Build Blue

Liittynyt
05.11.2020
Viestejä
101
Tämän kokoamisesta ei kommelluksia puuttunut, mutta nyt kun se vihdoin on valmis, voi olla ylpeä saavutuksestaan. Idea oikeastaan tuli vasta Ketun jälkeen, voisin koota sinisen tietokoneen jonka nimeksi tulisi Jurassic Parkista tuttua velociraptoria jäljitellen Blue. Sinisiä osia ei ollut vaikea löytää, niitä on vaikka millä mitalla tarjolla, pitää vain löytää keskenään sopivat osat. Ainut osa jota piti vähän enemmän hakea oli kovalevy, koska tottakai tähän koneeseen halusin WesternDigitalin VelociRaptorin, onneksi sellainen sitten täältä foorumilta löytyi ja kaupat saatiin tehtyä. Koneen kasaamiseen meni kaksi päivää, ensimmäinen kommellus sattui jo ennen kuin emolevy oli paikoillaan, nimittäin kotelosta puuttui kolme standoffia, hetken siinä mietittyäni muistin että miullahan on melkein samanlainen toinen kotelo ja sieltähän voin napata puuttuvat standoffit.

Viimeistä emolevyn ruuvia kiinnittäessäni muistin että perhana, prosessorin cooleri olisi toki paljon helpompi laittaa kiinni kun emolevy ei ole vielä kiinni kotelossa, ei muuta kuin ruuvit irti ja cooleri ulos paketistaan.
Jjjooh, kannattaa muuten tarkistaa ennen tilausta että se uusi cooleri käy siihen kantaan mikä emolevyssä on. Eikä niin kuin minä että tilaan ulkomuistista LGA1155 kannallisen coolerin LGA775 emolevyyn. Tässä vaiheessa vähän otti päähän, pienen hetken asiaa pohdittuani ja kirottuani että nyt mulla ei ole cooleria ja tämän rakennus tyssäsi tähän, sitten muistin että minulla on tuohon kantaan sopiva zalmanin jäähy. HA! Serri kaapille etsimään jäähyä ja sieltähän se löytyi, vähän pölyinen mutta äkkiäkös sen putsaa.

Photo 4.7.2022, 19.46.38.jpg

Coolerin osat irti toisistaan ja niiden pesu taisi olla tämän projektin helpoin asia, seuraavaksi piti nimittäin selvittää että miten tuo oikein kiinnitetään tuohon emolevyyn. Aikani järkeiltyäni sain coolerin kiinnikkeet paikoilleen ja rupesin näpertämään jäähyä paikoilleen, ei mene, ei sitten millään. Jaa, tuo pääliosa jos olisi toisinpäin niin se varmaan naksahtaisi paremmin kiinni, ja taas ruuvit irti, tällä kertaa jäähyn kiinnikkeistä ja kääntö, kappas sehän meni ensimäisellä yrityksellä paikoilleen. Pieni voitto tästä. Melkein valmista, enää virtalähde, sen laitan kiinni myöhemmin.

Photo 5.7.2022, 0.04.10.jpg

Ennen virtalähteen paikoilleen laittoa minulle kuitenkin kerrottiin että siinä voi tulla vastaan pieniä ongelmia, ei nimittäin mahdu laittamaan sitä paikoilleen jos kaikki osat on jo kotelossa kiinni. Hetki meni itsellä tajuta että miks ei muka, sitten se iski kuin salama kirkkaalta taivaalta, tässä vaiheessa saattoi päästä suusta että "voi perkele" :D eihän se tosiaan mahdu. Tänään kun kokoamista jatkoin, niin ensimmäisenä piti irrotella näytönohjain ja sitten vielä emolevy jotta sen virtalähteen saisi paikoilleen. Johtojen laitto sujui kuitenkin ongelmitta, viimeisen nippusiteen kun olin saanut paikoilleen, pääsi pieni itku onnesta, siinä se nyt on, mun eka ihan yksin kokoama kone. Blue.
Photo 5.7.2022, 20.00.27.jpg

Photo 4.7.2022, 19.49.17.jpg
Photo 4.7.2022, 19.57.12.jpg
Emolevy: GA-P35-DS3P
Prosessori: Intel Core 2 Duo 6400
 

Liitteet

Liittynyt
10.08.2021
Viestejä
3 633
Ennen virtalähteen paikoilleen laittoa minulle kuitenkin kerrottiin että siinä voi tulla vastaan pieniä ongelmia, ei nimittäin mahdu laittamaan sitä paikoilleen jos kaikki osat on jo kotelossa kiinni.
Tämä on se mukavin piirre noissa vanhoissa Antecin koteloissa. :D
 
Liittynyt
20.01.2018
Viestejä
887
Parista irroittanut tuon vaaka-tuen niin mahtuu ilman purkua paikalleen.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 283
Viestejä
4 218 336
Jäsenet
71 015
Uusin jäsen
niilamat

Hinta.fi

Ylös Bottom