Bonusway / ostohyvitys, Wrapp ja muut cashback-palvelut.

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 329
Tähän ketjuun keskustelua erilaisista Cashback-palveluista.

Itselläni on ollut Bonusway (ent. Ostohyvitys) reilut vuoden päivät käytössä ja tätä kautta on tullut rahaa takaisin noin 150 euroa. Uusin tuttavuus on Wrapp, eli palvelu joka liitetään suoraan omaan maksukorttiin. Itse en ole vielä kokeillut palvelua kun tällä hetkellä se toimii vain Nordean ja Aktian korteilla.

Palveluja:

Bonusway
Bonusway on Suomen ensimmäinen cashback -sivusto. Sana cashback on englannin kielinen sana ja se tarkoittaa "rahaa takaisin". Bonusway on myös Suomen suosituin cashback -palvelu, jossa on yli 200 000 käyttäjää. Palvelun avulla käyttäjä voi saada hyvityksiä rahana takaisin Internetin kautta tehdyistä ostoksista.

Bonusway-palvelussa on satoja verkkokauppoja ympäri maailmaa. Yhteistyökumppanit maksavat myyntipalkkiota tilauksista, joita käyttäjät tekevät Bonuswayn kautta. Saadun myyntipalkkion Bonusway jakaa käyttäjänsä kanssa bonusrahana. Jokaisella verkkokaupalla on omat ehdot liittyen bonuksen määrään, kuten bonus voi kertyä kiiteä määrä tai prosenttiosuus ostoksen summasta.

Miten saa bonusta ostoksista?

1) Rekisteröidy osoitteessa Bonusway.fi
2) Valitse haluamasi kauppa Bonuswayn sivuilta
3) Mene kauppaan ja tee tilaus. Tämän jälkeen saat bonusta.

Ostoksistasi kerätyt bonukset ilmestyvät sinun omalle Bonusway-tunnuksellesi. Kun bonusta on vähintään 15 € verran tilityskelpoisena, voit siirtää rahat pankkitilillesi.

Wrapp - Where brands are your fans
Ruotsalaisyritys tuo Suomeen mobiilisovellusta, joka rekisteröi käyttäjän kaikki pankki- tai luottokortin ostokset ja tuo vastineena ostotietojen mukaan räätälöityjä etuja, alennuksia ja mainoksia yrityksiltä. Wrapp-yhtiön toimitusjohtaja ja perustaja Aage Reerslev uskoo, että tätä haluavat sekä kuluttajat, kaupat että pankit.

Wrapp-sovellus on viisi vuotta vanhan ruotsalaisyrityksen toinen tuleminen, sillä niin sanotut digitaaliset lahjakortit eivät hypetyksestä huolimatta lähteneet lentoon. Toimitusjohtaja Reerslev sanoo, että vaikka malli on muuttunut, perusidea on sama: tuottaa tapa tehdä perinteisessä offline-kaupassa asioivien kuluttajien profilointiin perustuvaa markkinointia ja kampanjointia.

Jokainen käyttäjän kortilla tekemä ostos niin kaupoissa kuin ravintoloissakin rekisteröityy sovellukseen. Ostokset kerryttävät erilaisia tarjouksia järjestelmässä mukana olevilta liikkeiltä, joissa käyttäjä asioi, mutta myös sellaisilta palvelua käyttäviltä yrityksiltä, joita kiinnostavaan kuluttajaprofiiliin käyttäjä ostoksineen osuu.


Esimerkiksi lentoyhtiön tai matkatoimiston kannattaa kohdella aktiivista lentomatkustajaa tämän ”kuluttajapotentiaalin” mukaan, vaikka tämä olisikin asioinut muissa alan liikkeissä, Reerslev selittää Uudelle Suomelle.

– Idea on päästää yritykset tähän verkostoon, ja antaa heidän nähdä minut niin, että he voivat kohdella minua ostoskäytökseni perusteella, siis tässä tapauksessa aktiivisena lentäjänä, Reerslev sanoo.

– Lentoyhtiö voi ilmoittaa haluavansa lähettää hienon tarjouksen kaikille paljon matkustaville ihmisille, jotka eivät ole asioineet heillä kolmeen kuukauteen. Mutta se ei ole sovelluksen päätarkoitus, vaan se, että jos käyt tietyssä liikkeessä, saat pieniä kannustimia tulla takaisin.

Reerslev vakuuttaa, että yritykset näkevät vain profiilimassan, eivät yksittäisen käyttäjän nimeä, puhelinnumeroa, henkilötunnuksia tai muita häneen yhdistyviä tietoja.

Yritysten kannalta merkittävää on se, että poiketen yksittäisten yritysten omista kanta-asiakasjärjestelmistä Wrappia käyttävä yritys saa tietoa kilpailutilanteestaan. Wrappin mukaan palvelua käyttävä yritys näkee käytännössä reaaliajassa, missä kilpailevissa liikkeissä sovelluksen käyttäjät joukkotasolla asioivat ja mitä ostavat.

Maksutiedot pankeilta: Suomessa mukana Nordea ja pian toinenkin

Korttitapahtumat Wrappin järjestelmä saa tietoonsa pankeilta. Suomessa sovelluksen käyttäminen on alkuun mahdollista vain Nordean asiakkaille, mutta Reerslev kertoo, että mukaan on piakkoin tulossa myös toinen Suomessa toimiva pankki.

Ruotsissa sovellusta käyttää yhtiön oman ilmoituksensa mukaan noin 100 000 kuluttajaa, joiden keski-ikä on 33–34 vuotta.

– 100 000 ihmistä on melko hyvin puolessa vuodessa, Reerslev sanoo.

– Kahden vuoden päästä se on todennäköisesti miljoonia. Ja Suomessa tämä tulee tapahtumaan nopeammin, koska Ruotsissa aloittaessamme meillä oli takanamme vain yksi pankki, Nordea, jonka osuus markkinasta on Ruotsissa melko pieni verrattuna siihen, mitä heillä on Suomessa, hän jatkaa.

Ruotsalaisten käyttäjien ostokset rekisteröityvät jo Suomessa sekä muuallakin ulkomailla, mutta varsinaisia kampanjoita tai alennuksia ei Reerslevin mukaan ole vielä käytössä muissa maissa. Suomessa sovelluksen on määrä tulla virallisesti käyttöön vielä syyskuussa, joten myös kampanjointi alkaa pian.

Wrapp kertoo tekevänsä Ruotsissa kampanjoita noin 180 suuren tuotebrändin ja ketjun kanssa. Merkittävimpiä näistä on vaateketju H&M, joka kuuluu myös Wrappin sijoittajiin Nordea-pankin ohella. Yhtiö ei vielä kerro Suomessa toimivien yhteistyökumppaneidensa nimiä muuten, mutta suurimmat ruotsalaiset ketjut ovat Wrapp-järjestelmässä mukana Suomessakin.

– Olemme myös ottaneet mukaan monta erittäin tunnettua suomalaista brändiä, yhtiöstä kerrotaan Uudelle Suomelle.

Kuluttajat siis saavat ilmaisen sovelluksen käyttämisestä etuja, joiden yksi muoto on toistuvan asioinnin palkitsevat suorat, pienet rahapalautukset. Yritykset toivovat saavansa asiakkaita, jotka tulevat myös uudelleen, ja Wrapp puolestaan saa osansa toteutuvista ostoksista. Entä miksi sovellus kiinnostaa pankkeja?

Reerslevin mukaan pankkien kiristyneen sääntelyn vuoksi. Euroopan unioni sääntelee nykyisin voimakkaasti maksukorttien käytön niin sanottujen siirtohintoja, joten ”pankit ja korttiyhtiöt saavat maksutapahtumista vähemmän itselleen”, Reerslev sanoo. Wrappissa pankit saavat osansa komissiosta, jonka Wrapp ottaa asiakasyrityksiltään toteutuvista ostoista.

– Tällä tavalla [Wrappin järjestelmää tukemalla] pankit saavat osan menettämästään tulosta takaisin. Siksi malli kiinnostaa heitä ja siksi se on win-win-tilanne sekä pankeille, liikkeille että kuluttajalle, Reerslev hehkuttaa.

Uusi bonusjärjestelmä tulee Suomeen: Ruotsalainen Wrapp haluaa kaikki maksukorttisi ostotiedot

PINS
Pins-kortilla sai aikaisemmin "bonusta" Siwoista, mutta nykyään kortista on lähinnä iloa Verkkokauppa.comin, Asoksen ja Fitnesstukun verkkokaupoissa. Osassa pitää syöttää tilausvaiheessa kortin numero ja osassa siirtyä verkkokauppaan Pinsin oman verkkokaupan kautta.

Verkkokauppa.com on yksi huonoimmista maksajista 1p per 9€ suhteen kanssa. Sen sijaan Fitnesstukku maksaa 9 pinssiä per euro, Asos 3 per euro ja Cdon pinsin per euro. Riippuu siis todella paljon missä tätä korttia käyttää. Pelkillä Siwan ja Verkkokaupoa.comin ostoksilla ei paljon bonuksia ole tullut kerrytetä.

Esimerkiksi CDONista saa kivasti kerättyä cashbackiä kun käyttää tilaukseen Bonuswaytä, Pinsiä ja CDON+ -jäsenyyttä.
 
Bonuswayta tullut itsekin käytettyä pidemmän aikaa, mutta suurin osa saldosta on tullut jostian 5 euron bonarista minkä sain sieltä joskus. Eipä ole pahemmin sellaisia liikkeitä palvelussa mukana mistä tulee tavaraa tilattua, CDON kyllä on, mutta sieltä ei saa elektroniikasta mitään niin eipä hyödytä useinkaan.

Wrappista lainaan omaa viestiäni Ilmaistavaraa netistä - ketjusta

Wrappin kanssa kannattaa huomioida, että sitä käyttämällä luovutat kaikki palveluun liittämäsi kortin ostotiedot palvelulle hyödynnettäväksi parhaaksi katsomallaan tavalla. Lähinnä tämä siis tarkoittaa asiakasprofilointia ja tarkasti kohdennettua mainontaa, mutta huomionarvoista on, että kaikki korttisi ostotiedot menevät suoraan ja sensuroimattomina Wrappin ja sen kumppaneiden käyttöön. Eli voit vaikka saada Kaalimadolta tarkkaan kohdennettua mainontaa jos maksat pornhub-premiumisi samalla kortilla...

Koskee siis ostoja ajalta, jolloin kortti on ollut palvelussa käytössä, eli Wrappille & kumppaneille ei mene tieto pelkästään kumppaneita koskevista ostoista, vaan ihan kaikista ostoista joita kortilla tekee.
 
Bonusway on kotimaisista paras cashback sivusto. Kauppoja paljon ja asiakaspalvelu toimii.

Bonari.fi oli ennen hyvä, mutta nykyään kauppoja aika vähän. 20€ liittymisbonus hyvä puoli.

Ulkomaisista käytän Ebates ja Topcashback.com(myös uk versio löytyy) sivuja.
Rahat saa kätevästi Paypaliin ja bonusta saa Ebaystä lähtien suuresta osasta nettikauppoja.

Ebatesilla lisäksi 10$ liittymisbonus (ilmeisesti vain ref linkin kautta, löytyy allekirjoituksesta) jonka saa jo ensimmäisestä 25$ ostosta esim Ebaystä.

Bonuswaysta vielä varoituksena ainakin Supersaver nettimatkatoimisto nostaa hintoja jos menee sivustolle bonuswayn kautta. Muilla sivuilla en ole huomannut tälläistä.
 
Voisiko joku kootusti keroa, mitä kaikkea käyttäjä joutuu luovuttamaan bonuksen vastineeksi? Ja mihin kaikkialle ko. toimija noita tietoja on oikeutettu jakamaan?
- Henkilötiedot ilmeisesti (kuinka laajasti?)
- Tiedot ostoksista (vain bonuksiin oikeuttavat, vai myös muut?)
- Selaushistoria?
- mitä muuta?
 
Bonuswayn kautta saa 15 euroa kun tilaa DNA-puhelinliittymän. Prepaid maksaa 3,90 euroa eli 11 euroa ilmaista rahaa.

Sitten MOI liittymästä saa 10 euroa ja liittymä maksaa 6 euroa eli 4 euroa ilmaista rahaa.
Siirsin viestit nyt tähän ketjuun kun "Ilmaistavaraa" -ketjussa on tarkoitus keskustella ilmaisista tuotteista, ei lähes ilmaisista tuotteista. Tuo on silti hyvä diili ja tuota Bonuswayta kannattaa seurata. Esimerkiksi aikoinaan Elisa Kirjan kokeilusta sai 5 euroa ja Viaplayn kokeilusta 3 euroa.
 
Onko muilla Bonusway tiputtanut MOI(2X) summaa? Tuli useampi silloin näitä hyvän tarjouksen aikana tilattua, hyväksyttyjä eivät vielä kuitenkaan ole.
 
Onko muilla Bonusway tiputtanut MOI(2X) summaa? Tuli useampi silloin näitä hyvän tarjouksen aikana tilattua, hyväksyttyjä eivät vielä kuitenkaan ole.

Ei ole näkynyt vaikka itsekin kyseisen tarjouksen aikana liittymän tilasin. Nythän Moin maksama bonuskin on jo tippunut ja lisäksi tarjoukseen on tullut ehto että bonus maksetaan ainoastaan vähintään kaksi kuukautta käytössä olleista tilauksista. No, odotellaan...
 
Kokeilin äsken ensimmäistä kertaa bonuswaytä ja menin sitä kautta kohdekaupan sivuille.
Kaupan sivuilla kirjauduin sisään ja syötin vielä tilauksen yhteydessä erillisen alennuskoodin ja suoritin tilauksen loppuun. Tuleeko ostoksestani vielä bonuswayn kautta bonusta, koska kirjauduin kohdekauppaan erikseen omilla tunnuksilla?
 
Onko Bonusway vielä hengissä?
Onko pitkäkin viive siihen, että bonukset tulevat edes "arvioitavana" sarakkeeseen?
Tilauksesta lienee pari viikkoa, mutta mitään ei vielä näy muualla kuin "klikit" osastolla.
 
Onko Bonusway vielä hengissä?
Onko pitkäkin viive siihen, että bonukset tulevat edes "arvioitavana" sarakkeeseen?
Tilauksesta lienee pari viikkoa, mutta mitään ei vielä näy muualla kuin "klikit" osastolla.
Kannattaa kyllä yhteyttä ottaa, kerran ei itselläkään näkynyt niin laittoivat manuaalisesti. Tämän vuoden puolella tehty Elisan ostos taisi päivän parin viiveellä arvioitavaksi tulla.
 
Onko Bonusway vielä hengissä?
Onko pitkäkin viive siihen, että bonukset tulevat edes "arvioitavana" sarakkeeseen?
Tilauksesta lienee pari viikkoa, mutta mitään ei vielä näy muualla kuin "klikit" osastolla.
Muistaakseni viive voi tosiaan olla pidempikin kuin kaksi viikkoa. Tosin omat kokemukseni ovat satunnaisesta käytöstä pitkältä ajalta. Katsoin että ensimmäinen bonukseni on yhdeksän vuoden takaa. Neljä vuotta sitten olen onnistunut kotiuttamaan kolme kymppiä omalle tilille.

Selainlisäosasta minulla ei ole kokemusta. Olen käyttänyt ostoksiin "puhdasta" selainta, eli ei mitään ad blockereita eikä tiukempia yksityisyysasetuksia kuten Firefoxissa on.
 
Lienee hieman eroja kauppojen suhteen, eilen Proshopista tuli käytännössä heti arvioitavaksi.
Toisesta mistä pitäisi vajaa 50€ tulla, niin tuo viive on ollut.
 
Kuittaus vielä. On hengissä. Aspakin vastasi ripeähkösti, että puuttuva bonari on lisätty arvioitaviin.
 
No niin, löytyhän se ketju lopulta.

Elikkäs, mikäs tilanne näillä vuonna 2023. Bonusway, Mobify, mitä näitä nyt on? Perinteisesti olen käyttänyt luottokortticashbackkejä, muutama euro sieltä täältä.. Ne onkin jo hallussa, paitsi Amex, koska tilillä pitäisi vissiin olla rahaakin laskujen maksuun.

Mutta voiko näillä palveluilla maksaa esimerkiksi sijoitusasunnon vastikelaskun, ja saada siitä bonusta tms.? Voiko luoda omia laskuja (esim. vastikelaskuja, luottokorttilaskuja, lainalaskuja, ja maksaa niitä bonuksilla). Pikkueuroja, mut kaikki kelpaa.

Ainakin vastikemaksut kiinnostaa, että voisiko taloyhtiöiden vastikkeita maksella näillä palveluilla?

EDIT: Antaa ainakin syöttää laskun esimerkiksi Mobifyyn? Onko todella niin, että voisi saada näistäkin sitten sen huimat 0,3% cashbackkiä? Kyllähän tälläkin säätämisellä voisi joku 4-8e tienata/kk:ssa...? Kait se sama ottaa pois kuleksimasta?
Tietääkö joku, kauanko kestää kun Mobify siirtää rahat ?

Tekeekö joku noin? Antaa kuitenkin luoda laskun, mutta toki pitää pankkitililtä maksaa. Mutta on tuo silti rahaa, jos joku 3-8e saa joka kuukausi, sehän on jo 100e vuodessa melkeen!
 
Viimeksi muokattu:
Olen käyttänyt mobifya syyskuu -21 lähtien, pankkitililtä katsottuna bonuksia tuona aikana noin 245eur

Bonuksia voi nostaa min 10eur kerralla ja muutama päivä menee kun rahat tilillä.
 
Olen käyttänyt mobifya syyskuu -21 lähtien, pankkitililtä katsottuna bonuksia tuona aikana noin 245eur

Bonuksia voi nostaa min 10eur kerralla ja muutama päivä menee kun rahat tilillä.
Raja 15e/kk:ssa, eli ts. 180e/vuosi. Ihan hyvin toiminut pari kertaa. Minnehän kaikkialle tuo palvelu tietojani sitten luovuttaa...(ts. myy), vai mikä tässä on se koira haudattuna?
 
Bonuswayllä alkanut olla maaliskuusta eteenpäin 1 tähden arvosteluja Trustpilotissa (kannattaa katsoa myös bonusway.se-palautteet, ja kaikilla kielillä).

Bonuksia ei ole kirjautunut marraskuun jälkeen tehdyistä ostoksista (mulle ainakaan, tosin lokakuun ostoksille taisi helmikuussa tms ilmestyä bonukset). Usean verkkokaupan kohdalla 6-26 viikkoa aika-arvio bonusten kirjautumisessa.

Tilityksissä tuntuu kestävän ainakin monta viikkoa (tarkoitan että kukaan ei ole raportoinut saaneensa edes 5-10 viikossa, vaan odotusaika on tuon verran ja mitä sen jälkeen tapahtuu niin kysymysmerkki).

Vuonna 2022 tehnyt 2,1 miljoonan liikevaihdolla yli 3 miljoonaa tappiota. Mikä kuulostaa uskomattomalta.

Google Playssä kuitenkin reagoineet pari viikkoa sitten yhteen palautteeseen.

Kuvassa kummallinen juttu, eli palaute annettu puolisen vuotta ennen saatua arvostelua - ehkä Mathias on muuttanut 1 tähden arvostelulle 3 tähteä, ja päivämäärä tulee viime editin mukaan.
 

Liitteet

  • Screenshot_20240530-025231_Google Play Store~2.jpg
    Screenshot_20240530-025231_Google Play Store~2.jpg
    142,2 KB · Luettu: 86
Bonuswayllä alkanut olla maaliskuusta eteenpäin 1 tähden arvosteluja Trustpilotissa (kannattaa katsoa myös bonusway.se-palautteet, ja kaikilla kielillä).

Bonuksia ei ole kirjautunut marraskuun jälkeen tehdyistä ostoksista (mulle ainakaan, tosin lokakuun ostoksille taisi helmikuussa tms ilmestyä bonukset). Usean verkkokaupan kohdalla 6-26 viikkoa aika-arvio bonusten kirjautumisessa.

Tilityksissä tuntuu kestävän ainakin monta viikkoa (tarkoitan että kukaan ei ole raportoinut saaneensa edes 5-10 viikossa, vaan odotusaika on tuon verran ja mitä sen jälkeen tapahtuu niin kysymysmerkki).

Vuonna 2022 tehnyt 2,1 miljoonan liikevaihdolla yli 3 miljoonaa tappiota. Mikä kuulostaa uskomattomalta.

Google Playssä kuitenkin reagoineet pari viikkoa sitten yhteen palautteeseen.

Kuvassa kummallinen juttu, eli palaute annettu puolisen vuotta ennen saatua arvostelua - ehkä Mathias on muuttanut 1 tähden arvostelulle 3 tähteä, ja päivämäärä tulee viime editin mukaan.
Samanlaiset huomiot. Marraskuulta lähtien odottamassa lukuisia ostoksia ja bonukset kirjautuvat miten sattuvat. Tein keväällä kaksi tilausta Samsungin verkkokauppaan, 5€ ja 400€ tilaukset. Voitte varmaan arvata kumpi tilauksista kirjautui Bonuswayhin ja kumpi jäi kirjautumatta?
 
Samoin ongelmia, marraskuun alussa Lenovolta tilaus eikä vieläkään ole bonuksia näkynyt kyselyistä huolimatta.
 
Ei tosiaan näytä bonusway enää toimivan. Edes jo tienattuja bonuksia ei pysty nostamaan. Odotellut jo kolmisen viikkoa tilitystä, mutta edelleen lukee "Odottaa maksua". Aspa vastasi, että laittaa viestiä rahoitustiimille, mutta mitään ei silti tapahtunut.
 
Bonukset ilmestyy nykyään noin 6 kuukauden viiveellä. Varmaan sama tilityksissä. Lähes 4 kuukautta sitten tein edellisen tilityspyyntöni. Loppuvuodesta jos sais rahat tilille niin olisin tyytyväinen. Mainospostia sataa edelleen suht normaalisti, mutta somejaan eivät ole tainneet päivittää maaliskuun jälkeen.

Trustpilotissa kaikki neljä edellistä arvostelua ***** - 1-2 arviota kullakin arvioijalla tehtynä.
 
Bonukset ilmestyy nykyään noin 6 kuukauden viiveellä. Varmaan sama tilityksissä. Lähes 4 kuukautta sitten tein edellisen tilityspyyntöni. Loppuvuodesta jos sais rahat tilille niin olisin tyytyväinen. Mainospostia sataa edelleen suht normaalisti, mutta somejaan eivät ole tainneet päivittää maaliskuun jälkeen.

Trustpilotissa kaikki neljä edellistä arvostelua ***** - 1-2 arviota kullakin arvioijalla tehtynä.

Nyt oli kun olikin pamahtanut rahat tilille. Parit viestit olin aspaan laittanut, mutta en osaa sanoa oliko niillä vaikutusta. Joka tapauksessa niin vaikeaksi on mennyt, että ko. palvelun käyttö loppuu osaltani tähän.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 385
Viestejä
4 493 618
Jäsenet
74 123
Uusin jäsen
Eezy

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom