan levyn kaapeli irti: haluat sen löytävän *vain* uudella levyllä olevan Windowsin jotta sen ei tarvitse pienessä päässään pähkäillä kumpi pitää korjata) ja yrittää rakentaa automaattisesti sille toimivat boottijärjestelyt. Jos tuloksena on jokin virheilmoitus, niin joko kännykameralla tai vaikka kynällä ja paperilla tarkka virheilmoitus talteen ja sitten selvittämään sen perusteella. Mutta jos mitään kovin pahaa vikaa ei ole, tuo todennäköisesti onnistuu.
 

tavallinen viikari

2024
Tukijäsen
Liittynyt
04.04.2020
Viestejä
1 266
windows on kohdannu ongelman inaccessible boot device ja käynnistyy uudelleen.
Voi kauhea:sad: Minulla tuli tuo sama tilanne ja ilmoitus puolitoista vuotta sitten, kun olin päivittämässä Windows 7:sta Windows 10:ksi muutettua käyttöjärjestelmää, olikohan joku versio 16xx niin normaalin Windows updaten jälkeen tuli tuo tilanne. Oli tekemätön paikka ainakin silloin. Selasin koko internetin läpi ja tein kaikki temput, mitä silloin löytyi. Ei auttanut muu kuin Windows 10:n uudelleen asennus.

Ehkä voi riippua siitä, että mikä versio Windows 10:stä on käytössä. Nuita inaccessible boot device oli silloin 1,5 vuotta sitten paljon.
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 259
Ei 2.5" SATA SSD:n pitäisi vaatia koneelta mitään sen enempää kuin SATA HDD.
Mutta yksi mikä näissä levyn kopioinneissa voi tulla ongelmaksi on käyttäjärjestelmän omat piilo-osiot.
Microsoft kun on kykenemätön tekemään asennusohjelmaa joka noudattaisi levyvalintaa ja käyttiksen boottausdata menee herkästi toiselle levylle, mikäli koneessa on Windowsin asennuksen aikana kiinni useampi levy.

Eli onko koneessa vain yksi levy?
(jota nyt yrität kloonata)
 
Liittynyt
01.06.2020
Viestejä
9
Joo tilanne oli se alussa että oli yksi HDD minkä kloonasin SSD:lle. Kloonauksen jälkeen tietokone sammui,aattelin ok, kytkin vanhan HDD irti ja paikalle SSD --> boottaa siihen asti että tulee windows logo mutta sitten musta ruutu, jos heilauttaa ruudussa hiirtä se näkyy ja siinä pyörii se pallo että joyätain se miettii. Nyt kiinni kummatkin levyt että pääsen windowsiin sen HDD:n kautta ja oon yrittäny tutkia tota SSD:tä. Sinne näytti kyllä kopioituneen kaikki tuolta HDD:ltä.
 

Requiem

For You
Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 504
Eli kloonasit koko levyn etkä vain osioita? Onhan biosissa (uefi varmaan) valittu boottaavaksi "windows boot manager" tuolta ssd:ltä?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 205
Oma viissenttinen, kloonashan toi softa bittitasolla eikä tiedostotasolla? Ensimmäisessä tapauksessa pitäis kyl tulla täydellinen klooni. Jälkimmäisessä voi (ja jää) esim. osiointi ym. jäädä pois.
 
Liittynyt
01.06.2020
Viestejä
9
Oliko tuo jokin kloonausohjelman tekemä automaattinen sammutus?
Jos se tuli täysin yllätyksenä ilman mitään ilmoituksia, ehkä kaikki ei mennytkään putkeen.
Joo muistaakseni siinä aloittaessa oli ilmoitus että kone sammuu kloonauksen jälkeen. Koitan vielä uudelleen tehdä sen kloonauksen Macrium Reflectillä. Katotaan mitä se sitten sanoo.
 
Liittynyt
01.06.2020
Viestejä
9
Oma viissenttinen, kloonashan toi softa bittitasolla eikä tiedostotasolla? Ensimmäisessä tapauksessa pitäis kyl tulla täydellinen klooni. Jälkimmäisessä voi esim. piilo-osiot ym. jäädä pois.
En ole varma, kyseessä samsung data migration, kokeilen vielä Macriumilla uudelleen.
 
Liittynyt
01.06.2020
Viestejä
9
Komento takaisin hyvät herrat ja rouvat. Uudelleen kloonaus tepsi. Oli ilmeisesti käynyt niinkuin Emagdnim sanoi että ei ollu täydellinen klooni.

Kiitos kaikille avusta ja ajan käytöstä! Nyt saatiin vanhaan myllyynkin vähän kaivattua lisäpuhtia.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 651
Viestejä
4 197 349
Jäsenet
70 761
Uusin jäsen
aksl

Hinta.fi

Ylös Bottom