Bluetooth - Win10 update 2004

Liittynyt
21.04.2018
Viestejä
435
Sain keskiviikkona Win10:n uusimman päivityksen 2004. Ennen toimi Bluetooth, mutta nytpä ei.

Olen kokeillut Win10:n omaa vianetsijää. Kertoi ettei laitetta löydy tai ajuria ole asennettu.

Asensin Lenovon sivuilta vuoden 2018 Qualcommin ajurin. Ei sikaria.

Olen tietenkin kokeillut etsiä ajuria Laitehallinnassa ja Win10:n Päivityksen kautta.

Laitehallinnassa on nyt yksi tuntemanton laite, mutta se on kai väärin tunnistettu USB-laitteeksi. Olen kokeillut poistaa ja tunnistuttaa laitteen uudestaan. Ei apua.

Olen lueskellut myös Googlen hakutuloksen antamia vinkkejä kuten mennä Ilmoitusvalikkoon, laajentaa se näyttämään kaikki ja katsomaan olisiko Bluetooth siellä. Ei ole.

Kokeilin myös Lenovon omaa päivitystä heidän sivuillaan. Ei asentanut uutta ajuria.

En keksi miten taisin Bluetoothin takaisin. Ymmärtääkseni tämä on jokseenkin yleinen murheenkryyni tämän uusimman 2004 version myötä. Onko kukaan keksinyt ratkaisua? Koneena siis Lenovon Cube
(Y720 Cube-15ISH Desktop (ideacentre) - Type 90H2.

).
 
  • Tykkää
Reactions: Ika

user9999

Platinum-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 035
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 051
Laitehallinnassa on nyt yksi tuntemanton laite, mutta se on kai väärin tunnistettu USB-laitteeksi. Olen kokeillut poistaa ja tunnistuttaa laitteen uudestaan. Ei apua.
Siis sinullako Device Managerissa ei nyt näy sitä normaalia sinistä Bluetooth-ikonia lainkaan? Onko mitään hajua mikä on Bluetooth-moduulin Hardware Id (tyyliin USB\VID_13D3&PID_3362&REV_0001)?

Minulla yhden koneen blöötöötti (Qualcomm Atheros) lakkasi toimimasta kunnolla 2004-päivityksen jälkeen (mm. hibernaten jälkeen bt ei toiminut). Bluetooth-ikoni kuitenkin näkyi tuolloin Device Managerissa. Päivitin koneeseen allaolevan driverin ja bt pelaa taas moitteetta. Kokeile omalla vastuulla sokkona (koska piiri voi olla aivan eri):

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.04.2018
Viestejä
435
Kokeilin linkkaamaasi ajuria. Asennus onnistui. Ei tuonut kuitenkaan tulosta. Käynnistä-valikosta en löytänyt ko. ohjelmaa. Enkä löytänyt hakusanoillakaan C:-asemalta: Program Files, x86, Data ja Windows kansioista.. Poisto onnistui normaalisti Ohjauspaneelin kautta.

Poistin yksitellen käytössäni olevat USB-laitteet, käynnistin konetta uudelleen ja mikään niistä ei aiheuttanut tuota tuntematonta laitetta Laitehallintaan. Käytössäni on:
- Logitechin G502 langallinen hiiri ja ohjelmana uusin G Hub
- Microsoftin XBox Elite v1.0 peliohjain ja aisaparina XBox Lisävarusteet hallintasofta myös uusimmin versioin ja
- lisäksi Corsairin K65 Rapidfire näppäimistö iCUE:n uusimmalla versiolla

MSInfo näyttää ongelmalaitteen PNP-laitetunnukseksi: USB\VID_0000&PID_0002\5&1E5393C&0&9 ja sen virhekoodiksi numeroa 43. Tämä luultavasti kertoisi osaavan kädessä tarkan tiedon. Googlehaku ko. merkkijonolla tarjoaa kuvia, mutta niitä ei pääse katsomaan. Yhdessä kuvassa on leima päällä "Solved". Pahus!

Onnekseni syöttölaitteeni on kaikki langallisia eikä siinä mielessä ole hengenhätää. Tähän asti Win10-päivitykset ovat toimineet mallikkaasti. Tämä 2004 onnistui poistamaan Bluetoothin.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 051
MSInfo näyttää ongelmalaitteen PNP-laitetunnukseksi: USB\VID_0000&PID_0002\5&1E5393C&0&9 ja sen virhekoodiksi numeroa 43.
Jos hakee vain alkuosalla USB\VID_0000&PID_0002 niin vaikuttaisi siltä että kyseessä on joku standardi usb host kontrolleriin liittyvä virhekoodi. Loppuosa voinee vaihdella. Ja saattaa olla ettei tuo liity siihen toimimattomaan bluetoothiin laisinkaan.

 
Liittynyt
21.04.2018
Viestejä
435
HWiNfO64 niminen ohjelma osasi päästää jäljille missä Jallu luuraa. Kertoi USB-portin #9 olevan jumissa. Sattumoisin eilen olin etäpalaverissa ja tökkäsin 10 euron webbikameran tuohon vapaana olevaan porttiin. Ja kas perskutarallaa. Bluetooth heräsi eloon! =)

En ole ennen korjannut tällaista Win10 vikaa.

2020-07-10_145506.jpg
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 682
Viestejä
4 188 722
Jäsenet
70 778
Uusin jäsen
Heiniks

Hinta.fi

Ylös Bottom